E46 zakuty 2jz + PT7675 1060km 1060 Nm

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: hz10 »

tu nie chodzi o 1 otwór ale o to że cały dzwon jest przestawiony , silnik diesla ma inny kąt pracy stąd ta różnica.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: leo »

Blacha pisze:Zanim poskładasz wszystko do kupy i zaczniesz upalać sprawdź sobie ile ile wielokliny z wałek ci w tarcze wchodzi i czy wałek dochodzi do łożyska :wink2:
spoko wiem o czym mówisz, są 2 rodzaje dwumasów jeden ma lożysko wbite w wał (jak większość m50 m52 i początkowe m54), następnie w marcu 03 wprowadzisli dwumas z łożyskiem igiełkowym wbitym w jego środek i tym samym skrócili wałek o jakieś 25mm.... ale na to mam już rozwiązanie :)
BMWexpert Motorsport
matey
User
Posty: 21
Rejestracja: 14 lut 2012, o 19:45
Imię: Matey
lokalizacja: PL
Lokalizacja: Turbina

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: matey »

Dla znawcow tematu-skrzyie od diesli sa przeręcone w prawa stronę.
Juz dawno przerabiałem temat tej skrzyni, ale u mnie w m60 w zestawie ze sprzeglem dwu tarczowym z regulacja odsunięcia tarczy na sprężynkach. i ultra lekkim kołem zamachowym.

Ten otwór w skrzynce jest właśnie do regulacji, Sorry za OT.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazekhtml][img]http
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: leo »

wszytsko dzisiaj zbadałem, spiąłem skrzynie na sucho z m54 bo taki mi wisi jeszcze na stojaku i faktycznie skrzynia jest przekrecona w prawo. Nie jest to jednak żaden problem żeby ją spiać i ładnie połączyć z silnikiem, trzeba jedną łapę przerobić wybierak i tyle ;)
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: leo »

Prace poszło mooocno do przodu :)

Jak wszystko dobrze pójdzie jutro odpalamy. Został tylo wo wyspawania wydech i podłączyć zegary.

A teraz ostatnie 2 dni w skrócie:

Restryktor oleju 2,5mm

Obrazek

Pociągnięte zasilanie oleju:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zasilanie wodne do turbiny:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: leo »

Spływ połączony z miską:

Obrazek

A tu już wszystko na miejscu:

Obrazek

Obrazek

Wyjście na WG:

Obrazek

Kolektor na miejscu:

Obrazek


Pedantyczny uchwycik:

Obrazek


Wszytsko spinam na opaski oem BMW, nie wiem bardzo lubię te zagniatane:

Obrazek

Burdel w środku przy podłączaniu zegarów:

Obrazek

Coś przeoczyłem, może coś poprawić?
BMWexpert Motorsport
simon1989
User
Posty: 102
Rejestracja: 11 maja 2011, o 01:19
Imię: Michał
lokalizacja: Puławy

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: simon1989 »

Dwie rzeczy:
1. Jezeli te przewody gumowe to Fagumit czy jakos tak, to mozesz je wszystkie wymienic, bo poparcieja i sie polamia w 3 miesiace.
2. Jakim sposobem udalo Ci sie naciagnac rure gumowa od splywu na tak duzo wiekszy stalowy kruciec?
moretti
User
Posty: 24
Rejestracja: 30 gru 2010, o 22:19
Imię: Yarek
lokalizacja: SPAIN

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: moretti »

simon1989 pisze:Dwie rzeczy:
1. Jezeli te przewody gumowe to Fagumit czy jakos tak, to mozesz je wszystkie wymienic, bo poparcieja i sie polamia w 3 miesiace.
2. Jakim sposobem udalo Ci sie naciagnac rure gumowa od splywu na tak duzo wiekszy stalowy kruciec?

