e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Pat-325 »

0.63, najmniejsze z możliwych.
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Kusy6 »

I jaka moc na 1.2 bar? Bo jeśli było na zdjęciu to się nie wyświetla
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Pat-325 »

Wyszło słabo, 420KM/550Nm. Zniknął dół i turbo słabo wstawało.
Znalazłem przyczynę, ale jak już miałem wszystko rozebrane to padł pomysł na nowy kolektor wydechowy.
Na dniach powinien być, składam wszystko do kupy i atakuję rolki raz jeszcze.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Pat-325 »

Oooo. mam rok czasu do nadrobienia.
Dobrze, że nie było tego dużo :hyhy:

Nie miałem żadnego problemu ze sprzęgłem, przynajmniej tak mi się wydawało. Na półce czekał już zestaw dwutarczowy od FTWL Motorsport, więc zrzuciliśmy skrzynię a naszym oczom ukazał się las.. krzyży.. a w zasadzie to pęknięć. Koło zamachowe spękane i przypalone, docisk śmietnik, tarcza wyjechana aż miło.

Obrazek
Obrazek

Następnie zamontowaliśmy regulowane wahacze od FTWL Motorsport, co spowodowało problemy z napędem a w zasadzie to z podnoszeniem dyfra tak że wjeżdżał w podłogę. Pomógł Strongflex na całym tylnym wózku.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Później był czerwiec, zakupiłem sobie kolejnego trupa e36 compact z roku 2000, niestety 1.9 105 koni. A także pozyskałem stabilizator H&R.

Obrazek
Obrazek

W wakacje trochę się najeździliśmy. Przez sezon natłukłem 12000km.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xwR_bx3UiP0[/youtube]

Obrazek
Obrazek

W sierpniu niefortunnie zachciało mi się pojechać na hamownię. Oczom ukazały się takie smutne kreski przy doładowaniu 1.2b z GT3076r.

Obrazek

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rGU4GIpduU4[/youtube]

Coś było nie tak, dół gdzieś spierdzielił, góra też jakby słaba. Nie zważając na to, dmuchnęliśmy 1.5b. Co zaskutkowało podniesieniem mocy o całe 5KM.. i podniosło głowicę. W sumie moja wina bo została skręcona na 90Nm, jedynie. Sekcja zwłok nie wykazała żadnych ofiar (pomijając niedziałającego vanosa z powodu okręcenia śrubki od wałka). Jedynie woda przedostawała się do komory spalania. Głowica została sprawdzona, splanowana i wrzucona na blok. Tym razem skręcona na 120Nm.

Obrazek
Obrazek

Tu nastąpiło pewne spowolnienie akcji, gdyż w momencie awarii postanowiłem zmienić kolektor wydechowy. Zgadałem się z moim ziomkiem Karolem z FTWL Motorsport, że chce nowy kolektor. Dostałem prototypowy wydech na bazie flanszy CNC, pełen kwas, twinscroll. Chwilę trwała produkcja, kolejną chwilę trwał montaż i potrzebne do tego modyfikacje (jak wspawanie WG, czy też przeróbka wydechu). Wszystko jest tak zrobione, że kolektor da się ściągnąć i założyć bez wyciągania silnika czy też innych kombinacji. Karol do paczki dołożył narzędzie montażowe w płynie :hurra:

Obrazek
Obrazek

Po montażu wyjechałem na jazdę testową i od razu na rolki.

Obrazek
Obrazek

Ten siwy dym w powietrzu nie zwiastował niczego dobrego. Zrobiliśmy tylko jeden pomiar do 4000rpm.

Obrazek

Zadymienie było na tyle duże, że zrezygnowaliśmy z dalszych prób. Podejrzenia padły na urwaną półkę tłoka, awarię sprężarki lub problem z ciśnieniem oleju na pompie. Auto na podnośnik, turbo zaszczane całe olejem. Ale tego nie ruszaliśmy. Od początku istnienia tego silnika miałem problemy z popychaczami, stwierdziliśmy że zaczniemy od zmiany pompy oleju. Przy okazji wjechała nowa miska z wspawanym wyjściem AN10 do spływu oleju - wcześniej była rurka która lubiła sobie cieknąć.

Obrazek

Poskładaliśmy furę do kupy i na ten moment działa. Jeszcze czasami lubi jej się puścić dyma, głównie dlatego że dolotu nie ściągałem a jest cały w oleju.
Na hamowni jeszcze nie byłem, w sumie to nie wiem czy chce się stresować przed świętami że znów coś pójdzie nie tak.

