Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 445KM 503NM

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Michał_Małecki »

Wczoraj poświęciłem cały dzień świstakowi. Dociąłem przepustnice i dopasowałem do niego kolanko aluminiowe pod ostrym kątem, aby zrobić miejsce dla większej chłodnicy wody. Mój dotychczasowy zawór upustowy ProPerfektu o średnicy tłoczka 25mm okazał się zdecydowanie za mały - przez co i tak większość powietrza uciekało przez wirnik turbosprężarki. Kupiłem więc zawór WyntonM od Adama "Korony". Niestety trzeba było nad nim trochę popracować, aby nadawał się do montażu.

Obrazek

Pasowanie

Obrazek

Już z BOV'em od Adama

Obrazek

Niskobudżetowy łącznik gumowy - sylikon od Mrówczana nie przyszedł na czas; oj Aleksander, Aleksander, jeszcze porozmawiamy :śmiech:

Obrazek

Holset czekający na jakiś konkretny boost

Obrazek

Na gotowo przed strojeniem

Obrazek

Wczoraj po godzinie 21 wyjechaliśmy z moim kolegą na strojenie. Paliwa starczyło tak bezpieczenie i rozsądnie do 1.3bar, tak na siłę do 1.4bar też by dało radę. Niestety szybko pojawił się problem. Powiedzmy na 5 przejazdów silnik na 1-2 przejazdy przeładowywał do 1.5-1.6bar. W pozostałych ładował 1.3bar. W końcu podczas kolejnego przejazdu mega rozszczelnił się wydech. Pierwsze podejrzenie padło na pastę do wydechów i łączenia flansz. Dziś rano odpaliłem silnik na zimno i poszukałem nieszczelności. Okazało się, że chiński wastegate przepuszczał. Wyjęliśmy go i znaleźliśmy przyczynę - zawór haczył się na swojej prowadnicy. Doszlifowaliśmy zawór oraz prowadnicę i mam nadzieję, że dziś uda się dokończyć strojenie.

W międzyczasie ogarnąłem wreszcie obrotomierz. Z 4 cylindrowego M42 poprawnie pokazuje obroty 6 cylindrowego 1JZ'eta.

http://www.youtube.com/watch?v=ijdJk44wtA8" onclick="window.open(this.href);return false;

Stay tuned,

Michał.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Michał_Małecki »

Od mojego poprzedniego postu na strojenie wyjechaliśmy jeszcze 3 razy m.in. z powodu przerywania w obszarach wejścia w boost. Silnik gubił iskrę, sklepanie świec na 0.4mm rozwiązało problem. Kiedy byliśmy już na etapie, w którym mogłem agresywniej bawić się zapłonem i wejściem w boost, to zaczęło brakować paliwa. Ostatecznie starczyło go na 1.2bar, czasami w peaku pojawia się 1.25bar. W takiej konfiguracji auto jest nieziemsko szybkie. Czuć jednak zdecydowanie, że HX35 ma ochotę na więcej. Podczas przedostatniego strojenia złapaliśmy się na autostradzie z Porsche Carrerą Turbo - według właściciela to jest ta wersja 480KM - i do 180kmph szliśmy równo, potem Porsche zrobiło z nas armagedon, ale świstak i tak powyżej 150kmph z samochodu zamienia się w blaszaną puszkę, która zaraz się rozpadnie, więc wynik nie taki zły. Zresztą nieważne, to nie auto do ganiania za Porsche na autostradach.

Na 3. biegu boost:

0.5bar @ 3700RPM
1.0bar @ 4500RPM
1.2bar @ 4700RPM

Na 4. biegu:

0.5bar @ 3000RPM
1.2bar @ 3700RPM

Boost wchodzi stosunkowo późno. Po pierwszych chłostach po finalnym strojeniu byłem zły i chciałem od razu cały zestaw demontować. Jednak wjeździłem się przez ostatnie dni i powoli przyzwyczajam się już do nowego setupu. Przez pierwszy dzień mega mnie denerwowało, że wbijając z "dwójki" na "trójkę" miałem przez około pół sekundy mułacza. Wziąłem tatę na prostą i przez pół godziny chłostaliśmy zmianę z 2. na 3. aż w końcu udało się ustawić paliwo/zapłon tak, że od razu "trójka" zapierdala. Kilka było takich obszarów, które mnie denerwowały - część udało się usunąć, do drugiej części chyba będę się musiał przyzwyczaić. Będę teraz testował 30 września na Torze Poznań. Tak czy siak, jak już boost wejdzie to auto robi 3 razy większą dzicz niż na 2 seryjnych CT12A - to trzeba przyznać bez bicia.

