E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W Wykres str.12

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Miś »

Może byłbyś łaskaw większe wtryski wsadzić? Po taniości możesz z m54b30 nawet.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Jack95
User
Posty: 81
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Jack95 »

Wtryski mam Lucasy D3761FA 234cc/min przy 3 bar, reduktor mam na 3.5bara co daje 253ccmin. Szukałem z m54b30 wtryski mają 240cc/min więc nie wiem jaki sens miała by ta zmiana.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Miś »

Masz rację, masz super wtryski i źle Ci doradzam. Zdecydowanie nie zmieniaj ich, śmigaj na ubogim AFR i wysokim EGT - tak jest ekologicznie i ekonomicznie, precyzyjność sterowania wtryskami na DC100% jest PERFEKCYJNA.

Szkoda stówkę wydawać na 320stki z Volvo albo 50zł za m54b30 (oba te zestawy da się za tyle zdobyć sprawdziłem to sam).

Napisz jeszcze kto to stroił na tym MS41, musiał to być jakiś przeagent, że tak pięknie na 230stkach wtryskach to chodzi i bezpiecznie.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Jack95
User
Posty: 81
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Jack95 »

Nie twierdzę że są super, dzisiaj posiedziałem przy tym aucie trochę poprawiłem zapłon i paliwo. Teraz EGT nie przekracza 900°C. Stroję to sam zrobiłem konwersję MAF na MAP i wszystko daje radę. Trochę sterowników z wolnossących bmw zmodyfikowałem i sporo można zrobić na MS41. Wcześniej budowałem m43b16 na 1.5bara boosta wystrojone na seryjnym ecu na wtryskach 360cc.
https://youtu.be/xhkYlaXkDFc" onclick="window.open(this.href);return false;
Misiuu
User
Posty: 30
Rejestracja: 22 sty 2019, o 09:19
Imię: Dawid
lokalizacja: Zamosc

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Misiuu »

Z saaba 2.3 T za grosze sprzedam. Miś chyba nie będą złe :D
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Kusy6 »

Miś ma dzisiaj chyba zły dzień :D

Nie unoś się, bo dla laika jak ja czy kolega z tematu, różnica wydajności wtrysków 234 a 240 jest prawie znikoma, a jeśli twierdzisz inaczej to pewnie tak jest, ale w takim razie to wytłumacz o co chodzi bo kupować kolejne wtryski żeby mieć tylko o 6cc/m wydajność lepsze no to dla mnie początkującego też nie miało by sensu, co innego 320 z volvo :)

Nie mówię że źle doradzasz, tylko przy okazji wytłumacz jeszcze jak możesz, dlaczego twierdzisz że wysokie EGT to wina małych wtrysków, jeśli były w stanie podlać AFR aż do 12?
Pierwsze co to też miałem pisać o większych wtryskach widząc na jakich to chodzi, ale powstrzymałem się właśnie z tego powodu że AFR jednak jest chyba ok
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Miś »

Jack95 pisze:Wtryski mam Lucasy D3761FA 234cc/min przy 3 bar, reduktor mam na 3.5bara co daje 253ccmin. Szukałem z m54b30 wtryski mają 240cc/min więc nie wiem jaki sens miała by ta zmiana.
Jack95 pisze:Nie twierdzę że są super, dzisiaj posiedziałem przy tym aucie trochę poprawiłem zapłon i paliwo. Teraz EGT nie przekracza 900°C. Stroję to sam zrobiłem konwersję MAF na MAP i wszystko daje radę. Trochę sterowników z wolnossących bmw zmodyfikowałem i sporo można zrobić na MS41. Wcześniej budowałem m43b16 na 1.5bara boosta wystrojone na seryjnym ecu na wtryskach 360cc.
https://youtu.be/xhkYlaXkDFc" onclick="window.open(this.href);return false;
Kusy6 pisze:Miś ma dzisiaj chyba zły dzień :D

