BMW E30 M20B25 Turbo Borg S246 dla Tymoteusza

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Awatar użytkownika
nfs
User
Posty: 116
Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: BMW E30 M20B25 Turbo Borg S246 dla Tymoteusza

Post autor: nfs »

Michał_Małecki pisze:
nfs pisze: co do granic tego silnika... jakby to powiedziec... "Max power: 931bhp, max torque: 1120Nm"
http://www.speedhunters.com/2013/05/bar ... o-bmw-e30/
Akurat ten przykład jest trochę nietrafiony moim zdaniem, gdyż silnik został zakuty (tłoki i korbowody) i przygotowany (zrobiona głowica, większe zawory itd.). Większość silników po takim przygotowaniu będzie wytrzymała i będzie można z nich robić poważniejsze moce.
może rzeczywiscie nietrafiony ale rozbudza wyobraznie :devill2:

tu troche bardziej trafione przykłady z e30tech.com
Oczywiscie moce whp czyli moc na kołach
Highest HP E30:
F.I. stock bottom end m20/m21
1. danmartin - 475 whp, 365 wtq - 21 psi - m20b25 - 93 octane - USA
2. Dan Pinder - 443.47 whp and 429.53 wtq - 20 psi - m20b27 - Canada
3. BobRoss - 443.3whp, 403.2wtq - 21psi - m20b25 - 93 octane - USA
4. straight6 - 406 whp, 370 wtq - 16-17psi - m20b25 - e85 - USA
5. dp2275 - 352.8 whp, 372.8 wtq - 1.2 bar - USA
6. Tchao - 344 whp (396 BHP), 346 wtq (400.4 tq) - m20b27i - USA
7. Jon_volk - 346.2 whp, 329.8 wtq - m20b25 - USA
8. Screaming_bmwe30 335.2 whp 346.3 wtq. - 12.9 psi - m20b25 - USA
9. 90e30i - 331.7 whp, 324.9 wtq - 15 psi- m20b25i - Canada
10. iflitti - 326.46 whp, 423.66 wtq - (1.5 bar ~est) m20b25 - USA
11. Reynard38 - 306 whp, 299 wtq - 11.75 psi - m20b27i - USA
12. M3 Ryan - 304.6 whp, 285.51 wtq - 13 psi - m20b25 - USA
13. backtrail69 - 238.5 whp, 239 wtq - 10 psi - m20b25 - USA
14. Protomor - 236.8 whp, 265.3 wtq - 12 psi - m20b25
Tymon
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2 lis 2009, o 08:12
Imię: Tymek
lokalizacja: Śląsk-Mikołów

Re: BMW E30 M20B25 Turbo Borg S246 dla Tymoteusza

Post autor: Tymon »

Witam,
Jestem szczęśliwym posiadaczem opisywanego auta przez Michała, które odebrałem w ostatnią niedzielę.
Generalnie, to chciałbym wiele opisać co i jak, ale normalnie brakuje mi słów :)
Profesjonalizm to mało powiedziane.
Michał poświęcił kawał czasu i pracy przy E30, którą nadgryzł ząb czasu, ale warto było czekać. Mega radość z jazdy i wieczny banan, tak wiem za kilka dni będzie mało, nie grozi i wiem co piszę ;)
Michał, wielkie dzięki!
ultrass
Nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 19 maja 2016, o 14:26
Imię: Jan
lokalizacja: pl

Re: BMW E30 M20B25 Turbo Borg S246 dla Tymoteusza

Post autor: ultrass »

Tymon pisze:Witam,
Jestem szczęśliwym posiadaczem opisywanego auta przez Michała, które odebrałem w ostatnią niedzielę.
Generalnie, to chciałbym wiele opisać co i jak, ale normalnie brakuje mi słów :)
Profesjonalizm to mało powiedziane.
Michał poświęcił kawał czasu i pracy przy E30, którą nadgryzł ząb czasu, ale warto było czekać. Mega radość z jazdy i wieczny banan, tak wiem za kilka dni będzie mało, nie grozi i wiem co piszę ;)
Michał, wielkie dzięki!

Projekt piękny ,robota wygląda na profi a słowa właściciela to najlepsze podsumowanie i reklama dla firmy warta setki tyś.
Horex
Forumowicz
Posty: 293
Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
Imię: Konrad
lokalizacja: Mielec

Re: BMW E30 M20B25 Turbo Borg S246 dla Tymoteusza

Post autor: Horex »

mam pytanie mało związane z głównym wątkiem, jakim podkładem zabezpieczałeś miejsca po korozji? jaka konserwacja na to? pozdro!
Tymon
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2 lis 2009, o 08:12
Imię: Tymek
lokalizacja: Śląsk-Mikołów

Re: BMW E30 M20B25 Turbo Borg S246 dla Tymoteusza

Post autor: Tymon »

Odnośnie zabezpieczenia, to Michał niech się wypowie :)
Ja dodam od siebie, że ten samochód zaskakuje mnie z dnia na dzień :)
Niespełna 140 km po Torze Kielce, na pełnym ogniu :)
Jak to mówi Michał z Maleckis Motorsport, musiałeś "pycić" i tak też było :)
Nie jestem w stanie podać ile litrów spaliła czarna ździra, ale naprawdę dużo hehe.
Co do samej jazdy, to niestety... jeszcze długa droga przede mną, bo kompletnie nie ogarniam tego momentu i przyjąłem zasadę 0/1 czyli gaz w podłogę i pełen fun z jazdy.
Obłędny wypad i mega fajny klimat :)
Tymon
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2 lis 2009, o 08:12
Imię: Tymek
lokalizacja: Śląsk-Mikołów

