E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W Wykres str.12

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Diego
User
Posty: 43
Rejestracja: 9 gru 2014, o 01:35
Imię: Kamil
lokalizacja: Rzeszów

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Diego »

Dieselmeken krecił tds na mechanicznej pompie na 7tys, na youtube znajdziesz. Ze sworzniem nie wiem o co Ci chodzi bo jest korba z tds razem z tłokiem montowana. Co do wyważenia, tak samo zebrane 20g na każdym tłoku jakie ma znaczenie w przypadku rzędowego silnika? Znacznie bardziej rozbieżne setupy są montowane bez wyważania i jezdzą latami na mocach 3x wiekszych. Montujac korbe m50nv do wału m52b28 wyważasz wał?
Podchodząc tak sceptycznie do wszystkiego nigdy nie złożysz niczego ciekawszego, zawsze jest jakieś ale.
Nando-e28
Forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 1 cze 2016, o 21:52
Imię: Sebastian
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Nando-e28 »

J/w korba tez jest z TDS do tego jesli bedzie potrzeba kombinowania z wywazeniem to chyba mozna liznac przeciwwagi. Zastanawiam sie nad tym setupem od kiedy zobaczylem temat ze szwedzkiego forum z tym e34 triturbo. Tam byl wal z m50 z tego co pamietam.
Diego jaki koszt jest tego typu obrobki glowicy w Twoich stronach? O ile slabsze sa przeplywy glowicy b20 od b25?
Chycu
User
Posty: 78
Rejestracja: 28 lut 2012, o 19:57
Imię: Mateusz
lokalizacja: Zakopane

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Chycu »

Czemu nie złożyć tego na głowicy z wałkami z b25/b28? Tniesz koszty?
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Pan. B »

Bo nie załozysz czapki z b25/b28 na blok b20. Zawór oprze sie na krawędzi cylindra. W drugą stronę jest to wykonalne
.
Awatar użytkownika
whatdefak
User
Posty: 181
Rejestracja: 26 gru 2015, o 04:01
Imię: Damian
lokalizacja: podkarpacie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: whatdefak »

Setup jest sprawdzony, jeśli na wale M50b25 się nie rozleciał to i na wale od TDS się nie rozleci, też nie byłbym tak sceptycznie nastawiony bo idąc takim tokiem myślenia to dalej żylibyśmy w erze kucia dla 1 bara doładowania w M5X :rolleyes2:

W głowicy B20 można sporo materiału zdjąć robiąc większe otwory dolotowe pod kolektor B25, ale niestety same zawory są mniejsze o 3mm ssący i 3,5mm wydechowy.
Estończyk na doładowaniu ok. 1.9bara (290kpa) zrobił moc ok. 400hp 550nm więc restrykcja w przepływach głowicy na pewno jest odczuwalna. :rozczarowany:
Jeeet
Forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Jeeet »

No iii zaraz bebechy od tds bedą droższe od b30,m57 też tanie się robią ,530d e39 kupuje za 500eu całą w Niemczech.
Sprzedając cześci cały projekt się wróci :śmiech: :ph34r: (pół serio pół żartem)
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 831
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: KonradGT »

Jeeet pisze:No iii zaraz bebechy od tds bedą droższe od b30,m57 też tanie się robią ,530d e39 kupuje za 500eu całą w Niemczech.
Sprzedając cześci cały projekt się wróci :śmiech: :ph34r: (pół serio pół żartem)
Ale po co dla 400 koni takie męki?

