e36 328 m52b28 Garrett GT3076r
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r
0.63, najmniejsze z możliwych.
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r
I jaka moc na 1.2 bar? Bo jeśli było na zdjęciu to się nie wyświetla
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r
Wyszło słabo, 420KM/550Nm. Zniknął dół i turbo słabo wstawało.
Znalazłem przyczynę, ale jak już miałem wszystko rozebrane to padł pomysł na nowy kolektor wydechowy.
Na dniach powinien być, składam wszystko do kupy i atakuję rolki raz jeszcze.
Znalazłem przyczynę, ale jak już miałem wszystko rozebrane to padł pomysł na nowy kolektor wydechowy.
Na dniach powinien być, składam wszystko do kupy i atakuję rolki raz jeszcze.
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r
Oooo. mam rok czasu do nadrobienia.
Dobrze, że nie było tego dużo :hyhy:
Nie miałem żadnego problemu ze sprzęgłem, przynajmniej tak mi się wydawało. Na półce czekał już zestaw dwutarczowy od FTWL Motorsport, więc zrzuciliśmy skrzynię a naszym oczom ukazał się las.. krzyży.. a w zasadzie to pęknięć. Koło zamachowe spękane i przypalone, docisk śmietnik, tarcza wyjechana aż miło.
Następnie zamontowaliśmy regulowane wahacze od FTWL Motorsport, co spowodowało problemy z napędem a w zasadzie to z podnoszeniem dyfra tak że wjeżdżał w podłogę. Pomógł Strongflex na całym tylnym wózku.
Później był czerwiec, zakupiłem sobie kolejnego trupa e36 compact z roku 2000, niestety 1.9 105 koni. A także pozyskałem stabilizator H&R.
W wakacje trochę się najeździliśmy. Przez sezon natłukłem 12000km.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xwR_bx3UiP0[/youtube]
W sierpniu niefortunnie zachciało mi się pojechać na hamownię. Oczom ukazały się takie smutne kreski przy doładowaniu 1.2b z GT3076r.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rGU4GIpduU4[/youtube]
Coś było nie tak, dół gdzieś spierdzielił, góra też jakby słaba. Nie zważając na to, dmuchnęliśmy 1.5b. Co zaskutkowało podniesieniem mocy o całe 5KM.. i podniosło głowicę. W sumie moja wina bo została skręcona na 90Nm, jedynie. Sekcja zwłok nie wykazała żadnych ofiar (pomijając niedziałającego vanosa z powodu okręcenia śrubki od wałka). Jedynie woda przedostawała się do komory spalania. Głowica została sprawdzona, splanowana i wrzucona na blok. Tym razem skręcona na 120Nm.
Tu nastąpiło pewne spowolnienie akcji, gdyż w momencie awarii postanowiłem zmienić kolektor wydechowy. Zgadałem się z moim ziomkiem Karolem z FTWL Motorsport, że chce nowy kolektor. Dostałem prototypowy wydech na bazie flanszy CNC, pełen kwas, twinscroll. Chwilę trwała produkcja, kolejną chwilę trwał montaż i potrzebne do tego modyfikacje (jak wspawanie WG, czy też przeróbka wydechu). Wszystko jest tak zrobione, że kolektor da się ściągnąć i założyć bez wyciągania silnika czy też innych kombinacji. Karol do paczki dołożył narzędzie montażowe w płynie :hurra:
Po montażu wyjechałem na jazdę testową i od razu na rolki.
Ten siwy dym w powietrzu nie zwiastował niczego dobrego. Zrobiliśmy tylko jeden pomiar do 4000rpm.
Zadymienie było na tyle duże, że zrezygnowaliśmy z dalszych prób. Podejrzenia padły na urwaną półkę tłoka, awarię sprężarki lub problem z ciśnieniem oleju na pompie. Auto na podnośnik, turbo zaszczane całe olejem. Ale tego nie ruszaliśmy. Od początku istnienia tego silnika miałem problemy z popychaczami, stwierdziliśmy że zaczniemy od zmiany pompy oleju. Przy okazji wjechała nowa miska z wspawanym wyjściem AN10 do spływu oleju - wcześniej była rurka która lubiła sobie cieknąć.
Poskładaliśmy furę do kupy i na ten moment działa. Jeszcze czasami lubi jej się puścić dyma, głównie dlatego że dolotu nie ściągałem a jest cały w oleju.
Na hamowni jeszcze nie byłem, w sumie to nie wiem czy chce się stresować przed świętami że znów coś pójdzie nie tak.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bQ-PXJUEIrg[/youtube]
Także ten, jak się nie ma szczęścia to i można zginąć wstając z łóżka
Takie turbo przygody.
