E36 328 => 325 Turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Pat-325 »

miało nie być alu w tym sezonie.. ale udało się ustrzelić za 400zł felgi z oponami..
no żal było nie brać ;)

w tym tygodniu auto powinno przejść zmianę zawieszenia i hamulców.. także ciągle w robocie ;)

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: sierRKA »

jeździsz bez filtra? :hammer:
dobrze że auto w końcu cieszy, jak powinno.
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: DOHC »

Kurcze , moja jest podobna do Twojej jak bliźniaczka , mam nadziej żę kiedyś bedziemy mieli okazje polatać we dwóch w parach tworząc obłok dymu tak żeby dwie siostry turbo się spotkały na torze :)

pozdrawiam
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Pat-325 »

filtr ściągnięty do przemycia komory, bo syf był tam straszny.
ładnie wchodzi 1 bar. teraz znowu auto rozebrane, czas zabrać się za zwalniacze i zawias.

DOHC to składaj swoją :) ja mam nadzieje w tym miesiącu już gdzieś polatać.
ale z moim zmiennym szczęściem może być różnie.
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: DOHC »

Pat-325 pisze: DOHC to składaj swoją :) ja mam nadzieje w tym miesiącu już gdzieś polatać.
ale z moim zmiennym szczęściem może być różnie.
No moje szczęście do aut jest takie samo jak Twoje dlatego może to wszystko jeszcze trochę potrwać ale czekam na Twoje filmy , bedę miał motywację .

pozdrawiam i kibicuje
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Pat-325 »

ilość niespodzianek jaka przytrafiła się podczas budowy tego turbo wozu sprawiła, że straciłem zainteresowanie projektem.
i teraz kiedy jest niemal skończony pomału oswajam się z myślą o sprzedaży.

w aucie jest praktycznie wszystko zrobione.
w przyszłym tygodniu zrzucę jeszcze skrzynię i podmienię docisk.. bo ten obecny coś mocno hałasuje przy wyciskaniu.
ostatnio zostały wymienione wszystkie sworznie, tuleje, drążki i końcówki, tarcze, klocki i przewody hamulcowe z przodu, amortyzatory. zbieżność jest ustawiona.
wczoraj wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu, bo czasami miał czkawkę.

przydałoby się ostateczne strojenie, jakoś na to czasu nie było, bo wiecznie coś się działo. góra obrotów jest w miarę ok, natomiast niskie obroty do poprawy.
ale to już zabawa z laptopem, więc chwila wolnego czasu, trochę paliwa i jechane.

także jeśli ktoś byłby mocno zainteresowany to możemy ponegocjować:
http://tablica.pl/oferta/bmw-e36-325-turbo-ID12FCJ.html" onclick="window.open(this.href);return false;

jeśli nikt tego nie przygarnie, to auto na chwilę odstawię w kąt i wrócę do niego za jakiś czas.. jak odpocznę ;)

z ciekawości pomierzyłem ostatnio g-techem czasy 0-100:
próba 1: 6,7s
próba 2: 5,8s
próba 3: 5,6s
próba 4: 5,5s
ostatni najlepszy czas był na równej nowej nawierzchni, jednak stary michelin pilot sport na tyle i tak się ślizgał przez pół 1. i kawałek 2. biegu.
czasy zdecydowanie do poprawy, jednak nie na tych oponach co są obecnie. za to po rondach ślizgają się rewelacyjnie ;)
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: tdserek »

powinno byc ponizej 5s :D hehe oponki trzeba zainwestowac:d
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Pat-325 »

jakoś na wszystko brakuje czasu, ale powoli zmierzam w stronę końca.. mam nadzieję ;)

tydzień temu podmieniłem docisk sprzęgła. poprzedni kupiłem w ciemno i na pierwszy rzut oka stwierdziłem że długo nie pociągnie.
pojeździł w sumie 2 miesiące. obecnie wylądował docisk, wyglądający całkiem świeżo z jakiegoś anglika e46 330d.

