M20 Twincharger

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
moretti
User
Posty: 24
Rejestracja: 30 gru 2010, o 22:19
Imię: Yarek
lokalizacja: SPAIN

Re: M20 Twincharger

Post autor: moretti »

caserwis pisze:Witam. Przerabiałem temat starej wiązki dwurzędowego kompa bz lambda. Przy takiej hybrydzie lepiej wymień przednią wiązke na nowy typ z lambda i kompem na 3 rzędy pinów. Wtedy przy niskim budżecie zaoszczędzisz na ecu masterze a skoro chcesz tanio to wiele nie wydusisz. Nowa wiązka pozwoli póżniej na większe mody lepsze wtryski ecu master wydajne turbo itd.
Jestem za , a nawet przeciw .
W przypadku 323i nie da się zaoszczędzić na systemie wtrysku-zaplonu . Ten silnik był wyposażony w system L-Jetronic , całkowicie analogowy system wtrysku . Układ zapłonowy , to prahistoryczny rozdzielacz bezstykowy z regulacja wyprzedzenia zapłonu na zasadzie ciężarków odśrodkowych . Korekcja pod obciążenie , siłownik podciśnieniowy . W przypadku silnika 2.7 ETKA miał zamontowany system MOTRONIC .Ciekawostka , to był pierwszy silnik seryjnie sterowany systemem MOTRONIC . Niestety nie da się zmieniać zawartości pamięci CHIPA , nie jest on typu FLASH . Z tym się nic nie da zrobić .

Zgadzam się z cytowanym kolega . Lepiej od samego początku pomyśleć o EMU . Zamontowanie systemu MOTRONIC 1.1 lub nowocześniejszy , a potem dorzucanie DETa , myślę ze wyjdzie drożej , a jeśli nie drożej , to na pewno jest to bledziej pracochłonne i mniej wydajne . Ja jestem za niskobudżetowymi rozwiązaniami , ale marnowanie kasy i własnego czasu , nie popieram . Na tym systemie wtrysku od 323i lub MOTRONIC ETA , ten projekt nie zadziała .
Najlepiej poczytać te forum , zobaczyć o jaki kamienie się potknęli inni użytkownicy i omija je . Wytyczanie nowych ścieżek , OK , ale ten projekt idzie w przeciwnym kierunku i prosto w przepaść . :heh:
Awatar użytkownika
///M-TECHNIK
User
Posty: 77
Rejestracja: 28 gru 2009, o 22:35
Imię: Kamil
lokalizacja: Mazowsze

Re: M20 Twincharger

Post autor: ///M-TECHNIK »

jakiś wybitny nie jestem w historii ukladow wtryskowych ... Ale, ladowanie sie w EMU to i tak bedzie wymagało przejscia od strony mechanicznej (zapłon cały i wtrysk) najmarniej na system od poźnego m20b25. Może nie w całości ale na pewno w większości, nowa wiązka itd ... więc jak dla mnie najlepszą opcją byłoby kupienie m20b20 czy b25 (lub gratów od wtrysku i zapłonu z tych silników) i ecu mastera. Bo pewnie wyjdzie to taniej o różnicę w cenie między ecu masterem a emu a to nie jest 100pln . Tak mi się wydaje przynajmniej.
Awatar użytkownika
knap
User
Posty: 19
Rejestracja: 27 lut 2013, o 19:40
Imię: Tomasz
lokalizacja: Mysłowice

Re: M20 Twincharger

Post autor: knap »

żeby was troszke uspokoić powiem że zaopatrzyłem się w całą wiązke z M20B20 z komputerem na 3 rzedy pinów.
posiadam praktycznie wszystko, koło pasowe ( u mnie jest gładkie a nowe mają już koronke ), czujnik koła pasowego, sonde lambda, silnik krokowy, i cały termostat z tymi wszystkimi czujnikami co idą do wiązki :wink2:
na kablach się wybitnie nie znam ( co widać pod maską ) więc przeszczep wiązki będę musiał zlecić komuś kto się zna :wink2:

mój plan działania jest taki jak na obrazku :smile2:
http://farm5.staticflickr.com/4114/4795 ... fb44_b.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

aktualnie czekam na paczke z zaworem upustowym
wskaźnikiem doładowania i dwoma wskaźnikami EGT ( będzie jedna termopara na 3 cylindry )

a po 10-tym się o turbosprężarce pomyśli :wink2:
jakiejś taniej i dobrej ma się rozumieć :smile2:
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: M20 Twincharger

Post autor: szarybmw »

A to średnio niebieskie idace od wlotu turbiny do rury za IC to Bloow-off ? Jesli tak to czemu nie w atmosferę
Awatar użytkownika
knap
User
Posty: 19
Rejestracja: 27 lut 2013, o 19:40
Imię: Tomasz
lokalizacja: Mysłowice

Re: M20 Twincharger

Post autor: knap »

to tylko rysunek poglądowy żeby chociaz troszke wyjasnić o co mi chodzi :heh:
a o blow-offie jeszcze pomyśle czy w atmosfere czy nie :wink2:
Awatar użytkownika
knap
User
Posty: 19
Rejestracja: 27 lut 2013, o 19:40
Imię: Tomasz
lokalizacja: Mysłowice

Re: M20 Twincharger

Post autor: knap »

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
knap
User
Posty: 19
Rejestracja: 27 lut 2013, o 19:40
Imię: Tomasz
lokalizacja: Mysłowice

