e46 330d turbo kopciuch

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: leo »

turbiny robi nam firma z pod wrocka, generalnie wchodzimy powoli z różnymi customami seryjnych spreżarek które będą w stanie robić piekło: kute kółka cnc, różne wirniki, zmienne geometrie, przeróbki muszli etc etc :) (nie tylko sprezarek do klekotów)

co do kosztów to narazie testujemy sprawdzamy różne zestawy a później będzie można to i tamto kupic ;)
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: Wąski »

http://www.Turboexpert.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wąski
BSS
turboexpert.pl
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: leo »

Dokładnie jak wyżej a bardziej TXperformane :)
BMWexpert Motorsport
piotrpisz
Turbo-Team
Posty: 261
Rejestracja: 7 maja 2012, o 17:05
Imię: Piotr
lokalizacja: Pisz

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: piotrpisz »

silnik to m57 czy m57n ?
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: k64 »

piotrpisz pisze:silnik to m57 czy m57n ?
ten po lifcie, do tego z przed liftem ciezka sprawa . fajnie to lata.

Leo , czy naprawde nie czujesz boostu pozniej, ja po zmianie wirnika w swoim 3.0 m57 te z 200rpm jest pozniej realnie, nie ma takich mozliwosci ze wlozenie wiekszego wirnika nie powoduje pozniejszego lagu, opory stawia, wirniki cnc waza tyle samo co te stare odlewy (przynajmniej te dostepne), lozyskowanie zostaje te same wiec musi byc pozniej.
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: elmo0104 »

W wielu autach seryjnie opóźniane jest budzenie się turbosprężarki żeby moment nie narastał gwałtownie przed pewnymi obrotami po to żeby nie zrywało trakcji na niższych biegach. Być może realnie turbo wstaje później ale odpowiednie sterowanie VNT daje spool w tym samym czasie co ori. Tak to ja widzę po krótkiej zabawie z silnikami VAG i turbosprężarkami z VNT
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
chemik211
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 16 wrz 2015, o 08:23
Imię: Jarek
lokalizacja: Kraków

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: chemik211 »

. pisze:
piotrpisz pisze:silnik to m57 czy m57n ?
ten po lifcie, do tego z przed liftem ciezka sprawa . fajnie to lata.

Leo , czy naprawde nie czujesz boostu pozniej, ja po zmianie wirnika w swoim 3.0 m57 te z 200rpm jest pozniej realnie, nie ma takich mozliwosci ze wlozenie wiekszego wirnika nie powoduje pozniejszego lagu, opory stawia, wirniki cnc waza tyle samo co te stare odlewy (przynajmniej te dostepne), lozyskowanie zostaje te same wiec musi byc pozniej.
Jaka masz turbinę i jaki wirnik zastosowałeś ???
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: leo »

Żeby nie rodziły się niepotrzebne mity w tym temacie i inne tego typu "dziwne" historie:

zakładając większe koło kompresji nawet o podobnej wadze zwiększamy delikatnie bądź też mocno laga w zależności jakie koło się włoży, jednak wszystko ma jakiś zamysł i nie robi się tego bez przyczyny a efekt taki nie powstaje z powietrza. Gdyby duża sprężarka ładowała w tym samym zakresie obrotowym tą samą wartość doładowania ( i tą samą masę powietrza) co mała seryjna to w przypadku e46 podpora wału wylatywała by razem z dyferencjałem przy próbie przyspiesznaia np na 5 biegu z małych obrotów. Piszę że w przypadku e46 bo temat jest wszem i wobec znany jako "wibracje" powstające w czasie nagłego zastrzyku momentu obrotowego.

W moim aucie soft jest celowo napisany w ten sposób że mamy 3 stadia narastania boostu:
pierwszy po przekroczeniu około 1700 obrotów samochód zaczyna normalnie cywilnie przyspieszać
drugi po przekroczeniu około 2200 obrotów czuj już nie małe pierdyknięcie mocy
trzecie po przekroczeniu 3 tys jest mega ogień
schodzimy z ładowania gdzieś przy 4500 aby je w miare łagodnie zgasić

taka strategia budowania boostu daje nam przyjemność z uzytkowania auta na codzień, nie zabija sprzęgła, pozwala normalnie jeździć samochodem i wyprzedzać z prędkości powiedzmy 100km/h przy pełnym bucie zmieniając pas, nie zabija napędu a co za tym idzie nie powoduje powstawania nadmiernych wibracji i pewnie jeszcze wiele innych mniej istotnych ale równie ważnych rzeczy

