E46 330it LPG M52tuB30 545KM wykres str 7
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28
Fura podaje, 3 półosie ukręcone i ok 15 kompletów opon spalone, tylko na 1 2 i 3 cyl mokre świece i przepala płyn, uszkodziliśmy widocznie uszczelkę przy montażu.
I taki pomysł mi przyszedł do głowy, jak bym założył wał z M54b30, tłoki stoczone o 3,4mm z N54 (taka różnica jest między tłokami M54 a N54) to miał bym M52tub30, czy o czymś zapomniałem?
I taki pomysł mi przyszedł do głowy, jak bym założył wał z M54b30, tłoki stoczone o 3,4mm z N54 (taka różnica jest między tłokami M54 a N54) to miał bym M52tub30, czy o czymś zapomniałem?
-
- Forumowicz
- Posty: 537
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wlkp
Re: E46 328it LPG M52tuB28
Chyba zapomniałeś o odprężeniu. Ile wał 3.0 idzie wyżej w stosunku do 2.8? Tłoki potrzebujesz zjechać dosyć mocno żeby to osiągnąć bez kanapki. Poza tym konieczne jest frezowanie tłoka pod zawory oraz pod korby z m50B25nv. Wg mnie mocno osłabisz tłoki. Nie wiem jak to byłoby z przekładką odprężającą. Mam gdzieś tłok z n54 i drugi z m52b28 dla porównania jakby co.
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28
Nie, odprężenie zostaje przekładka tak jak jest obecnie, czyli do półtora bara chyba da radę?gadziuWLKP pisze:Chyba zapomniałeś o odprężeniu. Ile wał 3.0 idzie wyżej w stosunku do 2.8? Tłoki potrzebujesz zjechać dosyć mocno żeby to osiągnąć bez kanapki. Poza tym konieczne jest frezowanie tłoka pod zawory oraz pod korby z m50B25nv. Wg mnie mocno osłabisz tłoki. Nie wiem jak to byłoby z przekładką odprężającą. Mam gdzieś tłok z n54 i drugi z m52b28 dla porównania jakby co.
A
Skok M54B30 ma 89.6mm, m52tub28 84mm.
Wiem że trzeba pod korby frezować i kieszonki, Leo przeprowadzał taki zabieg u siebie w m54b30 z tymi tłokami więc sprawdzone że dają radę
-
- User
- Posty: 78
- Rejestracja: 28 lut 2012, o 19:57
- Imię: Mateusz
- lokalizacja: Zakopane
Re: E46 328it LPG M52tuB28
do wału m54 masz kuty tłok amp44 w dobrej kasie
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28
Wiem, biorę go pod uwagę, ale jeszcze za mało ludzi go przetestowało, 2350zl bez wysyłki, a z N54 też chyba całkiem fajne te tłoki sąChycu pisze:do wału m54 masz kuty tłok amp44 w dobrej kasie
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1799
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E46 328it LPG M52tuB28
Działa, możesz go brać, miałem w rękach wygląda git.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28
No ok, a ile tuleja wytrzyma?
-
- User
- Posty: 43
- Rejestracja: 9 gru 2014, o 01:35
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Rzeszów
Re: E46 328it LPG M52tuB28
Wszystko co jesteś w stanie na nią zapodać. Albo inaczej, pokaż mi zdjęcia pęknietej tulei w TU doładowanym. Nie obawiasz się frezować 4mm odlewanych tłoków z n54 ale obawiasz sie że tuleja puści?
Upierasz sie przy N54 ze względów finansowych, ale jakby tak przeliczyć koszty używanych tłoków, obróbki pod sworznie i zawory to w zasadzie dokładasz kilka złotych i nie tracisz czasu i montujesz pewne rozwiązanie(mam na mysli kute amp44). Nie piszę tego jako osoba która nie przerabiała tłoków n54 pod m50, drugi raz bym tego nie robił a tłoki sprzedałem.
Ogólnie po Ci taki zestaw, w jaką moc celujesz? Do 500-550koni wystarczy ci seryjny tłok na małej dolewce bio, na więcej potrzebujesz mieć zrobioną sensownie głowicę(czyli dobre wałki, porting, sensowny ssący, wydechowy i sporo innych). 500koni kosztuje grosze, zrobić wiecej to wielokrotność kosztów.
Upierasz sie przy N54 ze względów finansowych, ale jakby tak przeliczyć koszty używanych tłoków, obróbki pod sworznie i zawory to w zasadzie dokładasz kilka złotych i nie tracisz czasu i montujesz pewne rozwiązanie(mam na mysli kute amp44). Nie piszę tego jako osoba która nie przerabiała tłoków n54 pod m50, drugi raz bym tego nie robił a tłoki sprzedałem.
Ogólnie po Ci taki zestaw, w jaką moc celujesz? Do 500-550koni wystarczy ci seryjny tłok na małej dolewce bio, na więcej potrzebujesz mieć zrobioną sensownie głowicę(czyli dobre wałki, porting, sensowny ssący, wydechowy i sporo innych). 500koni kosztuje grosze, zrobić wiecej to wielokrotność kosztów.
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28
Chyba masz rację, konkretna wypowiedź.Diego pisze:Wszystko co jesteś w stanie na nią zapodać. Albo inaczej, pokaż mi zdjęcia pęknietej tulei w TU doładowanym. Nie obawiasz się frezować 4mm odlewanych tłoków z n54 ale obawiasz sie że tuleja puści?
