Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)
-
- User
- Posty: 21
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 19:45
- Imię: Matey
- lokalizacja: PL
- Lokalizacja: Turbina
Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l
Proponuję Ci założyć skrzynię 6 biegową np z 2 litrowego diesla e46 lub e87 116i lub 118i.
Przy przełożeniu 3.15 trzeci bieg będziesz miał bardzo ostry i na 4 tez da radę przypalić.
Sama skrzynia czy to z e46 czy e87 jest po pierwsze tania 300-600zł po drugie pancerna.
U siebie mam m60b40 tarcza od 2.0 diesla e46, docisk jak u Ciebie m57b30. Wystarczy spokojnie do 500Nm.
Gdybyś chciał mogę Ci złożyć sprzęgło dwu tarczowe.
Pozdro !
Przy przełożeniu 3.15 trzeci bieg będziesz miał bardzo ostry i na 4 tez da radę przypalić.
Sama skrzynia czy to z e46 czy e87 jest po pierwsze tania 300-600zł po drugie pancerna.
U siebie mam m60b40 tarcza od 2.0 diesla e46, docisk jak u Ciebie m57b30. Wystarczy spokojnie do 500Nm.
Gdybyś chciał mogę Ci złożyć sprzęgło dwu tarczowe.
Pozdro !
-
- User
- Posty: 194
- Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
- Imię: Pawel
- lokalizacja: Katowice
Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l
A jak chcesz założyć skrzynie z diesla ? Przespawać dzwon skrzyni ?matey pisze:Proponuję Ci założyć skrzynię 6 biegową np z 2 litrowego diesla e46 lub e87 116i lub 118i.
Przy przełożeniu 3.15 trzeci bieg będziesz miał bardzo ostry i na 4 tez da radę przypalić.
Sama skrzynia czy to z e46 czy e87 jest po pierwsze tania 300-600zł po drugie pancerna.
U siebie mam m60b40 tarcza od 2.0 diesla e46, docisk jak u Ciebie m57b30. Wystarczy spokojnie do 500Nm.
Gdybyś chciał mogę Ci złożyć sprzęgło dwu tarczowe.
Pozdro !
Znajomy ma ponad 400km ze skrzynia m52b28 i juz 2 lata to upala bez awarii
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l
Ponąć skrzynie z M47 w tym 6b pasują P&P do M5X tylko trzeba zakombinować z wałem bo nic nie podejdziePablo01 pisze:A jak chcesz założyć skrzynie z diesla ? Przespawać dzwon skrzyni ?matey pisze:Proponuję Ci założyć skrzynię 6 biegową np z 2 litrowego diesla e46 lub e87 116i lub 118i.
Przy przełożeniu 3.15 trzeci bieg będziesz miał bardzo ostry i na 4 tez da radę przypalić.
Sama skrzynia czy to z e46 czy e87 jest po pierwsze tania 300-600zł po drugie pancerna.
U siebie mam m60b40 tarcza od 2.0 diesla e46, docisk jak u Ciebie m57b30. Wystarczy spokojnie do 500Nm.
Gdybyś chciał mogę Ci złożyć sprzęgło dwu tarczowe.
Pozdro !
Znajomy ma ponad 400km ze skrzynia m52b28 i juz 2 lata to upala bez awarii
-
- Turbo-Team
- Posty: 219
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 01:43
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: Łomża
Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l
A samo ustawienie skrzyni względem silnika jest takie samo? Bo na ten przykład skrzyni od m57 do m50/52/54 na pewno nie założysz p&p bo skrzynia położy się na prawo razem z wybierakiem i mocowaniem. Nie wiem jak jest z m47 ale podejrzewam że to samo.
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l
Nawet z automata? Tarcze sprzęgłową też wtedy trzeba z diesla. I potem jak masz jednomas to albo rzeźba jakiejś tarczy 240mm z M30 i wspawanie wielowypustu z diesla albo rezygnacja z amortyzacji sprzęgła
M47 ponoć leży tak samo jak M43, a ten z kolei leży jak każde M5x benzynowe
M47 ponoć leży tak samo jak M43, a ten z kolei leży jak każde M5x benzynowe
-chałturnik-
-
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
- Imię: SEREK
- lokalizacja: wrocław
Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l
skrzynia zf spokojnie robi robote i jest wystarczajaco pancerna zeby przeniesc 600nm wiec nie ma co sie bawic w przespawywanie dzwonow bawienie ze z walami itp. 6 fajna spraawa ale jest ciezsza 

