E46 M54b30 Gt3582 0.63 443km 545nm

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Horex
Forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
Imię: Konrad
lokalizacja: Mielec

Re: E46 M54b30 Gt3582 0.63 443km 545nm

Post autor: Horex »

masz, e30 tez strojone u Misia, m52b28 1.0b boostu i kolo 410km. Ziomek ma w e36 m54b30 na tym turbo co Ty i robi 7.4 przy doladowaniu 0.9b. Więc wiem co mówie :cool2: juz nie wspominam o tym ze Twoj pomiar jest niewazny bo jechales z górki :)

Obrazek

Obrazek
Bemben
Nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 31 sty 2015, o 14:11
Imię: Robert
lokalizacja: Jarosław

Re: E46 M54b30 Gt3582 0.63 443km 545nm

Post autor: Bemben »

Czas robiony przypadkowo po drodze na autostradzie przy temp. 0 stopni, a Ty wyskakujesz z autami lżejszymi o pół tony i porównujesz czasy, gdzie można czepiać się jeszcze innych rzeczy. Patrzyłem tu na forum i e46 coś 460hp 570nm miała właśnie 8,6. Tak, że uważam to za dobry czas. Pokaz coś w mojej budzie i będzie można porównywać :) Pozdro.

PS. Czas nieważny? No przestań, nie rób z tego górki. Jednak Leo kiedyś dobrze powiedział, szkoda jakiekolwiek cyferki wstawiać bo znajdą się "lepsi".
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1511
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E46 M54b30 Gt3582 0.63 443km 545nm

Post autor: Miś »

Według mnie czas jest dobry w tym E46, popatrzcie na ten temat poniżej (auto było na dwóch różnych hamowniach i kręci 8,6-8,7s 100-200 mając 455-460KM też w budzie e46 coupe):
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &hilit=gut

Auto z tematu przy pełnej trakcji i biciu biegów mega szybko nadal zrobi średnie 8 sekund 100-200 na idealnie płaskim nawet, wszystko się zgadza.

Gdyby był tu dyfer taki co na 4 biegu dobijałby 200km/h to urwałby może nawet 0,2-0,3s bez tej dodatkowej zmiany biegu. :)

Przypominam, że wóz z tematu waży 1500kg, bo ma pełne wnętrze, 18stki i elektryczne grzane stołki, nagłośnienie itd. :cool2:

Ja robiłem best 8,1s 100-200 moim e36 mając 450hp 650nm ważąc 1420kg, ale jedna zmiana biegu jedynie wystarczała bo dyfer 3.15 i trakcja była pełna.

Gdyby przeswapować silnik z tego E46 do E30 odchudzonego to pewnie wysokie 6s/niziutkie 7s 100-200 możnaby zrobić. :D

Obecnie w moim e36 robię 6,7s 100-200 na 1,05bar mając 600km 680nm przy wadze 1440kg i problemach z trakcją, nie jestem zadowolony z tego czasu, bo e30 lekka mająca niecałe 500hp mogłaby mi spore problemy narobić na drodze. :(
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by 109-Performance
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 397
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: E46 M54b30 Gt3582 0.63 443km 545nm

Post autor: Pan. B »

Miś jaką masz oponę w Twoim wozie?
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1511
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E46 M54b30 Gt3582 0.63 443km 545nm

Post autor: Miś »

Ja mam kiblowate Federale 595 SS 225/45/17 (muszę przejść na jeszcze większe hamulce i 18stki lekkie), a właściciel tematu w E46 18stki jakieś dobre z tego co pamiętam, dosyć dobrze kleją kojarzę. :)
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by 109-Performance
Bemben
Nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 31 sty 2015, o 14:11
Imię: Robert
lokalizacja: Jarosław

Re: E46 M54b30 Gt3582 0.63 443km 545nm

Post autor: Bemben »

Opony 245/35 r18 Bridgestone Potenza tylko rocznik juz troche slaby bo cos 2017, ale te opony lubia "cieplo" bo przy takich temperaturach 3 sie zapala przy 4tysiacach. Zreszta nie chce sie tlumaczyc, ze 5 musze wbic, ze slisko, car audio itp. to byl spontan i mierzylem tylko raz. Na wiosne napewno sprobuje to poprawic i zrobic pelne pomiary od 0-200 1/4 itd. Pozdro.
Horex
Forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
Imię: Konrad
lokalizacja: Mielec

Re: E46 M54b30 Gt3582 0.63 443km 545nm

Post autor: Horex »

