E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W Wykres str.12

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Jack95
User
Posty: 72
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W Wykres str.12

Post autor: Jack95 »

Witam, po długich przemyśleniach za i przeciw zdecydowałem się wyposażyć moje E36 coupe w turbo.
Decyzja padła na Airesearch TB03 z Volvo, z racji tego że auto ma służyć jako daily i turbo ma wstawać przy możliwie niskich obrotach. Docelowo chciałem dmuchać 0.5 bara i puki co tak zostało. Silnik postawiony i wystrojony na ms41. Przy normalnej jeździe pracuje bez problemu na LPG. Przy turbo trochę ciasno z racji klimy ale udało się to upchać. :heh:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Link do Galerii:

https://www.galerieallegro.pl/zdjecia2/ ... 996/1#zdj3

Silnik: M50B20 vanos

Układ dolotowy: IC Renault Master 2.8dti

Układ wydechowy: 2.5'' + 2 przeloty

Układ paliwowy / wtryskowy: Wtryski B25 reduktor 4bary + KME Gold Wtryski Magic Jet FX

Elektronika / wskaźniki: Boost a w plachach EGT i AFR

Układ chłodzenia: Seryjny

Układ napędowy: Dyfer S3.07

Zawieszenie: Gwint MTS

BODY KIT i wnętrze: Seryjne
makii
Forumowicz
Posty: 214
Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
Imię: rafał
lokalizacja: Przemyśl

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: makii »

ciekawie rozwiązany temat downpipe
Nando-e28
Forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 1 cze 2016, o 21:52
Imię: Sebastian
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Nando-e28 »

J/w downpipe ciekawy. Zastanawiam sie jak przeplyw spalin. Gdyby to byla jakakolwiek fura z grillem o wiekszej powierzchni (w e36 to bida) moze dalo by sie obnizyc temperaturę w komorze po zastosowaniu wylotu powietrza (przeciwnie do kierunku jazdy) nad dp i kolektorem.
Jack95
User
Posty: 72
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Jack95 »

A dziękuję downpipe jak i dolot jest tymczasowy, wydech muszę przebudować bo w okolicach skrzyni wchodzi w seryjny środkowy i praktycznie z tyłu nic nie słychać :śmiech:
Zamówiłem dzisiaj wskaźnik EGT bo troszkę strach o temp. Na LPG. Autko uturbione w 4 dni budżetowo więc teraz systematycznie będą wpadać sylikony na dolot itd.
makii
Forumowicz
Posty: 214
Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
Imię: rafał
lokalizacja: Przemyśl

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: makii »

Jak dla mnie stworzyłeś nowy rozdział dla tematu downpipe w e36, oglądam to zdjecie już 30 raz i to jest innowatorskie podejście, które dla mnie jest ciekawym rozwiązaniem. Shamuj wózek, wtedy dowiemy się czy to droga strat czy też zysków ;)
Jack95
User
Posty: 72
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Jack95 »

Na dniach robię wydech za downpipem i umawiam się na hamownię , zbudowany tak nie inaczej z powodu klimy która musiała zostać :heh:
Jeszcze się okaże co na to sprzęgło bo powoli wraz z dostrajaniem zaczyna się buntować. Na 100% muszę przebudować dolot bo na seryjnym sterowaniu wastegate'a z muszli w kolektorze powyżej 5k rpm miałem 0.3 bara po przepięciu sterowania w kolektor trzyma 0.5 do odciny przy temp w kolektorze w okolicy 33°C.
Zastanawiam się jeszcze co z vanosem po wyłączeniu go w ecu turbo wstaje sporo wcześniej...
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: k64 »

doplyw oleju i splyw masz skaszaniony, bedzie po turbo.
Jack95
User
Posty: 72
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Jack95 »

. pisze:doplyw oleju i splyw masz skaszaniony, bedzie po turbo.
Masz na myśli to, że za bardzo odbiega od pionu ?
Kusy6
Forumowicz
Posty: 501
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Kusy6 »

Jack95 pisze:
. pisze:doplyw oleju i splyw masz skaszaniony, bedzie po turbo.
Masz na myśli to, że za bardzo odbiega od pionu ?
Tak, zasilanie pionowo z góry, a spływ na dole powinien być, kilka stopni jest tylko dopuszczalne, ale im mniej tym lepiej
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1564
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Miś »

Kilkanaście stopni też działa, ale kilkadziesiąt to nieporozumienie. :)
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by 109-Performance
Jack95
User
Posty: 72
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Jack95 »

Jutro ustawie turbo do pinu i wrzucę spływ oleju w osłonę rozrządu. :heh:
Zastanawiam się nad replliką garretta t3 z ali bo powyżej 6k troszeczkę puchnie, rzeczywiście te repliki tak słabo wstają ?
Kusy6
Forumowicz
Posty: 501
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Kusy6 »

Jack95 pisze:Jutro ustawie turbo do pinu i wrzucę spływ oleju w osłonę rozrządu. :heh:
Zastanawiam się nad replliką garretta t3 z ali bo powyżej 6k troszeczkę puchnie, rzeczywiście te repliki tak słabo wstają ?
Kumpel ma GT2871 z Chin na zwykłym kolektorze i lepiej wstaje niż mój ori BW S200SXE Twinscrool na kolektorze TW, pojemność mamy tą samą
Jack95
User
Posty: 72
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Jack95 »

W takim razie będzie zamawiane :heh:
Wrzuciłem EGT i na LPG mam max 880°C
A na benzynie mimo tego że podlany do afr 12
Przekracza 930°C
Wtryski wrzucone 234cc :blink2:
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: gadziuWLKP »

To raczej złe strojenie jest. Przy 950 podobno potrafią płynąć tłoki. Albo EGT oszukuje, albo zapłony zbyt późn, albo moc tego silnika osiągnęła już maximum. Ile masz kucyków?
Jack95
User
Posty: 72
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03

Post autor: Jack95 »

Zapłon przy wysokich obciążeniach mam w okolicach 22° stuków brak. Moc jeszcze nie znana , dmucham 0.5bara w nieodprężone b20 vanos.
ODPOWIEDZ