Jest w filmietedef pisze:Jaka masa auta??
E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
-
- User
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 wrz 2015, o 00:32
- Imię: Pawel
- lokalizacja: DW
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
NIeźle to popyla
Mam pytanie o głowicę - w tym projekcie jest glowica z zaworami o trzonku 7mm. Mam kilka glowic z m42 i kazda ma zawory z trzonkiem 6mm. Akurat dostałem info ze obróbka mojej głowicy wymaga nowych zaworów, bo aktualne są pokrzywione. No i teraz jest okazja poeksperymentowac. Domyslnie wjadą zawory o takim samym rozmiarze ale rozebrałem glowicę z zabitego niedawno m50b25 i tam są zawory o takiej samej długości trzonka jak w m42, srednica zaworu też taka sama ale trzonek ma grubość wlaśnie 7mm i do tego w m50 zasuwa to na podwójnych sprężynkach zaworowych. No i moje m50 krecilo się do 7300 obr/min - pewnie jest tutaj jakiś związek. Ktoś próbował ożenic juz zawory+podwójne spręzynki z M50b25 z głowicą m42b18 ?
Mam pytanie o głowicę - w tym projekcie jest glowica z zaworami o trzonku 7mm. Mam kilka glowic z m42 i kazda ma zawory z trzonkiem 6mm. Akurat dostałem info ze obróbka mojej głowicy wymaga nowych zaworów, bo aktualne są pokrzywione. No i teraz jest okazja poeksperymentowac. Domyslnie wjadą zawory o takim samym rozmiarze ale rozebrałem glowicę z zabitego niedawno m50b25 i tam są zawory o takiej samej długości trzonka jak w m42, srednica zaworu też taka sama ale trzonek ma grubość wlaśnie 7mm i do tego w m50 zasuwa to na podwójnych sprężynkach zaworowych. No i moje m50 krecilo się do 7300 obr/min - pewnie jest tutaj jakiś związek. Ktoś próbował ożenic juz zawory+podwójne spręzynki z M50b25 z głowicą m42b18 ?
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
Pewnie spasuje cały zestaw - sprężynki, szklanki, prowadnice, zawory, uszczelniacze, zabezpieczenia do takiego M42, pytanie tylko czy potrzebujesz tak się bawić, to zależy do ilu będzie kręcił M42 docelowo.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- Turbo-Team
- Posty: 313
- Rejestracja: 29 sty 2014, o 21:00
- Imię: Krzysiek
- lokalizacja: Wojnicz
- Lokalizacja: Wojnicz
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
w m42 do któregoś roku były identyczne zawory co w m 50b25 nv, nie wiem dokładnie jakie lata ale napewno tak było bo orientowałem sie jak szukałem zaworów do m50
-
- User
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 wrz 2015, o 00:32
- Imię: Pawel
- lokalizacja: DW
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
przy projekcie turbo to akurat nie ma co kręcić silnika wyzej niz 7k ale bardziej mnie ciekawi co daje grubszy trzonek zaworu. Minus - to na pewno waga zaworu, zapewne po to są zawieszone w m50 na podwójnych spręzynkach, aby jakos zniwelować tę większą masę zaworu. Ale zdaje się że pisałeś o tym trzonku 7mm jako o pewnym atucie starszego modelu m42 z e30. Chodzi o lepsze odprowadzanie ciepła czy cos jeszcze?Miś pisze:pytanie tylko czy potrzebujesz tak się bawić, to zależy do ilu będzie kręcił M42 docelowo.
-
- User
- Posty: 104
- Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
- Imię: Jakub
- lokalizacja: Rzeszów/Bielsko
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
Zależy jakie turbo i setup - jeśli na przykład GT30 to jest sens walić do 7200rpm by mieć jak najszerszy powerband, a do tego przyda się 7mm zawór z podwójną sprężynką, by się nie urywał i domykał na czas.hati102 pisze:przy projekcie turbo to akurat nie ma co kręcić silnika wyzej niz 7k ale bardziej mnie ciekawi co daje grubszy trzonek zaworu. Minus - to na pewno waga zaworu, zapewne po to są zawieszone w m50 na podwójnych spręzynkach, aby jakos zniwelować tę większą masę zaworu. Ale zdaje się że pisałeś o tym trzonku 7mm jako o pewnym atucie starszego modelu m42 z e30. Chodzi o lepsze odprowadzanie ciepła czy cos jeszcze?
