E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara pierwsze: 393KM 504nM stage 1

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: k64 »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: mcgiver »

stan tłoków i panewek jest niedowiary .
ile w sumie przejechałes na doładowaniu ?
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: k64 »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ogladac i przygladac sie co nie tak :wink2:

p.s. adam zmien w opcjach zeby mozna bylo dodawac wiecej odnosnikow /zdjec za jednym razem (mam teraz kika postow zamiast jednego bo wyskakuje blad bazy danych)

mcgiver pisze:stan tłoków i panewek jest niedowiary .
ile w sumie przejechałes na doładowaniu ?
malo KM , nigdy nie jechalem jak silnik nie pochodził 3min na wolnych, bez doładowania jak nie miał powyżej niebieskiego, nie było jazdy normalnej - albo garaz albo zawody/gonitwa. Zmiana oleju była średnio co zawody ! na GM 10W40 . Może poprostu potrafie nie wciskac gazu przy każdej okazji jak wielu użytkowników bmw robi :rozczarowany:

p.s. jak masz uprawnienia to scal mi posty do jednego bo mi cos od dluzszego czasu to nie wychodzi.

mam uprawnienia , trzy razy już próbowałem i niestety cały czas wyskakuje SQL ERROR [mcgiver]
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: mcgiver »

a co ta jedna panewka taka wyzłobiona ?
ten krótki napinacz na dole to ten tajemniczy rzadko spotykany do łańcucha pompy? u mnie tego nie było
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: korona »

. pisze: p.s. adam zmien w opcjach zeby mozna bylo dodawac wiecej odnosnikow /zdjec za jednym razem (mam teraz kika postow zamiast jednego bo wyskakuje blad bazy danych)
Pracuję nad tym, mi też kilka razy sie tak działo, spróbuj skopiować wszystko do bufora (dla bezpieczeństwa żeby nie pisać od nowa) i najpierw zrobic podgląd lub wysyłać kilka razy. U mnie pomaga, szukam gdzie jest błąd.

malo KM , nigdy nie jechalem jak silnik nie pochodził 3min na wolnych, bez doładowania jak nie miał powyżej niebieskiego, nie było jazdy normalnej - albo garaz albo zawody/gonitwa. Zmiana oleju była średnio co zawody ! na GM 10W40 .
Ło matko, ja bym tego GM-a nie nalał do Tico :heh: a tu popatrz jak ładnie. Gratuluję raz jeszcze, tłoki całe, wg mnie potwierdza to tezę że trzeba porządnie odprężyć, i jak napisałeś pilnować sie z operowaniem gazem. W końcu widzę napinacz w M50, miałem dziesiątki rozebranych M50 i to jest pierwszy jaki widzę, w S50 to norma, a M50 tylko sam początek produkcji. Rysy na panewce głównej to najprawdopodobniej zanieczyszczenie w oleju, nie jest to zatarcie bo musiało by być na większej powierzchni. Nie dałeś zdjęć panewek korbowych od strony korbowodu czyli tam gdzie jest największe obciążenie - tam tez tak ładnie wyglądają? W doładowanym M50 z mojego pierwszego setupu po przebiegu ok 20-25tys w tym miejscu panewki już miały dość, choć na koniec nie wiem jak był serwisowany przez kumpla, mam podejrzenia że olej był stary i rozrzedzony paliwem.
www.turboBMW.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: k64 »

korona pisze:
. pisze: p.s. adam zmien w opcjach zeby mozna bylo dodawac wiecej odnosnikow /zdjec za jednym razem (mam teraz kika postow zamiast jednego bo wyskakuje blad bazy danych)
Pracuję nad tym, mi też kilka razy sie tak działo, spróbuj skopiować wszystko do bufora (dla bezpieczeństwa żeby nie pisać od nowa) i najpierw zrobic podgląd lub wysyłać kilka razy. U mnie pomaga, szukam gdzie jest błąd.

malo KM , nigdy nie jechalem jak silnik nie pochodził 3min na wolnych, bez doładowania jak nie miał powyżej niebieskiego, nie było jazdy normalnej - albo garaz albo zawody/gonitwa. Zmiana oleju była średnio co zawody ! na GM 10W40 .
Ło matko, ja bym tego GM-a nie nalał do Tico :heh: a tu popatrz jak ładnie. Gratuluję raz jeszcze, tłoki całe, wg mnie potwierdza to tezę że trzeba porządnie odprężyć, i jak napisałeś pilnować sie z operowaniem gazem. W końcu widzę napinacz w M50, miałem dziesiątki rozebranych M50 i to jest pierwszy jaki widzę, w S50 to norma, a M50 tylko sam początek produkcji. Rysy na panewce głównej to najprawdopodobniej zanieczyszczenie w oleju, nie jest to zatarcie bo musiało by być na większej powierzchni. Nie dałeś zdjęć panewek korbowych od strony korbowodu czyli tam gdzie jest największe obciążenie - tam tez tak ładnie wyglądają? W doładowanym M50 z mojego pierwszego setupu po przebiegu ok 20-25tys w tym miejscu panewki już miały dość, choć na koniec nie wiem jak był serwisowany przez kumpla, mam podejrzenia że olej był stary i rozrzedzony paliwem.
tak jak widac rysy najprawdopodniej na 2 panewkach z jakiegos brudu/moze opilku metalu.
Tłoki 100% ok, pułki pierscienie tez super, zero rys, na cylindrach zero rys, na panewkach korbowodów zero rys, sie zastanawiam czy na nich nie złożyć silnika :śmiech:
g-rad pisze:Ślizg pompy oleju (kapletny oczywiscie) (jest napinaczem samym w sobie takie 2 blaszki ma) <- tego ślizgu nie potrzebujesz! zaopatrzyj się w krótszy łańcuszek pompy oleju tak jak było montowane w "nowszych" m50.
A to ja tego nie wiedziałem że taki bajer jest, a może to i lepiej że taki jest skoro jest w s50 ... :unsure: jak napina to może lepiej? ten z nowszych to tylko łancuch i slizg ? jak to krótszy mam rozumiec o bardzo bardzo mało ?