Dobrze, że nie było tego dużo :hyhy:
Nie miałem żadnego problemu ze sprzęgłem, przynajmniej tak mi się wydawało. Na półce czekał już zestaw dwutarczowy od FTWL Motorsport, więc zrzuciliśmy skrzynię a naszym oczom ukazał się las.. krzyży.. a w zasadzie to pęknięć. Koło zamachowe spękane i przypalone, docisk śmietnik, tarcza wyjechana aż miło.
Następnie zamontowaliśmy regulowane wahacze od FTWL Motorsport, co spowodowało problemy z napędem a w zasadzie to z podnoszeniem dyfra tak że wjeżdżał w podłogę. Pomógł Strongflex na całym tylnym wózku.
Później był czerwiec, zakupiłem sobie kolejnego trupa e36 compact z roku 2000, niestety 1.9 105 koni. A także pozyskałem stabilizator H&R.
W wakacje trochę się najeździliśmy. Przez sezon natłukłem 12000km.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xwR_bx3UiP0[/youtube]
W sierpniu niefortunnie zachciało mi się pojechać na hamownię. Oczom ukazały się takie smutne kreski przy doładowaniu 1.2b z GT3076r.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rGU4GIpduU4[/youtube]
Coś było nie tak, dół gdzieś spierdzielił, góra też jakby słaba. Nie zważając na to, dmuchnęliśmy 1.5b. Co zaskutkowało podniesieniem mocy o całe 5KM.. i podniosło głowicę. W sumie moja wina bo została skręcona na 90Nm, jedynie. Sekcja zwłok nie wykazała żadnych ofiar (pomijając niedziałającego vanosa z powodu okręcenia śrubki od wałka). Jedynie woda przedostawała się do komory spalania. Głowica została sprawdzona, splanowana i wrzucona na blok. Tym razem skręcona na 120Nm.
Tu nastąpiło pewne spowolnienie akcji, gdyż w momencie awarii postanowiłem zmienić kolektor wydechowy. Zgadałem się z moim ziomkiem Karolem z FTWL Motorsport, że chce nowy kolektor. Dostałem prototypowy wydech na bazie flanszy CNC, pełen kwas, twinscroll. Chwilę trwała produkcja, kolejną chwilę trwał montaż i potrzebne do tego modyfikacje (jak wspawanie WG, czy też przeróbka wydechu). Wszystko jest tak zrobione, że kolektor da się ściągnąć i założyć bez wyciągania silnika czy też innych kombinacji. Karol do paczki dołożył narzędzie montażowe w płynie :hurra:
Po montażu wyjechałem na jazdę testową i od razu na rolki.
Ten siwy dym w powietrzu nie zwiastował niczego dobrego. Zrobiliśmy tylko jeden pomiar do 4000rpm.
Zadymienie było na tyle duże, że zrezygnowaliśmy z dalszych prób. Podejrzenia padły na urwaną półkę tłoka, awarię sprężarki lub problem z ciśnieniem oleju na pompie. Auto na podnośnik, turbo zaszczane całe olejem. Ale tego nie ruszaliśmy. Od początku istnienia tego silnika miałem problemy z popychaczami, stwierdziliśmy że zaczniemy od zmiany pompy oleju. Przy okazji wjechała nowa miska z wspawanym wyjściem AN10 do spływu oleju - wcześniej była rurka która lubiła sobie cieknąć.
Poskładaliśmy furę do kupy i na ten moment działa. Jeszcze czasami lubi jej się puścić dyma, głównie dlatego że dolotu nie ściągałem a jest cały w oleju.
Na hamowni jeszcze nie byłem, w sumie to nie wiem czy chce się stresować przed świętami że znów coś pójdzie nie tak.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bQ-PXJUEIrg[/youtube]
Także ten, jak się nie ma szczęścia to i można zginąć wstając z łóżka
Takie turbo przygody.
-
- Forumowicz
- Posty: 306
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Lublin
Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r
Z tym dopierniczaniem glowicy to nie ma co przesadzac. Sam zabilem pare blokow za mocnym dociagnieciem. Peka z gwintu do kanalu wodnego. Szkoda to mowic ale chyba nie masz szczescia do modyfikacji. Ciekawe jest co trzyma moc tutaj. Powodzenia ! Auto i projekt bardzo schludne.
-
- Forumowicz
- Posty: 537
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wlkp
Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r
Na twoim przykładzie widać, że doświadczenie uturbienia kilku turbo bmek to a mało, żeby przewidzieć wszystkie sytuacje, które mogą się przydarzyć. Po to mamy forum, żeby dzielić się wiedzą i informować także o niepowodzeniach na których się wszyscy uczymy. Szacun za projekt, dziękuję za pomoc dla mnie kiedy kompletowałem i składałem zestaw. Odnośnie gratów z FTWL to też mogę polecić. Karol, ma dużą wiedzę, dobre produkty i o dziwo nie wciska kitu lub wręcz odradza pewne rozwiązania, które dla wielu osób wydają się właściwe biorąc pod uwagę specyfikacje dla której buduje się auto. Mam na myśli produkty, które sam oferuje.
