E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W Wykres str.12

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: k64 »

jak by ktos jeszcze mial obawy o m10 arp ,

10sek street car od mojej żony :P

https://www.youtube.com/watch?v=N_w9By4iqW0" onclick="window.open(this.href);return false;

video z zeszlego roku , 10,5 robila et , boost byl w granicach 2 barow, moc 850+-

pozdr
.
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: corey »

. pisze:
corey pisze:
. pisze:
corey pisze:Mi nigdy uszczelka oem nie wytrzymala wiecej niz okolo 0.8 bara. Prob bylo naprawde duzo. Kanapka jeszcze gorzej- sam nigdy nie montowalem kanapki ale stroilem kilka kanapek i zawsze to sie konczylo wydmuchaniem.
Ona w n/a potrafi strzelic. Taki urok r6. Wiem ze niektorym kanapki trzymaja i sprzegla na docisku m57. Pytanie ile tam prawdziwej mocy jest.
Sama kanapka czy uszczelka nie jest problemem, bloki maja byc splanowane, glowice proste jak stół bilardowy, a zamiast zwyklych naciagajcych sie srub maja byc arp. Takie sety na 1,7 latają. Na zwyklej uszczelce lata między innymi boris z usa swoim e30 7 sekundowym (rekord swiata na seryjnych zawieszeniu), tak, zwykla uszczelka pod glowica + arp . Nie rozciąganie sie srub przy ogniu to najwazniejszy element.

zawsze planuje blok i glowice. Nigdy oem srub , ale tez nie bralem jeszcze arp. Montuje piramidki i problem konczy sie raz na zawsze. 7s na oem uszczelce hmm, ja tez stosuje oem uszczelke do piramidek to tez chyba moge tak napisac?, albo zaoringowac blok i tez mowic ze mam oem uszczelke? w obu przypadkach to przeciez prawda,tylko taka pol-prawda . auto borisa jest gdzies opisane? moze masz link?


EDIT. Znalazlem topik z budowa e30 borisa @djborla
I UWAGA sam wlasciciel pisze o swojej uszczelce pod glowica nastepujace slowa:

those are just o-rings no pyramids(i don't like the idea if being a gunea pig), i am using stock gasket(erling)and orings .012 protrusion above deck no groove in head.
B.

NIestety kamil legenda oem uszczelki upadla. Boris ma oringowany blok, tak jak myslalem. Kolejny mit upadl.
ale ja doskonale wiem ze ma oringowany blok tak tu racja , jestem z nim w stalym kontakcie od paru lat, tylko ze on laduje 2,7 bara. najwazniejsza jest szpilka, plastelinowa oem sluzy kolejny rok na 1,2 bara w naszym lotusie ale e30 500KM od sebastiana ktora tez tuaj opisalem po roku upalania na 1,4 bara miala zwykle sruby poprostu juz rozciagniete i odkrecac mozna bylo mala grzechoteczka.
My ladujemy 2,2 bara moce pod 1000, aktualanie na naszym systemie piramidek ale najwazniejsze arp i to nie arp2000 a na tych ciut mocniejszych . przekladka nie ma nic do gadania przy mniejszych mocach, wiekszosc projektow w usa sklada sie z Przekladki na DOLE TYLKO + uszczelki athena z cutringami, robia wtedy okolice 9 cr , skrecaja arp2000 i robia spore moce. szpila szpila szpila, ale ty o tym wiesz ;)

p.s. boris tak tylko na swoim fb opisuje zmiany co jakis czas, szalony projekt

kamil, czyli dla ciebie oringowany blok to jest oryginalna uszczelka?
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: k64 »