Nie chodzi o oddawanie ciepła tylko o wytrzymałość i żywotność.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
- Aquaz
- Forumowicz
- Posty: 554
- Rejestracja: 27 lip 2010, o 01:59
- Imię: Beniamin
- lokalizacja: Glasgow/Shotts
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
Ja założyłem docisk z n47 i jest wielka różnica,chociażby z tym jak lepi. M57 łapie bardzo mocno tarcze ,N47 niestety nie uślizguje a jeżdżę 2.8 po remapie i małych modach
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
Coś masz źle jeśli ślizga Ci sprzęgło 240mm na docisku 2.0d w 2.8 N/A. Ja śmigam w 2.8 z podpisu na zestawie z M20 (zamach, tarcza, docisk) 228mm i na Federalu na S3.15 mogę na suchym na 2 biegu kopnąć z miejsca, przenosi.Aquaz pisze:Ja założyłem docisk z n47 i jest wielka różnica,chociażby z tym jak lepi. M57 łapie bardzo mocno tarcze ,N47 niestety nie uślizguje a jeżdżę 2.8 po remapie i małych modach
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- Nowy na forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 paź 2016, o 09:06
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Sokółka
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
Witam, planuję zabawę w turbo w swoim Internationalu M42, odpowiesz na parę pytań na pw?
-
- User
- Posty: 18
- Rejestracja: 22 lut 2015, o 23:16
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Siedlce
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
Siema,
Bardzo interesujący projekt. Też planuję uturbić ISa, może na 2018 rok, jak się uda. Mam prośbę do autora. Czy mógłbyś zaktualizować zdjęcia ze strony 7?
Pozdro
Bardzo interesujący projekt. Też planuję uturbić ISa, może na 2018 rok, jak się uda. Mam prośbę do autora. Czy mógłbyś zaktualizować zdjęcia ze strony 7?
Pozdro
-
- User
- Posty: 104
- Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
- Imię: Jakub
- lokalizacja: Rzeszów/Bielsko
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
Sporo się działo od ostatniego update'u.
Już 50 000km z turbo, daily, z klimą, węsząc gazik.
W tym roku w wakacje objechałem Włochy (wakacyjny trip 3500km ), obecnie wyemigrowałem do Szwecji dalej śmigam na gazie robiąc codziennie do pracy ponad 70km
Po krótce co się działo:
- wjechało pełne kremowe wnętrze indywidual sportsitze z podgrzewaniem
- zmieniłem wiązkę z przed- na poliftową z modułem komfortu, domykaniem szyb itp
- poliuretan na całe zawieszenie gdzie się dało
- wspawano wzmocnienia pod mocowanie wózka
- klima manualna ustąpiła klimatronikowi
- pełne hamulce e46 330 wraz z ręcznym (poprzez przespawanie szczęk)
- skrzynia ZF zastąpiła Getraga
- nowe bilstein-y do przodu
Olej Valvoline 10W60 zmieniany co 10kkm, świece zmieniane co 20kkm.
Cały czas odpala od pierwszego strzała, nigdy się nie gotuje, chodzi wszystko jak seria, po 2 tygodniach stania na mrozie żadna szklanka nie zastukała.
Jakiś czas temu podpięliśmy z Misiem szerokopasmówkę i DETa i jedynie co wymagało korekty (po 2 latach jazdy!) to... ciśnienie imbusem na reduktorze
Na VAG Racing-u w tym roku udało się wykręcić ET 13.659
Poza tym jeździ, jeździ, jeździ...
Końcem miesiąca wrzucę foty jak ma się całość.
Pozdrawiam!
Już 50 000km z turbo, daily, z klimą, węsząc gazik.
W tym roku w wakacje objechałem Włochy (wakacyjny trip 3500km ), obecnie wyemigrowałem do Szwecji dalej śmigam na gazie robiąc codziennie do pracy ponad 70km
Po krótce co się działo:
- wjechało pełne kremowe wnętrze indywidual sportsitze z podgrzewaniem
- zmieniłem wiązkę z przed- na poliftową z modułem komfortu, domykaniem szyb itp
- poliuretan na całe zawieszenie gdzie się dało
- wspawano wzmocnienia pod mocowanie wózka
- klima manualna ustąpiła klimatronikowi
- pełne hamulce e46 330 wraz z ręcznym (poprzez przespawanie szczęk)
- skrzynia ZF zastąpiła Getraga
- nowe bilstein-y do przodu
Olej Valvoline 10W60 zmieniany co 10kkm, świece zmieniane co 20kkm.
