E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Fifo
User
Posty: 36
Rejestracja: 17 lis 2012, o 19:22
Imię: Marcin
lokalizacja: Krakooff

E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: Fifo »

MODEL: BMW E30 Coupe ?84 (wąska lampa) 320i

MODY:

Silnik:
-Swap silnika z m20b20 (seria 2.0) na m20b27 ETA (2.7).
-Dół silnika seryjny m20b27 w całkiem przyzwoitym stanie z głowicą od 2.5 czyli m20b25, która przeszła kompleksowy remont i znalazły się w niej sprężynki, talerzyki CatCams oraz wałek również CatCams. Uszczelka głowicy odprężająca Cometic 2,3mm ? zrobiona specjalnie dla nas na zamówienie. Oczywiście nowy rozrząd i kilka elementów malowanych proszkowo.

Układ dolotowy: filtr HKS Style, centralny IC ładnie wkomponowany w pas przedni, bez ciecia auta ? tak, żeby buda pozostała możliwie najbliżej oryginału, orurowanie z nierdzewki custom PXS, łączniki silikonowe FMIC.pl, opaski Hi-Gripp.

Układ wydechowy: Turbospreżarka Garrett GT3071R, DP 3 cale, dalej 2,75 custom z nierdzewni PXS, tłumiki MG Motorsport

Układ wtryskowy: wtryski 550cc, zewnętrzna Walbro 255

Elektronika: komputer sterujący praca silnika EMU Stand Alone, wiązka zrobiona od zera custom PXS pod EMU, cewka zapłonowa Opel, zawór sterowania ciśnieniem doładowania MAC, strojenie ProjectXs

Układ chłodzenia:
-układ wodny custom z nierdzewni PXS, łączniki silikonowe FMIC.pl, chłodnica wody z BMW 3 325TDS
-chłodnica oleju Setrab, przewody teflonowe w oplocie, podstawka filtra oleju Mocal, relokator filtra oleju Mocal
-układ chłodzenia wspomagania custom PXS

Układ napędowy: skrzynia biegów seria z silnika m20b25, poliuretanowe poduszki silnika i skrzyni, oryginalna szpera BMW duża głowa 4,25, wzmocniony docisk i tarcza spiekowa by Radzikowski.

Zawieszenie i układ kierowniczy: konwersja z 4x100 na 5x120, w tylną belkę wspawany rear camber kit ? belka malowana proszkowo, wszystkie gumy w zawieszeniu wymienione na poliuretany Olkusz, stabilizatory H&R, zawieszenie H&R Cup Kit, rozpórka przód, camber?y K-sport przód, maglownica E36.

Układ hamulcowy: zaciski hamulcowe BMW e36 po pełnej regeneracji i malowaniu proszkowym, tarcze przód 308mm, klocki Ferodo, przewody hamulcowe elastyczne w stalowym oplocie Goodridge, reszta przewodów nowa.

Wnętrze: roll-bar Sparco, fotele Recaro Lancer Evolution IX, zmodyfikowane szyny e30, tak, ze fotele zachowały pełna regulację. Pasy seryjne oraz szelki Sparco.

Body kit: całkowicie odrestaurowana karoseria, nowy lakier, ORI M-Technik I Body Kit. Lampy Black Hella przód.

Koła: Felgi OZ Futura ? trzy-cześciowe skręcane, malowane proszkowo na biały półmat z polerowanym rantem 17 cali. Opony Toyo Proxes T1R tył 245/35/17 przód 215/40/17

Plan zakładał zbudowanie klasycznego E30 w wersji streetowej, całkiem szybkiego, zmodyfikowanego w ciekawy sposób. Nie nastawialiśmy się tu na krzesanie Bóg wie ilu koni z setupu, tym bardziej, ze dół silnika pozostał seryjny. Miało być ciekawe uliczne E30 i takie chyba wyszło, zresztą oceńcie sami :)

Trafiła się baza blacharsko już odrestaurowana, bardzo ładnym ogólnie stanie. Było oczywiście kilka ognisk korozji, wszak auto jest z 1984r, ale nic tragicznego i udało się je zwalczyć. Wizualnie auto śliczne natomiast środek, zawias etc nie przypadł właścicielowi do gustu. W szczególności zdychajaca dwulitrówka była słabym punktem, z seryjnych 129KM trochę pobiegło paść się na łące

Obrazek
Obrazek
Obrazek

W zasadzie poza karoseria z zewnątrz, lakierem i body kitem ruszyliśmy lub zmieniliśmy wszystko. Przemodelowaliśmy trochę komorę, która następnie została pomalowana w czarny mat. W zasadzie 95% użytych do budowy auta części to nówki blaszki. No poza silnikiem naturalnie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

c.d.n.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: leo »

piękna baza do modów, czekam niecierpliwie na więcej fotek, ale widze że będzie syto :)
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: Karolo »

Auto kojarze z syndykatu, więcej fotek panowie. Na minus zawieszenie, dziwi mnie to, że przy konwersji nie dajecie gwintu :blink2:
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: Pat-325 »

noooo w końcu ta piękna buda doczekała się zacnej motorowni :)
to wolnossące b20 nigdy mi tam nie pasowało. również czekam na więcej fotek.
Fifo
User
Posty: 36
Rejestracja: 17 lis 2012, o 19:22
Imię: Marcin
lokalizacja: Krakooff

