E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W Wykres str.12

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Miś »

To zależy czy paliwo 80 czy 116 oktan.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Jack95
User
Posty: 81
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Jack95 »

Głównie co jest i będzie lane to 100 z shella.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Miś »

8,5-9,0:1 będzie okej na ten boost pod pb100.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Diego
User
Posty: 43
Rejestracja: 9 gru 2014, o 01:35
Imię: Kamil
lokalizacja: Rzeszów

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Diego »

Jak masz rozebrany motor to nie składaj już na tych tłokach, poszukaj po olx po czesciach pełnych normalnych, za 100pln chce Ci sie rozbierać ewentualnie pozniej motor? Było to sprawdzone że te tłoki są słabsze od pełnych z nv które są bardzo mocne.

Ogólnie JA osobiscie jakbym składał taki temat to poszedł bym w ciekawe(tanie) rozwiązanie, mianowicie pełen zestaw wał korby tłoki z 2.5 TDS(najlepiej z ori panewkami z tds). Bedziesz miał 2.5 litra pojemności i nie wyjebywalny tłok w który możesz dmuchać ile chcesz na benzynie. Pasuje dość łatwo, trzeba dociać wycięcie klin na wale(przedłużyć po prostu bo jest krótki), i stoczył bym odrobinę tłoki od góry, kupisz takie coś za okolice 100-150pln jak poszukasz(sam za tyle kupiłem bez problemu). Do tego sruby m12 12.9 na głowice, seria papier uszczelka, turbo pokroju Borg S200G lub holset HY35, kolektor z twin scroll, głowica z vanosem żeby to fajnie wstawało, lekki zamach. Na takim zestawie sądze ze auto od 3.5tys miało by pełne doładowanie, krecic do 7000rpm. Na 1.8b na PB98 450hp, na dolewce e85 mozna atakować 500hp przy 2b+.


Taki temat wychodzi Cię drobne śrubki a bedzie jezdzić sto lat bez awarii(stopien sprezania serii tds to 22:1, osobiscie pcham w tds 1,8 do 2.2bar i caly sezon silnik bez awarii, teoretycznie efektywne cisnienie w cylindrze w takim tds jest kosmiczne w porownaniu do benzyny na cr 10.)
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Kusy6 »

Diego pisze:Jak masz rozebrany motor to nie składaj już na tych tłokach, poszukaj po olx po czesciach pełnych normalnych, za 100pln chce Ci sie rozbierać ewentualnie pozniej motor? Było to sprawdzone że te tłoki są słabsze od pełnych z nv które są bardzo mocne.

Ogólnie JA osobiscie jakbym składał taki temat to poszedł bym w ciekawe(tanie) rozwiązanie, mianowicie pełen zestaw wał korby tłoki z 2.5 TDS(najlepiej z ori panewkami z tds). Bedziesz miał 2.5 litra pojemności i nie wyjebywalny tłok w który możesz dmuchać ile chcesz na benzynie. Pasuje dość łatwo, trzeba dociać wycięcie klin na wale(przedłużyć po prostu bo jest krótki), i stoczył bym odrobinę tłoki od góry, kupisz takie coś za okolice 100-150pln jak poszukasz(sam za tyle kupiłem bez problemu). Do tego sruby m12 12.9 na głowice, seria papier uszczelka, turbo pokroju Borg S200G lub holset HY35, kolektor z twin scroll, głowica z vanosem żeby to fajnie wstawało, lekki zamach. Na takim zestawie sądze ze auto od 3.5tys miało by pełne doładowanie, krecic do 7000rpm. Na 1.8b na PB98 450hp, na dolewce e85 mozna atakować 500hp przy 2b+.