Cały czas odpala od pierwszego strzała, nigdy się nie gotuje, chodzi wszystko jak seria, po 2 tygodniach stania na mrozie żadna szklanka nie zastukała.
Jakiś czas temu podpięliśmy z Misiem szerokopasmówkę i DETa i jedynie co wymagało korekty (po 2 latach jazdy!) to... ciśnienie imbusem na reduktorze
Na VAG Racing-u w tym roku udało się wykręcić ET 13.659
Poza tym jeździ, jeździ, jeździ...
Końcem miesiąca wrzucę foty jak ma się całość.
Pozdrawiam!
-
- Forumowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Łódź
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
Docisk z M47N o którym jak dobrze widzę była mowa jest bardzo dobry, w 320Cd przenosił mi 550Nm a kopałem sprzęgło często i mocno Oczywiście mówię o nowym zestawie, seryjna używka w sumie trzymała dobrze ale mocy było mniej wtedy, a wymiana była z powodu zużycia tarczy i zniszczenia dwumasy.
Szacun za te kilometry, jestem pełen podziwu. Daj jakieś fotki jak to wygląda... Osiągi lepsze niż e36 330d 280KM a i koszty jazdy wydają się dość... Niskie. 13litrów gazu vs 9litrów ropy... ?
Szacun za te kilometry, jestem pełen podziwu. Daj jakieś fotki jak to wygląda... Osiągi lepsze niż e36 330d 280KM a i koszty jazdy wydają się dość... Niskie. 13litrów gazu vs 9litrów ropy... ?
-
- User
- Posty: 104
- Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
- Imię: Jakub
- lokalizacja: Rzeszów/Bielsko
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
Kolejne 10kkm pękło. Świeże Valvo, filtr i świeczki sklepane na 0.6mm. Ot cały serwis od ostatniej zmiany oleju
Podgrzewanie foteli działa, więc byle do wiosny!
No i tu obiecane zdjęcia, pod obecnym miejscem pracy
Niestety koła zimowe ktoś pomalował akwarelami i po pierwszym myciu zaczęły obłazić
I na tym poście kończę moją przygodę z turbo is-em!
Był mi wiernym towarzyszem licznych podróży i kilometrów przez ostatnie lata.
W zeszłym roku objechałem nim Włochy, całą Polskę kilka razy, obecnie śmiga w Szwecji. Na DET-cie. I STAG-u.
Jednak podjąłem decyzję iż czas na R6. Zatem niebawem zapraszam po kompletny swap do działu "sprzedam". Buda zostaje ze mną.
Najlepiej gdyby trafił do Motorsporta: dalej "IS" ale w nieco innym wykonaniu
Końcem kwietnia wracam do Polski, więc od tego czasu swap będzie dostępny. No cóż, czymś do domu muszę wrócić
Pozdrawiam!
Podgrzewanie foteli działa, więc byle do wiosny!
No i tu obiecane zdjęcia, pod obecnym miejscem pracy
Niestety koła zimowe ktoś pomalował akwarelami i po pierwszym myciu zaczęły obłazić
I na tym poście kończę moją przygodę z turbo is-em!
Był mi wiernym towarzyszem licznych podróży i kilometrów przez ostatnie lata.
W zeszłym roku objechałem nim Włochy, całą Polskę kilka razy, obecnie śmiga w Szwecji. Na DET-cie. I STAG-u.
Jednak podjąłem decyzję iż czas na R6. Zatem niebawem zapraszam po kompletny swap do działu "sprzedam". Buda zostaje ze mną.
Najlepiej gdyby trafił do Motorsporta: dalej "IS" ale w nieco innym wykonaniu
Końcem kwietnia wracam do Polski, więc od tego czasu swap będzie dostępny. No cóż, czymś do domu muszę wrócić
Pozdrawiam!
-
- User
- Posty: 18
- Rejestracja: 22 lut 2015, o 23:16
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Siedlce
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
Miejsce pracy robi wrażenie
Mam pytanko - jest jakiś ważny powód, dla którego rozwiercałeś blok m42 zamiast zastosować blok m44, czy m43tu? To nie są takie same bloki z tą różnicą, że mają otwór na czujnik wału i tłoki 85mm?
Mam pytanko - jest jakiś ważny powód, dla którego rozwiercałeś blok m42 zamiast zastosować blok m44, czy m43tu? To nie są takie same bloki z tą różnicą, że mają otwór na czujnik wału i tłoki 85mm?