POZDRAWIAM
BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
-
jendrek e-30
- User
- Posty: 54
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 16:34
- Imię: Andrzej
- lokalizacja: Ożarów Maz
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Witam co do śrub to powiem tak, wiele tych przekładek zamontowałem i wiem że w m50 śruby wytrzymują 10nm do 11nm nieraz się pociągnie przy 11nm ale 10nm na 100% wytrzyma. W sytuacji kiedy na śrubę działają siły skrętne śruba się rozciąga i potem działa jak sprężyna tak są zaprojektowane, w m30 12nm to na luzie wytrzymują w m20 podobnie jak w m50, Michał jak tam piasty przetestowane?? . Nie długo opiszę swój nowy projekt, równocześnie prowadzę pracę przy 3 kolejnych turbo w E30 też opiszę, jeden z nich jest mega ciekawy ponieważ silnik jest mocno przerobiony pod kątem kręcenia go do 7500\7800, będzie miło opiszę wszystko w swoim czasie sorki za ot pozdrawiam
POZDRAWIAM
POZDRAWIAM
Mechanika ? swapy - modyfikacje - zawieszenia i silników - oraz naprawy bieżące i główne
Nie tylko BMW 602-75-20-18
Nie tylko BMW 602-75-20-18
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
[OT] Jędrek, jak połowę tego czasu co piszesz w każdym temacie że opiszesz auto które robisz, poświęcił byś na faktyczne jego opisanie, to już byłby kolejny dłuuugi temat z pakietem zdjęć zamiast OT w dwudziestu wątkach
Dawaj, czekamy
www.turboBMW.pl
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Dawno nie napisałem żadnej aktualizacji w temacie, dlatego nadganiam zaległości. Miałem dłuższy przestój w pracach nad swoim samochodem związany z sesją na studiach, potem pracą nad innymi autami, a w końcu docieraniem, którym zajął się tata ? robi codziennie 100 kilometrów w obie strony do pracy. Dzisiaj przy okazji wymiany oleju z najtańszego minerała, jaki znalazłem, na 15W50 300V Competition Motula wymieniliśmy także uszczelkę pod miską olejową. Papierowa uszczelka, którą założyłem podczas remontu silnika, spisywała się naprawdę kiepsko. Wymieniliśmy uszczelkę na tą z M3, gumowo-metalową. W tym tygodniu wezmę się za drobne, już ostateczne korekty w mapach, a 20 marca zabieram autko na tor.
Kilka zdjęć:
Mrówczanowe obejmy ? mam nadzieję, że teraz już nie będę musiał składać co kilka przejazdów na torze swojego układu dolotowego

Przepływka znalazła się po drugiej stronie tylko dlatego, aby nie była zamontowana ?na dole? ? jak widać przeżyła już ze mną wiele.

I poniżej specjalne zdjęcie dla Adama ? ?Korony? ? pewnie teraz pucujesz swój kolektor ssący, ja przymocowałem swój intercooler na trytytki


Jutro zabieram się za E36 z kompresorem Sławka.
Pozdrawiam,
Michał.
Kilka zdjęć:
Mrówczanowe obejmy ? mam nadzieję, że teraz już nie będę musiał składać co kilka przejazdów na torze swojego układu dolotowego
Przepływka znalazła się po drugiej stronie tylko dlatego, aby nie była zamontowana ?na dole? ? jak widać przeżyła już ze mną wiele.
I poniżej specjalne zdjęcie dla Adama ? ?Korony? ? pewnie teraz pucujesz swój kolektor ssący, ja przymocowałem swój intercooler na trytytki
Tak, piasty przetestowane. Sporo namęczyłem się zanim w pełni mogłem wykorzystać ich nowe możliwości. Nawet na oponach 215/40/17 miałem problemy z przycieraniem. Dopiero po całkowitym usunięciu podkładek spod drążków kierowniczych i sporym zmasakrowaniu prowadnic uzyskałem taki efekt:jendrek e-30 pisze:Michał jak tam piasty przetestowane??
