[DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: ProxRox »

Chycu pisze: 25 sty 2021, o 16:15 z jakiego materiału musi być taki kolektor z 3d?
Najlepiej nylon, i przekładka Teflonowa, między głowicą, a kolektorem.
Sauber86
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 24 mar 2021, o 19:48
Imię: Kamil
lokalizacja: Kraków

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: Sauber86 »

ProxRox pisze: 14 gru 2020, o 13:43 Głowice są takie same, nawet wałki. W przypadku m43b18 przy doładowaniu 1.2b miałbym jakieś 40-50Nm więcej, co przełożyłoby się na wynik 260-270HP. Jeżeli chodzi o whp, a bhp to nie da się tego porównywać, nie jest to relacja liniowa i zależna od innych czynników (bieg na którzym mierzysz, opory napędu etc.), pomiar, który widzisz wyżej to jest 200whp na 3 biegu z dyfrem 3,38.
Może dziś podniosę doładowanie ;)
I jak tam udało się temat ruszyć?
Jest różnica na tym wałku Świątka? Widziałem mają go w ofercie po dobrych pieniądzach.
Nie chciał byś mojego E46 m43 uturbić?
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: ProxRox »

Czas na małe podsumowanie. Finalnie kluczowe elementy turbokitu trafiły do auta klienta. Znając już bolączki m43 z innego egzemplarza, który budowałem, zaprojektowałem adapter pod kolektor ssący z VW 1.8t oraz w poprzednich setupach (z mniejszymi sprężarkami) identyfikując problem pływających zaworów przy dużym back pressure zrobiliśmy i zamontowaliśmy podkładki pod sprężyny zaworowe. Jako sterownik silnika testowo zostało użyte Speeduino P&P do m50, które jest oferowane na OLX.

Mieliśmy duży apetyt na 300HP, ale sprężyna w aktuatorze nie pozwoliła nam już zwiększyć doładowania, kończąc strojenie na doładowaniu 1.4b opadające na 1.3b. Wiedząc o istnieniu projektu z węgier śmiało jestem stwierdzić, że przechodząc na e85 i zmieniając aktuator spokojnie byśmy zrobili moc na poziomie 330-350HP maskując cały setup.

Niestety nie udało mi się sprawdzić jak by wpłynęła zamiana walka na custom, który mi wyprodukowali pod turbo.

W tak wygląda setup na gotowo - wyprzedzając komentarze, został dorobiony dodatkowy łącznik silikonowy na rurze wodnej.
Obrazek

Wykres z finalnego strojenia vs seria.
Obrazek

Kreski chyba mówią same za siebie, że ten silnik nie jest tak zły jak go wszyscy oceniają.
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: corey »

Wynik pozytywny. Napewno w razie awari nie bedzie duzych kosztow.

Rozwin prosze termin nieotwierany? Taki oryginalny slupek jaki mozna sobie kupic na szrocie? Czy jednak rozebrany i zlozony na nowo?
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: deejeys »

To zaczyna mieć sens :) ~300 koni, lekki przód i tani serwis. Gratulacje :)
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: ProxRox »

corey pisze: 24 lut 2022, o 13:08 Wynik pozytywny. Napewno w razie awari nie bedzie duzych kosztow.

Rozwin prosze termin nieotwierany? Taki oryginalny slupek jaki mozna sobie kupic na szrocie? Czy jednak rozebrany i zlozony na nowo?
Dokładnie, jedyne co było zdemontowane to miska, aby wspawać spływ oleju z turbosprężarki.
deejeys pisze: 24 lut 2022, o 14:05 To zaczyna mieć sens :) ~300 koni, lekki przód i tani serwis. Gratulacje :)
Dzięki, teraz wiem, jak taki setup zbudować tanio i się bawić, ale droga była kreta i kosztowna :kwasny:
wojtekm17
Forumowicz
Posty: 467
Rejestracja: 28 wrz 2010, o 23:02
Imię: Wojtek
lokalizacja: Brok

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: wojtekm17 »

To jaka tam finalnie sprężarka została zamontowana bo tyle tych zmian że do ładu dojść nie można😀Fajnie to wyszło jak na taki motor.
aletom
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 13 lut 2022, o 11:56
Imię: Tom
lokalizacja: DW

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: aletom »

Witam wszystkich. Mam 2 pytania.
1. Gdzie można dostać taką uszczelkę pod głowicę?
2. Gdzie można zamówić łapę silnika od strony turbo?

Pozdrawiam
dada_1985
Nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 1 sty 2023, o 14:25
Imię: Dawid
lokalizacja: Pszczyna

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: dada_1985 »

Jakie wtryski pasują do tego kolektora z 1.8t ? Seryjne z m43 podejdą ? Czy tylko/albo 850cc@3b ??
aletom
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 13 lut 2022, o 11:56
Imię: Tom
lokalizacja: DW

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: aletom »

Do kolektora masz listwę z audi i w zależności od jakiego silnika kupisz to masz krótkie lub długie wtryski.
Ja mam m43 z czapką m44 16v i kolektor jest z agu z 4b regulatorem. Musiałem zmienić plastikowe wkrętki ( z BAM) pod krótkie wtryski Bosch 440. Kolektor mam z przepustnicą na początku dolotu. Jak kupisz kolektor z przepustnicą na środku to trzeba go skracać bo przepustnicą ląduje na kielichu. Porządny adapter CNC pod kolektor robią/robili w DK.
ODPOWIEDZ