E36 S50B30 Turbo
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E36 S50B30 Turbo
Hej, mam pytanie. Jak sprawuje się SPAL ?
-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: E36 S50B30 Turbo
tak teraz patrzę na fotki przodu auta i zastanawiam sie dlaczego fmic ma wloty od dołu zamiast od góry ?
coller jest tak ogromny ze jesli by odwrócić go do góry nogami to mozna urwać z pojemnosci dolotu ładnych parę litrów.
czy moze cos o tym zadecydowało ze jest tak a nie inaczej?
coller jest tak ogromny ze jesli by odwrócić go do góry nogami to mozna urwać z pojemnosci dolotu ładnych parę litrów.
czy moze cos o tym zadecydowało ze jest tak a nie inaczej?
-
- User
- Posty: 82
- Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 S50B30 Turbo
SPAL - jeszcze działa
No i wydajnościowo jest OK. Mam termostat sportowy BMW, coś 65 czy 75st. Wentylator włącza się przy 90st, a wyłącza przy 85st.
Orurowanie pozostało stare - nie było zmieniane w VTG. Plan zakładał całkowitą przeróbkę systemu, ale narazie jest wstrzymany. Kiedy będzie wprowadzany w życie, pewnie całe orurowanie (z kolektorami) będzie na sprzedaż.
Mam trochę zagadkę z dyfrem... Byłem pewien, że to IS, a teraz... hmm... Strasznie dawno był zakładany, dyfrów miałem trochę, część zginęła... Nie ma tabliczki, żeby sprawdzić numer. Rzecz w tym, że nawet w obrębie IS'ów były różne przełożenia i nie mam pojęcia jakie ja mam. Chcę dokupić drugi dyfer i wał na wszelki wypadek - dobrze byłoby mieć taki sam. Ktoś ma pomysł jak to sprawdzić?
Teraz robimy procedurę startu z ręcznego (który trzeba założyć, bo był wybył wcześniej) i może trochę boost do góry. Nie napalam się, że uda mi się cokolwiek powalczyć na King of Germany - najszybsze auto zawodów to RWD, Bel Air z 8.2ET i ogólnie 3/4 aut to mocne RWD. Może, natomiast, uda się pojechać jakiś przyzwoity czas, żeby nie było wstydu

Orurowanie pozostało stare - nie było zmieniane w VTG. Plan zakładał całkowitą przeróbkę systemu, ale narazie jest wstrzymany. Kiedy będzie wprowadzany w życie, pewnie całe orurowanie (z kolektorami) będzie na sprzedaż.
Mam trochę zagadkę z dyfrem... Byłem pewien, że to IS, a teraz... hmm... Strasznie dawno był zakładany, dyfrów miałem trochę, część zginęła... Nie ma tabliczki, żeby sprawdzić numer. Rzecz w tym, że nawet w obrębie IS'ów były różne przełożenia i nie mam pojęcia jakie ja mam. Chcę dokupić drugi dyfer i wał na wszelki wypadek - dobrze byłoby mieć taki sam. Ktoś ma pomysł jak to sprawdzić?
Teraz robimy procedurę startu z ręcznego (który trzeba założyć, bo był wybył wcześniej) i może trochę boost do góry. Nie napalam się, że uda mi się cokolwiek powalczyć na King of Germany - najszybsze auto zawodów to RWD, Bel Air z 8.2ET i ogólnie 3/4 aut to mocne RWD. Może, natomiast, uda się pojechać jakiś przyzwoity czas, żeby nie było wstydu

E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
100-200km/h - 5.9s@1bar
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 S50B30 Turbo
Bez rozbierania to najlepiej wejśc pod auto i obracać wałem i sprawdzić ile obrotów wału na jeden obrót koła przypada:P
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
-
- User
- Posty: 82
- Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 S50B30 Turbo
Update - pojechaliśmy na King of Germany.
Większość to tylnonapędowe mocne auta. Głównie amerykańskie wielolitrowe doładowane potwory z tubingiem i drag automatami.
W "mojej" klasie samochodów - jeszcze jedno E36 S50B30 Turbo i dwie supry po 1100KM.
Niemieckie E36 Turbo (kiedy się nie psuło) - najlepsze ET 12.1
Supry 10,5s
Ja 10.4s (dwa razy i raz 10,5s)
Nawierzchnia dobra, bo czysta i sporo gumy naniosło się od burnoutów - nie był to przygotowany tor, a zwykłe lotnisko.
W aucie nic nie zmienione. Doszliśmy do wniosku, że skoro tak super działa, to dopracujemy jedynie detale. Może uda się jeszcze parę rzeczy wywalić (jak np. elektryczny szyberdach). Auto w pełni sprawne ulicznie - wszystkie światła, wycieraczki a nawet klakson
Paliwo ze stacji.
Większość to tylnonapędowe mocne auta. Głównie amerykańskie wielolitrowe doładowane potwory z tubingiem i drag automatami.
W "mojej" klasie samochodów - jeszcze jedno E36 S50B30 Turbo i dwie supry po 1100KM.
Niemieckie E36 Turbo (kiedy się nie psuło) - najlepsze ET 12.1
Supry 10,5s
Ja 10.4s (dwa razy i raz 10,5s)
Nawierzchnia dobra, bo czysta i sporo gumy naniosło się od burnoutów - nie był to przygotowany tor, a zwykłe lotnisko.
W aucie nic nie zmienione. Doszliśmy do wniosku, że skoro tak super działa, to dopracujemy jedynie detale. Może uda się jeszcze parę rzeczy wywalić (jak np. elektryczny szyberdach). Auto w pełni sprawne ulicznie - wszystkie światła, wycieraczki a nawet klakson

