E36 M50B29T sleeper 8hp

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
krzemyk87
User
Posty: 21
Rejestracja: 7 sie 2016, o 01:19
Imię: Kamil
lokalizacja: STA

E36 M50B29T sleeper 8hp

Post autor: krzemyk87 »

Witam Wszystkich!!

Jako, że jest to mój pierwszy post na tym forum, przedstawię się, jestem Kamil i niedawno poskładałem swoje e36 turbo.
Samochód w pełnej specyfikacji street. W pierwotnej postaci było to 316i w wersji ABC (absolutny brak czegokolwiek).
Wybór padł właśnie na to e36, ponieważ wyglądało na nie bite i niezbyt zgnite. Są delikatne wykwity rdzy, ale dodają tylko uroku do gruza :)

Fura ogólnie odnowiona mechanicznie, cały zawias wypiaskowany i polmalowany proszkowo. Gumy, sworznie, tuleje zastosowano ori bądź poliuretan.
Nowe przewody hamulcowe i paliwowe. Jednak główna modyfikacja to silnik. Przygotowany tak, żeby nie zaglądać już do środka, ale ma sporo chińskiego osprzętu.
Wszystkie prace przeprowadzono w stodole :ph34r: bez kanału, bez podnośnika... Ogólnie pracuje jako mechanik, ale na calkiem innych sprzętach, ze spawaniem
też nie mam zbyt wiele wspólnego, ale to będzie widać...

Chciałbym również w tym miejscu podziękować, przede wszystkim Kamilowi z . za ogarnięcie części oraz przygotowanie bloku. Kamilowi Cz. za pomoc merytoryczną, oraz
Sebastianowi vel Celina, strasznie się biedak napocił targając blok ze stojaka pod maskę :)
Chciałbym również podziękować wszystkim użytkownikom forum turbobmw, to dzięki Wam wiedziałem jak się za to zabrać!!!




Model: E36 Coupe 1993 316i (swap m50b29T)

Modyfikacje

Silnik:

- M50B25nv
- ori głowica po pełnym serwisie i naprawdę delikatnym portingu
- kute tłoki wiseco 85mm
- kute korby turbo works
- wał M52B28
- panewki king rancing
- oringowanie by .
- uszczelka by .
- szpilki głowicy ARP M10
- rozrząd, uszczelki oem
- pompa oleju M52
- CR 8.0

Układ dolotowy:

-o em kolektor i przepustnica M50B25nv (myślę nad alu)
- turbo chińczyk gt3582 ar.80
- IC turboworks 600x300x76
- bov chińczyk hks SSQV4
- dolot turbo do IC stopniowo z 60.3mm do 76 z IC do przepustnicy 76mm

Układ wydechowy:

- kolektor 6w2w1 na flansze T3, spawany własnoręcznie
- WG chińczyk TurboSmart hypergate 45mm (trochę za mały,ale narazie oki)
- bandaż termiczny
- cały wydech na 3 cale, dwa tłumiki przelotowe tatechnix dedykowane do E46 3.0 cicho jak seria

Układ paliwowy / wtryskowy:

- wtryski 630 ccm siemens deka
- pompa Epman 044 w baku
- seryjna listwa i regulator z m50b25nv
- przewody miedź i guma w oplocie 8mm

Elektronika / wskaźniki:

- Motronic 3.1 chyba 405?
- det3+ w trybie FI
- Stag AFR i sonda WB
- jakieś chińskie wskaźniki boost EGT i Oil Temp
- strojenie inprogress (mapy startowe posiadam)

Układ chłodzenia:

- chłodnica z wersji z klimą, nowe wisko i termostat
- wentylator elektryczny chyba 16cali na przekaźnik i czujnik w chłodnicy


Układ napędowy:

- sprzęgło dwutarcz by .
- prawie seria z 1.6 (czekam, aż sie urwie)
- zaspawany dyfer 3.38 (za krótki)
- półosie z E46 2.0 dwie prawe albo dwie lewe, nie pamiętam, znacznie grubsze niż z 1.6

Zawieszenie:
- jakiś tani gwint, tył prawie beton
- hamulce z E46 330i plus dodatkowy zacisk na hydrołape in progress
- felgi oem E46 18 cali i opony 225/50?

