BMW E21 1980r by PERLIK - str. 15 1,8is turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: korona »

Estetyką się nie przejmuj, będzie czas na poprawki. Jajważniejsze że idzesz jak burza i zaczynasz od tego co najważniejsze czyli buda + doładowany silnik, reszta sie wpasuje jakoś w to wszystko. Tak trzymać :ok:
www.turboBMW.pl
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

korona pisze:Estetyką się nie przejmuj, będzie czas na poprawki. Jajważniejsze że idzesz jak burza i zaczynasz od tego co najważniejsze czyli buda + doładowany silnik, reszta sie wpasuje jakoś w to wszystko. Tak trzymać :ok:
Narazie składam całe auto, patrzę co i gdzie nie pasuje, coś się utnie i dospawa a jak już wszystko będzie pasować i działać jak powinno to autko rozbiorę i poskładam z użycie estetyki :cool2:
BMW e28
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: Michał_Małecki »

perlik pisze:Dzięki Michał :piwo:
Spoko luzik! Podoba mi się !
Maleckis Motorsport
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

Wczoraj odświeżyłem trochę kompresor, dzisiaj poskładałem, założyłem swoje kolektory i pomyślałem że dobrze by było wprawić go w ruch. No więc podłączyłem go pod wiertarkę i ku mojemu zdziwieniu pompował całkiem dobrze he he. Przy próbie przysłonienia kolektora dolotowego wiertarka nie dawała rady i stawała ale zatkanie kolektora wydechowego to już był problem bo dmuchało całkiem mocno.
Możo to i mało istotne ale pierwszy raz widziałem jak taki kompresor pompuje. :heh:
mały filmik, sorry za jakość kręcony telefonem.
http://s941.photobucket.com/albums/ad25 ... r-prba.mp4
BMW e28
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: korona »

Fajnie, trzeba było kątówkę podłączyć to byś go przy 11tys obr/min rozpędził do prędkości roboczej, tyle że mógłby z biurkiem w przeciwnym kierunku uciekać :cool2:
www.turboBMW.pl
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

Witam wszystkich po przerwie :)
W projekcie przez ten czas radykalnych zmian nie ma ale coś sie troszkę ruszyło
Ku mojemu ogromnemu zdziwieniu rekin nigdy nie był bity i nie było nic w nim robione, wymieniane / wycinane, ale nie ma tak dobrze praktycznie cały był w mniejszych lub większych wgniotkach które zostały zakitowane (foto z prac nad kitowaniem)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
AA ! zapomniałem rekin dostał kiedyś delikatnie w nosek bo trochę kitu na sobie miał na masce
Obrazek
jej stan niby nie najgorszy ale mocowanie zawiasów zeżarte przez rdzę, ale jakoś udało sie odratować
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Po kitowaniu całe autko poszło w podkład i praktycznie stoi w nim do dzisiaj
Obrazek
środek też doczekał się kolorku, czarne blachy i biała klatka :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
klatka jak i komora są w białym akrylu.
Obrazek
Obrazek
zawitała też konsola, nagrzewnica, wycieraczki i instalacja elekrtyczna, ori z rekina.
Obrazek
camber pale czakają na założenie
Obrazek

Dzisiaj odebrałem blok z rozwiertu na 2.9 :cool2:
Obrazek
Obrazek
z tłoczkiem
Obrazek
Obrazek
tuleje cylundrów i stopki posmarowałem tawotem narazie by nie lapnęła ich rdza
Obrazek
blok odrazy poszedł do malowania farbą żaroodporną
Obrazek
most w podkład, na dniach kolorek + elektro szpera 8-)
Obrazek
Obrazek

Na razie tyle udało się zdziałać, totalny brak czasu na zabawy w garażyku niestety.
BMW e28
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: mcgiver »

no widze że idziesz w moje slady ze specyfikacją strokera :heh: .
blok tez planowałeś ? o ile ?
nie zebym Ci wchodził na ambicje ale ciekaw jestem komu pierwsze uda się odpalić swojego strokera 2,9 :devill2: , zresztą mi sie nigdzie nie spieszy.
powodzenia z projektem :piwo:
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

Dokładnie MCGIVER co do strokera to poszedłem twoim tropem tak że winien jestem Ci :piwo: a wiadomo co pojemność to pojemność he he :cool2:
blok miałem planowany już o 0.15 ale jeszcze troszkę z niego zbiorę ale to przy okazji jak będę wał korbowy wyważał. Co do odpalenia hmmm zobaczymy 8-)
dzięki i nawzajem
BMW e28
liberator515
Nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 31 paź 2010, o 19:16
Imię: Michał
lokalizacja: Choroszcz

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: liberator515 »

Twoja elektroszpera polega tylko na zaspawaniu mostu czy coś innego ?? ;)
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: Blacha »

liberator515 pisze:Twoja elektroszpera polega tylko na zaspawaniu mostu czy coś innego ?? ;)
A co można zrobić innego po za zaspawaniem satelit w koszu :dry: Dlatego to się nazywa elektroszpera :wink2:
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: g-rad »

elektroszpera jest słowotworem, który wywodzi się od niezastąpionej spawarki elektrodowej ;)
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

No właśnie elektroszpera to słowo od spawarki elektrodowej a jak ja zaspawałem most migomatem to jaka to będzie szpera ? :blink2: :heh:
BMW e28
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: elmo0104 »

Oo jak migiem to spawałeś to już nie będzie żadna szpera.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: Grzesi(E30)k »

drutoszpera :śmiech:

Od razu wsadzaj w belkę tuleje poliuretanowe bo w e30 zjada je w zastraszającym tempie elektro :heh:
-chałturnik-
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

elmo0104 pisze:Oo jak migiem to spawałeś to już nie będzie żadna szpera.
Tzn. że migomat nie da rady przetopić za dobrze i może to szybko puścić czy co ? Spawałem to besterem na 4 biegu, zęby w moście były całe czerwone i zdaje się że spaw jest w "miarę" mocny, jak padnie to mówi się trudno (oby nie przy vmax-ie :dry: )
Grzesi(E30)k pisze:drutoszpera :śmiech:

Od razu wsadzaj w belkę tuleje poliuretanowe bo w e30 zjada je w zastraszającym tempie elektro :heh:
ale czy nie bedzie to za sztywne wszystko ? czy tak własnie ma być ??
Problem w tym że w budzie nie mam żadnych gum,(mocujących ławe do budy ) seryjne co były to wyrwałem je podczas rozbierania auta i wspawałem tam podwójna blachę 2 mm i teraz myślałem zeby dać ori tuleje z e30 żeby na czymś to się ruszało / pracowało. Co myślicie ?
BMW e28
ODPOWIEDZ