E46 330it LPG M52tuB30 545KM wykres str 7
-
- User
- Posty: 43
- Rejestracja: 9 gru 2014, o 01:35
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Rzeszów
Re: E46 328it LPG M52tuB28
Bioetanol jest droższy i jest to czysty etanol co oznacza że musisz go mieszać z benzyną żeby uzyskać odpowiednią zawartość etanolu, trochę wiecej czasu, moim zdaniem konieczne jest posiadanie szerokopasmówki afr bo można się pomylić lub dostać pomieszany etanol i moga wyjść kwiatki. E85 kupujesz, stroisz raz pod to i lejesz, tyle.
Mieszasz z czym chcesz, jeśli małe proporcje to zostawałbym przy minimum pb98, jesli duże(e70+) to mozna na 95, bez znaczenia.
Mieszasz z czym chcesz, jeśli małe proporcje to zostawałbym przy minimum pb98, jesli duże(e70+) to mozna na 95, bez znaczenia.
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E46 328it LPG M52tuB28
E85 zmienia stosunek na stacjach zawartości etanolu lato/zima, pomiary pokazują nawet E70 realnie w Czechach.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28
Ok. Składając silnik pod mieszankę bioetanol, powinienem zmienić pasowanie tłoków czy pozostać przy standardowym założeniu 5-7 setek luzu?Miś pisze:E85 zmienia stosunek na stacjach zawartości etanolu lato/zima, pomiary pokazują nawet E70 realnie w Czechach.
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E46 328it LPG M52tuB28
Według mnie pasowanie to osobny temat i tutaj nie sugerowałbym się paliwem szczególnie.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28
Przepala mi ok pół l płynu chłodniczego na 200km, szpilki m12 dokręcone na 110nm. Jest sens ściągać wałki i dokręcić na 130Nm czy wymiana UPG tylko?
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28
ODGRUZOWYWANIE
W gruzie trochę się stało, przez zimę stwierdziłem że zmienię gumy wszystkie na poli, a więc rozebrałem całe zawieszenie, jak zobaczyłem podłogę to szkoda było to tak zostawić jak już tyle było rozebrane, no to blacharka poszła na start, powoli wieczorami i zeszło do lata
Ale dziury wycięte, zaspawane, wstawione wzmocnienia tylnego wózka, wypiaskowane, Forsh na rdzę, podkład epoksydowy, Policoat, konserwacja do profili zamkniętych, i składanie po 5 miesiącach stania bez kół. Do tego tylne amory przednie z T4 (polecam), oraz sprężyna z regulacją MTS śmietnik.
Tylne piasty i półosie z 3.0i manual, po 500KM jedna ukręcona, ale było klepane po sprzęgle w 4- 5 osób, sa plany na półosie z touarega, podobno pancerne.
Następnie przygotowuję się na zimę na kolejny STAGE 2 (z tego iż powodu że czasem brakuje mocy, chcąc się dohamować lewą nogą na 3 to czasem się nie dokręci do odcięcia, oraz na 4 już bez hamulca też już do końca się nie dokręci więc i dymu mało), czyli max z obecnej turbiny, z małą dolewką etanolu prawdopodobnie, celuję w okolice 520KM, myślę że w tym zestawie będzie to bezpieczna moc. A i tak silnik od złożenia pożera płyn i robi ciśnienie więc jest do rozbiórki.
Zakupione:
- EBC zamiast MBC by wykorzystać w pełni każde obroty i nie uciekało ciśnienie
- Wtryski Bosch 980cc plus redukcje podwyższające
- Wzmocniona ośka pompy oleju
- Kute tłoki AMP44 3.0 nominał razem z nowymi pierścieniami, sworzniami i zabezpieczeniami
- Wał 3.0
- Kolejny blok (już nie pęknięty) się rozwierca pod M12
No i wygląda to tak:
Na koniec zrobiłem sobie w końcu odpowietrzenie zbiorniczka płynu wspomagania do odmy bo cały czs się zbiorniczek pocił, podniosłem tył do fabrycznej wysokości, teraz czekam jeszcze na dystanse do przodu by też podnieść przód by samochód stał się bardziej seryjny z zewnątrz i był jak najbardziej slipperem.
A wybiegając bardziej do przodu już, STAGE 3 planuję na jeszcze kolejną zimę jeśli 500+ nadal będzie brakować (jeżdżę na śmietnikach 17" tylko), a więc dołożenie drugiej zewnętrznej pompy paliwa jeśli obecnej bosch 044 nie braknie przy najbliższym strojeniu, oraz większa turbina jeśli znajdę taką która nie będzie znacznie później wstawać, a da radę na 600KM na PB, no i nie będzie kosztować jak EFR czy PRECISION. Zastanawiam się nad GTX3582r 0.82, ale zanim wybiorę konkretny model, to musi mnie ktoś na niej przewieźć bym zobaczył jak to wstaje, może ktoś ma coś na myśli i może zaproponować?
W gruzie trochę się stało, przez zimę stwierdziłem że zmienię gumy wszystkie na poli, a więc rozebrałem całe zawieszenie, jak zobaczyłem podłogę to szkoda było to tak zostawić jak już tyle było rozebrane, no to blacharka poszła na start, powoli wieczorami i zeszło do lata
Ale dziury wycięte, zaspawane, wstawione wzmocnienia tylnego wózka, wypiaskowane, Forsh na rdzę, podkład epoksydowy, Policoat, konserwacja do profili zamkniętych, i składanie po 5 miesiącach stania bez kół. Do tego tylne amory przednie z T4 (polecam), oraz sprężyna z regulacją MTS śmietnik.
