Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
matey
User
Posty: 21
Rejestracja: 14 lut 2012, o 19:45
Imię: Matey
lokalizacja: PL
Lokalizacja: Turbina

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: matey »

Proponuję Ci założyć skrzynię 6 biegową np z 2 litrowego diesla e46 lub e87 116i lub 118i.
Przy przełożeniu 3.15 trzeci bieg będziesz miał bardzo ostry i na 4 tez da radę przypalić.
Sama skrzynia czy to z e46 czy e87 jest po pierwsze tania 300-600zł po drugie pancerna.

U siebie mam m60b40 tarcza od 2.0 diesla e46, docisk jak u Ciebie m57b30. Wystarczy spokojnie do 500Nm.
Gdybyś chciał mogę Ci złożyć sprzęgło dwu tarczowe.

Pozdro !
Pablo01
User
Posty: 194
Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
Imię: Pawel
lokalizacja: Katowice

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: Pablo01 »

matey pisze:Proponuję Ci założyć skrzynię 6 biegową np z 2 litrowego diesla e46 lub e87 116i lub 118i.
Przy przełożeniu 3.15 trzeci bieg będziesz miał bardzo ostry i na 4 tez da radę przypalić.
Sama skrzynia czy to z e46 czy e87 jest po pierwsze tania 300-600zł po drugie pancerna.

U siebie mam m60b40 tarcza od 2.0 diesla e46, docisk jak u Ciebie m57b30. Wystarczy spokojnie do 500Nm.
Gdybyś chciał mogę Ci złożyć sprzęgło dwu tarczowe.

Pozdro !
A jak chcesz założyć skrzynie z diesla ? Przespawać dzwon skrzyni ?

Znajomy ma ponad 400km ze skrzynia m52b28 i juz 2 lata to upala bez awarii
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: Blacha »

Pablo01 pisze:
matey pisze:Proponuję Ci założyć skrzynię 6 biegową np z 2 litrowego diesla e46 lub e87 116i lub 118i.
Przy przełożeniu 3.15 trzeci bieg będziesz miał bardzo ostry i na 4 tez da radę przypalić.
Sama skrzynia czy to z e46 czy e87 jest po pierwsze tania 300-600zł po drugie pancerna.

U siebie mam m60b40 tarcza od 2.0 diesla e46, docisk jak u Ciebie m57b30. Wystarczy spokojnie do 500Nm.
Gdybyś chciał mogę Ci złożyć sprzęgło dwu tarczowe.

Pozdro !
A jak chcesz założyć skrzynie z diesla ? Przespawać dzwon skrzyni ?

Znajomy ma ponad 400km ze skrzynia m52b28 i juz 2 lata to upala bez awarii
Ponąć skrzynie z M47 w tym 6b pasują P&P do M5X tylko trzeba zakombinować z wałem bo nic nie podejdzie
pluto
Turbo-Team
Posty: 219
Rejestracja: 21 sty 2011, o 01:43
Imię: Łukasz
lokalizacja: Łomża

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: pluto »

A samo ustawienie skrzyni względem silnika jest takie samo? Bo na ten przykład skrzyni od m57 do m50/52/54 na pewno nie założysz p&p bo skrzynia położy się na prawo razem z wybierakiem i mocowaniem. Nie wiem jak jest z m47 ale podejrzewam że to samo.
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: Grzesi(E30)k »

Nawet z automata? Tarcze sprzęgłową też wtedy trzeba z diesla. I potem jak masz jednomas to albo rzeźba jakiejś tarczy 240mm z M30 i wspawanie wielowypustu z diesla albo rezygnacja z amortyzacji sprzęgła


M47 ponoć leży tak samo jak M43, a ten z kolei leży jak każde M5x benzynowe
-chałturnik-
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: tdserek »

skrzynia zf spokojnie robi robote i jest wystarczajaco pancerna zeby przeniesc 600nm wiec nie ma co sie bawic w przespawywanie dzwonow bawienie ze z walami itp. 6 fajna spraawa ale jest ciezsza :D
pluto
Turbo-Team
Posty: 219
Rejestracja: 21 sty 2011, o 01:43
Imię: Łukasz
lokalizacja: Łomża

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: pluto »

Automat nie automat bez różnicy. Na 100% nie pasuje to p&p. Tak że w przypadku tego auta raczej nie warto bo skrzynia z 328 wystarczy.
matey
User
Posty: 21
Rejestracja: 14 lut 2012, o 19:45
Imię: Matey
lokalizacja: PL
Lokalizacja: Turbina

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: matey »

Sama skrzynia z m47 pasuje P&P, nic nie trzeba spawać. Tarcza od diesla m47b20 240mm na drobnym wielowypuście.
Jedyna rzeczą do obejścia jest zrobienie tulei w kole zamachowym oraz dołożenie łożyska, ponieważ wałek jest za krótki.

W V8 oprócz tego trzeba w kole zrobić 9 otworów. U siebie robiłem "fasolki" do regulacji+wyważenie i działa.
Pablo01
User
Posty: 194
Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
Imię: Pawel
lokalizacja: Katowice

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: Pablo01 »

Po co robic takie kombinacje jak skrzynia z 2.8 przy tych mocach spokojnie da rade. :?:
matey
User
Posty: 21
Rejestracja: 14 lut 2012, o 19:45
Imię: Matey
lokalizacja: PL
Lokalizacja: Turbina

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: matey »

Chociażby żeby mieć 6 biegów. Przeróbka brzmi groźnie ale nie jest tak tragicznie.
Modów nigdy za wiele :)

Pozdro !
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: g-rad »

Kolega ma zapięte m52 ze skrzynią 6 gang z n43 e90 320si wszystko śmiga aż miło bez większej rzeźby - cena tych skrzyń na allegro zaczyna się od 500zł.
Dzwon bez zmian, jedynie trzeba przerobić mocowanie łożyska oporowego.
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: szarybmw »

Dzisiaj rozebrałem stara skrzynke i prawdopodobnie zmieliło koło 2-biegu .
cos takiego wylecialo
Obrazek
a tu tryb.
Obrazek
Obrazek

W w jej miejsce wpadła juz Taka sama skrzynia lecz od 1.6 lub 1.8 ( może bedzie mniej wysłużona)

A propo skrzyni ZF z 2.8 wytłumaczy mi ktoś co jest w niej takiego że jest lepsza? Koła sa szersze czy twardsze ?
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: szarybmw »

A tak poza tym to auto dostało nowe fele 8.5"ET13 17 i troche zostało posadzone bliżej ziemi .
Obrazek
Obrazek
Żołnierz
User
Posty: 140
Rejestracja: 21 lut 2011, o 19:57
Imię: Michał
lokalizacja: SZO

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: Żołnierz »

Felgi mistrz! Moje ulubione :)
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: Grzesi(E30)k »

Rondell 0021 to strasznie niedoceniane koła ,a IMHO sa mega zajebiste :D
-chałturnik-
ODPOWIEDZ