Nie unoś się, bo dla laika jak ja czy kolega z tematu, różnica wydajności wtrysków 234 a 240 jest prawie znikoma, a jeśli twierdzisz inaczej to pewnie tak jest, ale w takim razie to wytłumacz o co chodzi bo kupować kolejne wtryski żeby mieć tylko o 6cc/m wydajność lepsze no to dla mnie początkującego też nie miało by sensu, co innego 320 z volvo :)

Nie mówię że źle doradzasz, tylko przy okazji wytłumacz jeszcze jak możesz, dlaczego twierdzisz że wysokie EGT to wina małych wtrysków, jeśli były w stanie podlać AFR aż do 12?
Pierwsze co to też miałem pisać o większych wtryskach widząc na jakich to chodzi, ale powstrzymałem się właśnie z tego powodu że AFR jednak jest chyba ok
Każdy dzień, w którym towarzyszy mi zbyt duża ilość filizofów jest złym dniem.

Im krótszy czas wtrysku tym lepiej dla stabilności sterowania, bo mając 90% DC i więcej zaczynasz mieć problem z tym, że wtrysk nie ma kiedy się do końca zamknąć, poza tym krótsze porządnie siknięcie pomaga ciut lepiej rozmieszać się z powietrzem, a poza tym waląc na wysokim DC lejesz również cały czas na otwarty zawór, co nie jest dobrym zjawiskiem. Ma wysokie EGT to pasuje zrobić bogaciej odrobinę akurat może na 11,5 na przykład.

Drogi autorze, jestem pod szczerym wrażeniem Twoich umiejętności strojenia doładowanych BMW na ori ecu. Powiedz proszę jeśli to nie tajemnica jak to zrobiłeś, że m43 na boschu przy klepaniu pedału gazu do spodu podawało różne kąty zapłonu oraz różne dawki paliwa dostosowane do doładowania (Bosch z tych lat podaje stały kąt zapłonu i stały czas wtrysku w funkcji prędkości obrotowej silnika, więc klepiesz pedał do spodu i masz niestety taki sam zapłon i czas wtrysku niezależnie czy masz 0,1bar czy 1,5bar w kolektorze, ale to zapewne wiesz).

Przy konwersji ms41 na map sensor z mafa jak z kulturą pracy, zamkniętą pętlą, odpalaniem, reakcją na pedał gazu, cut offem? Masz jakieś logi albo filmik ze spokojnej jazdy z afr? Do MS41 jest delikatny problem z damosem/FR, co powoduje, że przy takiej konwersji zabawa w kod lub zmianę wszystkich macierzy/wektorów i osi związanych z obciążeniem to męka.

Ja to widzę tak, 0,5bar w m50b20 na 3,5bar ciśnienia paliwa na benzynie to wtryski z m54b30 na regulatorze z kompensacją ogarniają tak, że jest kupa zapasu, bo taki wynalazek posiada mało mocy i mało przepływu, oto moja droga dedukcji, poproszę katalogi i wiarygodne źródła jeśli jest inaczej, wtedy z góry przepraszam:
Obrazek
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Jack95
User
Posty: 81
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Jack95 »

Przy MS41 korzystam z Romraider. Z przeskalowaniem mapy było sporo roboty by dobrać charakrtystykę mapa. Zrobię jakiś filmik z AFR jak tylko kupię swój bo puki co na strojenie pożyczam :blink2:
Z odpalaniem i reakcją na gaz nie ma problemów wystarczyło przerobić mapy rozruchowe. A wydajność wtrysków znalazłem np. tutaj: https://injector-rehab.com/shop/Flow_Rates.html
https://www.galerieallegro.pl/zdjecia/G ... 10512395/1
Teraz w sumie nie wiadomo gdzie jest racja mam generator będzie trzeba przeprowadzić testy...
Sondę mam wyłączoną w ecu więc pętli brak.
W m43b16 z dme 1.7.2 czas wtrysku nie jest stały, mapy paliwa i zapłonu są zbudowane tak samo do obciążenia i obrotów jak w nowszych ecu, na podstawie mapa było obliczane obciążenie i wystarczyło dobrać zapłon i paliwo do zakresu obrotów i obciążenia. Nie twierdzę że było to wystrojone idealnie ale bez problemu zrobiłem tym autem prawie 10k km i nie było nigdy problemów przy normalnej jeździe w trasie zamykał się w 9l.
Wiem że łatwiej zapodać ecumastera bo nie wszystko da się ominąć ale próbować zawsze można.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Miś »

