E46 zakuty 2jz + PT7675 1060km 1060 Nm

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: Karolo »

Dziś Adaś po drodze wpadł do mnie e46. Ogólnie rzecz biorąc wnioski jak po dwukropku: zdecydowanie warto kupić markową turbinę tak jak np. ten BW za trochę ponad 1.5k. Na kilka przejazdów 1b ładowało przy 3400 rpm, auto od dołu idzie jak szatan, potencjał ma ogromny w moim odczuciu idzie lepiej niż GT3582 antysurge chociaż GT siedziało w 2.8 na 1 vanosie więc porównanie nie do końca 1;1. Hamulce nie do pojęcia, myślałem, że 4 tłoki dają radę ale przy tym co on tam ma, to wyglądają tak jakby hamował nogami o asfalt :śmiech: Poza tym czysto, ładnie i bardzo cicho w środku jak w aucie za pół bańki. Na federalu 255 35 dym z dwóch kół do odcinki 3b. Silnik mimo oporności sterownika chodzi równo i płynnie jak seria :ohmy: W mojej ocenie jeden z najlepiej przygotowanych pod kątem wizualno-mechanicznym streetowy turbo wózek BMW w PL.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: leo »

Nie spodziewałem się takiej opinii majster, w każdym razie dzieki :)

Pierdzielnąłem dzisiaj 500km bo mega dziurawych drogach, czasem szybciej czasem woniej ,korki światła koleiny itd no i wyszło 9l v powera na 100km ;)

Nie sądziłem że przy takiej jeździe można zrobić takie spalanie.... żeby jednak nie było kolorowo brakuje paliwa u góry. Seryjny ms43 mocno mnie ogranicza....

Nie pozostało nic innego jak wjechać zimą SA... nie wiem jeszcze czy emu czy ms3.

Zostaje na pewno vanos i elektroniczna przepustnica ;)
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: Miś »

leo pisze:Nie spodziewałem się takiej opinii majster, w każdym razie dzieki :)

Pierdzielnąłem dzisiaj 500km bo mega dziurawych drogach, czasem szybciej czasem woniej ,korki światła koleiny itd no i wyszło 9l v powera na 100km ;)

Nie sądziłem że przy takiej jeździe można zrobić takie spalanie.... żeby jednak nie było kolorowo brakuje paliwa u góry. Seryjny ms43 mocno mnie ogranicza....

Nie pozostało nic innego jak wjechać zimą SA... nie wiem jeszcze czy emu czy ms3.

Zostaje na pewno vanos i elektroniczna przepustnica ;)
Gratuluje cierpliwości nad wozem i wkładu pracy, jeśli rzeczywiście jest tak wszystko dograne.
Dlaczego brakuje paliwa na górze na FI?
Jaki masz czas wtrysku przy WOT przy limiterze obrotów? Może warto podbić ciśnienie 0,5b, żeby móc dolać odrobinę?
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: leo »

No właśnie... nie jade na fitcie ;)

Na fit nie bedzie tego problemu i ja o tym wiem ale kurde chyba wole poczekac na SA niż lać paliwo w zamknięte zawory :heh:
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: Miś »

leo pisze:No właśnie... nie jade na fitcie ;)

Na fit nie bedzie tego problemu i ja o tym wiem ale kurde chyba wole poczekac na SA niż lać paliwo w zamknięte zawory :heh:
Na pierwszej stronie tematu jest "strojenie na FI", stąd mój post.
Widzisz, stabilność, powtarzalność strojenia paliwa FI względem piggy back doładowanym wolnossaku jest ogromna.
Nie masz nic do stracenia przechodząc na FI zanim włożysz SA, a po obserwacjach AFR założę się, że zmienisz zdanie choć odrobinę.
Z laniem paliwa w zamknięte zawory nie jest tak do końca, poczytaj o "injection divider" w instrukcji FI i poeksperymentuj. Może mi ciężko zauważyć różnicę w pracy silnika (kultura, osiągi, spalanie) na ori sterowniku względem FI, bo fabrycznie M42 ma półsekwencję, natomiast ze stabilnością strojenia to nie placebo.
Sumarycznie nad strojeniem FI na 1,2b spędziłem połowę czasu z tego, co 0,3b na piggy back, a efekt nieporównywalny.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: leo »