Taki temat wychodzi Cię drobne śrubki a bedzie jezdzić sto lat bez awarii(stopien sprezania serii tds to 22:1, osobiscie pcham w tds 1,8 do 2.2bar i caly sezon silnik bez awarii, teoretycznie efektywne cisnienie w cylindrze w takim tds jest kosmiczne w porownaniu do benzyny na cr 10.)
racja dobry patent, tylko czy na zwykłej uszczelce bez piramidek takie doładowanie powyżej 1.5b myślisz że to będzie bezawaryjny setup?
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Miś »

Najlepiej jakby dał seryjne upg i oringowanie, wtedy 1,5bar ma bez cienia ryzyka dmuchnięcia jak szpilki mocne i gwinty w bloku dobre. :)
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Jack95
User
Posty: 81
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Jack95 »

Dobra , mam do ogarnięcia komplet z 2.5tds za grosze i jak dobrze rozumiem składam to na seryjnej uszczelce i toczę tłoki o około 3mm wtedy wychodzi 9:1. Teraz pytanie czy stoczenie tłoków o 3mm nie osłabi ich za bardzo?
Awatar użytkownika
whatdefak
User
Posty: 181
Rejestracja: 26 gru 2015, o 04:01
Imię: Damian
lokalizacja: podkarpacie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: whatdefak »

Jack95 pisze:Dobra , mam do ogarnięcia komplet z 2.5tds za grosze i jak dobrze rozumiem składam to na seryjnej uszczelce i toczę tłoki o około 3mm wtedy wychodzi 9:1. Teraz pytanie czy stoczenie tłoków o 3mm nie osłabi ich za bardzo?
Te tłoki z TDS są bardzo pancerne ze pewnie nic im nie będzie :ph34r: Pewien Estończyk z Youtube ma taki zestaw w E34 B20 ale na wale M50b25 (2.3L poj) po to aby uzyskać niższy CR 8:1 i ładuje w to 1.8-2.2bar na PB98 już długi czas, zrobił ponad 30 tyś km i silnik dalej żyje. Generuje to ponad 400km :heh:

Chodził mi po głowie taki setup ponad rok temu, ale problem rodzi się w dobrym uszczelnieniu tego aby znosił dzielnie te 1.8-2.0bary, szkoda że nie ma takiego tłoka pod 84mm :heh: :heh:

PS. ja wcześniej myślałem ze ty kupiles M50b20NV tłoki bo małe zdjęcia wstawiłeś a to te pedalskie tłoki z wycięciami, wyjeb to na złom zanim sie rozpadną :śmiech: :heh: wkladaj normalne NV lub TDS i ogień :rolleyes2: :pasuje:
Diego
User
Posty: 43
Rejestracja: 9 gru 2014, o 01:35
Imię: Kamil
lokalizacja: Rzeszów

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Diego »

Skąd wiesz że 3mm stoczyć je na CR 9? Jak popatrzysz na tłok z tds to ma takie wyciecie, ono jest głębokie na 4mm jak kojarze, sądze ze mozna spokojnie o tyle nawet stoczyc, tylko nie rób przypadkiem płaskiego tłoka tylko staraj się zrobić wklęsłe denko.

M50B20 ma pomiedzmy cylindrami znacznie wiecej płaskiej przestrzeni na okucie uszczelki niz B25, więc skrecenie seryjnej uszczelki na śrubach M12 o twardości 12.9 np. z DCI(nie z tds bo ma 10.9, to istotne patrz przykład mocnych 1.9 TDI i upg, dlatego ARL ma w serii 12.9) sądze że pozwoli utrzymać 2bary doładowania bez ryzyka dmuchniecia, oczywiscie wymagane równe płaszczyzny i dobre gwinty. Oringowanie to dobry pomysł ale problematyczna lub kosztowna obróbka, ogólnie dłubanie M50B20 to z założenia tani projekt więc ;)


Estończyk faktycznie złożył środek z tds choć teraz pisze ze motor kuty, tylko po wał z 2.5 i takie niskie cr.
https://www.youtube.com/watch?v=1OuJxAK8YMA" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
whatdefak
User
Posty: 181
Rejestracja: 26 gru 2015, o 04:01
Imię: Damian
lokalizacja: podkarpacie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: whatdefak »

Diego pisze:Skąd wiesz że 3mm stoczyć je na CR 9? Jak popatrzysz na tłok z tds to ma takie wyciecie, ono jest głębokie na 4mm jak kojarze, sądze ze mozna spokojnie o tyle nawet stoczyc, tylko nie rób przypadkiem płaskiego tłoka tylko staraj się zrobić wklęsłe denko.

