BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
foka666
Nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 17 lis 2019, o 08:32
Imię: Artur
lokalizacja: Żywiec
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: foka666 »

Cześć

Więc tak jest to mój pierwszy post i od razu z grubej rury ;) Mam już kilkanaście lat doświadczenia w mechanice pojazdowej i wielu znajomych mechaników/blacharzy i lakierników popełniłem kilka aut do kjs i jedne saxo n grupę :P ale do sedna sprawy.
Oczywiście ze szwagrem chcemy zbudować bmw e30 do wyścigów górskich. Na zdjęciach macie na jakim etapie jest projekt.

Przyszła pora na zbudowanie wybór silnika i z racji na ograniczony budżet na cały projekt powiedzmy 80 tys. zł wybór padł na M50B25 plus turbo.
Będę miał na pewno sporo pytań tylko nie wiem czy w wątku projektu pytać czy oddzielnych postach ?
Doczytałem i sporo już wiem ale troszkę chcę się dowiedzieć bo nie mogę znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
Troszkę o budzie e30 szeroka lampa dach obniżony o 10 cm :P klatka maksymalnie rozbudowana Ireco Motorsport przednie kołyska jak i tylna z bmw e92 m3 podobnie jak i całe zwieszenie (wiem że tylne amortyzatory są ze zwykłej e92 trzeba będzie dospawać ucho zerkopol ogarnie) Zaciski z mercedesa AMG ml 63 a tarcze zrobione :P wielkość dużej pizzy :)
Projekt będzie postępował powoli raczej bo konieczność prowadzenia firmy i inne obowiązki nie pozwalają na spędzanie przy nim tyle czasu ile bym chciał.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
misza
User
Posty: 53
Rejestracja: 19 lut 2011, o 16:06
Imię: Michał
lokalizacja: Polska

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: misza »

Tylko mi fotki nie działają?
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: ProxRox »

Ciekawy projekt, będę śledził.

Pytanie poboczne. Jak zacząć przygodę wyścigami górskimi ? organizacja, przepisy, ograniczenia ? - sam bym się zainteresował.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: Miś »

W jaką klasę celujecie, historyk czy open? Bo m50 turbo niestety łapie się pod evo/sti chyba.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
foka666
Nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 17 lis 2019, o 08:32
Imię: Artur
lokalizacja: Żywiec
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: foka666 »

ProxRox pisze:Pytanie poboczne. Jak zacząć przygodę wyścigami górskimi ? organizacja, przepisy, ograniczenia ? - sam bym się zainteresował.
Dużo prościej niż w przypadku rajdów. tutaj masz wszystko fajnie opisane: https://www.motocaina.pl/artykul/jak-uz ... -7244.html
Awatar użytkownika
foka666
Nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 17 lis 2019, o 08:32
Imię: Artur
lokalizacja: Żywiec
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: foka666 »

Miś pisze:W jaką klasę celujecie, historyk czy open? Bo m50 turbo niestety łapie się pod evo/sti chyba.
Open chcemy powalczyć :P wiemy (tak się nam wydaje) jak prowadzić mocne RWD :pasuje:
Awatar użytkownika
foka666
Nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 17 lis 2019, o 08:32
Imię: Artur
lokalizacja: Żywiec
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: foka666 »

Piszę tutaj jak nie w projekcie to gdzie pisać ?