Nie buduje się hybrydy po to żeby dmuchać 1,3 bara, z moich logów wynika że 1,3 bara pojawia się u mnie w okolicach 2100 obr, nie pamietam jak to jest z seryjna sprezarka, małym IC i cienkimi rurami układu dolotowego ale zakładam że bedzie to jakies max 200 obr wcześniej ALE nie nastąpi już wzrost tej wartości tylko n75 bedzie sie staral utrzymać to ładowanie do końca czyli do około 4 tys obrotów i tym sposobem w seryjnym aucie nie wsytepuja drgania. W momencie kiedy celowo dołozymy koxu w zakresie tych 2 tys obrotów, czyli magicznych 2 tys gdzie większość chciała by aby sprezarka tutaj podawąła już ile wlezie i odnosi tę wartość do tzw laga względme ori sprezarki pojawiają sie mega drgania, wibracje, zabijemy dwumas i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy (o nagłym braku trakcji nie wspomne który jest mocno irytujący przy uderzeniu sporego Nm)

Reasumując:

wkładając hybrydę i chcąc krzesać większe moce zmuszeni jesteśmy jeździć o około 500obr wyżej niż seryjnym samochodem z wielu względów, druga sprawa to fakt że raczej nikt nie robi diesla z takim samym założeniem jak np m50 turbo ze sporym boostem :)

Moim zdaniem zestw który u siebie poskładałem jest najmniej awaryjny dla całokształtu, w pełni przewidywalny i bardzo przyjemny w codziennym użytkowaniu a o to właśnie mi chodziło :)

jeśli gdzieś się pomyliłem to przepraszam ale jest już dość późno i śmiało proszę poprawiać :)
ps. aktualnie ładujemy 2,4 bara i fura ma się świetnie a to jeszcze nie wszystkie pieniądze

Kamilu trudno mi ocenić czy pełen boost jest w tym samym czy późniejszym miejscu bo razem z turbiną wjechał duży ic, dużo większy pojemnościowo dolot i kilka innych rzeczy, turbina była też modyfikowana po drodze i będzie jeszcze przynajmniej raz (szukamy najlepszego rozwiązania), zależało nam na tym aby auto jechało w pełnym zakresie ale pełna moc była u góry i trzymała do końca a nie było tylko krótkiego pierdnięcia i koniec. Jak się dajmy na to ścigasz ot nigdy nie jeździsz dołem prawda? Zakładam że lag na pewno jest większy bo jest to nie uniknione ale na pewno nie ma efektu wiekiego pierdykniecia i konca zabawy... U mnie nie został zmieniony tylko wirnik ale cała masa zabiegów zarówno na żeliwie, zmiennej, na muszli ssacej, samych wirnikach, i jeszcze kilku innych rzeczach bo po jak wyżej wspomniałem aby znaleźć słoty srodek :)

Piotrek jest dokładnie tak jak piszesz, choć czasem nie da sie wczesniej pobudzić turbiny któa z założenia bedzie miała wiekszego laga nawet dorzucając koxu z dołu czy zminiając kąt wtrysku ale to juz inny temat do rozmowy, w kazdym razie z reszta jest dokladnie tak jak piszesz :)
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: Miś »

Większy wirnik nawet mając tą samą masę ma większą bezwładność - musi się wolniej napędzić.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: tdserek »

Wirniki cnc sa lżejsze i powodują lepszy spool
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: k64 »

tdserek pisze:Wirniki cnc sa lżejsze i powodują lepszy spool
to zalezy kto je robi. najwazniejsze jest lozyskowanie
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: Miś »

tdserek pisze:Wirniki cnc sa lżejsze i powodują lepszy spool
Trochę wystroiłem już aut na hybrydach i nie zauważyłem, najlepsze przypadki wstają tak samo jak seria. A to, że wirnik jest lżejszy nie znaczy, że ma mniejszą bezwładność.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: leo »

Trochę bez sensu te teorie.... wirniki cnc o tej samej wielkosci co seryjne sa znacznie lżejsze, jesli zwiekszamy dość mocno wymiary wirnika robiąc hybrydową turbinę wtedy waga rośnie i jest porównywalna do seryjnego odlewanego wirnika. Bezwładność rośnie wraz ze wzrostem wielkości i długości łopatek to jest logiczne.