E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
100-200km/h - 5.9s@1bar
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: E36 S50B30 Turbo
Napisałbyś coś w moim skromnym temacie, a nie się tylko chwalisz swoimi zagranicznymi sukcesami!
Chylę czoła przed wynikiem i składam ukłon przed M3 T
Pozdrawiam!

Chylę czoła przed wynikiem i składam ukłon przed M3 T

Pozdrawiam!
Maleckis Motorsport
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E36 S50B30 Turbo
No tylko pozazdrościć setupu. Powiem ci że wykres z twojego auta zachowuję i przy strojeniu będę dążył do podobnych krzywych, może tu tkwi sukces, może w tym moście od ISa
Jaką średnicę zewnętrzną mają tylne koła? Jaką szerokość? Wklej jakieś zdjęcia spod maski z usuniętym vanosem, mamy tylko zdjęcia sprzed wjazdu na warsztat VTG.

www.turboBMW.pl
-
- Nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 6 cze 2010, o 10:52
- Imię: przemek
- lokalizacja: płock
Re: E36 S50B30 Turbo
Kluczem do sukcesu nie tylko są krzywe. Przede wszystkim masa , ale do tej PMN pomimo usilnych próśb tutaj i na stretreacing jakoś się nic chce przyznać. Trzeba więc coś strzelić 1000kg ?
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E36 S50B30 Turbo
Nie ma szans na 1000kg jak nawet szyber jeszcze został, obstawiam 1200kg
www.turboBMW.pl
-
- Nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 6 cze 2010, o 10:52
- Imię: przemek
- lokalizacja: płock
Re: E36 S50B30 Turbo
W życiu Romana , na tych slickach 1100kg , to wszystko na co mogę się zgodzić. Z dodatków do seryjnego silnika dochodzi :orurowanie icka - 3 kg , icek -6 kg , turbina - coś około 12-15kg , sterowanie 3kg, inne pierdoły typu WG, DV itd -2 kg, reszta jest zapewne profesjonalnie lekka , czyli taka jak wydmuszka. A ile waży wydmuszka e36 ?
-
- User
- Posty: 82
- Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 S50B30 Turbo
Pojadę na jakąś wagę w końcu, bo sam jestem ciekaw 
Co usunięte/zmienione:
Fotele kubełki, wywalona wykładzina podłogowa, tylna kanapa (ale w jej miejsce jest narazie blaszany firewall), ostatnio wywaliliśmy też nagrzewnicę i zbędne okablowanie. To w sumie tyle... a i wycięty jest przedni zderzak (co widać na foto) pod IC. Wydech jest cholernie ciężki, bo to 4" kwasówki z końcowym tłumikiem. Kolektor wydechowy ze stali, równoodległościowy z grubą flanszą, na nim ciężkie turbo itd. trochę tych dodatków się uzbiera. Teraz wskoczy jeszcze rollbar.
Przypominam, że wszystkie światła, wycieraczki, czy klakson są sprawne - auto ma pełen przegląd drogowy
Z rzeczy do wywalenia pozostały: Elektryczny szyberdach, elektryczne szyby, boczki z głośnikami. Nie wiem czy będę zmieniał poszycie/szyby na lekkie, narazie nie mam takich planów, więc drzwi, maska, klapa, szyby itd. pozostają seryjne.
Jeżdżę obecnie na oponach 28x14,5x16 Quick Time Pro - są do DOT'y, nie pełne slicki. Trochę twardsza mieszanka i węższe niż analogiczny dragslick, no i mają bieżnik
A kluczem do sukcesu jest mix wielu elementów. Na pewno zbyt gwałtownie wchodzący moment nie jest dobry do ścigania się w mocnym RWD - zbyt zrywa przyczepność. Niska masa - wiadomo, najtańsze konie. Są jeszcze odpowiednie ustawienia zawiasu. Zobaczymy czy procedura startu pomoże poprawić wyjście z progu. Nie używam również na razie flatshifta.
Fotki postaram się jakoś niedługo ogarnąć (jak wpadnę do VTG), będzie sesja do GT i będzie niedługo w TVN Turbo.

