BMW e36 m50 stroker kucizna stage3 484km i 571 nm 1 bar

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW e36 m50 nv hx35 387km 517nm 1.1 bara obecnie 1.25

Post autor: tdserek »

odma pokrywy zaworow byla drozna specjalnie zdejmowalem pokrywe zaworow nyple byly wszystkie czyszczone i drozne. zaraz po odpaleniu motoru pojawil sie problem z wyciekiem oleju przez bagnet na laczeniu jego z miska kilkukrotnie bylo to sprawdzane wymiieniane oringi czyszczone itp. od poczatku motor mial problem od pierwszego odpalenia. zostal zamontowany bagnet z odpowietrznikiem michy zostal poprowadzony waz do zbiorniczka odmy i na nim zamontowany zostal filterek odma z pokrywy puszczona pod auto zdecydowanie widac bylo ze glowica trzyma puszczaj pierscienie w zbiorniczku wielkosci puszki pepsi zbieral sie olej do pelna po przebiegu ok 500km w miedzy czasie czesc byla wypychana przez oring bagnetu. nie bede teraz sie o to scieral za bardzo bo swoje pojezdzilem tyle ze od poczatku byl problem swiadkiem mi sa WASKI i FORTI ktorzy ten silnk wkladali i widzieli jak to wyglada:/
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 m50 nv hx35 387km 517nm 1.1 bara obecnie 1.25

Post autor: k64 »

tdserek pisze:odma pokrywy zaworow byla drozna specjalnie zdejmowalem pokrywe zaworow nyple byly wszystkie czyszczone i drozne. zaraz po odpaleniu motoru pojawil sie problem z wyciekiem oleju przez bagnet na laczeniu jego z miska kilkukrotnie bylo to sprawdzane wymiieniane oringi czyszczone itp. od poczatku motor mial problem od pierwszego odpalenia. zostal zamontowany bagnet z odpowietrznikiem michy zostal poprowadzony waz do zbiorniczka odmy i na nim zamontowany zostal filterek odma z pokrywy puszczona pod auto zdecydowanie widac bylo ze glowica trzyma puszczaj pierscienie w zbiorniczku wielkosci puszki pepsi zbieral sie olej do pelna po przebiegu ok 500km w miedzy czasie czesc byla wypychana przez oring bagnetu. nie bede teraz sie o to scieral za bardzo bo swoje pojezdzilem tyle ze od poczatku byl problem swiadkiem mi sa WASKI i FORTI ktorzy ten silnk wkladali i widzieli jak to wyglada:/
uwazam ze kazdy kto robi silnik dla klienta, powinien miec dokumentacje, sprezanie na cyl, dokladnie zdjecia z budowy, to bardzo wielki + dla obu w razie jakich kolwiek problemow.

no nic ;)
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW e36 m50 nv hx35 387km 517nm 1.1 bara obecnie 1.25

Post autor: tdserek »

odpisz na priv Kamilu:D
Awatar użytkownika
Aquaz
Forumowicz
Posty: 554
Rejestracja: 27 lip 2010, o 01:59
Imię: Beniamin
lokalizacja: Glasgow/Shotts

Re: BMW e36 m50 nv hx35 387km 517nm 1.1 bara obecnie 1.25

Post autor: Aquaz »

Ja tez ostatnio rozbierałem silnik bo miałem podobne objawy ale wina byla po mojej stronie.na 1szym cyl nie założyłem jednej zawleczki na tłoku i sworzeń zaczął głaskać powierzchnie cylindra i tez przedmuch był masakryczny. A pamiętam jak zakładałem temat czy można używane pierścienie wkładać do innego bloku. Okazało się że wszystko było git poza tą zawleczką :/ No a że w UK się nie opłaca ani rozwiercać nad wymiar ani wstawiać tulei to blok na złom się nadaje :frusty: a następny juz w drodze do mnie .Za błędy się płaci :/ Na początku było wszystko ok pięknie silnik chodził ..potem zaczął kopcić,i myślałem że może głowica dała dupy,pomimo że nowe uszczelniacze i docieranie zaworów i sprawdzenie szczelności. teraz na pewno błąd się nie powtórzy .. :piwo:
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW e36 m50 nv hx35 387km 517nm 1.1 bara obecnie 1.25

Post autor: g-rad »

To jest mój stary silnik, który jeździł w moim starym e36 turbo, projekt jest opisany na tym forum i jest tam dokładnie opisane co było zrobione z silnikiem. Sprzedałem go całego z osprzętem i wiązką serkowi za 2000 zł (bez osprzętu turbo). Gdybym miał jakiekolwiek podejrzenie, że silnik ma feler, rozłożyłbym go i sprzedał z powodzeniem na części za podobną kwotę a nie robił z siebie debila na forum. Jak dobrze poszukacie to znajdziecie w tym temacie, że po tym jak serek założył silnik kompresja była równa na wszystkich cylindrach, nigdzie nie jest napisane, żeby silnik kopcił. W ogóle to trzeba mieć zajebisty tupet, żeby równo rok po transakcji pisać, że jestem oszustem, bo sprzedałem używany 20 letni motor, który zniósł 1.45 bara + dwa sezony + dwóch upalaczy (mnie i serka) :ph34r:
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW e36 m50 nv hx35 387km 517nm 1.1 bara obecnie 1.25

