E46 330it LPG M52tuB30 545KM wykres str 7

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
misza
User
Posty: 53
Rejestracja: 19 lut 2011, o 16:06
Imię: Michał
lokalizacja: Polska

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: misza »

Kusy6 pisze: 31 gru 2020, o 23:25 depo racing więc nie taka lipa chyba 🙂
Panewki patrzyłem 140zl KS więc kupię nowe,
A te wysztukowane można włożyć do gruza NA składanego z odpadów jeśli wał się będzie lekko ręką obracał? Podejrzewam że tak
Nikt ci nie zabroni złożyć tego silnika bez pomiarów. Ale to jest drut delikatnie mówiąc. I nie wiadomo ile to wytrzyma.
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 831
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: KonradGT »

misza pisze: 1 sty 2021, o 12:27
Kusy6 pisze: 31 gru 2020, o 23:25 depo racing więc nie taka lipa chyba 🙂
Panewki patrzyłem 140zl KS więc kupię nowe,
A te wysztukowane można włożyć do gruza NA składanego z odpadów jeśli wał się będzie lekko ręką obracał? Podejrzewam że tak
Nikt ci nie zabroni złożyć tego silnika bez pomiarów. Ale to jest drut delikatnie mówiąc. I nie wiadomo ile to wytrzyma.
Tak się po prostu nie robi w mechanice, no chyba że ktoś lubi na okrągło rozbierać/poprawiać.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: Miś »

Panewki główne nowe mahle/ks/glyco, a korbowodowe tylko sputtery ks z 2.5tds (400zł).
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Chycu
User
Posty: 78
Rejestracja: 28 lut 2012, o 19:57
Imię: Mateusz
lokalizacja: Zakopane

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: Chycu »

Kusy6 pisze: 31 gru 2020, o 23:25 depo racing więc nie taka lipa chyba 🙂
Panewki patrzyłem 140zl KS więc kupię nowe,
A te wysztukowane można włożyć do gruza NA składanego z odpadów jeśli wał się będzie lekko ręką obracał? Podejrzewam że tak
zmierzyłbym pasowanie plastigauge`em
Horex
Forumowicz
Posty: 292
Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
Imię: Konrad
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: Horex »

Miś pisze: 1 sty 2021, o 14:20 Panewki główne nowe mahle/ks/glyco, a korbowodowe tylko sputtery ks z 2.5tds (400zł).
te z diesla sa lepsze? jaka jest roznica?
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: Kusy6 »

Podobno wytrzymalsze, tyle że jak dostanie się jakis wiór to nie wbije się w panewke tylko wydrze zarówno panewke jak i wał. Tyle że pod panewke korbowodową nie ma bardzo jak się wbić bo nie ma rowka tak jak przy głównych którymi jest olej podawany
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: Miś »

O wiele mocniejsze od gównianych King Racing i mocniejsze od fabrycznych ks/mahle/glyco.
Przy dużym doładowaniu, czyli ponad 1,5-2,0bar tylko sputterów z tds nie wygniata szybko.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: gadziuWLKP »

Kusy6 pisze: 31 gru 2020, o 15:38 Hmm nawet nie pamiętam ile płaciłem, myślałem że ok 200-300zl, to ok 🙂
Ktoś poleci jakieś wskaźniki/zegary z alarmem wartości granicznych?
Myślę zmienić swoje bo ciężko skupiać się na drodze mocnym autem i lukać co chwilę na kilka zegarów
bierz zegary elektroniczne reveltronics. Są warningi i jest opcja logowania. Sprawdza się,
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: Kusy6 »

Zamówiłem komputerek Advance ZD 10 w 1 u skośnookich przyjaciół, polecany przez kilka osób które użytkowały i sobie chwalą, końcem lutego ma przyjść.