Upierasz sie przy N54 ze względów finansowych, ale jakby tak przeliczyć koszty używanych tłoków, obróbki pod sworznie i zawory to w zasadzie dokładasz kilka złotych i nie tracisz czasu i montujesz pewne rozwiązanie(mam na mysli kute amp44). Nie piszę tego jako osoba która nie przerabiała tłoków n54 pod m50, drugi raz bym tego nie robił a tłoki sprzedałem.
Ogólnie po Ci taki zestaw, w jaką moc celujesz? Do 500-550koni wystarczy ci seryjny tłok na małej dolewce bio, na więcej potrzebujesz mieć zrobioną sensownie głowicę(czyli dobre wałki, porting, sensowny ssący, wydechowy i sporo innych). 500koni kosztuje grosze, zrobić wiecej to wielokrotność kosztów.
Chciał bym tyle na ile jest w stanie dmuchać moja turbina czyli S200SXE ten większy model. 550-600KM na zwykłym paliwie shell 100, bo nie mam dobrego dojścia do e85 a autem jeżdżę na codzień.
Wydechowy mam podobno dobry, na seryjnym ssącym m50 widziałem moc 900KM a mój z 3.0 chyba wiele od niego nie odbiega i 600 też pociągnie?
Bez obróbki głowicy mój plan nie wypali?
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1799
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E46 328it LPG M52tuB28
550hp złamiesz na dolewce bio na tym turbo, na samej benzynie będzie ciężko tyle zrobić.
Kurier Ci przywiezie dwie palety biokominka po 5l i sobie po 2 bańki na stację z lejkiem zabierzesz, 5min dłużej się tankuje, a niższe egt i wyższa moc.
Żeby mieć turbo wstające jak s200sxe i robiące większą moc to trzeba kupić efra za 7500zł. :(
Kurier Ci przywiezie dwie palety biokominka po 5l i sobie po 2 bańki na stację z lejkiem zabierzesz, 5min dłużej się tankuje, a niższe egt i wyższa moc.
Żeby mieć turbo wstające jak s200sxe i robiące większą moc to trzeba kupić efra za 7500zł. :(
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- Forumowicz
- Posty: 306
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Lublin
Re: E46 328it LPG M52tuB28
Jakiego efr bys polecal?Miś pisze:550hp złamiesz na dolewce bio na tym turbo, na samej benzynie będzie ciężko tyle zrobić.
Kurier Ci przywiezie dwie palety biokominka po 5l i sobie po 2 bańki na stację z lejkiem zabierzesz, 5min dłużej się tankuje, a niższe egt i wyższa moc.
Żeby mieć turbo wstające jak s200sxe i robiące większą moc to trzeba kupić efra za 7500zł. :(
-
- Forumowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Łódź
Re: E46 328it LPG M52tuB28
Zależy jaka moc docelowa.
PS. do EFR jest fajny program - http://www.turbos.borgwarner.com/go/4YJ01K" onclick="window.open(this.href);return false; na którym można sprawdzić setup.
PS. do EFR jest fajny program - http://www.turbos.borgwarner.com/go/4YJ01K" onclick="window.open(this.href);return false; na którym można sprawdzić setup.
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1799
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E46 328it LPG M52tuB28
Każdego efr polecam jeśli ktoś ma chęć tyle wydać na turbo, warto go okrasić kolektorem wydechowym twin scroll porządnym, potrafi to wtedy wstać mistrzowsko i reaguje na nagłe dodanie gazu, a to też ważny składnik do driftu szczególnie.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
- whatdefak
- User
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 gru 2015, o 04:01
- Imię: Damian
- lokalizacja: podkarpacie
Re: E46 328it LPG M52tuB28
Zamawiaj kuriera z paletą biokominka i rób pod 550hp, raczej jest to osiągalne na tym turbo, będzie można dopierdolić męsko zapłon, turbo wcześniej wstanie bo więcej spalin, mniejsze EGT, więcej koksu.. same zalety, może nie jest to E85 z stacji w Czechach, ale jak jak najbardziej robi robotę i wychodzi najrozsądniej jeśli chcemy robić moc Jak jebnie to wtedy AMP44 wał b30 i pęknie 600.
Ja mieszam w bankach 20L gdyż wtedy mam pewność że rozmieszam, ale muszę pomyśleć nad wskaźnikiem % alko na arduino (nie mam emu) bo mam obawę że tankując na stacji + biokomin się tak dobrze nie rozmiesza w baku
Ja mieszam w bankach 20L gdyż wtedy mam pewność że rozmieszam, ale muszę pomyśleć nad wskaźnikiem % alko na arduino (nie mam emu) bo mam obawę że tankując na stacji + biokomin się tak dobrze nie rozmiesza w baku
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28
Ok, przekonałem się chyba co do tłoków amp44 bardziej niż N54, i chyba zaczynam się też przekonywać co do bioetanolu
Lepszym było by E85 z Czech czy Bioetanol, czy nie ma między tymi różnic? Czy może Etanol jeśli znalazł bym w lepszej cenie?
I mieszać to z shell 100 czy 98 lub 95?
Lepszym było by E85 z Czech czy Bioetanol, czy nie ma między tymi różnic? Czy może Etanol jeśli znalazł bym w lepszej cenie?
I mieszać to z shell 100 czy 98 lub 95?