E46 M54B30,5 Turbo
- Boltequu
- Nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 19 lis 2021, o 19:18
- Imię: Patryk
- lokalizacja: Katowice
E46 M54B30,5 Turbo
Witam szanownych użytkowników postanowiłem założyć temat odnośnie swojego projektu i postępów prac :>
Składam silnik m54b30 wyposwzony w:
- kute tłoki 84.5, denko tłoka pokryte farba VHT, płaszcz pokryty powłoka molibdenowa
- pierścienie tlokowe dopasowane z jaguara 3.0 superchargera, 1.2, 1.2, 2.0 (przerwa ostawiona na 0.4)
- korbowody m50b25nv, rozwiercone pod śruby m10, sprawdzone i wprasowane nowe tulejki
- blok m54 rozwiercony pod 84.5, gwinty rozwiercone pod śruby m12 z m57, splanowany oraz sprawdzona legalizacja stopek
- wzmocniony płyta usztywniająca cięta na laserze oraz nowe sruby wału 12.9
- wał korbowy m54b30 po szlifie oraz poddany badaniu ultradźwiękami w ciemni żeby wykluczyć pęknięcia
- panewki korbowodowe i główne ACL Racing
- wytoczony nowy wałek pompy oleju oraz zębatka przerobiona pod mocniejsze mocowanie
Zobaczymy ile wytrzyma blok po rozwiercie, jak się rozpadnie to złoże kolejny m54 ale dam go zatulejowac Silnik odprężony tlokami, wychodzi mi CR 9.01:1 oraz pojemność 3024 cc
Głowice m54 tez trochę pozmieniałem:
- walki narazie seryjne m54b30 ale to jeszcze rozwojowy temat
- prowadnice zaworowe przebite na 7 mm
- zawory ssące oraz wydechowe m50b25nv z 7mm trzonkiem oraz pokryte farba VHT jako dodatkowa osłona termiczna
- sprężyny podwójne z silnika m50b25nv plus oczywiście nowe uszczelniacze
- nowe hydro-popychacze INA ścięte o 1mm dla większego bezpieczeństwa pracy sprężyny, temat również rozwojowy bo myśle nad mechanika na igielkach łożyskowych
- śruby z m57 m12 pozbawione oryginalnych podkładek i dane rozwiercone podkładki z m54
- uszczelka 0,7 vr zobaczymy ile wytrzyma
Prace postępują powili bo składam silnik hobbystycznie dla dobrej zabawy i ciekawości
- Turbosprężarka K64spec dBB GTX35 HYBRYD Billet 87mm AR 0.8
Ogólnie kompletuje tajle pomału na spokojnie, celuje w moc +\- 600 HP, oczywiście postaram się dodawać kolejne postępy i fotorelacje z prac
Dzięki za poświęcone kilka minut swojego życia :
Składam silnik m54b30 wyposwzony w:
- kute tłoki 84.5, denko tłoka pokryte farba VHT, płaszcz pokryty powłoka molibdenowa
- pierścienie tlokowe dopasowane z jaguara 3.0 superchargera, 1.2, 1.2, 2.0 (przerwa ostawiona na 0.4)
- korbowody m50b25nv, rozwiercone pod śruby m10, sprawdzone i wprasowane nowe tulejki
- blok m54 rozwiercony pod 84.5, gwinty rozwiercone pod śruby m12 z m57, splanowany oraz sprawdzona legalizacja stopek
- wzmocniony płyta usztywniająca cięta na laserze oraz nowe sruby wału 12.9
- wał korbowy m54b30 po szlifie oraz poddany badaniu ultradźwiękami w ciemni żeby wykluczyć pęknięcia
- panewki korbowodowe i główne ACL Racing
- wytoczony nowy wałek pompy oleju oraz zębatka przerobiona pod mocniejsze mocowanie
Zobaczymy ile wytrzyma blok po rozwiercie, jak się rozpadnie to złoże kolejny m54 ale dam go zatulejowac Silnik odprężony tlokami, wychodzi mi CR 9.01:1 oraz pojemność 3024 cc
Głowice m54 tez trochę pozmieniałem:
- walki narazie seryjne m54b30 ale to jeszcze rozwojowy temat
- prowadnice zaworowe przebite na 7 mm
- zawory ssące oraz wydechowe m50b25nv z 7mm trzonkiem oraz pokryte farba VHT jako dodatkowa osłona termiczna
- sprężyny podwójne z silnika m50b25nv plus oczywiście nowe uszczelniacze
- nowe hydro-popychacze INA ścięte o 1mm dla większego bezpieczeństwa pracy sprężyny, temat również rozwojowy bo myśle nad mechanika na igielkach łożyskowych
- śruby z m57 m12 pozbawione oryginalnych podkładek i dane rozwiercone podkładki z m54
- uszczelka 0,7 vr zobaczymy ile wytrzyma
Prace postępują powili bo składam silnik hobbystycznie dla dobrej zabawy i ciekawości
- Turbosprężarka K64spec dBB GTX35 HYBRYD Billet 87mm AR 0.8
Ogólnie kompletuje tajle pomału na spokojnie, celuje w moc +\- 600 HP, oczywiście postaram się dodawać kolejne postępy i fotorelacje z prac
Dzięki za poświęcone kilka minut swojego życia :
-
- User
- Posty: 69
- Rejestracja: 22 mar 2021, o 18:59
- Imię: Dominik
- lokalizacja: Sanok
Re: E46 M54B30,5 Turbo
Ile wyniósł koszt obrobienia korbowodów na gotowo?
- Boltequu
- Nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 19 lis 2021, o 19:18
- Imię: Patryk
- lokalizacja: Katowice
-
- User
- Posty: 43
- Rejestracja: 9 gru 2014, o 01:35
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Rzeszów
Re: E46 M54B30,5 Turbo
Aż się zalogowałem raz do roku żeby tylko powiedzieć, że im więcej ingerencji w seryjny motor tym mniej szansy na jego prace.
Pierwsze co się podda to obstawiam korby, miałem ponad 950nm na seryjnej m50nv z seryjną śrubą, i ani myślała się poddać a tu jakieś rozwierty na większą średnicę? Z czego dobrana śruba? Ze sklepu ze śrubami? Nie widzę nic mocnego na zdjęciach.
Denko pokryte farbą VHT?, potraktuj ją palnikiem i zobacz co się z nią stanie. Wał po szlifie na nadwymiar to polecam do nie wysilonego silnika w Polonezie, sprawdziłem nie jednokrotnie, nie działa i tyle.
Ogólnie życzę powodzenia, na upragnione 600hp wystarczył ci zdrowy wał, zwykła korba i kuty tłok, auto by już jeździło i raczej bez awaryjnie.
Ale mogę się mylić oczywiście, jak każdy, może Ci się uda.
Pierwsze co się podda to obstawiam korby, miałem ponad 950nm na seryjnej m50nv z seryjną śrubą, i ani myślała się poddać a tu jakieś rozwierty na większą średnicę? Z czego dobrana śruba? Ze sklepu ze śrubami? Nie widzę nic mocnego na zdjęciach.
Denko pokryte farbą VHT?, potraktuj ją palnikiem i zobacz co się z nią stanie. Wał po szlifie na nadwymiar to polecam do nie wysilonego silnika w Polonezie, sprawdziłem nie jednokrotnie, nie działa i tyle.
Ogólnie życzę powodzenia, na upragnione 600hp wystarczył ci zdrowy wał, zwykła korba i kuty tłok, auto by już jeździło i raczej bez awaryjnie.
Ale mogę się mylić oczywiście, jak każdy, może Ci się uda.
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 827
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E46 M54B30,5 Turbo
Wały przykładowo z 2JZ nawet po drugim szlifie cisną po 800hp w drifcie bez problemu. Robiłem wielokrotnie szlify w silnikach od M20 aż po N20 i wcale tak źle nie było jak opowiadasz.
