E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara pierwsze: 393KM 504nM stage 1
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
stan tłoków i panewek jest niedowiary .
ile w sumie przejechałes na doładowaniu ?
ile w sumie przejechałes na doładowaniu ?
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
ogladac i przygladac sie co nie tak
p.s. adam zmien w opcjach zeby mozna bylo dodawac wiecej odnosnikow /zdjec za jednym razem (mam teraz kika postow zamiast jednego bo wyskakuje blad bazy danych)
malo KM , nigdy nie jechalem jak silnik nie pochodził 3min na wolnych, bez doładowania jak nie miał powyżej niebieskiego, nie było jazdy normalnej - albo garaz albo zawody/gonitwa. Zmiana oleju była średnio co zawody ! na GM 10W40 . Może poprostu potrafie nie wciskac gazu przy każdej okazji jak wielu użytkowników bmw robimcgiver pisze:stan tłoków i panewek jest niedowiary .
ile w sumie przejechałes na doładowaniu ?
p.s. jak masz uprawnienia to scal mi posty do jednego bo mi cos od dluzszego czasu to nie wychodzi.
mam uprawnienia , trzy razy już próbowałem i niestety cały czas wyskakuje SQL ERROR [mcgiver]
-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
a co ta jedna panewka taka wyzłobiona ?
ten krótki napinacz na dole to ten tajemniczy rzadko spotykany do łańcucha pompy? u mnie tego nie było
ten krótki napinacz na dole to ten tajemniczy rzadko spotykany do łańcucha pompy? u mnie tego nie było
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
Pracuję nad tym, mi też kilka razy sie tak działo, spróbuj skopiować wszystko do bufora (dla bezpieczeństwa żeby nie pisać od nowa) i najpierw zrobic podgląd lub wysyłać kilka razy. U mnie pomaga, szukam gdzie jest błąd.. pisze: p.s. adam zmien w opcjach zeby mozna bylo dodawac wiecej odnosnikow /zdjec za jednym razem (mam teraz kika postow zamiast jednego bo wyskakuje blad bazy danych)
Ło matko, ja bym tego GM-a nie nalał do Tico a tu popatrz jak ładnie. Gratuluję raz jeszcze, tłoki całe, wg mnie potwierdza to tezę że trzeba porządnie odprężyć, i jak napisałeś pilnować sie z operowaniem gazem. W końcu widzę napinacz w M50, miałem dziesiątki rozebranych M50 i to jest pierwszy jaki widzę, w S50 to norma, a M50 tylko sam początek produkcji. Rysy na panewce głównej to najprawdopodobniej zanieczyszczenie w oleju, nie jest to zatarcie bo musiało by być na większej powierzchni. Nie dałeś zdjęć panewek korbowych od strony korbowodu czyli tam gdzie jest największe obciążenie - tam tez tak ładnie wyglądają? W doładowanym M50 z mojego pierwszego setupu po przebiegu ok 20-25tys w tym miejscu panewki już miały dość, choć na koniec nie wiem jak był serwisowany przez kumpla, mam podejrzenia że olej był stary i rozrzedzony paliwem.malo KM , nigdy nie jechalem jak silnik nie pochodził 3min na wolnych, bez doładowania jak nie miał powyżej niebieskiego, nie było jazdy normalnej - albo garaz albo zawody/gonitwa. Zmiana oleju była średnio co zawody ! na GM 10W40 .