Faktycznie jest błąd na pierwszej stronie, miało być strojone FI ale odpuściliśmy... Chyba faktycznie będzie trzeba spróbować postawić to na FI ...
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: Miś »

Zacząłbym od "injection divider=2" i przemyślanego pospinania wtrysków do obu banków DETa, to będzie kluczowa kwestia. Przykładowo ja w R4 podpiąłem 1-3 i 2-4 jak w oryginalnej półsekwencji M42, pomimo, że instrukcja DETa mówi o 1-4 i 2-3 jak dla wasted spark R4.
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: DawidLwa »

leo pisze:
Pierdzielnąłem dzisiaj 500km bo mega dziurawych drogach, czasem szybciej czasem woniej ,korki światła koleiny itd no i wyszło 9l v powera na 100km ;)
Super autko i fajne spalanie ... Ja kiedys na RF napisalem ze u mnie na trasie wyszlo 10,5 L to sie wszyscy śmiali :hammer:

Gratuluje 9 l trzeba obalać takie mity ze turbo wydymka dużo pali i jest awaryjna

Pzdr
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: DOHC »

Nie patyczkuj się, auto jest przekotem i SA będzie wisienką na torcie. Za chwile zrobi się taka pogoda że i tak nie będzie dało sie nią jeździć, będziesz miał czas na postawienie MSa lub EMU :)

Pozdrawiam
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: k64 »

wtryski tak szybko sikaja na wolnych nawet jak by byla pelna sekwencja ze roznica miedzy pół jest znikoma, kwestia dobrego wystrojenia. Przejdziesz na FIT albo SA to dowiemy sie wkoncu jakie kreski wychodza. p.s. gdzie masz zbiornik spryskiwaczy ? :devill2:
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: leo »

. pisze:wtryski tak szybko sikaja na wolnych nawet jak by byla pelna sekwencja ze roznica miedzy pół jest znikoma, kwestia dobrego wystrojenia. Przejdziesz na FIT albo SA to dowiemy sie wkoncu jakie kreski wychodza. p.s. gdzie masz zbiornik spryskiwaczy ? :devill2:

Haha ni ma ;)

Muszę dopasować jakiś inny zbiornik myślę że z e39 albo e30 wejdzie mi przy podszybiu :heh:

Zamówiłem wiązke do DET3 i zapnę to w FIT
BMWexpert Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: k64 »

leo pisze:
. pisze:wtryski tak szybko sikaja na wolnych nawet jak by byla pelna sekwencja ze roznica miedzy pół jest znikoma, kwestia dobrego wystrojenia. Przejdziesz na FIT albo SA to dowiemy sie wkoncu jakie kreski wychodza. p.s. gdzie masz zbiornik spryskiwaczy ? :devill2:

Haha ni ma ;)

Muszę dopasować jakiś inny zbiornik myślę że z e39 albo e30 wejdzie mi przy podszybiu :heh:

Zamówiłem wiązke do DET3 i zapnę to w FIT
jedyna szansa z dolotem i zostawieniem org. zbiornika sprysk w org miejscu w ciasnej e46 to filtr w zderzaku obok halogenu ! jest tam odziwo sucho ale dla swobody ja zrobiłem osłone z blachy.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: leo »

Tyle że Ty wywaliłeś klimatyzację a ja klimę mam jak i wszystko z czym auto wyszło z fabryki i w e46 w tym miejscu filtr od klimatyzacji ;) Mam już zrobioną całą instalację do sprysków w miejscu właśnie gdzie 4 cylindrowe e46 mają akumulator. Osłonę na filtr też mam zrobioną razem z łapaczem powietrza w miejsce gdzie teraz jest filtr
BMWexpert Motorsport
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: hz10 »

wcale nie trzeba wywalać klimy ani zbiornika spryskiwaczy żeby sie wyrobić z filtrem w zderzaku :piwo:
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: leo »

No ja nigdzie nie napisałem że trzeba ale po co mam to zmieniać skoro mam to zrobione dobrze albo i nawet bardzo dobrze? :)
BMWexpert Motorsport
ODPOWIEDZ