Zabrałem się za poprawienie układu chłodzenia - mam nadzieję, że jest to już wersja ostatnia :heh: .

Ostatecznie kupiłem chłodnicę od E46 o wymiarach rdzenia 580x450x37. Pasuje idealnie do E36. Przydało się miejsce, które zyskałem modyfikując przepustnicę:

Obrazek

Wiele razy podczas treningów/zawodów garnąłem się pod maskę swojego świstaka, więc tym razem zadbałem, aby mi czasem żaden przewód znów nie wybuchł...

Obrazek

Miejsce na 2-biegunowy wiatrak od E46 diesel.

Obrazek

Niedługo dołożę jeszcze chłodnicę oleju i układ chłodzenia silnika powinien być zamknięty i skończony.

Stay tuned,

Michał.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: sierRKA »

czekałem właśnie na odczucia z jazdy na seryjnych CT do powszechnego holseta. czytam jednak, że jesteś zadowolony pomimo jakieoś tam lag-a.
do latania bokiem faktycznie te sekundowe zmuły są denerwujące (tak mi się wydaje :oops: ), ale do jakiś tam streetów było by to mniej ważne, a jak piszesz jest ogień...
istnieje wogóle jakaś alternatywa dla hx 35,40 która miała by tak dobry stosunek cena/zadowolenie wśród "markowych" turbin?
pozdrawiam
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Michał_Małecki »

sierRKA pisze:czekałem właśnie na odczucia z jazdy na seryjnych CT do powszechnego holseta. czytam jednak, że jesteś zadowolony pomimo jakieoś tam lag-a.
do latania bokiem faktycznie te sekundowe zmuły są denerwujące (tak mi się wydaje :oops: ), ale do jakiś tam streetów było by to mniej ważne, a jak piszesz jest ogień...
Podczas strojenia nawet nie myślałem o tym, jak to auto jeździ. Przejazdy na 4. czy 5. biegu strasznie mieszają odczucia, szczególnie jak się ich robi kilkadziesiąt pod rząd. Wydawało mi się szybko, jak goniliśmy za Porsche to nawet bardzo szybko. Natomiast kiedy już sam wsiadłem za kierownicę, to po pierwszych jazdach pewnie każdemu odparłbym, że żałuje przejścia z seryjnych dwóch turbosprężarek na Holseta. Natomiast obecnie już w sumie nie wiem, co bym odpowiedział. Potrzebuję jakiejś chłosty na torze :wink2: . Niektóre zakręty testowe pod Poznaniem, z którymi dotychczas miałem problem (były za długie, za mały kąt), teraz robię na lajcie na 3. w podłoge - także tutaj jest o wiele lepiej. Na pewno trzeba jeździć inaczej. Na 2.8 z kompresorem i potem 1JZ z 2xCT12A nie musiałem martwić się o poziom obrotów ? obojętnie na jakim biegu i kiedy wklepałem WOT, to samochód wyrywał do przodu. Teraz muszę dbać o to, aby poruszać się w obszarze od 4 do 7.5 tys. obr. silnika. W sumie nic trudnego, ale czasem trzeba zapodać kopa w sprzęgło (a to dotychczas bardzo rzadko robiłem). Może zimą coś pomodzę znów, zobaczymy... Mój kolega ma chrapkę na mojego Holseta!
sierRKA pisze:istnieje wogóle jakaś alternatywa dla hx 35,40 która miała by tak dobry stosunek cena/zadowolenie wśród "markowych" turbin?
pozdrawiam
Zależy jaką moc chcemy osiągnąć. Do 300KM to myślę najlepiej TD0x. Powyżej zależy od budżetu. W cenie nowych Holsetów można wyrwać używanego Garrett'a GT (trzeba na niego polować).

Również pozdrawiam,
Michał.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: sierRKA »

Michał_Małecki pisze:. Może zimą coś pomodzę znów, zobaczymy... Mój kolega ma chrapkę na mojego Holseta!

Michał.
to kombinuj...czekam z niecierpliwością.pzdr
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: DOHC »

leniwie dosyć ten boost się pojawia... , Cenie Twoje relacje bo mówisz o tym co ważne a nie o dupiemarynie


pozdrawiam
usunięty
User
Posty: 47
Rejestracja: 6 lip 2010, o 22:31
Imię: usuniety
lokalizacja: Konin
Lokalizacja: Konin

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: usunięty »

Michoo, wrzuć jakiś wykres z hamowni!! :-)))
SIMRowiec
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: SIMRowiec »