BODY KIT i wnętrze:
- zderzak mpakiet z allegro
- dokładka tył mpakiet
- listwy boczne inprogress

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Aktualnie silnik delikatnie traktowany na doładowaniu 0.5 w peaku 0.8 (mały WG). Niebawem wymiana oleju, może jeszcze 800km spokojnej jazdy, montaż mbc i zmiana doładowania.
W między czasie szukam swapu napędu na ZF i dyfra 2.93
Jak narazie furka cieszy jazdą :)
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 M50B29T sleeper

Post autor: Miś »

Na napęd uważaj, bo jak koło zablokuje to lipa trochę.
Jakie plany mocowe? Bo słupek silnika poważny i mocny, a układ paliwowy nie wygląda pewnie.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
krzemyk87
User
Posty: 21
Rejestracja: 7 sie 2016, o 01:19
Imię: Kamil
lokalizacja: STA

Re: E36 M50B29T sleeper

Post autor: krzemyk87 »

Tak, tak, delikatnie i z rozwagą, chce jak najszybciej zmienić napęd, tylko ciężko pewną skrzynie znaleźć... Z planów na moc to napewno 500+, ale tak jak mówisz, najpierw napęd.
Co do paliwa, mam jeszcze takie coś w zapasie :)
Obrazek

Tylko nie wiem czy wchodzić w większą średnicę przewodów i customową listwe z m52 (chyba nie), a wtryski też na max 700. I to chyba na max DC
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 M50B29T sleeper

Post autor: krzysiu134 »

Witam . Dobrze że zbrałeś się też za budę a nie tylko za silnik . Powodzenia.
ps kolejna z okolicy
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E36 M50B29T sleeper

Post autor: Kusy6 »

Widzę grubo idziesz, korby trochę niepotrzebnie kute, na jakim paliwie będziesz jeździł? Jeśli dobrze zrozumiałem to przewody paliwowe masz miedź i guma?
Czym odprezone i jak uszczelniony blok-głowica?
rafuzik
User
Posty: 84
Rejestracja: 22 paź 2012, o 19:01
Imię: Rafal
lokalizacja: PL

Re: E36 M50B29T sleeper

Post autor: rafuzik »

Kusy6 pisze: Czym odprezone i jak uszczelniony blok-głowica?
krzemyk87 pisze: - kute tłoki wiseco 85mm
- oringowanie by .
- uszczelka by .
krzemyk87
User
Posty: 21
Rejestracja: 7 sie 2016, o 01:19
Imię: Kamil
lokalizacja: STA

Re: E36 M50B29T sleeper

Post autor: krzemyk87 »

Dokładnie tak jak Rafuzik zacytował, oringowanie bloku przez K64performance a tłoki już same z siebie odprężają na 8:1.
Przewody dokładnie miedź gazowa 8mm i gumowe w oplocie stalowym (na przyszłość bym poszedł jeszcze w powlekane teflonem).
Do tego u gazowników można za grosze kupić specjalne złączki do miedzi i przewodów giętkich. Sprawują się idealnie, proste w użyciu i nie ma szans, żeby coś ciekło. Jedynie rozwiercilem trochę przelot, była taka nie potrzebna zwężka zrobiona.
Aktualnie leje 98, silnik dalej jeszcze delikatnie traktowany i docierany na lekkim booscie.
Korby może i nie potrzebne, ale śpisz spokojnie. Chciałem zrobić porządny słupek na nie koniecznie markowym osprzęcie. Jak będą problemy to zawsze można zmienić turbo i kolektory, a do środka nie będzie już trzeba zaglądać (No chyba że na jakaś inspekcje np panewek).
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E36 M50B29T sleeper

Post autor: Kusy6 »