-
- Turbo-Team
- Posty: 219
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 01:43
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: Łomża
Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l
Automat nie automat bez różnicy. Na 100% nie pasuje to p&p. Tak że w przypadku tego auta raczej nie warto bo skrzynia z 328 wystarczy.
-
- User
- Posty: 21
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 19:45
- Imię: Matey
- lokalizacja: PL
- Lokalizacja: Turbina
Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l
Sama skrzynia z m47 pasuje P&P, nic nie trzeba spawać. Tarcza od diesla m47b20 240mm na drobnym wielowypuście.
Jedyna rzeczą do obejścia jest zrobienie tulei w kole zamachowym oraz dołożenie łożyska, ponieważ wałek jest za krótki.
W V8 oprócz tego trzeba w kole zrobić 9 otworów. U siebie robiłem "fasolki" do regulacji+wyważenie i działa.
Jedyna rzeczą do obejścia jest zrobienie tulei w kole zamachowym oraz dołożenie łożyska, ponieważ wałek jest za krótki.
W V8 oprócz tego trzeba w kole zrobić 9 otworów. U siebie robiłem "fasolki" do regulacji+wyważenie i działa.
-
- User
- Posty: 194
- Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
- Imię: Pawel
- lokalizacja: Katowice
Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l
Po co robic takie kombinacje jak skrzynia z 2.8 przy tych mocach spokojnie da rade. 

-
- User
- Posty: 21
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 19:45
- Imię: Matey
- lokalizacja: PL
- Lokalizacja: Turbina
Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l
Chociażby żeby mieć 6 biegów. Przeróbka brzmi groźnie ale nie jest tak tragicznie.
Modów nigdy za wiele
Pozdro !
Modów nigdy za wiele

Pozdro !
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l
Kolega ma zapięte m52 ze skrzynią 6 gang z n43 e90 320si wszystko śmiga aż miło bez większej rzeźby - cena tych skrzyń na allegro zaczyna się od 500zł.
Dzwon bez zmian, jedynie trzeba przerobić mocowanie łożyska oporowego.
Dzwon bez zmian, jedynie trzeba przerobić mocowanie łożyska oporowego.
- szarybmw
- Forumowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
- Imię: mat
- lokalizacja: TSA
Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l
Dzisiaj rozebrałem stara skrzynke i prawdopodobnie zmieliło koło 2-biegu .
cos takiego wylecialo

a tu tryb.


W w jej miejsce wpadła juz Taka sama skrzynia lecz od 1.6 lub 1.8 ( może bedzie mniej wysłużona)
A propo skrzyni ZF z 2.8 wytłumaczy mi ktoś co jest w niej takiego że jest lepsza? Koła sa szersze czy twardsze ?
cos takiego wylecialo

a tu tryb.


W w jej miejsce wpadła juz Taka sama skrzynia lecz od 1.6 lub 1.8 ( może bedzie mniej wysłużona)
A propo skrzyni ZF z 2.8 wytłumaczy mi ktoś co jest w niej takiego że jest lepsza? Koła sa szersze czy twardsze ?
- szarybmw
- Forumowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
- Imię: mat
- lokalizacja: TSA
Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l
A tak poza tym to auto dostało nowe fele 8.5"ET13 17 i troche zostało posadzone bliżej ziemi .




-
- User
- Posty: 140
- Rejestracja: 21 lut 2011, o 19:57
- Imię: Michał
- lokalizacja: SZO
Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l
Felgi mistrz! Moje ulubione 

- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l
Rondell 0021 to strasznie niedoceniane koła ,a IMHO sa mega zajebiste 

-chałturnik-