Jutro zabieram się za E36 z kompresorem Sławka.
Pozdrawiam,
Michał.
Maleckis Motorsport
-
mcgiver
- Turbo-Team
- Posty: 1413
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Michał gratuluję postepów w projekcie
tak oftopujac ,
jendrek gratuluję Ci twojej obrotnosci w temacie i tylu projektów , ale jesteś juz nudny z tymi twoimi obiecankami ze coś opiszesz.
Michał sorry ze trafiło na Twój temat ale rozbraja mnie pisanie bzdur przez jendrka
tak oftopujac ,
jendrek gratuluję Ci twojej obrotnosci w temacie i tylu projektów , ale jesteś juz nudny z tymi twoimi obiecankami ze coś opiszesz.
Michał sorry ze trafiło na Twój temat ale rozbraja mnie pisanie bzdur przez jendrka
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Wjazd do warsztatu jendrka: lewa strona 8 aut, prawa strona 7 aut. Po prawej stronie, pozycja pierwsza, to auto jendrka, nic nie zmienia się w nim od kilu miesięcy.
Jendrek nie wziął pod uwagę skuteczności reklamy na forach internetowych i ludzie biją do niego drzwiami i oknami. Rezultat jest taki, że szewc bez butów chodzi
Jendrek nie wziął pod uwagę skuteczności reklamy na forach internetowych i ludzie biją do niego drzwiami i oknami. Rezultat jest taki, że szewc bez butów chodzi
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Dzisiaj moje E36 przeszło test w boju. Zrobiłem ponad 120 kilometrów na torze ? głównie na odcięciu 2. biegu i na bardzo wysokich obrotach ?trójki?. Nie obyło się oczywiście bez drobniejszych awarii, ale to, co dla mnie najważniejsze ? czyli silnik i układ napędowy są w całości i spisywały się rewelacyjnie. Zacznijmy jednak od końcówki ostatniego tygodnia, niedzieli, podczas której wyjechałem z tatą po raz pierwszy na strojenie silnika już z załączonym kompresorem.
Wcześniej jeszcze zmieniliśmy świece o seryjnej ciepłocie na zestaw nowych, o 1 stopień zimniejszych BKR7E. Szybko okazało się, że auto przerywa bardzo mocno, gubi zapłon, ledwo przyspiesza i w okolicach 4200-4500 łapie coś w stylu boost cut?a. Po kilku przejazdach było coraz gorzej. Ledwo dojechaliśmy do domu, silnik ewidentnie nie przepalał mieszanki. Na początku myśleliśmy, że to kwestia DET3 ? czasami takie rzeczy się zdarzają w BMW na przeciętym przewodzie z wału korbowego odpowiedzialnego za zapłon, ale po podpięciu na zasadzie trójnika zero poprawy. Kupiłem nowy czujnik położenia wału korbowego, wymieniłem czujniki położenia przepustnicy i wałka rozrządu, sprawdziłem ponownie ustawienie rozrządu, wymieniłem tłumik drgań (koło pasowe wału korbowego), problemów szukaliśmy wszędzie. Ostatecznie okazało się, że odpowiedzialne za nie były 2 wtryskiwacze. Jeden z nich w ogóle nie podawał paliwa, a drugi czasami. W tym miejscu należą się ogromne podziękowania dla Sławka ?Sierki?, który na 2 dni przed treningiem pozwolił mi pożyczyć jego wtryskiwacze. Dzięki temu mogłem wystroić silnik i pojeździć dzisiaj na torze.
Postaram się dziś wieczorem albo jutro wrzucić jakieś filmy/zdjęcia. Silnik spisywał się bardzo dobrze, nie robiło mu nic ciągłe katowanie. Temperatura otoczenia nie była zbyt wysoka, więc nie przekroczyłem granicy 110 st. C oleju. Już na początku treningu napędzając się 120kmph na zakręt i zaciągając ręczny? wyrwałem jego mocowanie z karoserii. Po kilkunastu minutach znów pojawiłem się na torze. Zerwał się jeszcze pasek klinowy kompresora, po który musiałem podjechać do pobliskiej hurtowni, oraz rozleciał się tłumik środkowy ? staruszek nie wytrzymał temperatury. Jak widać, są to naprawdę drobnostki, które w ogóle mnie nie martwią
.