8:1 to spore odprężenie, znacznie jest zamulony silnik dołem?
rafuzik
User
Posty: 84
Rejestracja: 22 paź 2012, o 19:01
Imię: Rafal
lokalizacja: PL

Re: E36 M50B29T sleeper

Post autor: rafuzik »

Kusy6 pisze:8:1 to spore odprężenie, znacznie jest zamulony silnik dołem?
może dorzucić zaplonu i bedzie git
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E36 M50B29T sleeper

Post autor: Kusy6 »

rafuzik pisze:
Kusy6 pisze:8:1 to spore odprężenie, znacznie jest zamulony silnik dołem?
może dorzucić zaplonu i bedzie git
Z czym się wiąże dorzucenie zapłonu i są tego jakieś konsekwencje, jakies obawy przed czymś? Bliżej stuku wtedy jest?
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 M50B29T sleeper

Post autor: KonradGT »

W praktyce prawie się tego nie odczuwa, ja w podciśnieniu dorzucam nawet po 5 stopni w det3 i m50b25v 8:1 jest nawet bardziej zrywny niż seria :rolleyes2:
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: E36 M50B29T sleeper

Post autor: corey »

KonradGT pisze:W praktyce prawie się tego nie odczuwa, ja w podciśnieniu dorzucam nawet po 5 stopni w det3 i m50b25v 8:1 jest nawet bardziej zrywny niż seria :rolleyes2:

Dokladnie :heh:
McMaciek7
Nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 20 mar 2021, o 16:09
Imię: Maciej
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 M50B29T sleeper

Post autor: McMaciek7 »

Jak pasowałeś pierścienie? Mam u siebie bardzo podobny setup tylko z wałem 2.5 i martwi mnie, że po pierwszym i drugim zlaniu olej mocno metaliczny/błyszczący
Jak to wygląda u Ciebie?
krzemyk87
User
Posty: 21
Rejestracja: 7 sie 2016, o 01:19
Imię: Kamil
lokalizacja: STA

Re: E36 M50B29T sleeper

Post autor: krzemyk87 »

McMaciek7 pisze: 21 maja 2021, o 14:32 Jak pasowałeś pierścienie? Mam u siebie bardzo podobny setup tylko z wałem 2.5 i martwi mnie, że po pierwszym i drugim zlaniu olej mocno metaliczny/błyszczący
Jak to wygląda u Ciebie?
Trudno mi teraz rzucić dokładną wartość, ale opierałem się na instrukcji wiseco, którą dostałem do tłoków. „Srebrzanka” w oleju nie wystąpiła.
Kolega składał 1.8t, miał to samo, ponownie rozebrał silnik, wysłał blok do dziaka. Panowie stwierdzili, że firma, która honowała blok, zrobiła zbyt agresywną fakturę na cylindrach.
Poprawili po swojemu, dołożyli komplet nowych pierścieni.
Furka od tej pory lata z mocą 310KM, olej czyściutki.
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 424
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: E36 M50B29T sleeper

Post autor: PiotrTF »

Kusy6 pisze: 10 maja 2020, o 13:46 8:1 to spore odprężenie, znacznie jest zamulony silnik dołem?
Nie, ale po to lepiej dołożyć do lepszego turbo żeby już na dole się coś działo i jednocześnie trzymało do końca. Od chińczyka za 700PLN który wstaje przy 4000PM i trzyma do 6800RPM nie można zbyt wiele wymagać.
KonradGT pisze: 10 maja 2020, o 20:30 W praktyce prawie się tego nie odczuwa, ja w podciśnieniu dorzucam nawet po 5 stopni w det3 i m50b25v 8:1 jest nawet bardziej zrywny niż seria :rolleyes2:
Trzeba będzie kiedyś z ciekawości sprawdzić na hamowni co się z niutem dzieje po tych +5*. Przy odprężonym silniku można dowalać śmiało po >30* zapłonu tylko czy ma to sens to już trzeba będzie sprawdzić bo dupohamownia nie odczuwa zbyt wielkich zmian. Nadciśnienie to nadciśnienie :cool2:
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
ODPOWIEDZ