www.turboBMW.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
tak jak widac rysy najprawdopodniej na 2 panewkach z jakiegos brudu/moze opilku metalu.korona pisze:Pracuję nad tym, mi też kilka razy sie tak działo, spróbuj skopiować wszystko do bufora (dla bezpieczeństwa żeby nie pisać od nowa) i najpierw zrobic podgląd lub wysyłać kilka razy. U mnie pomaga, szukam gdzie jest błąd.. pisze: p.s. adam zmien w opcjach zeby mozna bylo dodawac wiecej odnosnikow /zdjec za jednym razem (mam teraz kika postow zamiast jednego bo wyskakuje blad bazy danych)
Ło matko, ja bym tego GM-a nie nalał do Tico a tu popatrz jak ładnie. Gratuluję raz jeszcze, tłoki całe, wg mnie potwierdza to tezę że trzeba porządnie odprężyć, i jak napisałeś pilnować sie z operowaniem gazem. W końcu widzę napinacz w M50, miałem dziesiątki rozebranych M50 i to jest pierwszy jaki widzę, w S50 to norma, a M50 tylko sam początek produkcji. Rysy na panewce głównej to najprawdopodobniej zanieczyszczenie w oleju, nie jest to zatarcie bo musiało by być na większej powierzchni. Nie dałeś zdjęć panewek korbowych od strony korbowodu czyli tam gdzie jest największe obciążenie - tam tez tak ładnie wyglądają? W doładowanym M50 z mojego pierwszego setupu po przebiegu ok 20-25tys w tym miejscu panewki już miały dość, choć na koniec nie wiem jak był serwisowany przez kumpla, mam podejrzenia że olej był stary i rozrzedzony paliwem.malo KM , nigdy nie jechalem jak silnik nie pochodził 3min na wolnych, bez doładowania jak nie miał powyżej niebieskiego, nie było jazdy normalnej - albo garaz albo zawody/gonitwa. Zmiana oleju była średnio co zawody ! na GM 10W40 .
Tłoki 100% ok, pułki pierscienie tez super, zero rys, na cylindrach zero rys, na panewkach korbowodów zero rys, sie zastanawiam czy na nich nie złożyć silnika
A to ja tego nie wiedziałem że taki bajer jest, a może to i lepiej że taki jest skoro jest w s50 ... jak napina to może lepiej? ten z nowszych to tylko łancuch i slizg ? jak to krótszy mam rozumiec o bardzo bardzo mało ?g-rad pisze:Ślizg pompy oleju (kapletny oczywiscie) (jest napinaczem samym w sobie takie 2 blaszki ma) <- tego ślizgu nie potrzebujesz! zaopatrzyj się w krótszy łańcuszek pompy oleju tak jak było montowane w "nowszych" m50.
tak mi sie wydaje że te tłoki zostawie sobie na pamiątke do ramki (moje pierwsze 400kuca ) a może początek produkcji m50 miały lepsze tłoki albo ja nie wiem...
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
jak zrobic ze mozna bylo pisac dalej w moim temacie? ciagle problem sql .... adam
edit - pisac mozna ale nie mozna znacznikow img dawac
edit - dobra małe zdjęcia idzie dawac ale ciężko ..
WOOSNER -jak widać
Tłoki są kute, wykonane z opatentowanego przez producenta stopu aluminium. Charakteryzują się nieporównywalnie większą wytrzymałością i trwałością niż odlewane tłoki konkurencji. Dodatkowo tłok pokryty jest na płaszczu warstwą teflonu. Wpływa to znacząco na obniżenie tarcia wewnątrz cylindra w monecie zimnego startu silnika - wytrzymałość ~300koni / tłok.
całość będzie połączona z kutymi korbowodami z gwarancją do 900hp - które dopiero się robią 135mm - moge załatwić w dobrej cenie (jeśli ktoś chętny PW) zresztą jak i tłoki w naprawde dobrych cenach . (PW)
Pojemność skokowa wynosić będzie: 2961,78cm3 - wynika to z tłoka aż 86,50 ! a więc więcej niż m3.
pasowanie tłoka: 10setek
Skok tłoka: 84.00 (dzięki G-rad)
Blok zostanie orginowany przezemnie, już oddany do rozwiertu i honowania , planowania.
Uszczelka między blokiem a głowicą dostanie specjalnych wzmocnien, dodatkowo wszystko siknięte lictice , zrobiona na zamówienie ale będzie miała tylko 1,22mm~
Stopień sprężania będzie wynosić 8,0:1 ~ (celowo).