w międzyczasie podmieniałem cewki i czujnik położenia wałka rozrządu. beemce zdarza się czkawka na niskich obrotach, tzn. brak reakcji na pedał gazu.
pomaga jedynie zgaszenie i odpalenie ponowne auta. nie jest to wina cewek ani czujnika. na dniach podmienię DME i sprawdzę czy jest lepiej.

wczoraj delikatnie poprawiliśmy mapki paliwowe. osobiście staram się to ogarnąć, na początku mały chaos, ale myślę że się odnajdę.

dzisiaj otrzymałem przesyłkę z fmic.pl (polecam Mrówczana). wziąłem się za zbijanie temperatury pod maską. 10 metrów bandaża poszło na owinięcie
downpipe'a (2 warstwy), całego holseta i na koniec vbanda jakimiś resztkami. co prawda nie miałem gdzie przetestować, ale różnica mega odczuwalna.
po powrocie do domu można było się dotknąć wszystkiego pod maską - było ciepło ale nie groziło poparzeniem. i po zegarze EGT zauważyłem,
że temperatura spalin szybciej spada po odpuszczeniu gazu. dorobię jeszcze osłonkę między cewki a wydech i myślę, że temat będzie z głowy.

Obrazek
Obrazek
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Pat-325 »

zdaje się, że czkawka została wyleczona.
udało się dorwać DME Bosch 413 w dobrej cenie. po podmianie wszystko wróciło do normy.
stabilniejsze wolne obroty, jak i stabilniejszy AFR. zdaje się, że poprzedni sterownik był trafiony.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Pat-325 »

Po tygodniowym postoju buma znów na chodzie.
Dzięki uprzejmości Michała Małeckiego (dzięki i pozdrawiam) zostało ogarnięte sprzęgło.
Mam nadzieję, że tym razem podziała dłużej niż miesiąc :)

Zamach i docisk liźnięte + nowa tarcza spiekowa.
Dla porównania rozerwana tarcza z M30.

Obrazek
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Pat-325 »

Dawno nie odkurzałem rozjebundy, więc trzeba było przeczyścić pająki z wydechu.
Specjalnie w okolicy nie ma gdzie się bujnąć szybciej, ale coś tam nagrałem. Widać mniej więcej jak to jedzie.
Opony dalej pozostawiają wiele do życzenia i ciężko się skupić na jeździe kiedy się patrzy w telefon ;)

http://www.youtube.com/watch?v=QMxkRi9IaV0" onclick="window.open(this.href);return false;
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Blacha »

Strasznie fure zagrzałeś :śmiech:
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Pat-325 »

Nieeee ;) mam zewnętrzny zegar, bo z tym nie mogę dojść do ładu :D
Wszystko w normie i pod kontrolą. Piękny AFR i piękne EGT.
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Blacha »

Pat-325 pisze:Nieeee ;) mam zewnętrzny zegar, bo z tym nie mogę dojść do ładu :D
Wszystko w normie i pod kontrolą. Piękny AFR i piękne EGT.
Twój piec jeździł wcześniej w e30 więc na pewno został zmieniony czujnik na jednopinowy (brązowy), jeśli go nie zmienisz na ten który powinien iść do e36 będzie pokazywał bzdury...
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Pat-325 »

Sprzedaż bolidu idzie dość opornie, nikogo jeszcze na oględzinach nie było za to mam dużo telefonów pt: "a jak to zbudować?", "co trzeba zrobić?", "a czy m52b28 też tak mogę zrobić?".
Dałem sobie czas do końca września i jeśli nie pójdzie w całości to rozbiorę na części. Jeśli czytają to osoby zainteresowane to proszę o kontakt, zrobię sobie listę kto i co chciałby kupić.

W garażu stoi już nowa zabawka, która kupiłem od Marcina Wittchena. Na tą chwilę jest to e30 320 m20b20 turbo. Nie będzie to zapierdalator, ale szybszy klasyk.
Bumy w komplecie:
Obrazek
ODPOWIEDZ