Zaczynam build thread, a ze niedlugo bede zaczynac skladac silnik to mysle ze moze wyjsc z tego cos ciekawego i licze tez uslyszec podpowiedzi bo na pewno sie przydadza.
Auto jest w moim posiadaniu od 10lat, przeszlo w miedzyczasie kilka metamorfoz wizualnych ale tego nie bede opisywac zbyt obszernie.
Auto kilka lat wstecz mialo zakladany zestaw gpower na kompresorze asa tm12 u Mario w MTG, doladowanie na poziomie 0.45b tak jezdzilo lepiej lub gorzej 3 sezony ( seryjny silnik calkowicie) , pozniej mialo dostac zastrzyk mocy w postaci stage 2 na ktore pojechalo Leo, barany, catback, wtryski, intercooler, det3, skladalismy na szybko przed zlotem na ktory chcialem zdarzyc, i auto nie budowalo doladowania, byla diagnoza ze sprezarka dostala za duzego dolotu i nie ma sily napompowac, po zlocie zostala wyslana do regeneracji z ktora nie poradzil sobie magik i tak skończyła żywot.
Plan obecnie dosc mocno ewoluował, silnik opuscil komore, rozebralem go na czesci pierwsze, czesc gratów juz jest nazbierana i w zasadzie mozna powoli zamykać słupek. w modach ponizej postaram sie opisac stan faktyczny na dzisiejszy dzien
Modyfikacje
Silnik:
M54B30
Blok rozwiert gwintów pod szpilki M12 FTWL
Głowica po calkowitej obróbce, nowe uszczelniacze, dotarte zawory, planowanie, delikatny porting kanałów wydechowych.
Tłoki od N54 z powiekszonymi podcieciami na zawory
Kute korby Prism odprezajace -2.5mm, przerobione główki na stożek pod tłoki N54
sruby ARP
Wzmocniona ośka pompy olejowej
Komplet nowych uszczelek i czujników, panewek
Układ dolotowy:
Do zbudowania
Układ wydechowy:
Na ta chwile brak kolektora i downpipe
Układ paliwowy / wtryskowy:
Bosch 044 w baku
w listwie brozowe bosche z t5 330ccm, ustapia miejsca siemensa deka
Elektronika / wskaźniki:
Det3 ustapi miejsca emu
Układ chłodzenia:
Seria na elektrycznym wentylatorze
Układ napędowy:
dwumas, tarcza kevlar docisk z 3.0d
shortshifter shmiedmann
dyfer 3.23 z automata
Zawieszenie:
D2 racing Nitrogen z zewnatrznymi zbiornikami azotu
BODY KIT i wnętrze:
Body kit to polaczenie teili Alpiny i M technika
w srodku kubly rollbar i kilka smaczków
Dodam kilka fotek jak wygladalo 3 lata tamu zanim przestalo jezdzic, oraz fotki z obecnego etapu prac



Felgi z fotek sprzedalem i zostaly zakupione 18" obecny setup to 9.5 i 11 na to sa zalozone opony 255/35 i 295/30, tylne nadkola zostaly hydraulicznie poszerzone pod to kolo


komora silnika wygladala tak, obecnie jest zrobiony takzwany wiretuck, zaspawane sa wszystkie otwory i wygladzona powierzchnia pomalowana jest na czarny polysk, przewody sa ukryte w nadkolach



Moje auto i silnik maja 130tys przebiegu tak wiec pod pokrywa raczej czysciutko i pomimo ze na gladziach cylindrow widac orginalne honowanie chce oddac blok jednak do honowania od nowa



Podzespoły dobieram przy nie ocenionej pomocy Karola z FTWL, na ta chwile brakuje jeszcze decyzji na jakiej turbinie opierac ten setup, kusi mnie twinscroll ale to jeszcze troche do wyboru, w garazu lezy jeszcze kilka gratow typu zaciski hamulcowe pod bbk, nowe dokladki, beda inne fotele plan jest zeby auto zaczeło jezdzic w obojetnie jakiej formie w tym sezonie, a juz z czasem bede dokladal potrzebne partsy