Na fotce widać jeszcze przepustnice m50 przerobioną która przyda się później do kompressora.
pozdrawiam .
edit - pisac mozna ale nie mozna znacznikow img dawac
edit - dobra małe zdjęcia idzie dawac ale ciężko ..
WOOSNER -jak widać
Tłoki są kute, wykonane z opatentowanego przez producenta stopu aluminium. Charakteryzują się nieporównywalnie większą wytrzymałością i trwałością niż odlewane tłoki konkurencji. Dodatkowo tłok pokryty jest na płaszczu warstwą teflonu. Wpływa to znacząco na obniżenie tarcia wewnątrz cylindra w monecie zimnego startu silnika - wytrzymałość ~300koni / tłok.
całość będzie połączona z kutymi korbowodami z gwarancją do 900hp - które dopiero się robią 135mm - moge załatwić w dobrej cenie (jeśli ktoś chętny PW) zresztą jak i tłoki w naprawde dobrych cenach . (PW)
Pojemność skokowa wynosić będzie: 2961,78cm3 - wynika to z tłoka aż 86,50 ! a więc więcej niż m3.
pasowanie tłoka: 10setek
Skok tłoka: 84.00 (dzięki G-rad)
Blok zostanie orginowany przezemnie, już oddany do rozwiertu i honowania , planowania.
Uszczelka między blokiem a głowicą dostanie specjalnych wzmocnien, dodatkowo wszystko siknięte lictice , zrobiona na zamówienie ale będzie miała tylko 1,22mm~
Stopień sprężania będzie wynosić 8,0:1 ~ (celowo).
Na fotce widać jeszcze przepustnice m50 przerobioną która przyda się później do kompressora.
pozdrawiam .
-
- User
- Posty: 53
- Rejestracja: 19 lut 2011, o 16:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Polska
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
Widać że kolejne m50 będzie dużo mocniejsze, już jestem ciekaw końcowego efektu. Tylko czy aby nie jest przesadą bawić się w kompresor dodatkowo? Nie lepsze było by biturbo?
-
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
- Imię: SEREK
- lokalizacja: wrocław
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
Oby wszystko pyklo:D wyglada obiecujaco:D
-
- Turbo-Team
- Posty: 114
- Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
- Imię: sebastian
- lokalizacja: SZO
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
o widze Kamilu że robisz podobny silnik jak i umnie, mój zpisuje sie znakomicie
ciekaw jestem jak to z tym kompresorem wypadnie
bi turbo? ciekawe jak by szło?
powodzonka
ciekaw jestem jak to z tym kompresorem wypadnie
bi turbo? ciekawe jak by szło?
powodzonka
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
no procz minimalnie wiekszej pojemnosci, innego odprezenia , kutych korbowodow, innej turbiny i kompresora to podobny calkiem setupguzbmw30 pisze:o widze Kamilu że robisz podobny silnik jak i umnie, mój zpisuje sie znakomicie
ciekaw jestem jak to z tym kompresorem wypadnie
bi turbo? ciekawe jak by szło?
powodzonka
biturbo guzbmw30 tez dobre rozwiazanie czemu nie, ale kolektor juz nie tak ladny i caly uklad wlasciwie - no i gdzie to miescic? 2 turbiny tez ile ciepla daja - jesli chodzi o max moc zawsze lepiej spisuja sie single big turbo a przynajmniej na 1/4
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
Adam - ten temat prosze zamknij - zrobie nowy do stage 2 - bo tu ciagle problemy z pisaniem i fotkami .
NOWY TEMAT ( STAGE 2 ) DOSTĘPNY TUTAJ
http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f= ... 996#p13996" onclick="window.open(this.href);return false;
NOWY TEMAT ( STAGE 2 ) DOSTĘPNY TUTAJ
http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f= ... 996#p13996" onclick="window.open(this.href);return false;