corey pisze:
. pisze:
corey pisze:
. pisze:
corey pisze:Mi nigdy uszczelka oem nie wytrzymala wiecej niz okolo 0.8 bara. Prob bylo naprawde duzo. Kanapka jeszcze gorzej- sam nigdy nie montowalem kanapki ale stroilem kilka kanapek i zawsze to sie konczylo wydmuchaniem.
Ona w n/a potrafi strzelic. Taki urok r6. Wiem ze niektorym kanapki trzymaja i sprzegla na docisku m57. Pytanie ile tam prawdziwej mocy jest.
Sama kanapka czy uszczelka nie jest problemem, bloki maja byc splanowane, glowice proste jak stół bilardowy, a zamiast zwyklych naciagajcych sie srub maja byc arp. Takie sety na 1,7 latają. Na zwyklej uszczelce lata między innymi boris z usa swoim e30 7 sekundowym (rekord swiata na seryjnych zawieszeniu), tak, zwykla uszczelka pod glowica + arp . Nie rozciąganie sie srub przy ogniu to najwazniejszy element.

zawsze planuje blok i glowice. Nigdy oem srub , ale tez nie bralem jeszcze arp. Montuje piramidki i problem konczy sie raz na zawsze. 7s na oem uszczelce hmm, ja tez stosuje oem uszczelke do piramidek to tez chyba moge tak napisac?, albo zaoringowac blok i tez mowic ze mam oem uszczelke? w obu przypadkach to przeciez prawda,tylko taka pol-prawda . auto borisa jest gdzies opisane? moze masz link?


EDIT. Znalazlem topik z budowa e30 borisa @djborla
I UWAGA sam wlasciciel pisze o swojej uszczelce pod glowica nastepujace slowa:

those are just o-rings no pyramids(i don't like the idea if being a gunea pig), i am using stock gasket(erling)and orings .012 protrusion above deck no groove in head.
B.

NIestety kamil legenda oem uszczelki upadla. Boris ma oringowany blok, tak jak myslalem. Kolejny mit upadl.
ale ja doskonale wiem ze ma oringowany blok tak tu racja , jestem z nim w stalym kontakcie od paru lat, tylko ze on laduje 2,7 bara. najwazniejsza jest szpilka, plastelinowa oem sluzy kolejny rok na 1,2 bara w naszym lotusie ale e30 500KM od sebastiana ktora tez tuaj opisalem po roku upalania na 1,4 bara miala zwykle sruby poprostu juz rozciagniete i odkrecac mozna bylo mala grzechoteczka.
My ladujemy 2,2 bara moce pod 1000, aktualanie na naszym systemie piramidek ale najwazniejsze arp i to nie arp2000 a na tych ciut mocniejszych . przekladka nie ma nic do gadania przy mniejszych mocach, wiekszosc projektow w usa sklada sie z Przekladki na DOLE TYLKO + uszczelki athena z cutringami, robia wtedy okolice 9 cr , skrecaja arp2000 i robia spore moce. szpila szpila szpila, ale ty o tym wiesz ;)

p.s. boris tak tylko na swoim fb opisuje zmiany co jakis czas, szalony projekt

kamil, czyli dla ciebie oringowany blok to jest oryginalna uszczelka?
oczywiscie ze nie, i wprowadzilem w blad co niektorych bo u borisa tak jest, ale wczesniej mial oem i nic wiecej, i rowniez srogi boost, zreszta znam wielu co testowalo rozne sposoby i prawda jest taka ze jak szpila sie poddaje to poddaje sie nawet najlepsza uszczelka. A przy takim dla mnie leciwym doladowaniu jak w temacie tutaj istnieje , oboje wiemy ze problem jest wlasnie szpilka.

lepszy Przyklad moze byc tutaj stary temat dawida e36, mial dwie uszczelki reinza skrecone na arp, i robil 10sek na cwiare, boost sporo wiekszy
https://www.youtube.com/watch?v=osdSk-tKo2w" onclick="window.open(this.href);return false;
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: corey »

. pisze:
corey pisze:
. pisze:
corey pisze:
. pisze: Sama kanapka czy uszczelka nie jest problemem, bloki maja byc splanowane, glowice proste jak stół bilardowy, a zamiast zwyklych naciagajcych sie srub maja byc arp. Takie sety na 1,7 latają. Na zwyklej uszczelce lata między innymi boris z usa swoim e30 7 sekundowym (rekord swiata na seryjnych zawieszeniu), tak, zwykla uszczelka pod glowica + arp . Nie rozciąganie sie srub przy ogniu to najwazniejszy element.

zawsze planuje blok i glowice. Nigdy oem srub , ale tez nie bralem jeszcze arp. Montuje piramidki i problem konczy sie raz na zawsze. 7s na oem uszczelce hmm, ja tez stosuje oem uszczelke do piramidek to tez chyba moge tak napisac?, albo zaoringowac blok i tez mowic ze mam oem uszczelke? w obu przypadkach to przeciez prawda,tylko taka pol-prawda . auto borisa jest gdzies opisane? moze masz link?