-
- Forumowicz
- Posty: 292
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 M54B30,5 Turbo
w sumie ciekawy temat poruszyliscie, jak wyglada sytuacja ze szlifem wału m54? jest jakos powierzchniowo utwardzany i nie powinno sie szlifowac czy to sciema i można śmiało obrabiać? Ciekawe jak sie spisza te tłoki w m54, brałem sprzęgła z firmy Karola i wykonanie jak i działanie pierwsza klasa
- Boltequu
- Nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 19 lis 2021, o 19:18
- Imię: Patryk
- lokalizacja: Katowice
Re: E46 M54B30,5 Turbo
Kolego wyluzuj bo ci ciśnienie skoczyło, cały ten projekt to jest moja osobista zabawa z materiałami, mam dostęp do rożnego rodzaju sprzętu i eksperymentuje jak się rozpadnie to trudno mam czym jeździć, dalej będę szukał alternatyw dla drogich rozwiązań np ARPDiego pisze: ↑14 lut 2022, o 21:37 Aż się zalogowałem raz do roku żeby tylko powiedzieć, że im więcej ingerencji w seryjny motor tym mniej szansy na jego prace.
Pierwsze co się podda to obstawiam korby, miałem ponad 950nm na seryjnej m50nv z seryjną śrubą, i ani myślała się poddać a tu jakieś rozwierty na większą średnicę? Z czego dobrana śruba? Ze sklepu ze śrubami? Nie widzę nic mocnego na zdjęciach.
Denko pokryte farbą VHT?, potraktuj ją palnikiem i zobacz co się z nią stanie. Wał po szlifie na nadwymiar to polecam do nie wysilonego silnika w Polonezie, sprawdziłem nie jednokrotnie, nie działa i tyle.
Ogólnie życzę powodzenia, na upragnione 600hp wystarczył ci zdrowy wał, zwykła korba i kuty tłok, auto by już jeździło i raczej bez awaryjnie.
Ale mogę się mylić oczywiście, jak każdy, może Ci się uda.
w sumie ciekawy temat poruszyliscie, jak wyglada sytuacja ze szlifem wału m54? jest jakos powierzchniowo utwardzany i nie powinno sie szlifowac czy to sciema i można śmiało obrabiać? Ciekawe jak sie spisza te tłoki w m54, brałem sprzęgła z firmy Karola i wykonanie jak i działanie pierwsza klasa
Tez słyszałem już same legendy na temat tych wałów dlatego zdecydowałem się ba szlif i badanie ultradźwiękami które nie wykazało żadnych pęknięć, chodziło głównie o powierzchnie utwardzona, zobaczymy w praniu czy to będzie działać
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 827
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E46 M54B30,5 Turbo
Skoro samo BMW przewiduje nawet dwa szlify to dlaczego nie korzystać?Horex pisze: ↑15 lut 2022, o 01:40w sumie ciekawy temat poruszyliscie, jak wyglada sytuacja ze szlifem wału m54? jest jakos powierzchniowo utwardzany i nie powinno sie szlifowac czy to sciema i można śmiało obrabiać? Ciekawe jak sie spisza te tłoki w m54, brałem sprzęgła z firmy Karola i wykonanie jak i działanie pierwsza klasa
-
- Forumowicz
- Posty: 292
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 M54B30,5 Turbo
Jak postępy? ciekawy jestem bardzo jak spiszą sie te tłoki w bloku m54, moglbys powiedziec ile poniżej plaszczyzny bloku sa denka w gmp? stopień sprężania wychodzi taki sam jak dla bloku m50?
- Boltequu
- Nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 19 lis 2021, o 19:18
- Imię: Patryk
- lokalizacja: Katowice
Re: E46 M54B30,5 Turbo
Te tłoki w bloku m54 są 1mm poniżej płaszczyzny bloku, maja pojemność 20cc i zakładając pojemność głowicy w okolicach 33cc stopień sprężania wychodzi 9.0:1
-
- Forumowicz
- Posty: 292
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 M54B30,5 Turbo
ruszylo cos? auto jezdzi?