Co usunięte/zmienione:
Fotele kubełki, wywalona wykładzina podłogowa, tylna kanapa (ale w jej miejsce jest narazie blaszany firewall), ostatnio wywaliliśmy też nagrzewnicę i zbędne okablowanie. To w sumie tyle... a i wycięty jest przedni zderzak (co widać na foto) pod IC. Wydech jest cholernie ciężki, bo to 4" kwasówki z końcowym tłumikiem. Kolektor wydechowy ze stali, równoodległościowy z grubą flanszą, na nim ciężkie turbo itd. trochę tych dodatków się uzbiera. Teraz wskoczy jeszcze rollbar.
Przypominam, że wszystkie światła, wycieraczki, czy klakson są sprawne - auto ma pełen przegląd drogowy

Z rzeczy do wywalenia pozostały: Elektryczny szyberdach, elektryczne szyby, boczki z głośnikami. Nie wiem czy będę zmieniał poszycie/szyby na lekkie, narazie nie mam takich planów, więc drzwi, maska, klapa, szyby itd. pozostają seryjne.
Jeżdżę obecnie na oponach 28x14,5x16 Quick Time Pro - są do DOT'y, nie pełne slicki. Trochę twardsza mieszanka i węższe niż analogiczny dragslick, no i mają bieżnik

A kluczem do sukcesu jest mix wielu elementów. Na pewno zbyt gwałtownie wchodzący moment nie jest dobry do ścigania się w mocnym RWD - zbyt zrywa przyczepność. Niska masa - wiadomo, najtańsze konie. Są jeszcze odpowiednie ustawienia zawiasu. Zobaczymy czy procedura startu pomoże poprawić wyjście z progu. Nie używam również na razie flatshifta.
Fotki postaram się jakoś niedługo ogarnąć (jak wpadnę do VTG), będzie sesja do GT i będzie niedługo w TVN Turbo.
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
100-200km/h - 5.9s@1bar
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: E36 S50B30 Turbo
pajak100 pisze:Kluczem do sukcesu nie tylko są krzywe. Przede wszystkim masa , ale do tej PMN pomimo usilnych próśb tutaj i na stretreacing jakoś się nic chce przyznać. Trzeba więc coś strzelić 1000kg ?
Pająk, w jakim Ty świecie żyjesz? 1 000 kg z E36? Totalnie ogołocone E36 mojego dobrego kolegi waży 1130kg, a on nie ma nawet już klamki w drzwiach - tylko sznurek. Z całym szacunkiem, jakim darzę Piotra (w końcu nawet moja mama od razu Ciebie polubiła, jak mieliśmy okazję się poznać na torze w Poznaniupajak100 pisze:W życiu Romana , na tych slickach 1100kg , to wszystko na co mogę się zgodzić. Z dodatków do seryjnego silnika dochodzi :orurowanie icka - 3 kg , icek -6 kg , turbina - coś około 12-15kg , sterowanie 3kg, inne pierdoły typu WG, DV itd -2 kg, reszta jest zapewne profesjonalnie lekka , czyli taka jak wydmuszka. A ile waży wydmuszka e36 ?


Maleckis Motorsport
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E36 S50B30 Turbo
Osobiście boczków bym nie ruszał, ważą malutko a zawsze to chociaż odrobina luksusu. Silniczki szyb z mechanizmem ok 3kg sztuka, wg mnie też nie warto. Wyciąć wzmocnienia z drzwi by zyskać 5kg łącznie też nie najlepszy pomysł. Szyberdach - ponad 30kg
ważyłem, na mniejszym aku można zaoszczędzić z 8kg. Jak chcecie ciąć blachy to można usunąć całą wnękę koła zapasowego i zaślepić 1mm alu blachą. Uważam że jak odchudzać to z głową, czasem nie warto rezygnować z resztki komfortu czy bezpieczeństwa dla kilku kilogramów.

www.turboBMW.pl
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: E36 S50B30 Turbo
Adamie, nosiłem drzwi z E36 w pełni kompletne oraz takie, które zostały w 100% wycięte (co się tylko dało, to zostało usunięte, 0 zbędnego centrymetra kwadratowego blachy), z szybą z poliwęglanu. Różnica ogromna. Jak ciąć wnęke po kole zapasowym, to dlaczego od razu nie wywalić tylniej półki? Mam to w planach 

Maleckis Motorsport
-
- Forumowicz
- Posty: 306
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Lublin
Re: E36 S50B30 Turbo
PMN pisze: Kolektor wydechowy ze stali, równoodległościowy z grubą flanszą,
Masz jakies foto kolektora? Napewno jest rownoodleglosciowy?
Pozatym mega gratki tak dobrego czasu!!!