Post autor: tdserek »

nie napisalem ze jestes oszustem tylko sprzedales motor z przedmuchem :Djak pamietasz zaraz po tym jak wlozylismy motor i odpalilem to pierwsze co zauwazylismy wyciek i odrazu ci pisalem o tym i dzwonilem:D nie mniej jednak trzeba zaznaczyc ze motor znosil katusze przez gruby rok u mnie i gdyby nie ten mankament znosilby je dalej:D pozdrawiam cie :D :piwo:
P.S jak widac jednostka pancerna skoro tyle zniosl :D
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW e36 m50 nv hx35 387km 517nm 1.1 bara obecnie 1.25

Post autor: g-rad »

Składaj strokera i wpadaj na Bemowo w kwietniu to się napijemy jeszcze za ten motor - niech będzie na mój koszt :piwo:
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW e36 m50 nv hx35 387km 517nm 1.1 bara obecnie 1.25

Post autor: Wąski »

g-rad pisze:To jest mój stary silnik, który jeździł w moim starym e36 turbo, projekt jest opisany na tym forum i jest tam dokładnie opisane co było zrobione z silnikiem. Sprzedałem go całego z osprzętem i wiązką serkowi za 2000 zł (bez osprzętu turbo). Gdybym miał jakiekolwiek podejrzenie, że silnik ma feler, rozłożyłbym go i sprzedał z powodzeniem na części za podobną kwotę a nie robił z siebie debila na forum. Jak dobrze poszukacie to znajdziecie w tym temacie, że po tym jak serek założył silnik kompresja była równa na wszystkich cylindrach, nigdzie nie jest napisane, żeby silnik kopcił. W ogóle to trzeba mieć zajebisty tupet, żeby równo rok po transakcji pisać, że jestem oszustem, bo sprzedałem używany 20 letni motor, który zniósł 1.45 bara + dwa sezony + dwóch upalaczy (mnie i serka) :ph34r:


Jeżeli mogę wtrącić moje słowo to Serek powinieneś podziękować koledze że silnik za 2 tys tyle znosił , kompresja była równa na wszystkich baniakach bo sam mierzyłem :D
Wąski
BSS
turboexpert.pl
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW e36 m50 nv hx35 387km 517nm 1.1 bara obecnie 1.25

Post autor: DOHC »

już się bałem że zaczniecie sie tu błotem obrzucać. Brawo Panowie za trzymanie poziomu.

Pozdrawiam
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW e36 m50 nv hx35 387km 517nm 1.1 bara obecnie 1.25

Post autor: tdserek »

no komprecha byla taka sama na wszystkich garach do konca tylko ten nieszczesny wyciek oleju od poczatku do konca:D (9.3- 9.5)

moge powiedziec jeszcze jedno na sam final jak juz dmuchalo olejem tak fest ze na szybie pojawil mi sie olej :D wiedzialem ze jest final :D i jeszcze sprostal motor 4 starta z 2 do odcinki:D hehe nie do zajebania jest m50:D

napic sie bedzie trzeba:D zobaczymy jeszcze czym wpadne:D
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW e36 m50 nv hx35 387km 517nm 1.1 bara obecnie 1.25

Post autor: korona »

Obstawiam ze poleciały półki pierścieni w tlokach
www.turboBMW.pl
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: BMW e36 m50 nv hx35 387km 517nm 1.1 bara obecnie 1.25

Post autor: filip »

prawie pewny jestem że tak się stało :).

p.s. dla mnie m50 ma lepszy wydźwięk niż jz.

http://vimeo.com/15921031" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
twety1989
Turbo-Team
Posty: 302
Rejestracja: 29 mar 2011, o 20:09
Imię: damian
lokalizacja: Kujawy

Re: BMW e36 m50 nv hx35 387km 517nm 1.1 bara obecnie 1.25

Post autor: twety1989 »

obstawiam tak jak kolega Korona ze poleciały półki miedzy pierścieniami miałem to samo przy m43 zdjecia sa w moim temacie objawy te same cala szyba od oleju z tym ze u mnie bylo 1.6 bara ale dojechalem jeszcze o wlasnych silach do domu
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW e36 m50 nv hx35 387km 517nm 1.1 bara obecnie 1.25

Post autor: tdserek »

Powiem tak auto dalej by jezdzilo tylko gubi duzo oleju stad tez rozkladam:D jak mowilem na koniec upalalismy motor nie nie poddal:D
tak czy inaczej stage 3:D
zbieramy graty
specyfikacja:
-blok m50
-wal 2.8
-korby kute 135mm
-sruby arp
-tloki n54 obrobione pod korby m50
-turbo precision power t4
-kolektor ssacy z duzym plenum aluminum
-przepustnica fi70mm
-wtryski 630 siemens deka
-kolektor wydechowy 6-2 kwasiak
-wastegate fi 60
-bov fi50
-skrzynia seria zf
-sprzeglo 3 tarczowy tilton
-pompa walbro 255l
-duzy fmic 600-300-90
-orurowanie fi63 - fi76mm
-wydech 76mm 2 tlumiki przelotowe
-chlodnica m3 wentylator elektryczny
-chlodnica oleju tds
-wal poloski tds
-wozek na poliuretanach reguloane wachacze

co dalej wkrotce kilka fot:D
Obrazek
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW e36 m50 1.1 387/517 finalnie 1.45 ?/? NEW stage3 17s

Post autor: leo »

sprawdzales moze konfiguracje sprezyn tego WG? Bo mam taki sam i jeśli jest to gdzieś sprawdzone to chętnie bym doczytał zamaist testować ;D
BMWexpert Motorsport
ODPOWIEDZ