Z moich informacji wygląda to jak wyżej, czyli Twoje obecne wtryski to się do wolnossaka nadają, bo mają małą wydajność. To czy wtryski mają 190 czy 230ccm to nawet duża różnica, więc wrzuć na maszynę albo pokaż jakiś rzetelny katalog, jeśli te wtryski są z m43b18 to wątpliwe, że mają 230ccm, bo to pierdziawka w serii. :unsure:

Odnośnie M1.7.2 do 8 lat temu rozpracowałem to ecu w m42 i wszystkie egzemplarze jakie dotąd spotkałem przechodzą w open loopa przy przepustnicy otwartej na max, nie korzystają wtedy z sygnału maf, co powoduje, że przy doładowaniu niestety chodzi to jak gówno i przez to na DET3 przechodziłem. :kwasny:
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Jack95
User
Posty: 81
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Jack95 »

Wtryski są z m42b18 na dniach jak będę miał chwilę przeprowadzę test na 80% wypelnienia i porównam to np. z wtryskami z z b25 dla pewności :blink2:
Korzystając rano z zamknietej drogi :heh:
https://youtu.be/ypw6nNZl8TE
Jack95
User
Posty: 81
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Jack95 »

Mały update:
Zakupiłem dzisiaj silnik z E34 M50B20 NV
Ciekawią mnie te tłoki ile są w stanie wytrzymać ?
Blok 206s1 raczej nie otwierany spodziewałem się zwykłych...
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
whatdefak
User
Posty: 181
Rejestracja: 26 gru 2015, o 04:01
Imię: Damian
lokalizacja: podkarpacie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: whatdefak »

Jack95 pisze:Mały update:
Zakupiłem dzisiaj silnik z E34 M50B20 NV
Ciekawią mnie te tłoki ile są w stanie wytrzymać ?
Blok 206s1 raczej nie otwierany spodziewałem się zwykłych...
Obrazek

Obrazek
na odprężonym piecu na kanapce przyjmują 1.5 bara bardzo dzielnie, ale ile max zniosą? obstawiam ze dużo :heh:
ale trudno powiedzieć kilka razy zdarzyło się że piec przyjął 2 bary bo MBC/WG sie zaciął :śmiech: :heh: ale nic mu nie jest.

myślę że dobry zakup zrobiłeś niż te m50b20v które wydaje się że jest na pograniczu przy doładowaniach powyżej 1.3 bara :rolleyes2:
Jack95
User
Posty: 81
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Jack95 »

whatdefak pisze:
Jack95 pisze:Mały update:
Zakupiłem dzisiaj silnik z E34 M50B20 NV
Ciekawią mnie te tłoki ile są w stanie wytrzymać ?
Blok 206s1 raczej nie otwierany spodziewałem się zwykłych...
Obrazek

Obrazek
na odprężonym piecu na kanapce przyjmują 1.5 bara bardzo dzielnie, ale ile max zniosą? obstawiam ze dużo :heh:
ale trudno powiedzieć kilka razy zdarzyło się że piec przyjął 2 bary bo MBC/WG sie zaciął :śmiech: :heh: ale nic mu nie jest.

myślę że dobry zakup zrobiłeś niż te m50b20v które wydaje się że jest na pograniczu przy doładowaniach powyżej 1.3 bara :rolleyes2:
To dobrze bo już miałem zamiar szukać 'normalnych' tłoków nv :heh:
Silnik kupiony za 300zł od złomiarza także okazja, ważne że blok wał i głowica w idealnym stanie ;)
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Grzesi(E30)k »

Też takie miałem w B20NV z E34. I z M52B20 takie podobne aa chyba
-chałturnik-
Jack95
User
Posty: 81
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Jack95 »

Powoli kompletuje graty do m50b20nv no i w związku z tym zastanawiam się jaki robić stopień spreżania? Docelowo zamierzam dmuchać max 1.2 bara.
ODPOWIEDZ