E46 330it LPG M52tuB30 545KM wykres str 7

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Kusy6 »

Fura podaje, 3 półosie ukręcone i ok 15 kompletów opon spalone, tylko na 1 2 i 3 cyl mokre świece i przepala płyn, uszkodziliśmy widocznie uszczelkę przy montażu.

I taki pomysł mi przyszedł do głowy, jak bym założył wał z M54b30, tłoki stoczone o 3,4mm z N54 (taka różnica jest między tłokami M54 a N54) to miał bym M52tub30, czy o czymś zapomniałem?
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: gadziuWLKP »

Chyba zapomniałeś o odprężeniu. Ile wał 3.0 idzie wyżej w stosunku do 2.8? Tłoki potrzebujesz zjechać dosyć mocno żeby to osiągnąć bez kanapki. Poza tym konieczne jest frezowanie tłoka pod zawory oraz pod korby z m50B25nv. Wg mnie mocno osłabisz tłoki. Nie wiem jak to byłoby z przekładką odprężającą. Mam gdzieś tłok z n54 i drugi z m52b28 dla porównania jakby co.
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Kusy6 »

gadziuWLKP pisze:Chyba zapomniałeś o odprężeniu. Ile wał 3.0 idzie wyżej w stosunku do 2.8? Tłoki potrzebujesz zjechać dosyć mocno żeby to osiągnąć bez kanapki. Poza tym konieczne jest frezowanie tłoka pod zawory oraz pod korby z m50B25nv. Wg mnie mocno osłabisz tłoki. Nie wiem jak to byłoby z przekładką odprężającą. Mam gdzieś tłok z n54 i drugi z m52b28 dla porównania jakby co.
Nie, odprężenie zostaje przekładka tak jak jest obecnie, czyli do półtora bara chyba da radę?
A
Skok M54B30 ma 89.6mm, m52tub28 84mm.
Wiem że trzeba pod korby frezować i kieszonki, Leo przeprowadzał taki zabieg u siebie w m54b30 z tymi tłokami więc sprawdzone że dają radę
Chycu
User
Posty: 78
Rejestracja: 28 lut 2012, o 19:57
Imię: Mateusz
lokalizacja: Zakopane

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Chycu »

do wału m54 masz kuty tłok amp44 w dobrej kasie
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Kusy6 »

Chycu pisze:do wału m54 masz kuty tłok amp44 w dobrej kasie
Wiem, biorę go pod uwagę, ale jeszcze za mało ludzi go przetestowało, 2350zl bez wysyłki, a z N54 też chyba całkiem fajne te tłoki są
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Miś »

Działa, możesz go brać, miałem w rękach wygląda git.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Kusy6 »

No ok, a ile tuleja wytrzyma?
Diego
User
Posty: 43
Rejestracja: 9 gru 2014, o 01:35
Imię: Kamil
lokalizacja: Rzeszów

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Diego »

Wszystko co jesteś w stanie na nią zapodać. Albo inaczej, pokaż mi zdjęcia pęknietej tulei w TU doładowanym. Nie obawiasz się frezować 4mm odlewanych tłoków z n54 ale obawiasz sie że tuleja puści?

Upierasz sie przy N54 ze względów finansowych, ale jakby tak przeliczyć koszty używanych tłoków, obróbki pod sworznie i zawory to w zasadzie dokładasz kilka złotych i nie tracisz czasu i montujesz pewne rozwiązanie(mam na mysli kute amp44). Nie piszę tego jako osoba która nie przerabiała tłoków n54 pod m50, drugi raz bym tego nie robił a tłoki sprzedałem.


Ogólnie po Ci taki zestaw, w jaką moc celujesz? Do 500-550koni wystarczy ci seryjny tłok na małej dolewce bio, na więcej potrzebujesz mieć zrobioną sensownie głowicę(czyli dobre wałki, porting, sensowny ssący, wydechowy i sporo innych). 500koni kosztuje grosze, zrobić wiecej to wielokrotność kosztów.
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Kusy6 »

Diego pisze:Wszystko co jesteś w stanie na nią zapodać. Albo inaczej, pokaż mi zdjęcia pęknietej tulei w TU doładowanym. Nie obawiasz się frezować 4mm odlewanych tłoków z n54 ale obawiasz sie że tuleja puści?