EDIT. Znalazlem topik z budowa e30 borisa @djborla
I UWAGA sam wlasciciel pisze o swojej uszczelce pod glowica nastepujace slowa:

those are just o-rings no pyramids(i don't like the idea if being a gunea pig), i am using stock gasket(erling)and orings .012 protrusion above deck no groove in head.
B.

NIestety kamil legenda oem uszczelki upadla. Boris ma oringowany blok, tak jak myslalem. Kolejny mit upadl.
ale ja doskonale wiem ze ma oringowany blok tak tu racja , jestem z nim w stalym kontakcie od paru lat, tylko ze on laduje 2,7 bara. najwazniejsza jest szpilka, plastelinowa oem sluzy kolejny rok na 1,2 bara w naszym lotusie ale e30 500KM od sebastiana ktora tez tuaj opisalem po roku upalania na 1,4 bara miala zwykle sruby poprostu juz rozciagniete i odkrecac mozna bylo mala grzechoteczka.
My ladujemy 2,2 bara moce pod 1000, aktualanie na naszym systemie piramidek ale najwazniejsze arp i to nie arp2000 a na tych ciut mocniejszych . przekladka nie ma nic do gadania przy mniejszych mocach, wiekszosc projektow w usa sklada sie z Przekladki na DOLE TYLKO + uszczelki athena z cutringami, robia wtedy okolice 9 cr , skrecaja arp2000 i robia spore moce. szpila szpila szpila, ale ty o tym wiesz ;)

p.s. boris tak tylko na swoim fb opisuje zmiany co jakis czas, szalony projekt

kamil, czyli dla ciebie oringowany blok to jest oryginalna uszczelka?
oczywiscie ze nie, i wprowadzilem w blad co niektorych bo u borisa tak jest, ale wczesniej mial oem i nic wiecej, i rowniez srogi boost, zreszta znam wielu co testowalo rozne sposoby i prawda jest taka ze jak szpila sie poddaje to poddaje sie nawet najlepsza uszczelka. A przy takim dla mnie leciwym doladowaniu jak w temacie tutaj istnieje , oboje wiemy ze problem jest wlasnie szpilka.

lepszy Przyklad moze byc tutaj stary temat dawida e36, mial dwie uszczelki reinza skrecone na arp, i robil 10sek na cwiare, boost sporo wiekszy
https://www.youtube.com/watch?v=osdSk-tKo2w" onclick="window.open(this.href);return false;

Nie chce mi sie tego dalej kontynuowac ale boris pisze ze oringowanie bloku bylo jedna z pierwszych rzeczy ktore zrobil w silniku. pisal to w 2011 roku kiedy PLANOWAL dopiero starty w obecnej konfiguracji na 80mm turbo. Tak wiem , ze kiedys jego silnik mial oryginalna uszczelke - jak z fabryki wyjechal, napewno.

Dzieki za info odnosnie swojego doswiadczenia, milo ze sie dzielisz. Mi na szpilkach powyzej 1 bara z normalnej wielkosci turbo (gt35+) wydmuchuje uszczelke przy upalaniu badz jezdzie blisko predkosci max. Mam kilka takich wydmuchanych artefaktow na precie w garazu. Swoja droga zawsze wychodzi mi sporo wiecej mocy niz to powiedzmy ''normalnie''. Dlatego pytalem sie Misia jakie wyprzedzenie zaplonu mial samochod o ktorym wspominal, wiadomo ze st. sprezania tez jest b. wazny ale zakladam ze wszyscy odprezaja. Spalania stukowego napewno nie mam bo tych aut bylo kilka i po wymianie na piramidki problem sie rozwiazywal. U kolegi z tego tematu moze jest za malo odprezony? 13 atm sprezania to chyba za duzo dla ~9:1.
Horex
Forumowicz
Posty: 293
Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
Imię: Konrad
lokalizacja: Mielec