Wcześniej jeszcze zmieniliśmy świece o seryjnej ciepłocie na zestaw nowych, o 1 stopień zimniejszych BKR7E. Szybko okazało się, że auto przerywa bardzo mocno, gubi zapłon, ledwo przyspiesza i w okolicach 4200-4500 łapie coś w stylu boost cut?a. Po kilku przejazdach było coraz gorzej. Ledwo dojechaliśmy do domu, silnik ewidentnie nie przepalał mieszanki. Na początku myśleliśmy, że to kwestia DET3 ? czasami takie rzeczy się zdarzają w BMW na przeciętym przewodzie z wału korbowego odpowiedzialnego za zapłon, ale po podpięciu na zasadzie trójnika zero poprawy. Kupiłem nowy czujnik położenia wału korbowego, wymieniłem czujniki położenia przepustnicy i wałka rozrządu, sprawdziłem ponownie ustawienie rozrządu, wymieniłem tłumik drgań (koło pasowe wału korbowego), problemów szukaliśmy wszędzie. Ostatecznie okazało się, że odpowiedzialne za nie były 2 wtryskiwacze. Jeden z nich w ogóle nie podawał paliwa, a drugi czasami. W tym miejscu należą się ogromne podziękowania dla Sławka ?Sierki?, który na 2 dni przed treningiem pozwolił mi pożyczyć jego wtryskiwacze. Dzięki temu mogłem wystroić silnik i pojeździć dzisiaj na torze.
Postaram się dziś wieczorem albo jutro wrzucić jakieś filmy/zdjęcia. Silnik spisywał się bardzo dobrze, nie robiło mu nic ciągłe katowanie. Temperatura otoczenia nie była zbyt wysoka, więc nie przekroczyłem granicy 110 st. C oleju. Już na początku treningu napędzając się 120kmph na zakręt i zaciągając ręczny? wyrwałem jego mocowanie z karoserii. Po kilkunastu minutach znów pojawiłem się na torze. Zerwał się jeszcze pasek klinowy kompresora, po który musiałem podjechać do pobliskiej hurtowni, oraz rozleciał się tłumik środkowy ? staruszek nie wytrzymał temperatury. Jak widać, są to naprawdę drobnostki, które w ogóle mnie nie martwią
Maleckis Motorsport
- sierRKA
- Forumowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
- Imię: Sławek
- lokalizacja: Grudziądz
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
dziekuje i ciesze sie bardzo, ze sie moglem pomocMichał_Małecki pisze: W tym miejscu należą się ogromne podziękowania dla Sławka ?Sierki?, który na 2 dni przed treningiem pozwolił mi pożyczyć jego wtryskiwacze. Dzięki temu mogłem wystroić silnik i pojeździć dzisiaj na torze.
a jezeli chodzi o dziekowanie, to ja powinienem zaczac za wyrozumialosc na moje pewnie meczace telefony i pytania hehe.
pozdrawiam
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
- sierRKA
- Forumowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
- Imię: Sławek
- lokalizacja: Grudziądz
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
a powiedz Michale jakie odczucia, mam nadzieje, ze na plus oczywiscie po "strokerze" na 2,8 ?
porownujac do 2,5?
porownujac do 2,5?
