E46 zakuty 2jz + PT7675 1060km 1060 Nm

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: forti »

5oul pisze:Drodzy panowie którzy tak wylewnie wypowiadają się na temat gięcia rur ze stali kwasoodpornej o średnicach powyżej 60mm oraz o aluminium i jego współczynniku przewodzenia ciepła itd. itp.

To że ktoś z was próbował ugryźć ten temat nie znaczy że cokolwiek wie o nim. Chyba jako jeden z niewielu znawców tematu "metali", Korona może na ten temat coś komentować. Nie mniej jednak nikt z firmy która ma takie giętarki nie będzie gadał z ludkiem który przyjdzie zagiąć "dwie rurki" a jeśli już zagada to się okazuje że koszt jest równy cenie silnika z B747. Dlatego wydaje się wam że to sprawa nie do ogarnięcia i nie wykonalna. Wszystko się da i to w odpowiednich "ludzkich" stawkach załatwić tylko trzeba wiedzieć gdzie takie cuda znaleźć.

Co do Al., czy jak kto woli amelinium ;) Jedyną rzeczą która przemawia za tym materiałem jest to że jest lżejsze. Jeśli współczynnik oddawania ciepła jest tak duży (czyli tak dobry) to niestety AL nie działa jak półprzewodnik. Ciepło (czy też zimno) oddawane jest tak samo w obie strony. Tłumaczy to wykonanie IC z aluminium ale już wykonanie rur z AL będzie oznaczać że ciepło z komory silnika będzie bardzo łatwo oddawane do chłodnego powietrza wewnątrz rur które dostarczone zostało z IC'ka, prawda? Chyba że wg was ciepło w jakiś magiczny sposób jest oddawane do otoczenia o wyższej temp.

Co do miedzi, to doskonały materiał... na wiązki elektryczne bo na pewno nie do tego co powyżej. Chyba że ktoś wykona IC z miedzi, wtedy wszystko się zmienia.


Kolego najpierw zrób Leo ta rurę. Zobaczymy jak wyszła i będziemy dalej dyskutować.
5oul
Nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 13 lut 2013, o 15:44
Imię: Hubert
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: 5oul »

forti pisze: Kolego najpierw zrób Leo ta rurę. Zobaczymy jak wyszła i będziemy dalej dyskutować.
Widzę że nadepnąłem komuś na odcisk :D i dobrze taki był zamiar... Jak Adam będzie gotów na stage 2 będziemy działać w tym temacie. Na tą chwilę mały teaser:

Obrazek
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: filip »

synek, jeśli piszesz z ironią do mojej wypowiedz to znaczy to tylko tyle ze sam gówno wiesz o metalach :), mam z tego inżyniera a zawodowo zajmuje się między innymi spawaniem


tu w kontekście budownictwa, jednak nie robi to różnicy. wytłumaczyli tam to tak prosto ze nawet Ty powinieneś to zrozumieć.

http://materialy.budowlane.edu.pl/Wsp%C ... iep%C5%82a" onclick="window.open(this.href);return false;


p.s. nie wiem ile masz wspólnego z tematem mechaniki ale po wypowiedzi wnioskuję że bardzo niewiele. powietrze sprężone w sprężarce ma większą temperaturę niż powietrze otoczenia. jeśli założymy ze temperatura za chłodnicą jest niższa niż otoczenia to oczywiście ma sens tworzenie tego fragmentu dolotu z izolatora termicznego TYLKO to w praktyce nie występuje albo występuje tak rzadko ze to pomijam
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: hz10 »

filipku swymi postami udowadniasz że z mechaniką masz na bakier a kogoś storfujesz wiec prosze daruj sobie.
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: filip »

jeśli uważasz że przez stukanie w klawisze siedząc przed monitorem można cokolwiek komuś udowodnić to gratuluję Tobie i zycze zdrowia i szczescia na święta Wilekiej Nocy.
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: Karolo »

No wspaniale wóz śmiga, zakładaj wydech i nakręć film czymś lepszym niż toster :) Daj znać jak dme radzi sobie z nowymi warunkami po lepszych testach.
A panowie, którzy będą dalej siać zamęt w temacie dostaną prezenty na Święta Wielkiej Nocy :hammer:
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: leo »