Może jakiś lepszy kolektor pomógłby holsetowi wstawać?Te wyjścia z seryjnych tak na oko to mają dość małą średnicę.Ewentualnie może żeliwo "10",mam takie u siebie,mój holset jeszcze trochę poczeka na założenie więc mogę pożyczyć do testów :wink2:
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Michał_Małecki »

sierRKA pisze: to kombinuj...czekam z niecierpliwością.pzdr
Spoko, na pewno się podzielę. Może na Torze Poznań tak polubię kopy w sprzęgło, że nic nie będę zmieniał tylko podniosę boost w górę? Who knows?!
DOHC pisze:leniwie dosyć ten boost się pojawia... , Cenie Twoje relacje bo mówisz o tym co ważne a nie o dupiemarynie


pozdrawiam
Dzięki, nie ma czasu na dupe marynii, cały czas stay tuned :heh:
coeldrift pisze:Michoo, wrzuć jakiś wykres z hamowni!! :-)))
Dobrze wiesz, że jakiś wykres już jest :wink2: , jakaś cyfra z przodu też, ale jeszcze nie teraz . Jak będzie mi się jeździć dobrze na Torze teraz pod koniec września, to pewnie się pochwalę (albo i zawstydzę) wynikiem.
SIMRowiec pisze:Może jakiś lepszy kolektor pomógłby holsetowi wstawać?Te wyjścia z seryjnych tak na oko to mają dość małą średnicę.Ewentualnie może żeliwo "10",mam takie u siebie,mój holset jeszcze trochę poczeka na założenie więc mogę pożyczyć do testów :wink2:
Na pewno nasza przejściówka w połączeniu z seryjnymi kolektorami skrzynkowymi nie jest najlepszym rozwiązaniem. Nawet chiński kolektor rurowy pewnie spisywałby się lepiej. Jak zostanę przy tym Holsecie, to na pewno zimą będę modził z kolektorem wydechowym. Pokaż zdjęcia tego żeliwa 10cm2. Jeżeli nie wymagałby dużo modzenia, to bardzo chętnie wziąłbym tą muszle na testy - chociażby dla nauki.

Pozdrawiam,

Michał.

Edit. 21.09.2011r.

Na pokład wjechał wiatrak od E46 2.0d - robi robotę

Idealnie zapełnił przestrzeń pomiędzy silnikiem a chłodnicą

Obrazek

Obrazek

Widok pod maską na dzień dzisiejszy

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam,

Michał.
Maleckis Motorsport
SIMRowiec
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: SIMRowiec »

Niestety nie mam żadnych innych zdjęć turbiny i żeliwa niż te co mam w swoim wątku.Jednak jestem pewien,że będzie pasować plug&play bo wejście to standardowe T3 a wyjście jest na 5 śrubowy dekiel dla wersji z wewnętrznym wg.Jutro będę ją miał i jak Ci bardzo zależy mogę podrzucić więcej zdjęć.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Michał_Małecki »

SIMRowiec pisze:Niestety nie mam żadnych innych zdjęć turbiny i żeliwa niż te co mam w swoim wątku.Jednak jestem pewien,że będzie pasować plug&play bo wejście to standardowe T3 a wyjście jest na 5 śrubowy dekiel dla wersji z wewnętrznym wg.Jutro będę ją miał i jak Ci bardzo zależy mogę podrzucić więcej zdjęć.
Podrzuć proszę zdjęcie żeliwa. Bardzo chętnie przeprowadziłbym taki test i udokumentował go wykresami/przebiegiem krzywej boostu. Pozdr.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Michał_Małecki »

Wiele razy kupowałem już zawieszenie gwintowane, ale zawsze wkładałem je do jakiegoś samochodu klienta. Tym razem wreszcie kupiłem i założyłem je u siebie.

Gwint K-Sporta

Obrazek

Testy w piątek na Torze Poznań :clap:
Maleckis Motorsport
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: tdserek »

nice sam bym takie przygarnal:D
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Michał_Małecki »

Krótki filmik z dziś:

http://www.youtube.com/watch?v=XjuGnjuIaUc" onclick="window.open(this.href);return false;

Holset uświadomił mnie, że ja gówno wiem o jeżdżeniu mocnym autem... Coś tam tacie ostatnio napomkiwałem, że musze jakoś szybko boost podnieść w górę, ale dzisiejsza wizyta na torze pokazała, że 1.2bar to i tak dużo jak na mnie haha!
Maleckis Motorsport
max325
User
Posty: 124
Rejestracja: 19 gru 2010, o 21:37
Imię: marek
lokalizacja: czestochowa

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: max325 »

Michal moim zdaniem jezdzisz super tylko teraz kwestia opony i cisnienia w niej :heh: na jakich oponach<srednica> jezdzisz i na jakim cisnieniu??? to jest w drifcie mega wazne
ODPOWIEDZ