Obrazek

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bQ-PXJUEIrg[/youtube]

Także ten, jak się nie ma szczęścia to i można zginąć wstając z łóżka :)
Takie turbo przygody.
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: corey »

Z tym dopierniczaniem glowicy to nie ma co przesadzac. Sam zabilem pare blokow za mocnym dociagnieciem. Peka z gwintu do kanalu wodnego. Szkoda to mowic ale chyba nie masz szczescia do modyfikacji. Ciekawe jest co trzyma moc tutaj. Powodzenia ! Auto i projekt bardzo schludne.
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: gadziuWLKP »

Na twoim przykładzie widać, że doświadczenie uturbienia kilku turbo bmek to a mało, żeby przewidzieć wszystkie sytuacje, które mogą się przydarzyć. Po to mamy forum, żeby dzielić się wiedzą i informować także o niepowodzeniach na których się wszyscy uczymy. Szacun za projekt, dziękuję za pomoc dla mnie kiedy kompletowałem i składałem zestaw. Odnośnie gratów z FTWL to też mogę polecić. Karol, ma dużą wiedzę, dobre produkty i o dziwo nie wciska kitu lub wręcz odradza pewne rozwiązania, które dla wielu osób wydają się właściwe biorąc pod uwagę specyfikacje dla której buduje się auto. Mam na myśli produkty, które sam oferuje.
Powodzenia!
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Pat-325 »

corey pisze:Szkoda to mowic ale chyba nie masz szczescia do modyfikacji.
Stety/niestety nie dotyczy to tylko modyfikacji. Już tak mam, że do wszystkiego muszę robić kilka podejść :śmiech:
corey pisze:Auto i projekt bardzo schludne.
Dzięki :piwo:
gadziuWLKP pisze:Na twoim przykładzie widać, że doświadczenie uturbienia kilku turbo bmek to a mało, żeby przewidzieć wszystkie sytuacje, które mogą się przydarzyć.
Tak to jest jak się grzebie w starych trupach :D
Ale na pocieszenie to tak jest wszędzie, seryjne auta też się psują ;)
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Pat-325 »

I ostatnie hamowanie w tym roku.
Jedyna zmiana od ostatniego hamowania to kolektor wydechowy od FTWL Motorsport.

1.2b z Garrett GT3076r, 1.0b poniżej 3000rpm, nadciśnienie od 1800rpm. Była ochota na więcej, ale zauważyliśmy że dupka turbiny 0.63 już się lekko przypycha. Nie męczyliśmy więcej i na ten moment zostaje te 440KM/566Nm. Trzeba zapolować na żeliwo twin scroll ar 0.86, żeby w 100% wykorzystać możliwości kolektora.

Nie pytajcie jak jedzie, bo nie mam pojęcia. Warunki są takie, że jak tylko pojawia się powyżej 2500rpm to auto staje bokiem.

Także ten, wykres (z porównianem do najlepszego wyniku na tym samym doładowaniu na poprzednim kolektorze):
Obrazek

I videło:
https://www.youtube.com/watch?v=NVjUJ6mjRYQ" onclick="window.open(this.href);return false;
bale1971
User
Posty: 37
Rejestracja: 16 cze 2018, o 21:22
Imię: bartek
lokalizacja: Polska

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: bale1971 »

Popychacze... klepią ?? przez szpilki m12. W głowicy są kanały olejowe przechodzące przez szpilki.
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Kusy6 »

bale1971 pisze:Popychacze... klepią ?? przez szpilki m12. W głowicy są kanały olejowe przechodzące przez szpilki.
:blink2: Czy aby na pewno?
bale1971
User
Posty: 37
Rejestracja: 16 cze 2018, o 21:22
Imię: bartek
lokalizacja: Polska

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: bale1971 »

widziałem taki przypadek... przy szpilkach M12 trzeba powiększyć 2 otwory w głowicy na co najmniej 13mm w tych w przez które przechodzi magistrala olejowa do kasety.
...ale mogę się mylić.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Miś »

Magistrala idzie osobnym kanałem pojedynczym do głowicy, czasem w bloku jest diwajs taki wkręcony nawet w ten kanał.

Wreszcie te kreski przypominają doładowane m52b28, gratki cierpliwości i wyników. :)
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Pat-325 »

Miś pisze:Wreszcie te kreski przypominają doładowane m52b28, gratki cierpliwości i wyników. :)
Trochę to trwało, ale się udało haha.
Dzięki.

Tu trochę dźwięku i akcji ;)
https://www.youtube.com/watch?v=j8bJ9LaAPT0" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: Miś »

Zajebiście dźwiękowo chodzi, serio. :piwo:
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
bale1971
User
Posty: 37
Rejestracja: 16 cze 2018, o 21:22
Imię: bartek
lokalizacja: Polska

Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r

Post autor: bale1971 »

... i jakie niskie EGT :eee:
ODPOWIEDZ