Więc założenie jest zbudowanie bezawaryjnego silnika (oczywiście wiem jak jest w warunkach bojowych) który w pierwszym stadium rozwoju mógł by osiągnąć 400-500hp później 700 ?? :devill2:
Auto nie będzie się poruszało na co dzień po drogach publicznych tylko wyścigi Górskie i tor. Więc dużego nalotu nie zrobi. Będzie za to używane ekstremalnie.
Może znaczne na razie od dołu bo to chcemy zbudować w pierwszej kolejności żeby móc ogarnąć mocowania wał i dyfer z półosiami.
Bardzo proszę o odpowiedzi do konkretnych pytań

1. Wydaje mi się że do tych mocy raczej bez VANOSA im coś prostsze tym lepsze. Vanos daje tylko trochę lepszą krzywą w dolnym i średnim zakresie ?
2. Zdecydowanie budujemy strokera więc wał korbowy z m52b28 wiem że nie może być szlifowany. Czyli szukamy nominału w dobrym stanie Tak ?
3. Tłoki tu raczej nie będziemy się rozdrabniać czyli kute. Firma raczej niema znaczenia na forum ktoś handluje więc się dogadamy :) pytanie silnik nominalnie ma 84 czy 84,5 ? czy może go rozwiercić na 85 ?
4. Korbowody też kute takie jak z m52b28 czyli 135mm tak ?
5. Czy robił ktoś już natrysk oleju na denka tłoków ?
6. Czy jest sens tulejować silnik ? czy znany blok żeliwno/pancerny wytrzyma 700 hp ?
7. Czy ktoś robił już suchą miskę ?
8. Nie wiem jak będzie z miską olejową bo co prawda buda e30 ale kołyska z e92 m3 ?
9. Panewki śrubki i inne pierdoły raczej jakieś zmiennik bo przy kosztach projektu to grosze a człowiek spokojniej śpi :P
damian146ti
User
Posty: 24
Rejestracja: 12 paź 2015, o 21:26
Imię: damian
lokalizacja: KRK

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: damian146ti »

Miś pisze:W jaką klasę celujecie, historyk czy open? Bo m50 turbo niestety łapie się pod evo/sti chyba.
I to takimi ze strokerami na 2.3 i 2.4 litra pojemności ze sekwencją, aerodynamiką i mocą po 700 - 800 KM
Awatar użytkownika
foka666
Nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 17 lis 2019, o 08:32
Imię: Artur
lokalizacja: Żywiec
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: foka666 »

I to takimi ze strokerami na 2.3 i 2.4 litra pojemności ze sekwencją, aerodynamiką i mocą po 700 - 800 KM
No Wygrać nie wygramy bo budżety nie te :) ale jak się ma 38 lat to nie o to chodzi :P co do sekwencji to się łamię czy nie dołożyć do budżetu. Jeździłem przez moment starym oplem corsa B buda w pełnej A - grupie z kłową skrzynią i było :pasuje:

Tak wiem ile kosztuje sekwencja połowę budżetu auta :(

Auto jak najbardziej w laminacie i z mocno rozbudowana aerodynamiką. Ma Warcyć Ryceć Cesceć ;) bardziej jako fun dla nas i kibiców. No a jakiś sponsor może też się zawsze napoatoczy ;) jak masz gotowe medialno/widowiskowe auto i nie liczysz na kokosy tylko częściowy zwrot utrzymania pojazdu w sezonie jest to realne.

https://www.youtube.com/watch?v=uLL-UgbKEeo mażenie ale V8 wydaje mi się za dużym kowadłem z przodu.
damian146ti
User
Posty: 24
Rejestracja: 12 paź 2015, o 21:26
Imię: damian
lokalizacja: KRK

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: damian146ti »

foka666 pisze:
I to takimi ze strokerami na 2.3 i 2.4 litra pojemności ze sekwencją, aerodynamiką i mocą po 700 - 800 KM
No Wygrać nie wygramy bo budżety nie te :) ale jak się ma 38 lat to nie o to chodzi :P co do sekwencji to się łamię czy nie dołożyć do budżetu. Jeździłem przez moment starym oplem corsa B buda w pełnej A - grupie z kłową skrzynią i było :pasuje:

Tak wiem ile kosztuje sekwencja połowę budżetu auta :(
Nie wiem co na to regulamin ale zawsze można założyć dwusprzęgłówke z nowych M. Tańsze to w zakupi i serwisowaniu niż sekwencja od południowych sąsiadów.
foka666 pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=uLL-UgbKEeo mażenie ale V8 wydaje mi się za dużym kowadłem z przodu.
Tylko że takie V8 (S65) jest krótsze i prawdopodobnie lżejsze bo aluminiowe

https://www.youtube.com/watch?v=d5I380IQ7OM" onclick="window.open(this.href);return false; V8 + dwusprzęgłówka
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: Kusy6 »

foka666 pisze:Piszę tutaj jak nie w projekcie to gdzie pisać ?