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Horex »

skoro juz rozmawiamy o arp m10, to są normalnie dostepne do aluminiowych bloków? bo w PL raczej nie do kupienia
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Miś »

corey pisze:mozesz podac jakie turbo i ile zaplonu tam bylo?
S366sxe ts, e70, 19st.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: corey »

Miś pisze:
corey pisze:mozesz podac jakie turbo i ile zaplonu tam bylo?
S366sxe ts, e70, 19st.
Dzieki, bardzo bezpiecznie.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Miś »

Jedyne odprężenie to uszczelka 2,05mm i tłoki toczone, cr 9:1, zaskakująco dobre wstawanie jak na m50b25nv, które w serii do 4000rpm jedzie jak 2000ccm.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: gadziuWLKP »

Miś pisze:
corey pisze:mozesz podac jakie turbo i ile zaplonu tam bylo?
S366sxe ts, e70, 19st.
:eee: Przy jakim obciążeniu rzeczywistym te 19 stopni?
e70 to % mikstury tak?
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Miś »

Maksymalnym górą, taa.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
mlis38
User
Posty: 17
Rejestracja: 9 kwie 2017, o 11:26
Imię: Maciej
lokalizacja: Nowy Sacz

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: mlis38 »

A mam jeszcze pytanie czy możnaby zamontować uszczelke najgrubsza dostępną 2.04mm do takiego setupu. Wydaje mi się że pod taki boost lepiej by było jeszcze trochę bardziej odprężyć ten motor.
Czy grubsza uszczelka to jeszcze większa szansa na wydmuchanie?
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Miś »

2,05mm to dobra opcja na odprężenie. Moim zdaniem tutaj zawiodło coś innego, każda uszczelka może być wydmuchana jeśli powierzchnie są krzywe w trakcie jazdy albo śruby trzymają słabo/nierówno.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Jack95
User
Posty: 89
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Jack95 »

Jutro wszystko pomierzę i zobaczymy jak to wygląda, puki co przelecę gwintownikiem blok i śruby, zamówiłem uszczelkę 2.05 erlinga i skręcę to wszystko. Teraz pytanie czy składać na loctite 3020 czy na sucho ? I jak dokręcić na seryjny moment + kąt czy dowalić na 100nm w kilku etapach?
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Kusy6 »

Jack95 pisze:Jutro wszystko pomierzę i zobaczymy jak to wygląda, puki co przelecę gwintownikiem blok i śruby, zamówiłem uszczelkę 2.05 erlinga i skręcę to wszystko. Teraz pytanie czy składać na loctite 3020 czy na sucho ? I jak dokręcić na seryjny moment + kąt czy dowalić na 100nm w kilku etapach?
Jeśli M11/M12 to tak jak zaleca producent szpilek, jeśli ori szpilki no to tak jak seria skręcasz. 3020 nie zaszkodzi, ja dawałem
Jack95
User
Posty: 89
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Jack95 »

Kusy6 pisze:
Jack95 pisze:Jutro wszystko pomierzę i zobaczymy jak to wygląda, puki co przelecę gwintownikiem blok i śruby, zamówiłem uszczelkę 2.05 erlinga i skręcę to wszystko. Teraz pytanie czy składać na loctite 3020 czy na sucho ? I jak dokręcić na seryjny moment + kąt czy dowalić na 100nm w kilku etapach?
Jeśli M11/M12 to tak jak zaleca producent szpilek, jeśli ori szpilki no to tak jak seria skręcasz. 3020 nie zaszkodzi, ja dawałem
Z 3020 zaciekawiło mnie to że bie było problemu ze zdjęciem głowicy cały klej został na uszczelce pomimo tego że wszystko było dokładnie odtłuszczone :blink2:
ODPOWIEDZ