Karolo zawsze na warcie :D

Dam znac muszę pospinać wszystko do kupy a tym czasem ładuje się filmik z porannego odpalenia. Wczoraj zapomniałem zaślepić 2 wężyków i silnik sobie kulał nie wiedziałem co jest do dziś. Teraz silniczek chodzi jak pszczółeczka :)

Myślę że szeroko pojęta autoadaptacja w tym sterowniku przy takim doładowaniu jak 0,2 bara sobie poradzi ale żeby to sprawdzić muszę spiąć boost, afr i EGT bo bez tego za dużo wiedział nie będę ;)

jeszcze jeden filmik z odpalenia:

http://www.youtube.com/watch?v=iIf4UNXU ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
BMWexpert Motorsport
Ko$$a
Nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 27 cze 2011, o 12:33
Imię: Karol
lokalizacja: cork katowice

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: Ko$$a »

gruby projekt . ile planujesz dmuchnac ??
mam taki sam silnik tylko z superchargerem i chcialbym go zakuc tylko pytanie czy silnik wytrzyma katowanie(odcinka)przy 1bar ..??
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 845
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: KonradGT »

Koniecznie zdaj relacje jak sie sprawuje autoadaptacja. Cisnienie na listwie paliwowej podnosiles?
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: filip »

aluminiowe bloki z alusilem/nikasilem/frmem(honda) nie współpracują z większością odkuwek. taki blok wymaga tulejowania. do tego należy pamiętać o odpowiednim luzie co wynika z innej rozszerzalności cieplnej. do poskładania takiego motoru trzeba mieć już trochę więcej wiedzy niż przy składaniu m50 bo to tak na prawdę ogarnie pierwszy lepszy heniek co z resztą czasem widać "tu i tam" :)

wiem ze firma mahle robi tłoki które działają z frmem, natomiast czy robią pod nikasil/alusil nie wiem. chyba JE robiło takie które z nimi współpracują ale to już trzeba rozpytać u producenta. mimo tego pamiętam ze te tłoki były mniej odporne na doładowanie niż te które nie współpracują z "silami" tylko ze zwykłymi stalowymi tulejami np dartonami serii 300
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: leo »

Filip ze wszystkim się z Tobą zgodzę tylko że m54 ma stalowe tuleje ;) Dlatego kucie jak najbardziej moim zdaniem. Alusil, nikasil był w silnikach serii N oprócz N54 który też miał stalowe tuleje (doładowane 335i i 535i) zarówno R4 R6 i v8 :)

W jaką moc celuje? W taką jaka wyjdzie na 0,6 bara bo takie doładowanie planuje na ten sezon, w przyszłym chciał bym to zakuć i napompować około 1 bara, ale wiadomo jak to jest... wszystko wyjdzie w praniu :heh:

Jedyne co to aluminiowy blok to nie żeliwo ALE czy to w czymś przeszkadza? Wydaje mi się że nie... ale niech się wypowiedzą materiałoznawcy.

Jakie masz doładowanie kolego w swoim m54 i od ilu boost zaczyna narastać?

Mam zakupione wtryskiwacze 440ccm więc podnoszenie cisnienia na listwie chyba nie ma zbyt wiekszego sensu bo pewnie i tak wiecej jak 450 km nei bedzie ;)
BMWexpert Motorsport
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: filip »

no racja :) rozpędziłem się
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: leo »

Wydech wyspawany fura poskladana na tyle żeby się przejechać.

Doładowanie ustawione na 0,2 bara EGT max 550-600 st.... samochód już dobrze się zbiera.

Co mnie najbardziej zaskoczyło boost pojawia się przy 3 tys a max jest już przy 3300 więc Kamil nic się nie pomylił i do tego silnika ta turbawka jest idealna...

Jutro założę szerokopasmową i podlączę kompa żeby sprawdzić jaka temp mam w dolocie (czy od razu wywalić ten mały cooler czy nie koneicznie)

Furka na jednym wydechu bardzo fajnie chodzi na wolnych dość cicho przy pełnym bucie też przyjemnie jedynie przy duzym obciążeniu na wysokim biegu słychać trochę buczenie ale chyba mi to nie przeszkadza..

Kilka fotek z dzisiaj:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
BMWexpert Motorsport
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: hz10 »

0,2bara przy 3.3 tyś to świetny wynik? jesteś pewien?
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: DOHC »

hz10 pisze:0,2bara przy 3.3 tyś to świetny wynik? jesteś pewien?
Zobaczymy co będzie dalej :)

pozdrawiam
ODPOWIEDZ