M52B25, M52B25TU, M52B28TU jest jeszcze naprawdę wiele sztuk do zabicia, a 400 koni nie stanowi dla nich problemu :D
Jack95
User
Posty: 81
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Jack95 »

No i poszedłem za radami i zbudowałem stroker,
wał korby i tłoki 2.5tds, tłoki stoczone 3mm i doważone co do 0.1 grama.
Głowica m50b20nv rozwiercona , zawory wypolerowane.
Turbo i cała reszta została z 2.0 puki co.
Blacha impusatora z m50b20nv na siemensie żeby to zagrało z ms41.
Spływ oleju w pokrywę rozrządu.
Wrażenia ? W porownaniu do 2.0 to przepaść wstaje od samego dołu na razie wystrojone na 0.5 bara , jak dojdą wtryski podniosę do 1.4.
Link do galerii:
https://www.galerieallegro.pl/zdjecia/G ... 10538573/1
Awatar użytkownika
whatdefak
User
Posty: 181
Rejestracja: 26 gru 2015, o 04:01
Imię: Damian
lokalizacja: podkarpacie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: whatdefak »

Jack95 pisze:No i poszedłem za radami i zbudowałem stroker,
wał korby i tłoki 2.5tds, tłoki stoczone 3mm i doważone co do 0.1 grama.
Głowica m50b20nv rozwiercona , zawory wypolerowane.
Turbo i cała reszta została z 2.0 puki co.
Blacha impusatora z m50b20nv na siemensie żeby to zagrało z ms41.
Spływ oleju w pokrywę rozrządu.
Wrażenia ? W porownaniu do 2.0 to przepaść wstaje od samego dołu na razie wystrojone na 0.5 bara , jak dojdą wtryski podniosę do 1.4.
Link do galerii:
https://www.galerieallegro.pl/zdjecia/G ... 10538573/1
Gratuluję, co prawda śmiesznie wyglądają te płaskie tłoki, ciekawe czy nie osłabiłeś zbyt mocno tłoków, ale no fakt jest tam sporo materiału więc może to nie wpłynie negatywnie.
W końcu pól litra pojemności więcej musi robić robotę :tongue: zmieniaj wtryski i pewnie powoli za nową turbina sie rozglądaj :śmiech:
No i wiadomo dojeb mu koksu :pasuje:
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Kusy6 »

Pięknie, tylko to oryginalne kolanko gumowe na dolocie przyszłościowo zmień lepiej :ok:
mlis38
User
Posty: 17
Rejestracja: 9 kwie 2017, o 11:26
Imię: Maciej
lokalizacja: Nowy Sacz

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: mlis38 »

Super!
Fajnie że się udało poskładać coś innego.
Mierzyłeś kompresje? ciekawe jaki CR z tego zestawu wyszedł juz na gotowo.
Uszczelka jaka przyszła??

Sam przymierzam sie do składania czegos takiego..
Przewaga tego setupu jest brak przekładki i dwóch uszczelek.

U mnie chwilowo m50b20+td04hl-16t :)
Pozdrawiam
Jack95
User
Posty: 81
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Jack95 »

CR według obliczeń miał być 9:1 , ciśniania nie mierzyłem jeszcze. Uszczelka wpadła 1.75mm a z głowicy zebrane 0.09mm. Jak na razie zrobiłem ponad 1000km i wszysko okej, w poniedziałek zmienię olej i wpadną wtryski 360cc i podniosę trochę doładowanie :heh:
michas
Nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 5 sty 2020, o 01:07
Imię: Michał
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: michas »

Wal pasował bez przeróbek żadnych i cała reszta? Pomijam tłoki bo napisałeś że toczone :piwo:
Nagraj jak kurwi taki zestaw :pasuje:
Jack95
User
Posty: 81
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Jack95 »

W wale trzeba dociąć rowek na klin 20 min z dremlem i suwmiarką w ręce , masz foto w poprzednim moim poście :heh:
Niedługo wpadnie jakiś filmik puki co montuję na stałe afr szerokopasmowy wrzucam i wrzucam wydajniejsze wtryski :heh:
Jack95
User
Posty: 81
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Jack95 »

Mały update :heh:
W dobrych pieniądzach zakupiłem holseta hx40w jutro bedzie montaż i zobaczymy kiedy to będzie wstawać :śmiech:
https://www.galerieallegro.pl/zdjecia/G ... 10542016/1
ODPOWIEDZ