Najlepiej nylon, i przekładka Teflonowa, między głowicą, a kolektorem.
[DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
- ProxRox
- User
- Posty: 75
- Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Olsztyn
-
- Nowy na forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 mar 2021, o 19:48
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Kraków
Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
I jak tam udało się temat ruszyć?ProxRox pisze: ↑14 gru 2020, o 13:43 Głowice są takie same, nawet wałki. W przypadku m43b18 przy doładowaniu 1.2b miałbym jakieś 40-50Nm więcej, co przełożyłoby się na wynik 260-270HP. Jeżeli chodzi o whp, a bhp to nie da się tego porównywać, nie jest to relacja liniowa i zależna od innych czynników (bieg na którzym mierzysz, opory napędu etc.), pomiar, który widzisz wyżej to jest 200whp na 3 biegu z dyfrem 3,38.
Może dziś podniosę doładowanie
Jest różnica na tym wałku Świątka? Widziałem mają go w ofercie po dobrych pieniądzach.
Nie chciał byś mojego E46 m43 uturbić?
- ProxRox
- User
- Posty: 75
- Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Olsztyn
Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
Czas na małe podsumowanie. Finalnie kluczowe elementy turbokitu trafiły do auta klienta. Znając już bolączki m43 z innego egzemplarza, który budowałem, zaprojektowałem adapter pod kolektor ssący z VW 1.8t oraz w poprzednich setupach (z mniejszymi sprężarkami) identyfikując problem pływających zaworów przy dużym back pressure zrobiliśmy i zamontowaliśmy podkładki pod sprężyny zaworowe. Jako sterownik silnika testowo zostało użyte Speeduino P&P do m50, które jest oferowane na OLX.
Mieliśmy duży apetyt na 300HP, ale sprężyna w aktuatorze nie pozwoliła nam już zwiększyć doładowania, kończąc strojenie na doładowaniu 1.4b opadające na 1.3b. Wiedząc o istnieniu projektu z węgier śmiało jestem stwierdzić, że przechodząc na e85 i zmieniając aktuator spokojnie byśmy zrobili moc na poziomie 330-350HP maskując cały setup.
Niestety nie udało mi się sprawdzić jak by wpłynęła zamiana walka na custom, który mi wyprodukowali pod turbo.
W tak wygląda setup na gotowo - wyprzedzając komentarze, został dorobiony dodatkowy łącznik silikonowy na rurze wodnej.
Wykres z finalnego strojenia vs seria.
Kreski chyba mówią same za siebie, że ten silnik nie jest tak zły jak go wszyscy oceniają.
Mieliśmy duży apetyt na 300HP, ale sprężyna w aktuatorze nie pozwoliła nam już zwiększyć doładowania, kończąc strojenie na doładowaniu 1.4b opadające na 1.3b. Wiedząc o istnieniu projektu z węgier śmiało jestem stwierdzić, że przechodząc na e85 i zmieniając aktuator spokojnie byśmy zrobili moc na poziomie 330-350HP maskując cały setup.
Niestety nie udało mi się sprawdzić jak by wpłynęła zamiana walka na custom, który mi wyprodukowali pod turbo.
W tak wygląda setup na gotowo - wyprzedzając komentarze, został dorobiony dodatkowy łącznik silikonowy na rurze wodnej.
Wykres z finalnego strojenia vs seria.
Kreski chyba mówią same za siebie, że ten silnik nie jest tak zły jak go wszyscy oceniają.
-
- Forumowicz
- Posty: 306
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Lublin
Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
Wynik pozytywny. Napewno w razie awari nie bedzie duzych kosztow.
Rozwin prosze termin nieotwierany? Taki oryginalny slupek jaki mozna sobie kupic na szrocie? Czy jednak rozebrany i zlozony na nowo?
Rozwin prosze termin nieotwierany? Taki oryginalny slupek jaki mozna sobie kupic na szrocie? Czy jednak rozebrany i zlozony na nowo?
-
- Forumowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Łódź
Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
To zaczyna mieć sens ~300 koni, lekki przód i tani serwis. Gratulacje
- ProxRox
- User
- Posty: 75
- Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Olsztyn
Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
Dokładnie, jedyne co było zdemontowane to miska, aby wspawać spływ oleju z turbosprężarki.
Dzięki, teraz wiem, jak taki setup zbudować tanio i się bawić, ale droga była kreta i kosztowna
-
- Forumowicz
- Posty: 467
- Rejestracja: 28 wrz 2010, o 23:02
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Brok
Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
To jaka tam finalnie sprężarka została zamontowana bo tyle tych zmian że do ładu dojść nie możnaFajnie to wyszło jak na taki motor.
-
- Nowy na forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 lut 2022, o 11:56
- Imię: Tom
- lokalizacja: DW
Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
Witam wszystkich. Mam 2 pytania.
1. Gdzie można dostać taką uszczelkę pod głowicę?
2. Gdzie można zamówić łapę silnika od strony turbo?
Pozdrawiam
1. Gdzie można dostać taką uszczelkę pod głowicę?
2. Gdzie można zamówić łapę silnika od strony turbo?
Pozdrawiam
-
- Nowy na forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 1 sty 2023, o 14:25
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Pszczyna
Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
Jakie wtryski pasują do tego kolektora z 1.8t ? Seryjne z m43 podejdą ? Czy tylko/albo 850cc@3b ??
-
- Nowy na forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 lut 2022, o 11:56
- Imię: Tom
- lokalizacja: DW
Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
Do kolektora masz listwę z audi i w zależności od jakiego silnika kupisz to masz krótkie lub długie wtryski.
Ja mam m43 z czapką m44 16v i kolektor jest z agu z 4b regulatorem. Musiałem zmienić plastikowe wkrętki ( z BAM) pod krótkie wtryski Bosch 440. Kolektor mam z przepustnicą na początku dolotu. Jak kupisz kolektor z przepustnicą na środku to trzeba go skracać bo przepustnicą ląduje na kielichu. Porządny adapter CNC pod kolektor robią/robili w DK.
Ja mam m43 z czapką m44 16v i kolektor jest z agu z 4b regulatorem. Musiałem zmienić plastikowe wkrętki ( z BAM) pod krótkie wtryski Bosch 440. Kolektor mam z przepustnicą na początku dolotu. Jak kupisz kolektor z przepustnicą na środku to trzeba go skracać bo przepustnicą ląduje na kielichu. Porządny adapter CNC pod kolektor robią/robili w DK.