Więc założenie jest zbudowanie bezawaryjnego silnika (oczywiście wiem jak jest w warunkach bojowych) który w pierwszym stadium rozwoju mógł by osiągnąć 400-500hp później 700 ?? :devill2:
Auto nie będzie się poruszało na co dzień po drogach publicznych tylko wyścigi Górskie i tor. Więc dużego nalotu nie zrobi. Będzie za to używane ekstremalnie.
Może znaczne na razie od dołu bo to chcemy zbudować w pierwszej kolejności żeby móc ogarnąć mocowania wał i dyfer z półosiami.
Bardzo proszę o odpowiedzi do konkretnych pytań

1. Wydaje mi się że do tych mocy raczej bez VANOSA im coś prostsze tym lepsze. Vanos daje tylko trochę lepszą krzywą w dolnym i średnim zakresie ?
2. Zdecydowanie budujemy strokera więc wał korbowy z m52b28 wiem że nie może być szlifowany. Czyli szukamy nominału w dobrym stanie Tak ?
3. Tłoki tu raczej nie będziemy się rozdrabniać czyli kute. Firma raczej niema znaczenia na forum ktoś handluje więc się dogadamy :) pytanie silnik nominalnie ma 84 czy 84,5 ? czy może go rozwiercić na 85 ?
4. Korbowody też kute takie jak z m52b28 czyli 135mm tak ?
5. Czy robił ktoś już natrysk oleju na denka tłoków ?
6. Czy jest sens tulejować silnik ? czy znany blok żeliwno/pancerny wytrzyma 700 hp ?
7. Czy ktoś robił już suchą miskę ?
8. Nie wiem jak będzie z miską olejową bo co prawda buda e30 ale kołyska z e92 m3 ?
9. Panewki śrubki i inne pierdoły raczej jakieś zmiennik bo przy kosztach projektu to grosze a człowiek spokojniej śpi :P
1. Bez vanosa lepiej z tego względu że w serii ma lepsze tłoki i głowica ma podwójne sprężyny i grubsze zawory, ale jak nie myślisz kręcić powyżej 7k a tłoki dajesz kute to z vanosem wg mnie też może być. Tak, vanos daje ci lepszy dół obrotów
2. Dlaczego wał nie może być szlifowany, mniejsza wytrzymałość czy o co chodzi?
3. 84. Zamiast kutych ja bym wolał włożyć z N54 bo tańsze a sprawdzone i dobre
4. Korby cienkie w M52 wytrzymują podobno do 600KM więc zakładaj z M50 (V lub NV) i do 700+ upalasz bez obaw.
6. Nie. Wytrzyma, lecz po ostrym katowaniu 200-400 moto godzin pałowania, po czasie może się lekko wytrzeć, wtedy trzeba będzie zrobić szlif i dać lekko większe tłoki
9. Panewki Colbenschmit czy jakoś tak podobnie, szły na pierwszy montaż, koszt ok 200zł komplet na wał, podobnie też na korby kosztują. Śruby korb i stopek wału też zostaw ori stare lub kup sobie nowe ori jak cię to boli.
Awatar użytkownika
foka666
Nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 17 lis 2019, o 08:32
Imię: Artur
lokalizacja: Żywiec
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: foka666 »