M50B20 ma pomiedzmy cylindrami znacznie wiecej płaskiej przestrzeni na okucie uszczelki niz B25, więc skrecenie seryjnej uszczelki na śrubach M12 o twardości 12.9 np. z DCI(nie z tds bo ma 10.9, to istotne patrz przykład mocnych 1.9 TDI i upg, dlatego ARL ma w serii 12.9) sądze że pozwoli utrzymać 2bary doładowania bez ryzyka dmuchniecia, oczywiscie wymagane równe płaszczyzny i dobre gwinty. Oringowanie to dobry pomysł ale problematyczna lub kosztowna obróbka, ogólnie dłubanie M50B20 to z założenia tani projekt więc ;)


Ten estończyk nie wsadził środka z TDS, coś pamiętam o wale pisał, ale teraz w opisie filmów jest napisane kuty tłok korba i wał b25. https://www.youtube.com/watch?v=6TsLkwJwiz4" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuty tłok i korba to ma na myśli własnie zestaw z TDS :D Bo jak nazwać tłok/korbe który przyjmuje 2 bary na śniadanie :śmiech: wsadził tylko tłoki i korby z TDS tyle że on bawił się w dodatkowe odchudzanie zestawu (zdjął materiału z korb i płaszcza tłoków prawdopodobnie), a wału z TDS nie wsadził bo chciał osiągnąć CR 8 bez ruszania tłoków bo na wale TDS wychodzi spory CR.

@edit ja bym składał na wale TDS zrobił 2.5L i ew. stoczył tłoka na CR 9 i pewnie przy takim CR spokojnie 1.5 bara przyjmie a pewnie nawet więcej :unsure:

@ps to moze byc dobre rozwiązanie jak juz braknie m50b25 :heh: :heh: alternatywa która powinna zrobić okolice 400-450hp
Diego
User
Posty: 43
Rejestracja: 9 gru 2014, o 01:35
Imię: Kamil
lokalizacja: Rzeszów

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Diego »

whatdefak pisze:
Diego pisze:Skąd wiesz że 3mm stoczyć je na CR 9? Jak popatrzysz na tłok z tds to ma takie wyciecie, ono jest głębokie na 4mm jak kojarze, sądze ze mozna spokojnie o tyle nawet stoczyc, tylko nie rób przypadkiem płaskiego tłoka tylko staraj się zrobić wklęsłe denko.

M50B20 ma pomiedzmy cylindrami znacznie wiecej płaskiej przestrzeni na okucie uszczelki niz B25, więc skrecenie seryjnej uszczelki na śrubach M12 o twardości 12.9 np. z DCI(nie z tds bo ma 10.9, to istotne patrz przykład mocnych 1.9 TDI i upg, dlatego ARL ma w serii 12.9) sądze że pozwoli utrzymać 2bary doładowania bez ryzyka dmuchniecia, oczywiscie wymagane równe płaszczyzny i dobre gwinty. Oringowanie to dobry pomysł ale problematyczna lub kosztowna obróbka, ogólnie dłubanie M50B20 to z założenia tani projekt więc ;)


Ten estończyk nie wsadził środka z TDS, coś pamiętam o wale pisał, ale teraz w opisie filmów jest napisane kuty tłok korba i wał b25. https://www.youtube.com/watch?v=6TsLkwJwiz4" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuty tłok i korba to ma na myśli własnie zestaw z TDS :D Bo jak nazwać tłok/korbe który przyjmuje 2 bary na śniadanie :śmiech: wsadził tylko tłoki i korby z TDS tyle że on bawił się w dodatkowe odchudzanie zestawu (zdjął materiału z korb i płaszcza tłoków prawdopodobnie), a wału z TDS nie wsadził bo chciał osiągnąć CR 8 bez ruszania tłoków bo na wale TDS wychodzi spory CR.

