Witam !
Chciałbym przedstawić wam nasz projekt auta do driftu.
Specyfikacja silnika:
1. Tłoki DP odprężające CR 8.5:1
2. Kute korbowody
3. Wał m54b30
4. Wałki cat cama pod konwersję turbo do m52b28tu
5. Słupek m52b28tu
6.Custom miska olejowa oraz smok
7. Wzmocniony wałek pompy oleju by FTWL
8. Podstawa filtra oleju z wczesnej produkcji m50b25
9. Łapy custom
10. Głowica po portingu wydechu custom
11. Szpilki głowicy M14 w blok M12 w głowice, hartowane i walcowane custom
Specyfikacja napędu:
1. Skrzynia biegów DCT M4 plus GCU by HTG
2. Konwersja pod pion oraz zamach by FTWL
3. Wał custom przednia część M3 DCT tylnia E92 335i
4. Dyferencjał spaw 3.6x ,dokładnie nie pamiętam z 335
5. Półosie 335
6. Zaślepka pompy wody custom
Specyfikacja dolotu i wydechu:
1. Intercooler FMICa największy, rdzeń 10cm
2. Turbina GTX3582 ar 1.06 wydech
3. Kolektor ssący custom + przepustnica elektroniczną m54b30
4. Jakiś blow off duży
5. WG turbo smart 55mm oryginał z płaszczem wodnym
6. Dolot 3 cale
7. Wydech od turbo 3 cale, za skrzynią 2x 2.5 cala
Chłodzenie:
- Przód
1. Intercooler
2. Chłodnica oleju silnika 28 rzędów
3. Chłodnica oleju skrzyni biegów 28 rzędów
4. Chłodnica wspomagania
- Tyłu
1. Chłodnica wody bodajże Pajero cała aluminiowa
2. Chłodnica paliwa by cool Air
3. Chłodnica klimatyzacja taką sama jak do paliwa
4. Elektryczną pompa wody BMW
5. Rury wodne 40mm inox
Układ paliwowy:
1. Bak paliwa custimt 30L
2. Pompa paliwa w baku DW320 czy coś takiego
3. Swirl pot
4. Dwie pompy paliwa pseudo Bosch 044
5. Dwa filtry paliwa
6. Cały układ na teflonie 10mm
7. Czujnik alko
Elektryka:
1. Skrzynia biegów gcu + lewarek z F20 bodajże
2. Emu black do silnika
3. Cewki tfsi
4. Czujnik ciśnienia oleju 0-10 bar 0-5V
5. Czujnik ciśnienia paliwa 0-10 bar 0-5V
6. Z przodu dwa spale ponad 30cm grube
7. Z tyłu dwa spale 48cm bldc bezszczotkowe 24V
8. Dwie przetwornice do wiatraków
9. ADU 7 cali
10. Custom cała wiązka elektryczna
11. Aku żelowy 28ah
12. PWM custom do sterowania pompami paliwa
13. Elektryczna sprężarka klimy + sterownik + parownik
14. Przyciski do obsługi auta nad głową kierowcy
15. Złącze do zasilania auta na postoju we wlewie paliwa
16. Egt + afr na lsu 4.9
Body kit mikinka
W środku kokpit alu custom z nawiewem na szybę i dystrybucją chłodu z klimatyzacją, dwa uchwyty na napoje, hebel i gaśnica, centralny zamek , wszystko zrobione we własnym zakresie.
Strojenie Zibi Soft , słabszy wynik pb na 1.8 bara, lepszy na e85 na 1.6 bara , aktualnie dmuchamy 1.8 bara na e85 , powinno być około 800 koni
Więcej zdjęć oraz filmy na naszej stronie
https://www.facebook.com/CoolAirTeam/
Na pewno zapomniałem o wielu rzeczach, jeśli będą jakieś pytania postaram się odpowiedzieć
E92 by Cool Air m52b30tu gtx3582r 740hp 900nm
-
- Nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 lip 2017, o 15:19
- Imię: Borys
- lokalizacja: Wawa
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E92 by Cool Air m52b30tu gtx3582r 740hp 900nm
Gruby projekt, ja jak składałem swoje pierwsze turbo na M52tub28 w 400KM+ to po rozmowie z Alkiem miałem spore wątpliwości co do tego silnika, miały tuleje robić się jajowate itd, do tej pory przez jeden sezon cały czas jeździ jeśli chodzi o silnik, u ciebie też chyba nie ma problemów jeśli chodzi o alu blok po za szpilkami głowicy?
Aa P.S. Zdjęcie wykresu się nie ładuje, kiedy to wstaje na PB że czuć przyrost względem serii a kiedy jest 1b?
P.S.2 jest już wykres
Aa P.S. Zdjęcie wykresu się nie ładuje, kiedy to wstaje na PB że czuć przyrost względem serii a kiedy jest 1b?
P.S.2 jest już wykres
-
- Nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 lip 2017, o 15:19
- Imię: Borys
- lokalizacja: Wawa
Re: E92 by Cool Air m52b30tu gtx3582r 740hp 900nm
Przy 4200 czuć że już tak ciągnie jak powinien, ciężko porównać z dołu do serii... Ten motor ma stalowe tuleje na cylindrach oryginalnie, nasze E46 z m52b28tu dmuchniete na 1.2 bara jeździło przez 3 lata i nie sprawiało żadnych problemów, teraz wymieniłem jeden tłok gdyż pękła półka na 1 cylindrze, ale jeździ dalej , silnik naprawdę udany
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 831
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E92 by Cool Air m52b30tu gtx3582r 740hp 900nm
Co się działo z silnikiem na Słomczynie na DMP? Obserwowałem auto, ale ewidentnie jakieś problemy chyba mieliście?
-
- Nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 lip 2017, o 15:19
- Imię: Borys
- lokalizacja: Wawa
Re: E92 by Cool Air m52b30tu gtx3582r 740hp 900nm
Gwinty M12 w bloku nie wytrzymały , ale teraz są szpilki redukcyjne z gwintem m14 w blok i zwężają się do głowicy na m12, do tego uszczelka cometica, już jej nie wydmucha.
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 831
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E92 by Cool Air m52b30tu gtx3582r 740hp 900nm
Jakich panewek użyliście? Jakieś tuningowe czy sputtery?
-
- Forumowicz
- Posty: 306
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Lublin
Re: E92 by Cool Air m52b30tu gtx3582r 740hp 900nm
M14 w blok, grubo. Mieliscie jakis problem z oem metalowa uszczelka pod glowice? Czy od razu wlecial comectic?
Ciekawy projekt.
Ciekawy projekt.
-
- Nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 lip 2017, o 15:19
- Imię: Borys
- lokalizacja: Wawa
Re: E92 by Cool Air m52b30tu gtx3582r 740hp 900nm
Panewki zostały założone ACL, co do uszczelki pod głowicą, gdy wyciągnęło nam szpilki od razu postawiliśmy na bardziej wyczynową uszczelkę żeby nie powtórzyć problemu, na początku jeździł na zwykłym elringu i 1.6 bara znosił parę imprez ale na dłuższą metę nie wiem czy by wytrzymała ta uszczelka .