E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W Wykres str.12

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
whatdefak
User
Posty: 163
Rejestracja: 26 gru 2015, o 04:01
Imię: Damian
lokalizacja: podkarpacie

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: whatdefak »

To sprawdź manometr którym sprawdzasz, bo wg. tego zródła https://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
a). silniki czterosuwowe z zapłonem iskrowym
Pspr = 0,125 x ε
gdzie:

Pspr – ciśnienie sprężania w (MPa)
ε – stopień sprężania badanego silnika
0,125 – wartości stałe

Np. VWGolf 1600 (silnik ZI) – stopień sprężania tego silnika wynosi ε = 9,0.
Ciśnienie sprężania obliczamy w następujący sposób:

Pspr = 0,125 x ε = 0,125 x 9,0 = 1,125 (MPa) (≈11,25bara)
na tym przykładzie moje M50b25NV które ma seryjnie 10,0:1 manometr pokazywał 12,5 bara na 1 uszczelce pod głowicą i by się potwierdzało, a te 13 barów u Ciebie po odprężeniu to tak bardzo optymistycznie :rolleyes2:
tak czy siak powodzenia życzę aby się w końcu udało bo jest potencjał na fajny projekt :pasuje:

@edit
swoja droga spróbowałbym z MLS, bo tak czy siak pewnie tłok TDS przyjmie i tak na klate te 13 barów :śmiech: :heh:
caserwis
Turbo-Team
Posty: 638
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: caserwis »

stopień sprężania nie idzie w parze z ciśnieniem w cylindrze bo można mieć Cr 11 a ciśnienia 10 bar wszystko zależy od stanu podzespołów silnika
w tym przypadku należy brać pod uwage setup diesla możliwe że jest szczelniejszy od standartowego Pb :greek2: takie mam spostrzeżenie

a tak po dłuższym przyjżeniu sie uszczelce to widze że okucie nawet nie jest dobrze odciśniete
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: k64 »

orginalnej uszczelki np z przekladka nie musisz niczym sikac, Org silicon wokol kanlow oleju i wody jest bardzo dobry, przykrywajac to warstwą kleju , on juz nie przylepi sie tak jak producent uszczelki przewidywal.

Jesli wdmuchalo ci uszczelke na takim malym doladowaniu to moze jednak sprawdz plaszyzne bloku/glowicy , duzo ci to wyjasni :cool2:
Tutaj jest milion projektow poskladanych na przekladce dmuchajacych sporo , nawet na seryjnej szpilce.

Kleje , dodatki nie sluza do uszczelnienia miedzy cylindrami , one tam nie pomogą.
Jack95
User
Posty: 72
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Jack95 »

Motor praktycznie złożony zostało wrzucić turbo i pokrywę zaworów. Głowicę dokręciłem tak jak za pierwszym razem, skończyłem dzisiaj na 90Nm a jutro dociągnę na 105.
Zastowałem permatex z moich testów wynika że ma bardzo dobrą przyczepność do alu i żeliwa. Uszczelkę myłem kilka razy nitrem i ekstrakcyjną fabryczny sylikon wokół kanałów pozostał na miejscu, blok i głowica zmatowana papierem ściernym dokładnie wszystko wymyte i odtłuszczone. Zobaczymy jak to się zachowa zrobię z 200km bez pałowania i podniosę boosta. :blink2:
irek050
User
Posty: 17
Rejestracja: 11 lis 2012, o 17:01
Imię: Johny Kałamaga
lokalizacja: WWL

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: irek050 »

Próbowałeś skręcić głowicę tak jak w instrukcji od uszczelki i później sprawdzić czy 105Nm jeszcze da radę dociągnąć?
Jack95
User
Posty: 72
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Jack95 »

Ostatnim razem robiłem 30Nm i 2x 90° i sprawdziłem wyszło miedzy 90 a 95Nm.
irek050
User
Posty: 17
Rejestracja: 11 lis 2012, o 17:01
Imię: Johny Kałamaga
lokalizacja: WWL

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: irek050 »

To chyba ratuje cię tylko grubsza szpilka i jeszcze mocniej dokręcić, albo jeszcze raz policzyć CR.
U mnie 2.0 odprężone pokazywało 10-10,5 bara kompresji. 2.8 - 12bar.
Kusy6
Forumowicz
Posty: 501
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Kusy6 »

ja bym oringował lub piramidki i jeśli dobrze pamiętam to masz tłoki z TDSa, to jebnąć mu półtora bara albo ponad i się cieszyć tanią mocą :) Bo turbo cię nie ogranicza, jedynie wtryski i pompa paliwa
Jack95
User
Posty: 72
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Jack95 »

Zobaczymy jak się zachowa teraz, to jest moje daily także przesadzać nie mogę :śmiech:
W planach jest jeszcze jeden taki sam setup do jakiejś lekkiej budy ale puki co muszę rozkręcić do porządku firmę :heh:
Awatar użytkownika
Loqer
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 19 lut 2019, o 21:08
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Rzeszów

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Loqer »

irek050 pisze:To chyba ratuje cię tylko grubsza szpilka i jeszcze mocniej dokręcić, albo jeszcze raz policzyć CR.
U mnie 2.0 odprężone pokazywało 10-10,5 bara kompresji. 2.8 - 12bar.
u mnie tak samo 2.0 po przekładce ma po 10 do 10,5 bara kompresji:)
Jack95
User
Posty: 72
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Jack95 »

Jak na razie zrobione ponad 300km nie deptając powyżej 5.5krpm i z uszczelką wszystko okej. Pojawił się inny problem na benzynie ewidentnie wypadają zapłony podczas przyspieszania powyżej bara boosta a na gazie wszystko okej brak wypadania. Świece denso k20tt przerwa 0.65mm cewki bremi, fajki jak nowe. Czekam jeszcze na wtryski bo co do tych nie jestem pewny. :blink2:
mlis38
User
Posty: 17
Rejestracja: 9 kwie 2017, o 11:26
Imię: Maciej
lokalizacja: Nowy Sacz

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: mlis38 »

A jakie wtryski w końcu zakładasz wydaje mi się że koło 400cc może być na styk.
Mierzyłeś z ciekawości tą kompresje jeszcze raz na tej uszczelce?
Jack95
User
Posty: 72
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Jack95 »

Wtryski mam 363cc przy 3 barach a na listwie mam 4.3bara czyli jest około 430cc. Wypadanie zapłonów ogarnięte , winne były świece, wleciały bkr7e i wszystko gra :clap:
Na dniach jak będę mial chwilę pożyczę inny manometr i zobaczymy.
Jack95
User
Posty: 72
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Jack95 »

Ponad 600km i wszystko okej aktualnie boost 1 bar. Muszę kupić mbc bo rozwierciłem wastegate i wrzuciłem gruszkę na 0.5 bara i 1 bar pojawia się dopiero przy 5k rpm, za szybko się otwiera trochę..
https://www.galerieallegro.pl/zdjecia/G ... 10546509/1" onclick="window.open(this.href);return false;
Diego
User
Posty: 22
Rejestracja: 9 gru 2014, o 01:35
Imię: Kamil
lokalizacja: Rzeszów

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Diego »

Na regulacji gruszki możesz mocniej naciągnąć bez problemu żeby więcej nabić doładowania. Na gruszce 0.5bar, po skreceniu na kilka obrotów zrobiłem 0.9bar bazowego i tym na mbc mozna robic już w miare sensowne płaskie doładowanie, jak nie masz regulacji do dospawaj sobię kawałek śruby.
ODPOWIEDZ