@edit ja bym składał na wale TDS zrobił 2.5L i ew. stoczył tłoka na CR 9 i pewnie przy takim CR spokojnie 1.5 bara przyjmie a pewnie nawet więcej :unsure:

@ps to moze byc dobre rozwiązanie jak juz braknie m50b25 :heh: :heh: alternatywa która powinna zrobić okolice 400-450hp



Kucizna może ci nie przyjąc nawet 1bara doładowania, wystarczy lub wyższy cr i zapłon :rolleyes2: Wszystko się da.

Jak miałeś taki pomysł w głowie rok temu to czemu złożyłeś swój motor na zwykłych tłokach, lub np. czemu wczesniej tutaj nie wspomniałeś o czymś takim?
Awatar użytkownika
whatdefak
User
Posty: 181
Rejestracja: 26 gru 2015, o 04:01
Imię: Damian
lokalizacja: podkarpacie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: whatdefak »

Diego pisze:Kucizna może ci nie przyjąc nawet 1bara doładowania, wystarczy lub wyższy cr i zapłon :rolleyes2: Wszystko się da.

Jak miałeś taki pomysł w głowie rok temu to czemu złożyłeś swój motor na zwykłych tłokach, lub np. czemu wczesniej tutaj nie wspomniałeś o czymś takim?
Wiem że wszystko się da wyjebać ale chodziło mi raczej o budowę tłoków TDS w porównaniu do tłoków benzynowych np. M52,M54 wyglądają bardzo solidnie.

Mój pierwszy setup był złożony przed tym zanim się dowiedziałem o tym info, a następny B20 nie powstał bo za dużo pytań bez odpowiedzi rujnuje moje chore pomysły niestety :heh: :heh:
Poległem przy odchudzaniu zestawu, pisałem z autorem projektu i on tam mniej-więcej próbował wagę zbliżyć do zestawu tłoków i korb m50b25NV (bo taki miał wał) i na tym poległem, bo nie mam wiedzy gdzie mógłbym zdjąć tego materiału, a składać bez odchudzania zestawu też nie chciałem bo kilka osób mi mówiło ze zestaw będzie za ciężki :rolleyes2: ale no nie wiem, myślę że stosując wał TDS nie będzie trzeba ruszać wagi tłoków i korb, ja chciałem zastosować wał m50b25 bo jeszcze wtedy miałem RON98 w głowie więc niski CR mnie interesował więc wału TDS nie brałem pod uwagę.

A o tłokach TDS pisałem na forum w jednym wątku o tłokach do M50b20 w lutym 2019 ale temat umarł :dry:
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Grzesi(E30)k »

Trzeba pamiętac że TDS ma dużo grubszy sworzeń i korbe 130mm ,a innej raczej nie znajdziesz.
-chałturnik-
Jack95
User
Posty: 81
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Jack95 »

No to lecimy dalej z tematem , mam już wał korby i tłoki z tds
W następnej kolejności po świętach tłoki idą do toczenia i głowica do planowania. Zawory będą wypolerowane , rozwiercę kanały w głowicy i powoli zacznie się składanie puzzli :clap:

https://www.galerieallegro.pl/zdjecia/G ... 10523252/1

Obrazek
Obrazek
Obrazek
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: gadziuWLKP »

Czy aby na pewno wszystko dobrze policzyłeś? Jak rozwiązałeś sworzeń tłoka - kolega wyżej napisał, że jest inny. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że jak zdejmiesz materiału z tłoka TDS to nie będzie wyważenia w stosunku do wału korbowego? Diesla się kręci do 5 tyś obrotów (kiedy fabrycznie jest wyważony) a ty ile chcesz kręcić? 4 tyś? Znasz kogoś kto sprawdził już taki setup?
ODPOWIEDZ