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Na początek 3 on-boardy nakręcone przez mojego brata. Fajnie widać, co silnik musiał przeżyć, w jakim obszarze obrotów przeważnie bywał oraz to, jak nerwowo machałem rączkami po 5-miesięcznej przerwie od driftingu :
http://www.youtube.com/watch?v=Eu5gzfQ8kOw
http://www.youtube.com/watch?v=kDY77aYflj4
http://www.youtube.com/watch?v=M-URGgBe3h4
http://www.youtube.com/watch?v=Eu5gzfQ8kOw
http://www.youtube.com/watch?v=kDY77aYflj4
http://www.youtube.com/watch?v=M-URGgBe3h4
Maleckis Motorsport
-
k64
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
no to pieknie ze bezawaryjnie udalo ci sie przejsc trening,
tylko dlaczego wy tam bokiem jezdzicie? takie troche dziwne

tylko dlaczego wy tam bokiem jezdzicie? takie troche dziwne
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
ślisko jest przecież;> albo Michał założył takie kółka z tyłu jak w wózku z bierdonki ha 
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Auto już dzisiaj nawet nie odpali
http://www.youtube.com/watch?v=WIS2-wwsdUA
Myślę, że nie jest to jeszcze czas na odpowiedź. Stroker na 2.8l na pewno nie przyniesie przyrostów rzędu 50-80 KM, raczej 10-15 KM i oby 20-30 Nm. Także o odczucie subiektywne na plus raczej będzie ciężko. Zresztą jeszcze przed wyjazdem w czwartek w nocy na strojenie sprawdziłem dla pewności wydajności moich i Twoich wtryskiwaczy. Okazało się, że moje dokładnie mają 334cc/min.@3.0bar, a Twoje 310cc/min.@3.0bar. Dlatego różnicę w wydajności wtryskiwaczy na dwóch cylindrach postarałem się zniwelować strojąc silnik na bardzo bogatym AFR. Jak kupię ostatecznie następny komplet, to strojenie znów będzie równie agresywne, co na poprzednim setupiesierRKA pisze:a powiedz Michale jakie odczucia, mam nadzieje, ze na plus oczywiscie po "strokerze" na 2,8 ?
porownujac do 2,5?
Żarty żartami, ale muszę przejść z 15" felg na 16". Szczególnie to czuć na krótkich, wolnych zakrętach. Wychodząc z nich, wciskając na drugim biegu w podłogę niemal stoję w miejscu, a koledzy przede mną mi uciekają...elmo0104 pisze:ślisko jest przecież;> albo Michał założył takie kółka z tyłu jak w wózku z bierdonki ha
Pozdrawiam,
Michał.
Maleckis Motorsport
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Dzisiaj do drzwi naszego domu zapukał listonosz DHL z paczkami z USA, głównie dla mojego taty M3 Turbo. Niestety w zasadach świata nic się nie zmieniło i olej ? jaki by nie był ? i tak mocno się grzeje podczas upalania na torze. Ostatnia wizyta mnie tylko w tym uświadczyła. Przy niezbyt wysokiej temperaturze otoczenia temperatura mojego oleju bez ustanku utrzymywała się w granicach 100-110 st. C. Skorzystałem więc z okazji zamawiania części zza Oceanu i zakupiłem dla swojego E36 adapter na obudowę filtra oleju z dwoma wyjściami, które wykorzystam jako obieg dla chłodnicy oleju. Spory czas temu, jeszcze w ubiegłym roku, miałem koncepcję stworzenia osobnego układu dla chłodnicy oleju opartego na pompie oleju do dyferencjału z Nissana S13. Nawet specjalnie dla tego wystroiłem koledze jego turbodoładowanego Nissana, aby w zamian otrzymać właśnie tą pompę. Jednak ostatecznie zostanie ona wykorzystana w taty M3 jako pompa wspomagająca spływ oleju z turbosprężarki ? tym razem turbina zamontowana będzie na ?dole?.


Maleckis Motorsport
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Michał ta pokrywka ma tylko wyjścia na zewnętrzny układ bez żadnego termostatu rozumiem?
www.turboBMW.pl
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Tak, pokrywka jest bez termostatu i nie będę żadnego dodatkowo zakładał. Jest ona skonstruowana w taki sposób, że obieg dla chłodnicy oleju jest dodatkowy, a nie jest wymuszony.korona pisze:Michał ta pokrywka ma tylko wyjścia na zewnętrzny układ bez żadnego termostatu rozumiem?
Maleckis Motorsport