Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

Obróbka pod piramidki czyli metalowe pierścienie oparte o próg wokół cylindra to tylko wytaczarką/frezarką, powierzchnia musi być perfekcyjnie równa i na wszystkich cylindrach identyczna. Gdyby chodziło o oringowanie czyli zrobienie rowka wokół cylindra na drut to faktycznie, da się to zrobić domowymi sposobami. Co do cen - ja nie będę w tym temacie ich podwał, kosztuje to ile kosztuje, czyli sporo, i tak większość puknie się w głowę jak zobaczy kwoty :heh:
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: elmo0104 »

Taaa nie chcesz żeby żona się dowiedziała :devill2:
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: k64 »

ja sie teraz pukam w glowe jak widze moja liste plac ... chyba lepiej tego nie pisac? :śmiech: powodzenia
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

Kupiłem na przymiarkę turbosprężarkę wielkości tej docelowej. Przeraziły mnie nie tyle jej wymiary co masa :blink2: waży ok 18kg co jest dodatkowym obciążeniem przodu do tego tylko z jednej strony. Z kolektorem będzie ok 30kg niesymetrycznie rozłożonego obciążenia :dry:

Obrazek

Jest już też materiał na kolektor wydechowy. Projekt flanszy przygotował Elmo, za co bardzo dziękuję.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Do budowy użyte będą kolana w gatunku P265GH, jak widać w różnych promieniach gięcia

Obrazek

Obrazek

I przymiarka :heh: pasuje jak ulał

Obrazek

Obrazek

Obrazek
www.turboBMW.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: k64 »

wow, 18kg to juz spora bedzie, wszystko fajnie ale czy ta grubosc kolanek do kolektora nie bedzie za gruba? ostatnio nowo powstajace projekty robia na cienkich ... chociaz jak ma byc grubo :heh: bęzie 6 rur w flansze twin scrool i 2 zawory wg? :devill2: flansza naprawde niezle wycieta, jak pamietam moja robiona przez tokarza to Panie Boze ...
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

s=2,6mm czyli najcieńsza dostępna ścianka w tym rozmiarze, cieńsze kupisz tylko ze szwem z nierdzewki
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
Maleckis
User
Posty: 69
Rejestracja: 25 paź 2009, o 18:50
Imię: Krzysztof
lokalizacja: Poznań

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: Maleckis »

Uchyl rąbka tajemnicy. Jaką turbinę planujesz do S50? Będzie down czy top mount?
Maksymalna ilość znaków w podpisie to 50.
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

Maleckis pisze:Uchyl rąbka tajemnicy. Jaką turbinę planujesz do S50? Będzie down czy top mount?
Będzie to coś pokroju GT42/K29/HX50 czyli turbina która obsłuży 500-800KM. Nie wiem gdzie to zmieszczę, największy problem będzie z filtrem powietrza, raczej przed ostateczną decyzją trzeba będzie wepchnąć silnik pod maskę i zobaczymy. Jestem też nastawiony że coś będzie trzeba pociąć, najpewniej będzie to kielich macpercona i może podłużnica :heh: . Z uśmiechem wspominam czasy jak zaczynałem i szkoda mi było czegokolwiek ruszać by szło wrócić do serii :śmiech:
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: krismax »

Turbo dziura będzie pewnie większa niż u mnie... :roll:
S50B30 M3turbo
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: hz10 »

zrobisz tak jak u pmn-a i po sprawie :heh:
Awatar użytkownika
artix
User
Posty: 42
Rejestracja: 30 paź 2009, o 20:39
Imię: Artur
lokalizacja: Sweden
Lokalizacja: Malmö Szwecja

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: artix »

moja w kartonie na wadze wazy 14 kilo :heh:
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

Serce podpowiada "Idź na całość !!!" a rozum "Kurde przyhamuj, i tak nie wykorzystasz takiej lochy na ulicy". Kierując się zdrowym rozsądkiem :dry: ostatecznie pod maską zagości turbosprężarka Garrett GT4088. Troszkę "mniejszy" brat GT42, potencjał "tylko" 700KM :heh: ale za to przewiduję ok. 500-1000 obr wcześniej pojawienie się doładowania i fullboost, więc w ostatecznym rozrachunku na drogę będzie znacznie lepsza. Na zdjęciach dla porównania telefon o wymiarach ok 11x5cm.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
www.turboBMW.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: k64 »

ze strony garretta wynika ze jest to Journal bearing turbocharger , jest to chyba prawie ta sama co sprzedajesz po regeneracji (?)
ciekawe jaki lag wyjdzie :heh: jaka waga? interesuje mnie jaki masz ar na wydechu bo jesli powyzej 1... to grubo :devill2:
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

Kolejne części dotarły, wczoraj, chyba w prezencie urodzinowym :heh: , dotarła paczka z Austarlii a w niej takie coś

Obrazek

Korbowody wykonała firma Pure Performance Motorsport z Australii. Wybór padł właśnie na tego producenta, jako że do S50 nie ma korb Eagle, a jedynie dużo droższe Pauter lub Woosner, lub tańsze ale niepewne chińczyki czy też SPM - czyli chińczyki sprowadzone ze Szwecji obite logiem dystrybutora. Zaraz się podniesie wrzawa, że przecież na nich jeżdżą wszystkie S50 w Szwecji i w Polsce - ale tak się składa że od kilku lat pracuję w branży stali, także odkuwek, i także mam styczność z elementami z Chin - ba, nawet na codzień. Produkty są czasem bardzo dobrej jakości, nawet lepsze niż niektóre UE, ale bardzo kiepsko z powtarzalnością, i notoryczne niejasności w atestach materiałowych i badań odbioru jakości. Tak, nikomu korba się nie zgięła, a przynajmniej nikt o tym nie napisał, ale jeśli wewnątrz jednej z nich będzie bańka powietrza lub zanieczyszczenie w strukturze materiału to skończyć się to może pop prostu jej urwaniem :hammer:

____________________________________

- producent: Pure Performance Motorsport (PPM) Austarlia
- korbowody kute typu H-beam wykonane z materiału Cr-Ni próżniowo odgazowanego, i to dwukrotnie, celem usunięcia baniek powietrza, stop wg AS1444-1996-4340
- normalizowane cieplnie (wygrzewanie + odpuszczanie) wg normy Rockwell C38-45
- korbowodowy utwardzane powierzchniowo poprzez obróbkę/bombardowanie stalowymi kulkami podobnie jak przy piaskowaniu, z tym że używa się tu nie piasku a hartowanych kulek (tu wyjaśnienie obrazkowe http://www.raw4x4europe.com/images_2/shot-peening.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;)
- wszystkie sprawdzane po obróbce poprzez prześwietlenie x-ray
- śruby korbowodowe ARP 2000
- waga 560gr/szt
- dostarczane w komplecie wyważonym z dokładnością do 1 gram
- wyważone pojedynczo end-to-end (jest nawet protokół z tego)

Wszystkie powyższe zabiegi sprawiają że producent określa wytrzymałość zestawu na 1200KM :eee:


Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

nice... :heh:
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: Grzesi(E30)k »

Motoryzacyjna pornografia :heh: :śmiech:
-chałturnik-
ODPOWIEDZ