Upierasz sie przy N54 ze względów finansowych, ale jakby tak przeliczyć koszty używanych tłoków, obróbki pod sworznie i zawory to w zasadzie dokładasz kilka złotych i nie tracisz czasu i montujesz pewne rozwiązanie(mam na mysli kute amp44). Nie piszę tego jako osoba która nie przerabiała tłoków n54 pod m50, drugi raz bym tego nie robił a tłoki sprzedałem.

Ogólnie po Ci taki zestaw, w jaką moc celujesz? Do 500-550koni wystarczy ci seryjny tłok na małej dolewce bio, na więcej potrzebujesz mieć zrobioną sensownie głowicę(czyli dobre wałki, porting, sensowny ssący, wydechowy i sporo innych). 500koni kosztuje grosze, zrobić wiecej to wielokrotność kosztów.
Chyba masz rację, konkretna wypowiedź.
Chciał bym tyle na ile jest w stanie dmuchać moja turbina czyli S200SXE ten większy model. 550-600KM na zwykłym paliwie shell 100, bo nie mam dobrego dojścia do e85 a autem jeżdżę na codzień.
Wydechowy mam podobno dobry, na seryjnym ssącym m50 widziałem moc 900KM a mój z 3.0 chyba wiele od niego nie odbiega i 600 też pociągnie?
Bez obróbki głowicy mój plan nie wypali?
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Miś »

550hp złamiesz na dolewce bio na tym turbo, na samej benzynie będzie ciężko tyle zrobić. :)
Kurier Ci przywiezie dwie palety biokominka po 5l i sobie po 2 bańki na stację z lejkiem zabierzesz, 5min dłużej się tankuje, a niższe egt i wyższa moc. :)

Żeby mieć turbo wstające jak s200sxe i robiące większą moc to trzeba kupić efra za 7500zł. :(
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: corey »

Miś pisze:550hp złamiesz na dolewce bio na tym turbo, na samej benzynie będzie ciężko tyle zrobić. :)
Kurier Ci przywiezie dwie palety biokominka po 5l i sobie po 2 bańki na stację z lejkiem zabierzesz, 5min dłużej się tankuje, a niższe egt i wyższa moc. :)

Żeby mieć turbo wstające jak s200sxe i robiące większą moc to trzeba kupić efra za 7500zł. :(
Jakiego efr bys polecal?
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: deejeys »

Zależy jaka moc docelowa.

PS. do EFR jest fajny program - http://www.turbos.borgwarner.com/go/4YJ01K" onclick="window.open(this.href);return false; na którym można sprawdzić setup.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Miś »

Każdego efr polecam jeśli ktoś ma chęć tyle wydać na turbo, warto go okrasić kolektorem wydechowym twin scroll porządnym, potrafi to wtedy wstać mistrzowsko i reaguje na nagłe dodanie gazu, a to też ważny składnik do driftu szczególnie.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
whatdefak
User
Posty: 181
Rejestracja: 26 gru 2015, o 04:01
Imię: Damian
lokalizacja: podkarpacie

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: whatdefak »

Zamawiaj kuriera z paletą biokominka i rób pod 550hp, raczej jest to osiągalne na tym turbo, będzie można dopierdolić męsko zapłon, turbo wcześniej wstanie bo więcej spalin, mniejsze EGT, więcej koksu.. same zalety, może nie jest to E85 z stacji w Czechach, ale jak jak najbardziej robi robotę i wychodzi najrozsądniej jeśli chcemy robić moc :heh: Jak jebnie to wtedy AMP44 wał b30 i pęknie 600.

Ja mieszam w bankach 20L gdyż wtedy mam pewność że rozmieszam, ale muszę pomyśleć nad wskaźnikiem % alko na arduino (nie mam emu) bo mam obawę że tankując na stacji + biokomin się tak dobrze nie rozmiesza w baku :rolleyes2:
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Kusy6 »

Ok, przekonałem się chyba co do tłoków amp44 bardziej niż N54, i chyba zaczynam się też przekonywać co do bioetanolu :heh:
Lepszym było by E85 z Czech czy Bioetanol, czy nie ma między tymi różnic? Czy może Etanol jeśli znalazł bym w lepszej cenie?
I mieszać to z shell 100 czy 98 lub 95?
ODPOWIEDZ