Tylne piasty i półosie z 3.0i manual, po 500KM jedna ukręcona, ale było klepane po sprzęgle w 4- 5 osób, sa plany na półosie z touarega, podobno pancerne.
Następnie przygotowuję się na zimę na kolejny STAGE 2 (z tego iż powodu że czasem brakuje mocy, chcąc się dohamować lewą nogą na 3 to czasem się nie dokręci do odcięcia, oraz na 4 już bez hamulca też już do końca się nie dokręci więc i dymu mało), czyli max z obecnej turbiny, z małą dolewką etanolu prawdopodobnie, celuję w okolice 520KM, myślę że w tym zestawie będzie to bezpieczna moc. A i tak silnik od złożenia pożera płyn i robi ciśnienie więc jest do rozbiórki.
Zakupione:
- EBC zamiast MBC by wykorzystać w pełni każde obroty i nie uciekało ciśnienie
- Wtryski Bosch 980cc plus redukcje podwyższające
- Wzmocniona ośka pompy oleju
- Kute tłoki AMP44 3.0 nominał razem z nowymi pierścieniami, sworzniami i zabezpieczeniami
- Wał 3.0
- Kolejny blok (już nie pęknięty) się rozwierca pod M12
No i wygląda to tak:
Na koniec zrobiłem sobie w końcu odpowietrzenie zbiorniczka płynu wspomagania do odmy bo cały czs się zbiorniczek pocił, podniosłem tył do fabrycznej wysokości, teraz czekam jeszcze na dystanse do przodu by też podnieść przód by samochód stał się bardziej seryjny z zewnątrz i był jak najbardziej slipperem.
A wybiegając bardziej do przodu już, STAGE 3 planuję na jeszcze kolejną zimę jeśli 500+ nadal będzie brakować (jeżdżę na śmietnikach 17" tylko), a więc dołożenie drugiej zewnętrznej pompy paliwa jeśli obecnej bosch 044 nie braknie przy najbliższym strojeniu, oraz większa turbina jeśli znajdę taką która nie będzie znacznie później wstawać, a da radę na 600KM na PB, no i nie będzie kosztować jak EFR czy PRECISION. Zastanawiam się nad GTX3582r 0.82, ale zanim wybiorę konkretny model, to musi mnie ktoś na niej przewieźć bym zobaczył jak to wstaje, może ktoś ma coś na myśli i może zaproponować?
-
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Brzeg
Re: E46 328it LPG M52tuB28
Ten cały zestaw tłoków ile cię kosztował i jakie jest na nich CR?
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28
Szczegóły na PW, dostałem w dodatku rabatdzorczbond pisze:Ten cały zestaw tłoków ile cię kosztował i jakie jest na nich CR?
Odprężające 8,4:1
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Silnik rozebrany, brak śladów przedmuchów na płaszczyźnie bloku i głowicy.
Luz między tłokiem a tuleja ponad 0.65mm, to normalne? Przynajmniej górka półka tak ma
Zdjęcia na aukcje Allegro
Luz między tłokiem a tuleja ponad 0.65mm, to normalne? Przynajmniej górka półka tak ma
Zdjęcia na aukcje Allegro
- Aguirre
- Turbo-Team
- Posty: 345
- Rejestracja: 12 lut 2011, o 15:09
- Imię: Bogusław
- lokalizacja: Łowicz
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Podlecialy i opiłki jakieś większe na 3 panewki główne wału, z drugiego silnika NA mam w bardzo dobrym stanie, mogę te 3 panewki podebrać z drugiego silnika i jak wał się po skręceniu będzie lekko ręką obracał to będzie git czy raczej wymienić wszystkie na nowe?
A przy okazji wlatują ARP głowicy m11
darmowe zdjęcia na allegro
A przy okazji wlatują ARP głowicy m11
darmowe zdjęcia na allegro
-
- Forumowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Łódź
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Nie no używane panewki jak nowe kosztują ~100zł? Serio, warto się w to bawić?
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Hmm nawet nie pamiętam ile płaciłem, myślałem że ok 200-300zl, to ok
Ktoś poleci jakieś wskaźniki/zegary z alarmem wartości granicznych?
Myślę zmienić swoje bo ciężko skupiać się na drodze mocnym autem i lukać co chwilę na kilka zegarów
Ktoś poleci jakieś wskaźniki/zegary z alarmem wartości granicznych?
Myślę zmienić swoje bo ciężko skupiać się na drodze mocnym autem i lukać co chwilę na kilka zegarów
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 831
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Najtańszy chinol ma alarm, więc co Ty masz tam za lipę to nie wiem
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
depo racing więc nie taka lipa chyba
Panewki patrzyłem 140zl KS więc kupię nowe,
A te wysztukowane można włożyć do gruza NA składanego z odpadów jeśli wał się będzie lekko ręką obracał? Podejrzewam że tak
Panewki patrzyłem 140zl KS więc kupię nowe,
A te wysztukowane można włożyć do gruza NA składanego z odpadów jeśli wał się będzie lekko ręką obracał? Podejrzewam że tak