Kusy6 pisze:1. Bez vanosa lepiej z tego względu że w serii ma lepsze tłoki i głowica ma podwójne sprężyny i grubsze zawory, ale jak nie myślisz kręcić powyżej 7k a tłoki dajesz kute to z vanosem wg mnie też może być. Tak, vanos daje ci lepszy dół obrotów
2. Dlaczego wał nie może być szlifowany, mniejsza wytrzymałość czy o co chodzi?
3. 84. Zamiast kutych ja bym wolał włożyć z N54 bo tańsze a sprawdzone i dobre
4. Korby cienkie w M52 wytrzymują podobno do 600KM więc zakładaj z M50 (V lub NV) i do 700+ upalasz bez obaw.
6. Nie. Wytrzyma, lecz po ostrym katowaniu 200-400 moto godzin pałowania, po czasie może się lekko wytrzeć, wtedy trzeba będzie zrobić szlif i dać lekko większe tłoki
9. Panewki Colbenschmit czy jakoś tak podobnie, szły na pierwszy montaż, koszt ok 200zł komplet na wał, podobnie też na korby kosztują. Śruby korb i stopek wału też zostaw ori stare lub kup sobie nowe ori jak cię to boli.
1 .Ok czyli szukamy bez vanosa tak jak podejrzewałem to nie ma być cywilne auto więc duł tu raczej nie potrzebny.
2. Czytałem że wał kuty z m52b28 podczas produkcji ma nawęglane czopy w celu podniesieni ich wytrzymałość i ta warstwa jest dość cienka. Niestety w procesie szlifowania się jej częściowo pozbywam i znacznie to osłabia czop. Wyciera się szybciej. Można co prawda azotować wał ale nie jestem pewien czy da się to zrobić z wałem kutym. Jak kogoś interesuje fajny artykół: Niestety w procesie szlifowania się jej ... zybciej.
3. i co z n54 wytrzymają ew. 700 koni ? :shock: np z n54b30 są na allegro za 2000 nowe a 1200 używki nowe z pierścieniami więc można by to łyknąć wsumie.
4. korby nie z m52 tylko jakieś kute aftermarket ale jak z m50 wytrzymują tylko co ze zmniejszeniem skoku chcemy robić strokera :)
5. ok czyli nie jest źle
9. czyli w jakieś hiper ARP i inne super firmy się nie wygłupiać poza szpilkami głowicy.
Awatar użytkownika
foka666
Nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 17 lis 2019, o 08:32
Imię: Artur
lokalizacja: Żywiec
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: foka666 »

Czyli v8 aluminiowe jest lżejsze od v6 żeliwnego ? :)
sam znalazłem odpowiedz no jest to parę kilo różnicy na niekorzyść v8 ale to brzmienie kurde v8 z turbo ??? :)
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: Kusy6 »

Obczaj sobie temat kolegi Alek z tego forum, cały sezon jeździł na n54 tłokach aż z powodu może niewystarczającej ilości paliwa albo ciul wie czego jeden tłok popłynął. Reszta w ładnym stanie.
Szpilki głowicy polecam 12mm z diesla za kilka zł a jak kasy nie szkoda to arp ale czy jest między nimi różnica to nie wiem.

V8 nie do końca takie lepsze, zauważ te m50 przyjmuje półtora bara i wyciąga ponad 600KM na wszystkim seryjnym w silniku po za szpilkami, no a m60 ciężko znaleźć z takimi wynikami, bo nie można zapakować mu dużego doładowania, jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi. Za to v8 ma dobry dół

P.S. Pompę oleju daj z m52/m52tu, lepsza wydajność
Awatar użytkownika
foka666
Nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 17 lis 2019, o 08:32
Imię: Artur
lokalizacja: Żywiec
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: foka666 »

czyli tak naprawdę opłaca się kupić słupek z głowicą m50b25nv jakiś śmietnik za 1000 zł i liczyć że głowica nie będzie pęknięta :P i to robić
ODPOWIEDZ