Dlatego zapytalem ile wazy auto a Ty mi odpowiadasz "hehe masz lepszy?" napisalem ze masz sporo do urwania bo tak jest, nie wiem po co sie rzucasz, zluzuj stringi :D Miś, Pawła e46 którą też stroiłeś robila 8.00 od niechcenia :D
Bemben
Nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 31 sty 2015, o 14:11
Imię: Robert
lokalizacja: Jarosław

Re: E46 M54b30 Gt3582 0.63 443km 545nm

Post autor: Bemben »

No chyba proste, ze chodzi o czasy podobnego setupu, na logike e30 nie wazy tyle co e46 nie? Zapakuj 5 osob po 100kg i zmierz. Ja nie musze nic luzowac to Ty szukasz dziury w calym i podniecasz sie, ze slabo az musiales temat zalozyc. Taki czas wykrecilem i tyle, Twoj komentarz byl zbedny i porownanie.Pozdro.
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 397
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: E46 M54b30 Gt3582 0.63 443km 545nm

Post autor: Pan. B »

Miś pisze: 12 sty 2021, o 11:33 Ja mam kiblowate Federale 595 SS 225/45/17 (muszę przejść na jeszcze większe hamulce i 18stki lekkie), a właściciel tematu w E46 18stki jakieś dobre z tego co pamiętam, dosyć dobrze kleją kojarzę. :)
Federale to wyjaśnia brak trakcji :)
Liche te opony jakieś są. Mam wrażenie że budżetowy Barum hm5 jest na równi z nimi....
Awatar użytkownika
deejeys
Forumowicz
Posty: 470
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: E46 M54b30 Gt3582 0.63 443km 545nm

Post autor: deejeys »

Bemben pisze: 12 sty 2021, o 05:12 PS. Czas nieważny? No przestań, nie rób z tego górki. Jednak Leo kiedyś dobrze powiedział, szkoda jakiekolwiek cyferki wstawiać bo znajdą się "lepsi".
Trochę za mocno się napinasz, zwrócił Ci uwagę bo sam program wrzucił pomiar na "nieprawidłowy" patrz - stempel w prawym górnym rogu. W Łodzi pomiary z górki której nawet program nie wyrzuca są sporo lepsze niż w drugą stronę pod górkę (przy aucie robiącym ~10s jest to bodajże 0,3s róznicy średnio jak dobrze pamiętam) I oczywiście czasy tak jak wykresy od zawsze były i będą powodem do dyskusji. Takie nasze męskie charaktery... :)

Z tym sporo do urwania to bym nie szalał, nie wiem mam wrażenie, że trochę przesadzacie. E46, zwłaszcza coupe to nie są lekkie auta. Moja w dieslu na wadze pokazała 1530kg, teraz z M50 miałem kiedyś podjechać ale czasu zawsze brakuje, choć bez wątpienia 1600kg złamałem, kwestia o ile ;)

Kolejna kwestia, że pomiar z górki ale i pogoda sprzyjająca - 0st. Latem może być problem powtórzyć ;) I kwestia zrobienia tego samego w E36 które będzie miało już na starcie mniej kilo, nie pamiętam ile dokładnie czy też e30... No panowie co tu porównywać?

Co do czasów typu 7,5s w E36 to na takie czasy według mnie trzeba mieć ~500KM albo naprawdę nisko zejść z masą. (E36 2JZ-GTE Lesia wg rankingu robiło 7,5s 100-200 przy mocy 500hp, nie jest napisane kiedy był pomiar ale znając Lesia to czwartkowy letni wieczór czyli rejon 15st strzelam)
Dla porównania nowoczesny wóz z duża ilością aluminium, włókna węglowego, szybką skrzynią czyli BMW M4 F82 potrzebuje 500-520 koni na takie czasy jak 7,4-7,5s i nie są to jakieś wyssane dane z 1 sztuki kolegi z USA tylko tak po prostu jadą te auta, takie robią wyniki u człowieka który stroi takie i nie tylko takie BMW.

Szkoda, że Waldek nie prowadzi już aktywnie pomiarów racelogic na facebooku, ale spore archiwum zostało na bmw-sport i fajnie mozna sobie popatrzeć w kwestii odniesienia czasów do pojazdów.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E46 M54b30 Gt3582 0.63 443km 545nm

Post autor: k64 »

a dodatkowo nalezy wspomniec ze e46 jest ciezkie z tylu i opona tutaj za duzo nie pomoze. przciez na 3 biegu to ma 100% trakcji. Nawet jak mialem 680KM w manualu w e46 (pelny) to bylo super ale 3 bieg to 100% trakcji a jak wiadomo 100-200 robimy 3,4 bieg). Czasy jak najbardziej ok, nie ma co oglądać czasów w samochodach które mają mocy pod 900 :)
ODPOWIEDZ