E30 328 GTX3076 Turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 325 Turbo - skromne TD05

Post autor: Pat-325 »

Tak upłynął poniedziałek.
Muszę dodać, że to mój ostatni kupiony samochód po "swapie". Ilość drutu, silikonu, czy też zużytych śrub i podkładek woła o pomstę do nieba. A po ściągnięciu głowicy ukazał się pęknięty ślizg łańcucha (ten mały), który radośnie lata sobie wraz z łańcuchem. Normalnie dramat, gdziekolwiek nie zerknę.

Obrazek
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E30 325 Turbo - skromne TD05

Post autor: Blacha »

Z jednej strony współczuję ale prawda też taka że nie "pracujemy" na nowych jednostkach silnikowych a wiele osób chciało by podłubać ze słomiany zapałem a później składają "byle się toczyło". Sam walczę z głowicą i jej poprzeciąganymi gwintami, kolega mówi żeby kupić drugą ale wiadomo co kupisz ? Lepiej poświęcić trochę czasu, zrobić dobrze i wiedzieć co w środku siedzi
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 325 Turbo - skromne TD05

Post autor: Pat-325 »

Dla e30stki niestety ten sezon jest stracony. Po oczyszczeniu bloku i obserwacji, wyszło to co widać. Blok silnika nadaje się na złom. Praktycznie na każdym kanale wodnym pęknięcie.

Tak się kończy kupno super-hiper ulepów po swapach. Nic nie działa, wszystko do dupy, połapane na silikon, ślinę i papier klejący.

Co nas nie zabije to nas wzmocni - aids wzmacnia, cukier leczy.. Poskładamy jakiegoś strokiera. Póki co niestety biała postoi w suchym garażu.

Obrazek
Obrazek
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: E30 325 Turbo - skromne TD05

Post autor: hz10 »

po co zdejmowałęś głowice? pokaż zdjęcia wszystkich pęknięć. to co na zdjęciu nie wygląda strasznie (pękło z wody do wody), nawet nie dotarło do gwintów.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 325 Turbo - skromne TD05

Post autor: Pat-325 »

Silnik nieodprężony, ściągałem do odprężenia. Nie chce mi się robić 40 zdjęć, żeby pokazać każde pęknięcie. Jedynie 2 kanały wodne pęknięcia nie mają. Pęknięcie jest do gwintu.
Ktoś skręcał głowicę z wodą w kanałach, efekt jest jaki widać.

Złożyłbyś silnik, który ma przyjąć powiedzmy 400 koni z takimi pęknięciami? Ja nie zaryzykuję wsadzonej kasy w uszczelki i głowicę, żeby mi wywaliło wodę 200km od domu.
Ten silnik miał więcej kwiatków, poszła tam duża tubka silikonu i brak uszczelek.
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: E30 325 Turbo - skromne TD05

Post autor: hz10 »

ja bym położył liniał i sprawdził krzywizne, jeżeli to tylko takie pęknięcia to JA bym poskładał. nie jest to żaden newralgiczny punkt. zrobisz oczywiście jak uważasz. to nie są pęknięcia od pozostawionej wody w gwintowanym otworze.
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: E30 325 Turbo - skromne TD05

Post autor: kamil7s »

Trochę chęci pare telefonów i dół silnika albo słupek masz za grosze.
E30 325
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E30 325 Turbo - skromne TD05

Post autor: Karolo »

Akurat dostępność tych bloków jest bezproblemowa. Sam bym takiego żużla nie próbował na siłę rychtować.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: E30 325 Turbo - skromne TD05

Post autor: Pan. B »

Jak wyzej, do normalnej jazdy by przeszed.
Pod turbo lepiej poszukać dołu w ładnym stanie.
Przy okazji cofniesz szpeja w gródz;)
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 325 Turbo - skromne TD05

Post autor: Pat-325 »

Dokładnie Panowie, trzeba to zrobić raz a porządnie.
Nie zgadza się tylko hajs i czas. Przy okazji przydałoby się komorę odmalować.
Bardzo chciałem się wyrobić na sezon ze wszystkim, ale jak widać materia lubi płatać figle ;)

Zorganizowałem już części do złożenia 2.8. Korby mam w garażu, wał i tłoki akurat kolega magazynuje.
Blok w garażu mam od NV, ale jest szansa że inszy znajomy ma jakiegoś Vanosa.
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: E30 325 Turbo - skromne TD05

Post autor: Pan. B »

Przecież bloki nv i vanos są takie same.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 325 Turbo - skromne TD05

Post autor: Pat-325 »

Poza miejscami na stukowce z tego co pamiętam. Muszę go odkopać i zerknąć jak z natryskiem na denka tłoków, z tego co pamiętam były tam jakieś dysze. Leży ze 2 lata i kurz zbiera.

Jeszcze pompę oleju z m52 przydałoby się zorganizować. Ma ktoś?
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E30 325 Turbo - skromne TD05

Post autor: leo »

Patryk pamietaj, nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło ;)
Jak u mnie opierdoliło kiedyś panewkę to przy okazji wjechał nowy kolektor wydechowy, ssący i masa innych pierdół z którymi na aucie walczył bym pewnie 3 razy dłużej ;)

także głowa do góry i nie pękaj :)

Może pompę z m54 byś chciał? Mam hmm... przynajmniej kilka ;)
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: E30 325 Turbo - skromne TD05

Post autor: Pan. B »

Nie chce nikogo wprowadzić w błąd , ale jeśli dobrze pamiętam w bloku nv są miejsca na stukowe. Trzeba tylko nawiercic, nagwintować i wkręcić szpilke.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 325 Turbo - skromne TD05

Post autor: Pat-325 »

leo pisze:Może pompę z m54 byś chciał? Mam hmm... przynajmniej kilka ;)
Dzięki Leo, już zorganizowałem z m52. Wiem, że wyjdzie lepiej niż być miało ale chciałem się ten sezon przeturlać a zimą grzebać. No nie da się ;)
Mam już wała z m52b28, tłoki niestety nie nadawały się do czegokolwiek (odbite zawory).
Pan. B pisze:Nie chce nikogo wprowadzić w błąd , ale jeśli dobrze pamiętam w bloku nv są miejsca na stukowe. Trzeba tylko nawiercic, nagwintować i wkręcić szpilke.
Dzięki za trop, sprawdzę ten temat.
ODPOWIEDZ