. pisze:silnik i buda ktore ciagle mi chodzi po glowie, moje marzenie ...
przy tej wadze, i mega lagu z hx40 (zdradz jakie wymiary) przeznaczenie: rozwalanie wszystkiego co sie nadazy w poblizu ... ?
mam nadzieje na ustawke na sam koniec
czekam na wiecej fotek , i powodzenia ! urwania wału
nie sądzę żeby przy 3.0 z dobrym kolektorem i żeliwem ten holset wstał bardzo późno . Inna sprawa że mocowe wymagania pewnie zaspokoił by hx35
pozdrawiam
a jest ktos z hx40 w pl Kamilu ze jestes tego pewny? ja mysle ze bedzie kolo 4tys pelny boost nie wczesnie a nawet i pozniej , 64mm ma hx40 wydech a ssanie 58mm wirnik (przynajmniej ten ktory lezy u mnie na stole) Mega locha na 700 kuca
Wiadomo że dużo zależy od żeliwa , jak założą 12-16 cm to pewnie nie będzie tak źle . Zobacz na projekt g-rad jaką robote tam robi hx35
wykres z jego tematu :
hx35 nie jest znowu tak dużo większy od hx40 skoro ponoć da się do 40 założyć małe żeliwka od 35 . Tu dochodzi jeszcze pol litra pojemności więc ostatecznie ( z małym żeliwkiem) może byc całkiem dobrze z wstawaniem tej turbiny . Nie ma co dywagować ja kupuje popcorn i czekam na kreski .
pozdrawiam
edit
znalazłem jeszcze wykres M3 3.2 robionego na hx40 przez Michała , tak po wykresie niutona to rzeczywiście trzeba by strzelać że full boost jest gdzieś koło 4000 ale tam jest żeliwny kolektor bez wykożystania twin scrolla . Może michał się wypowie jak sie boost zachowuje w tym aucie
HX40 na muszli gorącej 10-12cm2 na dobrym kolektorze wydechowym w 3.0-litrowym silniku spokojnie będzie wstawać od 3 tys. obr. silnika. Tutaj wykres innej M3 Turbo na HX40, które zrobiliśmy:
Na wykres M3 3.2 Turbo raczej nie ma co patrzeć. Tam mocno moc i moment na dole ograniczałem strojeniem - seryjne sprzęgło, skrzynia SMG, seryjne tłoki. Nie można było łupnąć full boost od 3 tys. na sporym armagedonie, bo pewnie silnik nie dożył by dzisiejszych czasów.
Właśnie jak zobaczyłem ten wykres to mi coś nie pasowało a nie mam czasu zgłębiać tamtego tematu od nowa , dlatego napisałem żebyś ty się wypowiedział . Holsety to spoko turbiny . nie wiem dlaczego jesteś do nich tak uprzedzony .
[ot] Michał , są wogóle żeliwa 10 do holsetów z twinscrollem ?
poszukaj w sieci, dlaczego by nie mozna miec 700? wszystko zalezy od dmuchania . na hx35 robia po 500 ...
chyba nie sadzisz ze sa to jakies moce nie do osiagniecia
DOHC pisze:Właśnie jak zobaczyłem ten wykres to mi coś nie pasowało a nie mam czasu zgłębiać tamtego tematu od nowa , dlatego napisałem żebyś ty się wypowiedział . Holsety to spoko turbiny . nie wiem dlaczego jesteś do nich tak uprzedzony .
dohc - z takiego prostego przykladu jakim jest u mnie 394hp przy smiesnym doladowaniu, a u innych na holsecie prawie 50 mniej ...
To że holset ma dużą sprawność przy wysokich doładowaniach nie jest wadą a raczej zaletą . Weź silnik z nie dużą pojemnością i nie najlepszą głowicą i próbuj z tego robić chore moce , bez dużego boostu sie nie obejdzie i wtedy holset jest jak znalazł . W saabowe 2.0 dmuchają i po 2.5 bara z hx35 , hx40 i wychodzi po 250-300 KM z litra .
DOHC pisze:To że holset ma dużą sprawność przy wysokich doładowaniach nie jest wadą a raczej zaletą . Weź silnik z nie dużą pojemnością i nie najlepszą głowicą i próbuj z tego robić chore moce , bez dużego boostu sie nie obejdzie i wtedy holset jest jak znalazł . W saabowe 2.0 dmuchają i po 2.5 bara z hx35 , hx40 i wychodzi po 250-300 KM z litra .
i ja to wiem, i tez czytam projekty innych - ale piszemy o 6cyl gdzie jest troche spalin a i dobrze , zreszta wiesz o co biega, szkoda ot robic.
dawac zdjecia najlepiej porno w wysokiej rozdzielczosci