Na to samo właśnie zruciłem uwagę . Ten przewód powrotny z turbiny , rozpuści się przy pierwszej próbie i będzie katastrofa . Przewody olejowe są zrobione ze specjalnej gumy i są wzbronione , że tak naciągną się by go nie dało jak na zdjęciu . Jeśli gumowy przewody , to tylko te które są specjalnie do oleju .
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: leo »

1. nie jest to fagumit ale sprawdze co to za firma na pewno jakieś markowe (czyt dobre)
2. wąż spływowy jest od układu wspomagania, podgrzałem go opalarką i w 2 naciągaliśmy na rurkę, było ciężko nawet bardzo ale wszedł. Nie rozpuści się bo nie jest wodny a olejo odporny. Nie strzelił bym sobie sam w kolano ;)
BMWexpert Motorsport
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: hz10 »

mnie to wygląda też na fagumit. ta firma niestety powinna miec zakaz produkcji czegokolwiek... z gumy. po co taki długi przewód do zasilania turbo? nie prościej było podłączyc sie przy napinaczu łańcucha?
strzelec
Nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 1 mar 2010, o 22:36
Imię: Paweł
lokalizacja: SBI

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: strzelec »

to jest iprotec, mam takie na paliwie już dłuższy czas, wszystko jak na razie w porządku.
simon1989
User
Posty: 102
Rejestracja: 11 maja 2011, o 01:19
Imię: Michał
lokalizacja: Puławy

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: simon1989 »

Ten przewod jest tak naciagniety ze zbrojenie ktore tam bylo to 101% jest przerwane, wiec szkoda silnika dla 10cm tepej gumy.
Na ten waz splywu z turbo zaloz drugi na wierzch, a najlepiej w tym kroccu zrob redukcje na mniejsza-odpowiednia srednice.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: leo »

Wąż jest paliwowo olejowy i zbrojenie raczej nie pękło, ale może przerobię ten spływ tak jak mówicie. Choć wydaje mi się że nic się z nim nie stanie...

Fura zapaliła, nawet ładnie troszkę pobujała na wolnych bo nie skasowałem adaptacji ale po chwili było już OK. WG ustawiony na 0,2 bara z najbardziej miekką sprężyną, zrobiłem przejazd po placu i wygląda że jest wszystko OK. Muszę dokończyć jeszcze wydech spiąć zegarki itd a wtedy na strojenie ;)

Zaraz wrzucę jakiś filmik i resztę zdjęć.
BMWexpert Motorsport
5oul
Nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 13 lut 2013, o 15:44
Imię: Hubert
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: 5oul »

Drodzy panowie którzy tak wylewnie wypowiadają się na temat gięcia rur ze stali kwasoodpornej o średnicach powyżej 60mm oraz o aluminium i jego współczynniku przewodzenia ciepła itd. itp.

To że ktoś z was próbował ugryźć ten temat nie znaczy że cokolwiek wie o nim. Chyba jako jeden z niewielu znawców tematu "metali", Korona może na ten temat coś komentować. Nie mniej jednak nikt z firmy która ma takie giętarki nie będzie gadał z ludkiem który przyjdzie zagiąć "dwie rurki" a jeśli już zagada to się okazuje że koszt jest równy cenie silnika z B747. Dlatego wydaje się wam że to sprawa nie do ogarnięcia i nie wykonalna. Wszystko się da i to w odpowiednich "ludzkich" stawkach załatwić tylko trzeba wiedzieć gdzie takie cuda znaleźć.

Co do Al., czy jak kto woli amelinium ;) Jedyną rzeczą która przemawia za tym materiałem jest to że jest lżejsze. Jeśli współczynnik oddawania ciepła jest tak duży (czyli tak dobry) to niestety AL nie działa jak półprzewodnik. Ciepło (czy też zimno) oddawane jest tak samo w obie strony. Tłumaczy to wykonanie IC z aluminium ale już wykonanie rur z AL będzie oznaczać że ciepło z komory silnika będzie bardzo łatwo oddawane do chłodnego powietrza wewnątrz rur które dostarczone zostało z IC'ka, prawda? Chyba że wg was ciepło w jakiś magiczny sposób jest oddawane do otoczenia o wyższej temp.

Co do miedzi, to doskonały materiał... na wiązki elektryczne bo na pewno nie do tego co powyżej. Chyba że ktoś wykona IC z miedzi, wtedy wszystko się zmienia.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: leo »

http://www.youtube.com/watch?v=JgkmAiG4rxM" onclick="window.open(this.href);return false;
BMWexpert Motorsport
ODPOWIEDZ