E36 turbo M50B20 by 4fun garage

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: E36 turbo M50B20 by 4fun garage

Post autor: gadziuWLKP »

Dzięki za info.
D2 do E36 komplet kosztuje 3400zł. Widzę, że one mają TUV. Czy jeszcze ktoś kojarzy jakiś gwint z certyfikatem TUV?
Do daily zastanawiam się, czy w ogóle warto iść w tani gwint. Z drugiej strony kupowanie samych sprężyn obniżających to loteria co do planowanej wysokości auta , już to kiedyś przerabiałem. Moje musiałbym raczej wymienić ponieważ są ubite.
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: E36 turbo M50B20 by 4fun garage

Post autor: farmer91 »

Po co ci TUV?
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: E36 turbo M50B20 by 4fun garage

Post autor: gadziuWLKP »

Bo wiadomo, że to zostało zrobione poprawnie i sprawdzone przez zewnętrzną jednostkę certyfikującą - jest sprawdzone. Będę używał auta na co dzień i chciałbym być pewien rozwiązań a w szczególności zawieszenia. Jakoś do mnie nie przemawiają chińskie cambery, które podobno się krzywią lub dostają szybko luzów. Co myślisz na ten temat? Co możesz od siebie powiedzieć na temat zawieszeń? Wiesz może czy acentryki z tyłu na wahaczu i pod poduszką amortyzatora ale pozostawiając seryjny wahacz (będzie nowy), ma sens? Zależy mi na dobrej trakcji i chciałbym, żeby kierownica szybciej mi wracała. Z drugiej strony, patrzę na ewentualne problemy na przeglądzie lub kontroli policji przy okazji jakiegoś zlotu.
Awatar użytkownika
MarioBoost
User
Posty: 36
Rejestracja: 8 lut 2016, o 10:28
Imię: Mariusz
lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: E36 turbo M50B20 by 4fun garage

Post autor: MarioBoost »

UPDATE

M50B20 z GT3530 spisywał się słabo co widać po wykresie poniżej
Obrazek
Dlatego postanowiłem zacząć budowę m50b28, a w międzyczasie do M50B20 wleciało gt29/gt4376/rb25 turbo (jak zwał tak zwał)
M50B28:
Obrazek
GT29
Obrazek
GT3530 vs GT29
Obrazek
Obrazek
Puki co jeszcze nie byłem na hamowni, ale M50B20 z GT29 na 1.3 bara naprawdę daje radę.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Loqer
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 19 lut 2019, o 21:08
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Rzeszów

Re: E36 turbo M50B20 by 4fun garage

Post autor: Loqer »

jak to turbo wstaje w 2.0? potrafi wstawać z dołu czy trzeba kopać? jak uważasz do m50b20 na drift lepiej gt28 czy gt29 chinczyki :)
INSANE
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 30 sie 2018, o 11:26
Imię: Paweł
lokalizacja: Kraków

Re: E36 turbo M50B20 by 4fun garage

Post autor: INSANE »

Śledzę od samego początku, a pierwszy raz to widziałem na yt, ten projekt napawa mnie radością gdyż mamy bardzo zbliżone setupy, fajnie podawał na Tuczępach i kierownik też daje rade :heh: mam nadzieje,że wkrótce będziemy mogli porównać wykresy, pozdro!
Awatar użytkownika
MarioBoost
User
Posty: 36
Rejestracja: 8 lut 2016, o 10:28
Imię: Mariusz
lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: E36 turbo M50B20 by 4fun garage

Post autor: MarioBoost »

Loqer pisze:jak to turbo wstaje w 2.0? potrafi wstawać z dołu czy trzeba kopać? jak uważasz do m50b20 na drift lepiej gt28 czy gt29 chinczyki :)
Od około 4tys jest power. Trzeba kopać powyżej 2 biegu.
Awatar użytkownika
MarioBoost
User
Posty: 36
Rejestracja: 8 lut 2016, o 10:28
Imię: Mariusz
lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: E36 turbo M50B20 by 4fun garage

Post autor: MarioBoost »

INSANE pisze:Śledzę od samego początku, a pierwszy raz to widziałem na yt, ten projekt napawa mnie radością gdyż mamy bardzo zbliżone setupy, fajnie podawał na Tuczępach i kierownik też daje rade :heh: mam nadzieje,że wkrótce będziemy mogli porównać wykresy, pozdro!
Dzięki :piwo: na Tuczępach akurat miałem problem z cewkami i jeździłem raczej bardzo bezpiecznie bo raz miałem pełną moc a za chwilę wypadał zapłon po czym znów pełna moc :śmiech:
Pod koniec czerwca będzie hamowany na gt29.
Pozdro

Ps. Fura podaje?
koman10
Nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 27 maja 2020, o 22:51
Imię: Marek
lokalizacja: Tomaszow

Re: E36 turbo M50B20 by 4fun garage

Post autor: koman10 »

Witam , podpisałeś map sensor do deta?
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 778
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 turbo M50B20 by 4fun garage

Post autor: KonradGT »

koman10 pisze: 5 gru 2022, o 16:00 Witam , podpisałeś map sensor do deta?
Jak inaczej chciałbyś sensownie to stroić?
koman10
Nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 27 maja 2020, o 22:51
Imię: Marek
lokalizacja: Tomaszow

Re: E36 turbo M50B20 by 4fun garage

Post autor: koman10 »

Tzn ? Mam wbudowany map sensor w decie, podłączyłem wężyk podciśnienia z kolektora dolotowego do deta.
koman10
Nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 27 maja 2020, o 22:51
Imię: Marek
lokalizacja: Tomaszow

Re: E36 turbo M50B20 by 4fun garage

Post autor: koman10 »

KonradGT pisze: 12 gru 2022, o 23:36
koman10 pisze: 5 gru 2022, o 16:00 Witam , podpisałeś map sensor do deta?
Jak inaczej chciałbyś sensownie to stroić?
Tzn ? Mam wbudowany map sensor w decie, podłączyłem wężyk podciśnienia z kolektora dolotowego do deta
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1728
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 turbo M50B20 by 4fun garage

Post autor: Miś »

No to wtedy map sensor masz wbudowany w DET3 (jeśli masz na nim króciec lub wężyk wychodzący ze środka).

Wpinasz wtedy wężyk w kolektor ssący (najlepiej żeby po drodze nie było trójników) i tyle, elektronika w środku DET3 jest spięta.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
ODPOWIEDZ