Powodzenia!
Powodzenia!
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r
Stety/niestety nie dotyczy to tylko modyfikacji. Już tak mam, że do wszystkiego muszę robić kilka podejśćcorey pisze:Szkoda to mowic ale chyba nie masz szczescia do modyfikacji.
Dziękicorey pisze:Auto i projekt bardzo schludne.
Tak to jest jak się grzebie w starych trupachgadziuWLKP pisze:Na twoim przykładzie widać, że doświadczenie uturbienia kilku turbo bmek to a mało, żeby przewidzieć wszystkie sytuacje, które mogą się przydarzyć.
Ale na pocieszenie to tak jest wszędzie, seryjne auta też się psują
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r
I ostatnie hamowanie w tym roku.
Jedyna zmiana od ostatniego hamowania to kolektor wydechowy od FTWL Motorsport.
1.2b z Garrett GT3076r, 1.0b poniżej 3000rpm, nadciśnienie od 1800rpm. Była ochota na więcej, ale zauważyliśmy że dupka turbiny 0.63 już się lekko przypycha. Nie męczyliśmy więcej i na ten moment zostaje te 440KM/566Nm. Trzeba zapolować na żeliwo twin scroll ar 0.86, żeby w 100% wykorzystać możliwości kolektora.
Nie pytajcie jak jedzie, bo nie mam pojęcia. Warunki są takie, że jak tylko pojawia się powyżej 2500rpm to auto staje bokiem.
Także ten, wykres (z porównianem do najlepszego wyniku na tym samym doładowaniu na poprzednim kolektorze):
I videło:
https://www.youtube.com/watch?v=NVjUJ6mjRYQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Jedyna zmiana od ostatniego hamowania to kolektor wydechowy od FTWL Motorsport.
1.2b z Garrett GT3076r, 1.0b poniżej 3000rpm, nadciśnienie od 1800rpm. Była ochota na więcej, ale zauważyliśmy że dupka turbiny 0.63 już się lekko przypycha. Nie męczyliśmy więcej i na ten moment zostaje te 440KM/566Nm. Trzeba zapolować na żeliwo twin scroll ar 0.86, żeby w 100% wykorzystać możliwości kolektora.
Nie pytajcie jak jedzie, bo nie mam pojęcia. Warunki są takie, że jak tylko pojawia się powyżej 2500rpm to auto staje bokiem.
Także ten, wykres (z porównianem do najlepszego wyniku na tym samym doładowaniu na poprzednim kolektorze):
I videło:
https://www.youtube.com/watch?v=NVjUJ6mjRYQ" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- User
- Posty: 37
- Rejestracja: 16 cze 2018, o 21:22
- Imię: bartek
- lokalizacja: Polska
Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r
Popychacze... klepią ?? przez szpilki m12. W głowicy są kanały olejowe przechodzące przez szpilki.
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r
Czy aby na pewno?bale1971 pisze:Popychacze... klepią ?? przez szpilki m12. W głowicy są kanały olejowe przechodzące przez szpilki.
-
- User
- Posty: 37
- Rejestracja: 16 cze 2018, o 21:22
- Imię: bartek
- lokalizacja: Polska
Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r
widziałem taki przypadek... przy szpilkach M12 trzeba powiększyć 2 otwory w głowicy na co najmniej 13mm w tych w przez które przechodzi magistrala olejowa do kasety.
...ale mogę się mylić.
...ale mogę się mylić.
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1798
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r
Magistrala idzie osobnym kanałem pojedynczym do głowicy, czasem w bloku jest diwajs taki wkręcony nawet w ten kanał.
Wreszcie te kreski przypominają doładowane m52b28, gratki cierpliwości i wyników.
Wreszcie te kreski przypominają doładowane m52b28, gratki cierpliwości i wyników.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r
Trochę to trwało, ale się udało haha.Miś pisze:Wreszcie te kreski przypominają doładowane m52b28, gratki cierpliwości i wyników.
Dzięki.
Tu trochę dźwięku i akcji
https://www.youtube.com/watch?v=j8bJ9LaAPT0" onclick="window.open(this.href);return false;
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1798
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r
Zajebiście dźwiękowo chodzi, serio.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- User
- Posty: 37
- Rejestracja: 16 cze 2018, o 21:22
- Imię: bartek
- lokalizacja: Polska
Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r
... i jakie niskie EGT