Nikt ci nie zabroni złożyć tego silnika bez pomiarów. Ale to jest drut delikatnie mówiąc. I nie wiadomo ile to wytrzyma.
E46 330it LPG M52tuB30 545KM wykres str 7
-
- User
- Posty: 53
- Rejestracja: 19 lut 2011, o 16:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Polska
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 831
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1799
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Panewki główne nowe mahle/ks/glyco, a korbowodowe tylko sputtery ks z 2.5tds (400zł).
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- User
- Posty: 78
- Rejestracja: 28 lut 2012, o 19:57
- Imię: Mateusz
- lokalizacja: Zakopane
-
- Forumowicz
- Posty: 292
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Mielec
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Podobno wytrzymalsze, tyle że jak dostanie się jakis wiór to nie wbije się w panewke tylko wydrze zarówno panewke jak i wał. Tyle że pod panewke korbowodową nie ma bardzo jak się wbić bo nie ma rowka tak jak przy głównych którymi jest olej podawany
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1799
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
O wiele mocniejsze od gównianych King Racing i mocniejsze od fabrycznych ks/mahle/glyco.
Przy dużym doładowaniu, czyli ponad 1,5-2,0bar tylko sputterów z tds nie wygniata szybko.
Przy dużym doładowaniu, czyli ponad 1,5-2,0bar tylko sputterów z tds nie wygniata szybko.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- Forumowicz
- Posty: 537
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wlkp
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
bierz zegary elektroniczne reveltronics. Są warningi i jest opcja logowania. Sprawdza się,
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Zamówiłem komputerek Advance ZD 10 w 1 u skośnookich przyjaciół, polecany przez kilka osób które użytkowały i sobie chwalą, końcem lutego ma przyjść.
Co do silnika to napotkałem problemy z nowym blokiem, gdyż ten który kupiłem okazało się jajo na 2 cyl, więc po wyrównaniu ich przez szlifierza, tłok miał by pasowanie 0.10mm luzu, na pozostałych zostało by 0,06mm tak jak producent amp44 zaleca. Jak nie znajdę lepszego bloku to chyba tak trzeba będzie zrobić bo widziałem że niektórzy celowo robią luz na 0,10mm lub większy.
Ktoś coś doradzi? Tłoki mam już kupione nominał
Co do silnika to napotkałem problemy z nowym blokiem, gdyż ten który kupiłem okazało się jajo na 2 cyl, więc po wyrównaniu ich przez szlifierza, tłok miał by pasowanie 0.10mm luzu, na pozostałych zostało by 0,06mm tak jak producent amp44 zaleca. Jak nie znajdę lepszego bloku to chyba tak trzeba będzie zrobić bo widziałem że niektórzy celowo robią luz na 0,10mm lub większy.
Ktoś coś doradzi? Tłoki mam już kupione nominał
-
- User
- Posty: 37
- Rejestracja: 21 lut 2020, o 14:11
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Krk
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Było kurcze wziąć nadwymiar tłoki i miałbyś z bani, pasowanie byłoby po obróbce jakie potrzebujesz. Już będzie mega luźno i za pewne głośno na zimnym. Ja pasowałem w imprezie kucizne mahle na 7 setek i już to klepie na zimnym.
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Blok jest w trakcie poszukiwań, a właśnie dziś odebrałem chłodnice oleju z czyszczenia pod ciśnieniem, ponieważ przy rozbieraniu silnika na panewkach głównych napotkałem opiłki metalu wbite w panewki, wał cały. 150zl zapłaciłem razem z szybkim odmalowaniem, ale jak widać warto bo wypłukały się opiłki które zostały na filtrze maszyny czyszczącej więc uchroniłem kolejne nowe panewki.
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Darmowe galerie allegro.pl
No i jest, spodziewałem się raczej opóźnienia ze 2 miesiące ale mnie zaskoczyli
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
No więc 5 dni temu udało mi się kupić dobry blok, jest to kolejny który brałem pod uwagę do kupna.
1. Pierwszy który kupiłem już rok temu okazało się jajo na 2 tulejach.
2. Kolejny silnik kumpla rozebrałem po upg, jajo na wszystkich tulejach.
3. Kolejny na każdej tulei był delikatny wżer po korozji ale owal ładny
4. Kolejny oglądałem 30km od domu to wyglądał jak by rok przeleżał w rzece
5. Kolejny znajomy mi sprawdzał, jajo na tulejach.
6. Kolejny wziąłem od kumpla ale brakowało jednej stopki wału, nie udało się dopasować na gotowo z innych silników bez osiowania.