Co do silnika to napotkałem problemy z nowym blokiem, gdyż ten który kupiłem okazało się jajo na 2 cyl, więc po wyrównaniu ich przez szlifierza, tłok miał by pasowanie 0.10mm luzu, na pozostałych zostało by 0,06mm tak jak producent amp44 zaleca. Jak nie znajdę lepszego bloku to chyba tak trzeba będzie zrobić bo widziałem że niektórzy celowo robią luz na 0,10mm lub większy.
Ktoś coś doradzi? Tłoki mam już kupione nominał
californiakid
User
Posty: 37
Rejestracja: 21 lut 2020, o 14:11
Imię: Paweł
lokalizacja: Krk

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: californiakid »

Było kurcze wziąć nadwymiar tłoki i miałbyś z bani, pasowanie byłoby po obróbce jakie potrzebujesz. Już będzie mega luźno i za pewne głośno na zimnym. Ja pasowałem w imprezie kucizne mahle na 7 setek i już to klepie na zimnym.
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: Kusy6 »

Blok jest w trakcie poszukiwań, a właśnie dziś odebrałem chłodnice oleju z czyszczenia pod ciśnieniem, ponieważ przy rozbieraniu silnika na panewkach głównych napotkałem opiłki metalu wbite w panewki, wał cały. 150zl zapłaciłem razem z szybkim odmalowaniem, ale jak widać warto bo wypłukały się opiłki które zostały na filtrze maszyny czyszczącej więc uchroniłem kolejne nowe panewki.
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: Kusy6 »

Obrazek Obrazek
Darmowe galerie allegro.pl
No i jest, spodziewałem się raczej opóźnienia ze 2 miesiące ale mnie zaskoczyli
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: Kusy6 »

No więc 5 dni temu udało mi się kupić dobry blok, jest to kolejny który brałem pod uwagę do kupna.
1. Pierwszy który kupiłem już rok temu okazało się jajo na 2 tulejach.
2. Kolejny silnik kumpla rozebrałem po upg, jajo na wszystkich tulejach.
3. Kolejny na każdej tulei był delikatny wżer po korozji ale owal ładny
4. Kolejny oglądałem 30km od domu to wyglądał jak by rok przeleżał w rzece
5. Kolejny znajomy mi sprawdzał, jajo na tulejach.
6. Kolejny wziąłem od kumpla ale brakowało jednej stopki wału, nie udało się dopasować na gotowo z innych silników bez osiowania.
7. Kolejny ściągałem głowice u znajomego ale owal okazał się średni, gwintow głowicy brak, chciałem wziąć do szlifierza do sprawdzenia ale nie zgodził się i odpuściłem temat.
8. Po następny pojechałem z nastawieniem że będzie jajo, silnik z E60 po upg, na poczekaniu ze sprzedającym ściągaliśmy głowice do sprawdzenia owalu, jest to obecny blok, głowica jak i blok wyglądał jak po przebiegu kilku dziesięciu tys km, piękny złoty kolor.

No i takim sposobem jestem 2 miesiące w tył, nie spodziewałem się że tak ciężko o dobry blok m52tu/m54, miałem zamiar oglądnąć jeszcze 2 gdzieś i tulejować już swój na dwóch cyl, ale wolałem jednak znaleźć dobry Ori.

Dziś szlifuje dół tulei pod korby m50 i wał b30.

Jedno tylko nie wiem, dmuchałem kompresorem w każdą możliwą dziurę ale olej wraz z opiłkami po planowaniu bloku nadal stoi w dziurkach natrysków tłoków, czyżby były przytkane? Gdzie jest ich przelot? Do otworów na olej który oliwi panewki?
Edit, zauważyłem że od środka jest zaworek w końcówce, więc muszę odkręcić każdy i zakręcić na kleju, ile nm się zaleca w alu to śrub m6?

Obrazek Obrazek
galeria allegro
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: Miś »

Korki/zaślepki technologiczne musisz rozwiercić i wybić, wyczyścić, a potem nagwintować i korki wkręcić ze stożkowymi łbami, tak robiłem w m50.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: Kusy6 »

Miś pisze: 26 kwie 2021, o 18:40 Korki/zaślepki technologiczne musisz rozwiercić i wybić, wyczyścić, a potem nagwintować i korki wkręcić ze stożkowymi łbami, tak robiłem w m50.
Jesteś pewny że m54 ma takie zaślepki albo oznaczone miejsca? Bo ja nie mogę ich zlokalizować co widać na zdjęciach.
Po za tym nie wiem czy jest to konieczne bo odkręciłem jeden natrysk i ładnie wszystko już się dmucha, natrysk jest to końcówka z zaworkiem która przepuszcza tylko w jedną stronę.

Blok aktualnie w trakcie frezowania pod korby m50

Zapomniałem dodać że obecny luz tłoka bez ingerencji wynosi 7-8 setek, Amp zaleca 6 więc myślę że jest idealnie dla mnie z obawy przed puchnięciem tłoka/tulei

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
galerie allegro
ODPOWIEDZ