E36 m50b25 kompresor 3.0tfsi tvs 1320

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
matben123
Nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 7 lis 2019, o 19:25
Imię: Mateusz
lokalizacja: Szczecin

E36 m50b25 kompresor 3.0tfsi tvs 1320

Post autor: matben123 »

Witam, przedstawiam mój budżetowy projekt. E36 kupione już po swapie na 2.5 lecz został w nim napęd z 1.6 który średnio daje radę, jedynie sprzęgło jest zmienione na kevlar i jakiś jednomas robił to wcześniejszy właściciel, a ja nie zaglądałem. Kompresor obrobiony przeze mnie i świetnie daje radę w 2.5. Przy 1500 obrotów ma około 0.5 bara, środkowym zakresem idzie do 0.6 górą spada do 0.45, lecz może być to spowodowane słabym dolotem i nie jestem pewien ale sądzę że trochę zaciąga się rura na dolocie kompresora z filtra. Projekt jest bardzo budżetowy jestem studentem dużo kasy nie ma a jak coś jest to raczej idzie w mój drugi projekt e34 540i. Koła na początku były pod pasek wieloklinowy teraz jest na pasek od rozrządu z racji małej ilości miejsca kompresor nie jest do końca w osi bo kielich przeszkadza i pasek klinowy nie dość że się rozciągał przez co się ślizgał. Po zastosowaniu zębatego nie ma żadnych problemów nie spada troszkę go ścina ale to projekt tylko na weekend polatać więc najwyżej częściej będę zmieniał paski. Nie mam dużo zdj ani filmików ponieważ po wystojeniu pierwsza próba polatania bokiem na laczkach 225 bardzo klejących zerwał się dyfer okazało się że był słabo zaspawany przez poprzedniego właściciela i po wyjęciu go 2 zębatki z mechanizmu różnicowego rozwaliły się w pół były to te pomiędzy zębatkami w które wchodzi w półoś więc dałem grubą blache zaspawałem ale i tak po pierwszej próbie się rozleciał szukam teraz 2 dyfra coś nagram jeśli ktoś chce więcej zdj kompresora mogę podesłać jak coś znajde albo wrócę i zrobie. Mogę również dodać tu filmik na yt lecz za dużo na nim też nie ma bo jest tam filmik który kolega nagrał jak stroiliśmy samochód niestety tylko kawałek.
Model: e36 316i swap na 2.5

Modyfikacje

Silnik: m50b25 tylko uszczelniony

Układ dolotowy:ic z 3.0tdi audi a4 nie pamiętam jaki model mieć duży przepływ i nie był za duży bo kompresor nie generuje jakiegoś wielkiego ciepła, zawór blowoff hks odwrócony tak żeby działał na sprężynie boost sterowany śrubką

Układ wydechowy: przelot wyspawany z wydechów od audi

Układ paliwowy / wtryskowy: wtryski volvo 340cc, pompa ori

Elektronika / wskaźniki: det3, wskaźniki egt i boost

Układ chłodzenia: chłodnica z e34 2.0 z klimą + wiatrak też z tego zestawu bardzo dobrze daje to radę

Układ napędowy: sprzęgło z tego co wiem jednomas 240mm tarcza kevlar nie wiem tylko jaki docisk a tak reszta 1.6

Zawieszenie: wszędzie wsadzone poli, gwint jakiś tuning art, wahacze wydłużone.

BODY KIT i wnętrze: wydmuszka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Kusy6
Forumowicz
Posty: 521
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E36 m50b25 kompresor 3.0tfsi tvs 1320

Post autor: Kusy6 »

Chętnie zobaczymy filmy z licznika jak to przyspiesza, jaka moc może mieć?
Kompresor fajny, ciekaw jestem jego wydajności, ok 350KM?
dużo zabawy z obróbką kompresora?
matben123
Nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 7 lis 2019, o 19:25
Imię: Mateusz
lokalizacja: Szczecin

Re: E36 m50b25 kompresor 3.0tfsi tvs 1320

Post autor: matben123 »

sądzę że na takim 0.6 bara możliwe że jest 270 koni bo jednak kompresor mocy trochę zabierze napewno będzie dużo nm wydajność kompresora to najprawdopodobniej dużo więcej niż 350 ja myśle że po dobraniu dobrych kółek jest możliwe nawet 430 450 w końcu z tfsi sporo wyciągają. Obróbka kompresora to w sumie nie jest jakaś skomplikowana zabawa obcina się najpierw normalnie fleksem dookoła te wloty wywala się chłodzenei wodne później frezarka obrobić ja to zrobiłem w około 5h najgorsze było wiercenie w nim później pod flansze bo nie wiadomo było ile dokładnie materiału itd i czy będzie szczelnie, a tak to szybka robota najgorsze w nim jest że za bardzo w e36 nie ma na niego miejsca miałem go w e34 to nawet może klima zostać przy nim nie ma problemu z wyosiowaniem wężami a tu już jednak sporo problemów wyszło w między czasie bo np filtr narazie jest przez maske bo nie ma za bardzo nigdzie miejsca na rure i końcowo chyba będzie nad silnikiem bo nigdzie jej nie zmieszcze tak samo wlot do kolektora tam jest wyspawany taki tunel 180 stopni tam mogą być duże zawirowania i właśnie to też napewno jakoś wpływa na doładowanie. Ogólnie to po tym projekcie raczej już tylko turbo, jednak wolę jego charakterystyke brak problemów z osiowaniem no i jednak gdyby miałoby być to rozwiązanie do daily to jeszcze by trzeba było zawór zrobić który podczas wolnych obrotów będzie wookół sobie tłoczył powietrze a nie cały czas pchał i wypychał przez zawór ze sprężyną, a turbo jednak robi się szybsze w złożeniu, wbrew pozorom mniej miejsca i po uturbieniu wszędzie się dostaniesz a tu coś zrobić przy silniku jakiś czujnik walnie pod kolektorem to trzeba sporo już rozbierać gdzie normalnie rękę wsadzisz pod kolektor to tu już z każdej strony zasłania
Tu jeszcze wrzucę link tam pod koniec jest kawałek z jazdy niestety tylko do około 2k obrotów czyli tam gdzie zaczyna najlepiej iść jechane z 3 biegu filmik podczas strojenia tam chyba dopiero zaczynaliśmy z zapłonem. Z wydechem coś muszę zrobić przelot jest złym pomysłem bo nawet nie da się tego bezpiecznie teraz wystroić bo podczas strojenia gdy dodawaliśmy zapłonu niby słyszeliśmy stuki ale nie byliśmy pewni to obniżyliśmy dla bezpieczeństwa o 3 stopnie zapłon bo nie wiadomo czy już wcześniej stuków nie ma. Turbo jednak sporo wycisza i na przelocie później tak jest masakra
https://www.youtube.com/watch?v=7MR6mi-Ekr8
Jeeet
Forumowicz
Posty: 294
Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: E36 m50b25 kompresor 3.0tfsi tvs 1320

Post autor: Jeeet »

Coś nowego w projekcie?
ODPOWIEDZ