Mamy też drugą stronę medalu: wkładając większy wirnik mamy wydajniejszą turbinę a co za tym idzie jeśli mamy czym możemy dołożyć koxu i tym sposobem możemy łatwiej pobudzić turbinę i skompensować sobie bezwładność większego wirnika
BMWexpert Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: k64 »

leo pisze:Trochę bez sensu te teorie.... wirniki cnc o tej samej wielkosci co seryjne sa znacznie lżejsze, jesli zwiekszamy dość mocno wymiary wirnika robiąc hybrydową turbinę wtedy waga rośnie i jest porównywalna do seryjnego odlewanego wirnika. Bezwładność rośnie wraz ze wzrostem wielkości i długości łopatek to jest logiczne.
Mamy też drugą stronę medalu: wkładając większy wirnik mamy wydajniejszą turbinę a co za tym idzie jeśli mamy czym możemy dołożyć koxu i tym sposobem możemy łatwiej pobudzić turbinę i skompensować sobie bezwładność większego wirnika

nie zgodze się tez z toba że cnc wirniki są lżejsze, bez sztucznych teori , Wirniki CNC są o tej samej wadze - mega bardzo podobna co odlewy, a nawet więcej ważą! (zalezy jaka fima) , to jest 11 łopat . Ale żeby nie było - mowa o tych co "hybrydziarze" kupują i wkładają ;) , przynajmniej te które ja dotykam i sprowadzam, a zeby nie byc gołosłownym wkleje zdjęcie z wagą dla porównania tylko żonka wróci z aparatem ...

Wkladasz wiekszy wirnik , masz wieksze opory, możesz ale nie musisz mięc więcej górą, ale dupe masz zapchana ok odetkasz dupe np, wlozysz inny wirnik / roztoczysz muszle, = później wstanie,
z tym pobudzeniem turbiny to już wogóle dziwną teorie wyciągasz.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: leo »

Ja nie wyciągam teorii z pobudzaniem i ty jako master cheef tuningu powinienes o tym doskonale wiedziec ze zarowno silnik benzynowy jak i diesla ma swoje parametry pracy ktorymi to mozesz zmusic turbo do wczesniejszego wstania lub też nie... i nie mowie tu o sztucznym pobudzaniu przez strzał nitro. Ja doskonale wiem co można zrobić aby w kopciuchu ruszyć wirnikiem wcześniej ale nie wiem czy jest sens tutaj to pisać skoro Ty wiesz swoje i mimo że mam w tym doświadczenie nie zaczytane to i tak będziesz się upierał przy swojej racji;)

Idąc twoim tropem powiedz mi w takim razie po co wkłada się kute wirniki cnc, jak chodźby turbiny z serii gtx powiedzmy seryjne audi 313km w serii (nie pamietam modelu i oznaczenia silnika w jakim to siedziało)? Żeby sobie było? Kuty wirnik to nie tylko waga ale i kilka innych bardzo ważnych aspektów dzięki którym zyskuje się wiele..... nie mowie tu o chinskich wirnikach bo tego tematu nie bede tutaj poruszał....

Śmiać mi się chce trochę z twojej teorii większego wirnika i wytoczonej muszli jako niby sprawcy większego laga.... nawet nie wiem jak to skomentować bo turbo które mam miało kilka przeróbek i upgrade`ów do każdej przeróbki mam zebrane logi co 0,5 sekundy od 1000 do 4500 obr i widac czarno na białym jak sie turbo zachowuje i jaka operacja dała korzyści bądź też straty. Może dlatego że opierasz się tylko o cieżkie i toporne wirniki z chin? Nie wiem spekuluje nie tylko waga wirnika ma znaczenie ale też jego kształ, ilość łopat, zawinięcie ich... kolejna rzecz to nie zpaominaj że te turbiny maja takie magiczne coś co nazywa się zmienną geometrią i sama ona może wiele zmienić w rozpedzeniu dmuchawy....

Reasumując upieram się przy swoim jesli masz solidne argumenty aby mi pokazać że się mylę zapraszam do dyskusji... może faktycznie nie mam racji, ale nikt siealfą i omegą przecież nie urodził :piwo:

ps. mam 10 łopat
ps.2 czekam na foty
BMWexpert Motorsport
ODPOWIEDZ