tak mi sie wydaje że te tłoki zostawie sobie na pamiątke do ramki (moje pierwsze 400kuca :heh: ) a może początek produkcji m50 miały lepsze tłoki albo ja nie wiem... :wink2:
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: k64 »

jak zrobic ze mozna bylo pisac dalej w moim temacie? ciagle problem sql .... adam
edit - pisac mozna ale nie mozna znacznikow img dawac
edit - dobra małe zdjęcia idzie dawac ale ciężko ..


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek

WOOSNER -jak widać
Tłoki są kute, wykonane z opatentowanego przez producenta stopu aluminium. Charakteryzują się nieporównywalnie większą wytrzymałością i trwałością niż odlewane tłoki konkurencji. Dodatkowo tłok pokryty jest na płaszczu warstwą teflonu. Wpływa to znacząco na obniżenie tarcia wewnątrz cylindra w monecie zimnego startu silnika - wytrzymałość ~300koni / tłok.

całość będzie połączona z kutymi korbowodami z gwarancją do 900hp - które dopiero się robią 135mm - moge załatwić w dobrej cenie (jeśli ktoś chętny PW) zresztą jak i tłoki w naprawde dobrych cenach . (PW)

Pojemność skokowa wynosić będzie: 2961,78cm3 - wynika to z tłoka aż 86,50 ! a więc więcej niż m3.
pasowanie tłoka: 10setek
Skok tłoka: 84.00 (dzięki G-rad)

Blok zostanie orginowany przezemnie, już oddany do rozwiertu i honowania , planowania.
Uszczelka między blokiem a głowicą dostanie specjalnych wzmocnien, dodatkowo wszystko siknięte lictice , zrobiona na zamówienie ale będzie miała tylko 1,22mm~
Stopień sprężania będzie wynosić 8,0:1 ~ (celowo).

Na fotce widać jeszcze przepustnice m50 przerobioną która przyda się później do kompressora.

:wink2: pozdrawiam .
misza
User
Posty: 53
Rejestracja: 19 lut 2011, o 16:06
Imię: Michał
lokalizacja: Polska

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: misza »

Widać że kolejne m50 będzie dużo mocniejsze, już jestem ciekaw końcowego efektu. Tylko czy aby nie jest przesadą bawić się w kompresor dodatkowo? Nie lepsze było by biturbo?
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: tdserek »

Oby wszystko pyklo:D wyglada obiecujaco:D
guzbmw30
Turbo-Team
Posty: 114
Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
Imię: sebastian
lokalizacja: SZO

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: guzbmw30 »

o widze Kamilu że robisz podobny silnik jak i umnie, mój zpisuje sie znakomicie :heh:
ciekaw jestem jak to z tym kompresorem wypadnie :dry:
bi turbo? ciekawe jak by szło?
powodzonka :piwo:
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: k64 »

guzbmw30 pisze:o widze Kamilu że robisz podobny silnik jak i umnie, mój zpisuje sie znakomicie :heh:
ciekaw jestem jak to z tym kompresorem wypadnie :dry:
bi turbo? ciekawe jak by szło?
powodzonka :piwo:
no procz minimalnie wiekszej pojemnosci, innego odprezenia , kutych korbowodow, innej turbiny i kompresora to podobny calkiem setup :heh:

biturbo guzbmw30 tez dobre rozwiazanie czemu nie, ale kolektor juz nie tak ladny i caly uklad wlasciwie - no i gdzie to miescic? 2 turbiny tez ile ciepla daja - jesli chodzi o max moc zawsze lepiej spisuja sie single big turbo a przynajmniej na 1/4
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: k64 »

Adam - ten temat prosze zamknij - zrobie nowy do stage 2 - bo tu ciagle problemy z pisaniem i fotkami .

NOWY TEMAT ( STAGE 2 ) DOSTĘPNY TUTAJ

http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f= ... 996#p13996" onclick="window.open(this.href);return false;
ODPOWIEDZ