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: Fifo »

Więcej fotek niebawem, mamy ich sporo więc bedzie co ogladać :)
Karolo pisze:...na minus zawieszenie, dziwi mnie to, że przy konwersji nie dajecie gwintu :blink2:
W gruncie rzeczy to po co nam ten gwint? Auto nie jest torowe i nie potrzebujemy bezkompromisowego zawiasu a przez taki rozumiem dobry, markowy gwint. Nie TA-Technicsa czy MTS bo do zastosowań streetowych charakterystyka naszego zawieszenia jest o niebo lepsza. Na prawdę nie potrzebujemy tutaj gwintu. Druga rzecz, zę poza seryjnymi zawieszeniami i gwintami sa własnie takie zawiasy jak nasz do takiego zastosowania jak u nas :)
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: Karolo »

Mnie przy konwersji taka kolumna tylko Weiteca nie chciała wejść o glebie nie mówiąc, dlatego pytałem o gwint, bo kolumne można regulować a poza tym jest znacznie cieńsza na średnicy.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
czarczi
Turbo-Team
Posty: 135
Rejestracja: 27 sie 2010, o 22:03
Imię: Cezary
lokalizacja: łódź

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: czarczi »

Karolo pisze:Mnie przy konwersji taka kolumna tylko Weiteca nie chciała wejść o glebie nie mówiąc, dlatego pytałem o gwint, bo kolumne można regulować a poza tym jest znacznie cieńsza na średnicy.
Przy konwersji jak masz wygiete/oryg m3 wachacze i oryginalna poduszke amortyzatora u gory to zwykle amorki wchodza. Inaczej jest jak masz zamontowany camberplate, albo dluzsze wachacze niz oryginalne, wtedy gorny talerzyk bedzie tarl o kielich. Dlatego zaklada sie gwinty do e30. Wszystko zalezy czego chcesz od wozu :piwo:
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: szarybmw »

-Swap silnika z m20b20 (seria 2.0) na m20b27 ETA (2.7).
Co zamierzasz z odcinką zrobić ? bo słyszalem za ETA coś nisko się kręci w org.
Poza tym piękny projekt i auto . :pasuje:

PS. Coś mi się wydaje że ponad 400 kucy padnie
Fifo
User
Posty: 36
Rejestracja: 17 lis 2012, o 19:22
Imię: Marcin
lokalizacja: Krakooff

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: Fifo »

Fifo pisze: Elektronika: komputer sterujący praca silnika EMU Stand Alone, wiązka zrobiona od zera custom PXS pod EMU...strojenie ProjectXs
Raczej seryjna odcinka nas nie specjalnie interesuje :) I nie będzie 400 kucy bo seryjny dół silnika wypluje korby na asfalt. Poza tym to auto do szybszego przemieszczania się -> streetowe a nie do palenia kapcia na kazdym biegu :)

Co do zawiasu, to kolumna weszła i jest camber plate K-sport z przodu i nic nie uderza. Niestety ze względu na wieksza srednicę kolumny/sprezyny zakres regulacji kata pochylenia koła jest minimalny, niemniej jednak do ulicznej jazdy wystarcza.
Awatar użytkownika
wzkurczak
User
Posty: 149
Rejestracja: 15 lut 2010, o 20:53
Imię: Tomek
lokalizacja: Warszawa Zachod

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: wzkurczak »

bardzo fajnie :heh: kolejny projekt na m20 :clap: , czekam na dalszy rozwój prac i na jakiej cyferki, w jaką moc celujesz?
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: filip »

bardzo estetycznie. oby tak dalej.
Awatar użytkownika
czarczi
Turbo-Team
Posty: 135
Rejestracja: 27 sie 2010, o 22:03
Imię: Cezary
lokalizacja: łódź

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: czarczi »

Gdzie kupowales poduszki poliuretanowe pod silnik ?
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: filip »

tutaj znajdziesz http://www.bikopur.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fifo
User
Posty: 36
Rejestracja: 17 lis 2012, o 19:22
Imię: Marcin
lokalizacja: Krakooff

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: Fifo »

Obiecana kolejna porcja fotek:

Sprężareczka i kocyk na częsć ciepłą
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kolektor wydechowy rurowy, wzmocniony, dorobiona podpora kolektora oraz wyjście na EX WG. Całość naturalnie owinięta bandażem termicznym
Obrazek

External WG TIAL
Obrazek

Etap robienia DP
Obrazek

Sprzęgło Radzikowski
Obrazek

Montaż sprezarki z takim kolektorem uniemożliwił przykrecenie filtra oleju w oryginalne miejsce, tym bardziej, ze do całości miała jeszcze przyjść podstawka z wyjściem na chłodnicę oleju. Tak więc konieczna była relokacja filtra oleju a umożliwił nam to Mocal Relocation Kit
Obrazek

c.d.n.
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: Karolo »

Mam pytanie, czy ten kolektor wydechowy to jakiś gotowiec czy custom made? Podajcie fotki golasa a najlepiej ze spawania, jak gotowiec to link do sklepu.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
ODPOWIEDZ