
BMW E21 1980r by PERLIK - str. 15 1,8is turbo
- sierRKA
- Forumowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
- Imię: Sławek
- lokalizacja: Grudziądz
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
kompressor moze bez problemu pracowac w podciśnieniu, a taki układ jak u Ciebie czyli przepustnica przed kompressorem bez elektrosprzęgła jest praktycznie idealny. opasanie kółka etona, tak jak ktoś wcześneij napisał kilka postów wyżej, miom zdnaiem stanowczo za skromne. conajmniej 50-60 procent. daj jakieś kółko posrednie i będzie si 

"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
To niby wiem że w podciśnieniu kompresor może chodzić ale jak zamkne przepustnice to silnik gaśnie. Ale to może tylko omyłkowe wrażenie bo auto nie pracowało nawet długo tylko odpaliłem na chwilę i zobaczyłem ze pasek sie dymi.sierRKA pisze:kompressor moze bez problemu pracowac w podciśnieniu, a taki układ jak u Ciebie czyli przepustnica przed kompressorem bez elektrosprzęgła jest praktycznie idealny. opasanie kółka etona, tak jak ktoś wcześneij napisał kilka postów wyżej, miom zdnaiem stanowczo za skromne. conajmniej 50-60 procent. daj jakieś kółko posrednie i będzie si
Ciekawi mnie to czy może chodzić pod skosem, co ze smarowaniem wtedy ?
Pewnie trzeba dać jakieś dodatkowe kółko tylko gdzie ja je tam upcham teraz heh
BMW e28
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Hmm... a gdzie podpiąłeś silniczek krokowy? Poprowadziłeś go jakimś nowym przewodem? Może się zasysa od wewnątrz od podciśnienia, które silnik wytwarza? Dla pewności opisz, jak wyglądał układ, gdy go teraz odpalałeś.
Maleckis Motorsport
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
No własnie a jak powinno wyglądać prawidłowe podłaczenie tego w tym silniku? Sam mam pewna niejasność w tym temacie.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
A wiec tak, na kompresorze siedzi przepustnica i na zapalonym silniku gdy się ją zamknie to silnik ciągnie tak powietrze, ze aż zasysa mi łączniki silikonowe. Kompresor ciągnie powietrze, ładuje je w układ dolotowy i idzie do kolektora dolotowego. Silnik krokowy mam wpięty w dolot tam, gdzie ma być. Z drugiej strony siedzi na nim przewód gumowy i idzie do rury od dolotu, na razie nie jest wpięty (i ciągnie powietrze z pod maski) bo nie mam rury od dolotu powietrza do kompresora i filtra.Michał_Małecki pisze:Hmm... a gdzie podpiąłeś silniczek krokowy? Poprowadziłeś go jakimś nowym przewodem? Może się zasysa od wewnątrz od podciśnienia, które silnik wytwarza? Dla pewności opisz, jak wyglądał układ, gdy go teraz odpalałeś.
Może być tak że mam źle kostki od wałków źle podpięte ? Jutro sprawdzę czy będzie coś lepiej jak podmienię.
A ! w kolektorze dolotowym jest czujnik i wyjście na cienki przewód gumowy, przewodzik ten idzie na listwę paliwową czy do pokrywy zaworowej ?
Dzisiaj wsadziłem kolejną rolkę tak by kompresor się nie ślizgał i mam nadzieję, że będzie dobrze. Jutro się okaże co i jak bo będę miał nowy pasek.
Hmm wiecie jak podpiąć obrotomierz i prędkościomierz ? Obrotomierz dzisiaj podłączałem tak jak mi Michał pisał. A co z prędkościomierzem? Nie mam w instalacji kabinowej kabli do mostu, muszę nowe ciągnąć i gdzie ja podpinać by działał zegar z e36 ?
uuuu koniec wypracowania

BMW e28
- sierRKA
- Forumowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
- Imię: Sławek
- lokalizacja: Grudziądz
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
wygląda na to, że jest wszystko w porządku. posprawdzaj wszystko bo powiniem pracować. w końcu jako n/a też krokowy rządzi przy zamkniętej przepustnicy.pozdrawiamperlik pisze: Silnik krokowy mam wpięty w dolot tam, gdzie ma być. Z drugiej strony siedzi na nim przewód gumowy i idzie do rury od dolotu, na razie nie jest wpięty (i ciągnie powietrze z pod maski) bo nie mam rury od dolotu powietrza do kompresora i filtra.
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Raczej Ci krokowy nie działa. Podmień wtyczkę z tą od TPSu, może się pomyliłeś. To wyjście obok czujnika temperatury powietrza zasysanego w kolektorze ssącym to podciśnienie dla regulatora ciśnienia paliwa. Uszczelniłeś porządnie dziubek plastikowy wystający z kolektora na przewód od krokowego?
Maleckis Motorsport
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
No i oczywiście tak było, krokowy nie był podpięty dobrze i jeden czujnik. Zamieniłem kostki i jest lepiej.Michał_Małecki pisze:Raczej Ci krokowy nie działa. Podmień wtyczkę z tą od TPSu, może się pomyliłeś.
Jak na złość coś poszło nie tak i kupiłem dzisiaj zły pasek klinowy- za wąski, w poniedziałek wymienię na właściwy.
Po odpaleniu auto trzyma obroty na poziomie ok 1600. (podłączyłem obrotomierz