Re: M20 Twincharger

Post autor: knap »

Obrazek

powoli sobie działam, silnik nawet zagadał ale bardzo niechętnie.
obroty mocno falują, czym to moze być spowodowane?

i jeszcze jedno pytanie, czy jest ktoś w okolicy Mysłowice-Imielin-Lędziny kto pospawał by mi tanio kolektory pod turbine?
dawid91
Nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 18 lis 2012, o 09:29
Imię: Dawid
lokalizacja: BYTOM

Re: M20 Twincharger

Post autor: dawid91 »

kolego to jest spowodowane brakiem payy-passu sam mam kompresor w mojej e36 i brak bayy-passu jest tego powodem
Awatar użytkownika
knap
User
Posty: 19
Rejestracja: 27 lut 2013, o 19:40
Imię: Tomasz
lokalizacja: Mysłowice

Re: M20 Twincharger

Post autor: knap »

mam kilka pytań :wink2:
co to jest ten bayy-pass, jak wygląda i gdzie powinien być zamontowany
wężyk podciśnienia od zaworu upustowego powinien być przed przepustnicą czy za przepustnicą ( blow-off u mnie jest przez przepustnicą )
i rura dolotowa z kompresora do kolektora ssącego się nagrzewa podczas jazdy, to jest normalne czy powinienem się martwić?

dzisiaj udało mi się jakoś ogarnąć silnik żeby odpalał.
żeby nie gasnął trzeba było odme od przepustnicy wywalić i zaślepić kilka podciśnień.
nie gasnął ale falował.
podkreciłem sprężyne na zaworze upustowym żeby się nie otwierała tak szybko na wolnych obrotach
i bylo lepiej ale chodził na takich wolnych obrotach że szarpało budą i zaświecała się kontrolka ładowania
to podkręciłem troche ciśnienie paliwa i było lepiej, ale zaczął chodzić dopiero na pełnej mocy pompy paliwa ( czyli jakieś 4 bary w porywach )
jak na dzisiaj to i tak dużo się udało, reszta będzie jak się fundusze znajdą :wink2:

czy jest ktoś w mojej okolicy kto pozpawał by mi tanio kolektory wydechowe pod turbo?
Awatar użytkownika
///M-TECHNIK
User
Posty: 77
Rejestracja: 28 gru 2009, o 22:35
Imię: Kamil
lokalizacja: Mazowsze

Re: M20 Twincharger

Post autor: ///M-TECHNIK »

Wg. mnie to musisz zrobić kompresor na elektosprzęgle, żeby na wolnych obrotach nie pracował wogóle, lub zrobić by-pass. By-pass to nic innego jak zawór upustowy który wraca powietrze przed kompresor, a nie oddaje w atmosferę. Wtedy silnik powinien pracować bezproblemowo jak seria.
elvit
Nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 17 cze 2011, o 11:37
Imię: Michał
lokalizacja: Warszawa

Re: M20 Twincharger

Post autor: elvit »

Nie musi robić powrotu przed kompressor, może upuszczać w atmosferę - to bez znaczenia. Najprostszym rozwiązaniem jest zastosowanie DV.
Awatar użytkownika
knap
User
Posty: 19
Rejestracja: 27 lut 2013, o 19:40
Imię: Tomasz
lokalizacja: Mysłowice

Re: M20 Twincharger

Post autor: knap »

http://www.youtube.com/watch?v=dYDJDA2xxXk" onclick="window.open(this.href);return false;
Najprostszym rozwiązaniem jest zastosowanie DV
dopiero zaczyna przygody z doładowaniem i nie znam się na skrótach, mógł byś bardziej po polsku mi wyjaśnić o co chodzi :oops:

jak widać na filmie wszystko się kręci, pompuje i na wolnych obrotach nie gaśnie
jak przygazuje i szybko puszcze gas to silnik gaśnie
a jak wkręce go na wysokie obroty 5000-6000obr/min i powoli puszczam gas to nie gaśnie i ładnie pyrka na wolnych
zauważyłem że silnik gaśnie kiedy zawór upustowy się otwiera, a jak delikatnie odejmuje gazu żeby zawór sie nie otworzył to nie gaśnie i jest ok.
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: M20 Twincharger

Post autor: caserwis »

Jakiej masz średnicy kanały wylotowe w głowicy, mam zapasową flansze pod kolektor do turbiny. Odstąpie w dobrej cenie.
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: M20 Twincharger

Post autor: elmo0104 »

Podłącz sondę szerokopasmową i ustaw dawkę bo pewnie tego nie robiłeś. Może zalewa silnik i dlatego tak kuleje.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
knap
User
Posty: 19
Rejestracja: 27 lut 2013, o 19:40
Imię: Tomasz
lokalizacja: Mysłowice

Re: M20 Twincharger

Post autor: knap »

Jakiej masz średnicy kanały wylotowe w głowicy, mam zapasową flansze pod kolektor do turbiny. Odstąpie w dobrej cenie.
z tego co wiem to we wszystkich silnikach M20 kanały wylotowe i zawory wydechowe są jednakowe.
różnią się tylko kanałami ssącymi i wielkością zaworów ssących, zależnie od pojemności i rocznika auta (silnika)

i bardzo chetnie zobaczył bym co masz i w jakiej cenie :wink2:
ODPOWIEDZ