7. Kolejny ściągałem głowice u znajomego ale owal okazał się średni, gwintow głowicy brak, chciałem wziąć do szlifierza do sprawdzenia ale nie zgodził się i odpuściłem temat.
8. Po następny pojechałem z nastawieniem że będzie jajo, silnik z E60 po upg, na poczekaniu ze sprzedającym ściągaliśmy głowice do sprawdzenia owalu, jest to obecny blok, głowica jak i blok wyglądał jak po przebiegu kilku dziesięciu tys km, piękny złoty kolor.
No i takim sposobem jestem 2 miesiące w tył, nie spodziewałem się że tak ciężko o dobry blok m52tu/m54, miałem zamiar oglądnąć jeszcze 2 gdzieś i tulejować już swój na dwóch cyl, ale wolałem jednak znaleźć dobry Ori.
Dziś szlifuje dół tulei pod korby m50 i wał b30.
Jedno tylko nie wiem, dmuchałem kompresorem w każdą możliwą dziurę ale olej wraz z opiłkami po planowaniu bloku nadal stoi w dziurkach natrysków tłoków, czyżby były przytkane? Gdzie jest ich przelot? Do otworów na olej który oliwi panewki?
Edit, zauważyłem że od środka jest zaworek w końcówce, więc muszę odkręcić każdy i zakręcić na kleju, ile nm się zaleca w alu to śrub m6?
galeria allegro
1. Pierwszy który kupiłem już rok temu okazało się jajo na 2 tulejach.
2. Kolejny silnik kumpla rozebrałem po upg, jajo na wszystkich tulejach.
3. Kolejny na każdej tulei był delikatny wżer po korozji ale owal ładny
4. Kolejny oglądałem 30km od domu to wyglądał jak by rok przeleżał w rzece
5. Kolejny znajomy mi sprawdzał, jajo na tulejach.
6. Kolejny wziąłem od kumpla ale brakowało jednej stopki wału, nie udało się dopasować na gotowo z innych silników bez osiowania.
7. Kolejny ściągałem głowice u znajomego ale owal okazał się średni, gwintow głowicy brak, chciałem wziąć do szlifierza do sprawdzenia ale nie zgodził się i odpuściłem temat.
8. Po następny pojechałem z nastawieniem że będzie jajo, silnik z E60 po upg, na poczekaniu ze sprzedającym ściągaliśmy głowice do sprawdzenia owalu, jest to obecny blok, głowica jak i blok wyglądał jak po przebiegu kilku dziesięciu tys km, piękny złoty kolor.
No i takim sposobem jestem 2 miesiące w tył, nie spodziewałem się że tak ciężko o dobry blok m52tu/m54, miałem zamiar oglądnąć jeszcze 2 gdzieś i tulejować już swój na dwóch cyl, ale wolałem jednak znaleźć dobry Ori.
Dziś szlifuje dół tulei pod korby m50 i wał b30.
Jedno tylko nie wiem, dmuchałem kompresorem w każdą możliwą dziurę ale olej wraz z opiłkami po planowaniu bloku nadal stoi w dziurkach natrysków tłoków, czyżby były przytkane? Gdzie jest ich przelot? Do otworów na olej który oliwi panewki?
Edit, zauważyłem że od środka jest zaworek w końcówce, więc muszę odkręcić każdy i zakręcić na kleju, ile nm się zaleca w alu to śrub m6?
galeria allegro
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1799
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Korki/zaślepki technologiczne musisz rozwiercić i wybić, wyczyścić, a potem nagwintować i korki wkręcić ze stożkowymi łbami, tak robiłem w m50.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Jesteś pewny że m54 ma takie zaślepki albo oznaczone miejsca? Bo ja nie mogę ich zlokalizować co widać na zdjęciach.
Po za tym nie wiem czy jest to konieczne bo odkręciłem jeden natrysk i ładnie wszystko już się dmucha, natrysk jest to końcówka z zaworkiem która przepuszcza tylko w jedną stronę.
Blok aktualnie w trakcie frezowania pod korby m50
Zapomniałem dodać że obecny luz tłoka bez ingerencji wynosi 7-8 setek, Amp zaleca 6 więc myślę że jest idealnie dla mnie z obawy przed puchnięciem tłoka/tulei
galerie allegro