A tu fotki dodatkowej rolki do kompresora. Pasek nie jest naciągnięty do końca i temu styka się delikatnie przy rolkach. Po naciągnięciu jest OK.


BMW e28
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Założyłem pasek, naciągnąłem wszystko w miarę ładnie, podpiąłem zegar od boost'u . Gdy odpaliłem silnik to obroty falowały jakoś dziwnie no na zegarze wo gule nie było widać doładowania tylko jakby jego brak. Zdjąłem rury z kompresora, odpaliłem motor bez niego i jak silnik pracował to kompresorek wieje ładnie powietrzem.
Nagrałem jakiś filmik z tego ale mało widać na nim. Co możne być jeszcze nie tak że to dalej dziwnie pracuje ? Brak filtra w dolocie ? A tak na boku jaki filtr polecacie ? ITG troszkę drogie he he coś pośredniego może ? Ma on siedzieć zamiast jednej lampy.
http://www.youtube.com/watch?v=QOENV62jU8w" onclick="window.open(this.href);return false;
Może tu być rurka do zegara bost'u ?

Nagrałem jakiś filmik z tego ale mało widać na nim. Co możne być jeszcze nie tak że to dalej dziwnie pracuje ? Brak filtra w dolocie ? A tak na boku jaki filtr polecacie ? ITG troszkę drogie he he coś pośredniego może ? Ma on siedzieć zamiast jednej lampy.
http://www.youtube.com/watch?v=QOENV62jU8w" onclick="window.open(this.href);return false;
Może tu być rurka do zegara bost'u ?

BMW e28
-
- User
- Posty: 98
- Rejestracja: 12 sty 2010, o 17:40
- Imię: Mietek
- lokalizacja: Dobczyce
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Jeśli chodzi o kontrolkę oleju to przewód brązowo zielony - zwierany do masy załącza kontrolkę. Lokalizacja : wtyczka niebieska pin 19
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Znowu musiałem przerobić napęd kompresora bo spadał mi pasek co raz. zrobiłem to tak i jest OK.


Po odpaleniu obroty strasznie falowały i silnik pracował nie równo, do tego zasysało przewody od dolotu. Wsadziłem większy silniczek krokowy i jest drobna poprawa. Drobna bo nie ma wogule doładowania tylko wskazówka na zegarze ciągle jest poniżej zera. Czyżby kompresor za wolno się kręcił w takim położeniu ? A może by tak zrobić układ na dwóch przepustnicach. Jedna na kolektorze dolotowym i dróga na kompresoże i ta była by zawsze lekko otwarta tak by kompresor bił trochę powietrza w układ. Po dodaniu gazu obie by się otwierały i zamykały.
Macie jakiś pomysł na to ? Później dodam filmik z tego jak autko pracuje teraz.


Po odpaleniu obroty strasznie falowały i silnik pracował nie równo, do tego zasysało przewody od dolotu. Wsadziłem większy silniczek krokowy i jest drobna poprawa. Drobna bo nie ma wogule doładowania tylko wskazówka na zegarze ciągle jest poniżej zera. Czyżby kompresor za wolno się kręcił w takim położeniu ? A może by tak zrobić układ na dwóch przepustnicach. Jedna na kolektorze dolotowym i dróga na kompresoże i ta była by zawsze lekko otwarta tak by kompresor bił trochę powietrza w układ. Po dodaniu gazu obie by się otwierały i zamykały.
Macie jakiś pomysł na to ? Później dodam filmik z tego jak autko pracuje teraz.
BMW e28
-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
szczelny masz układ?
będziesz działał nad wspomaganiem?
będziesz działał nad wspomaganiem?
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Układ jest szczelny, patrzyłem i sprawdzałem czy nigdzie nie ucieka. Wspomaganie podłącze razem z alternatorem jakoś.
BMW e28
-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
kompresor to nie trup?
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Rotory są w bardzo ładnym stanie, po podłączeniu go do wiertarki bije powietrze w miare ładnie.
BMW e28