Re: BMW E30 M20B25 Turbo Borg S246 dla Tymoteusza

Post autor: Tymon »

Czarna w akcji :)
https://m.youtube.com/watch?v=8-OC1vEz_XE&feature=share" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
nfs
User
Posty: 116
Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: BMW E30 M20B25 Turbo Borg S246 dla Tymoteusza

Post autor: nfs »

Tymon pisze:Czarna w akcji :)
https://m.youtube.com/watch?v=8-OC1vEz_XE&feature=share" onclick="window.open(this.href);return false;

wow, masz strasznie miekkie zawieszenie jak na takie obnizenie. nie dobija na dziurach?
Tymon
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2 lis 2009, o 08:12
Imię: Tymek
lokalizacja: Śląsk-Mikołów

Re: BMW E30 M20B25 Turbo Borg S246 dla Tymoteusza

Post autor: Tymon »

Miękkie?? :)
Zawieszenie jest dedykowane -60/40 plus regulowane stabi, moim zdaniem jest obłęd do jazdy na codzień i tego typu imprezy. Na tym torze za twarde zawieszenie objawia się jazdą bokiem cały czas, także co kto lubi.
Pozdrawiam Tymoteusz
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 426
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: BMW E30 M20B25 Turbo Borg S246 dla Tymoteusza

Post autor: PiotrTF »

Tymon pisze:Miękkie?? :)
Zawieszenie jest dedykowane -60/40 plus
tzn jakie dokładnie?
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: BMW E30 M20B25 Turbo Borg S246 dla Tymoteusza

Post autor: kamil7s »

Możesz nagrać jakiś dźwięk ? Bo na filmie nic nie słychac.
E30 325
caserwis
Turbo-Team
Posty: 671
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: BMW E30 M20B25 Turbo Borg S246 dla Tymoteusza

Post autor: caserwis »

Tymon tak jak napisałeś nie ogarniasz nic a nic tej fury bo ognia ja tam nie widziałem za bardzo.

-60/40 co napisałeś to jest wielkość o jaką zostało auto obniżone czyli 60mm przód i 40mm tył a nie twardość sprężyn :wink2:
Awatar użytkownika
nfs
User
Posty: 116
Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: BMW E30 M20B25 Turbo Borg S246 dla Tymoteusza

Post autor: nfs »

Tymon pisze:Miękkie?? :)
Zawieszenie jest dedykowane -60/40 plus regulowane stabi, moim zdaniem jest obłęd do jazdy na codzień i tego typu imprezy. Na tym torze za twarde zawieszenie objawia się jazdą bokiem cały czas, także co kto lubi.
Pozdrawiam Tymoteusz
No miekkie. Spore przechyły boczne na filmiku oraz to ze auto nurkuje przy hamowaniu i robie "wheele" przy dodaniu gazu to zdradza. Obnizenie to nie twardosc.

Jak masz ustawione stabilizatory i czy masz fabryczne łączniki przedniego staba do wahaczy?
Tymon
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2 lis 2009, o 08:12
Imię: Tymek
lokalizacja: Śląsk-Mikołów

Re: BMW E30 M20B25 Turbo Borg S246 dla Tymoteusza

Post autor: Tymon »

caserwis pisze:Tymon tak jak napisałeś nie ogarniasz nic a nic tej fury bo ognia ja tam nie widziałem za bardzo.

-60/40 co napisałeś to jest wielkość o jaką zostało auto obniżone czyli 60mm przód i 40mm tył a nie twardość sprężyn :wink2:
Wiem, że to wysokość. Zawieszenie to zestaw Weitec Ultra GT zdo którego były amorki Alko...co do twardości sprężyn, nie mam bladego pojęcia.
nfs pisze:
Tymon pisze:Miękkie?? :)
Zawieszenie jest dedykowane -60/40 plus regulowane stabi, moim zdaniem jest obłęd do jazdy na codzień i tego typu imprezy. Na tym torze za twarde zawieszenie objawia się jazdą bokiem cały czas, także co kto lubi.
Pozdrawiam Tymoteusz
No miekkie. Spore przechyły boczne na filmiku oraz to ze auto nurkuje przy hamowaniu i robie "wheele" przy dodaniu gazu to zdradza. Obnizenie to nie twardosc.
Jak masz ustawione stabilizatory i czy masz fabryczne łączniki przedniego staba do wahaczy?
Stabi spięte są na max. Łączniki fabryczne.
Zawieszenie dla mnie jest ok. :)
Awatar użytkownika
nfs
User
Posty: 116
Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: BMW E30 M20B25 Turbo Borg S246 dla Tymoteusza

Post autor: nfs »

Tymon pisze: Stabi spięte są na max. Łączniki fabryczne.
Zawieszenie dla mnie jest ok. :)
To może pomysl o przeniesieniu łączników na mcpherson tak jak to było oryginalnie w M3. Dodatkowo łącznik nie jest wtedy sworzen-tuleja metgum tylko sworzen-sworzen.
Tymon
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2 lis 2009, o 08:12
Imię: Tymek
lokalizacja: Śląsk-Mikołów

Re: BMW E30 M20B25 Turbo Borg S246 dla Tymoteusza

Post autor: Tymon »

Oglądałem już taki patent na torze w Poznaniu, kolega miał tak zrobione w E30is. W moim przypadku nie ma takiej potrzeby, ale dzięki za podpowiedzi :)
ODPOWIEDZ