Bmw e30 5.4 V12 M73B54 by Wąski and Forti "BSS"

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: Bmw e30 5.4 V12 M73B54 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Mario »

Udało mi się przeczytać cały temat za jednym podejściem i na dodatek bez wychodzenia do kibla :)
Bardzo ładnie Panowie.
Że Wam się chciało takiego kolosa upychać w taką małą pipkę do tego przejscie z zaworami po drodze-współczuję.
Jedyna rzecz która moze okazać się we znaki to prowadnice no ale trzymam kciuki zeby zawory jednak chodziły w osi :)

Zastanawiam sie jeszcze nad kolektorem a właściwie nad jedo początkiem czyli jak każdą rurę wkładaliście we wlanszę i spawaliście tigiem.
Głowica od strony wydechowej zapewne była obrabiana pod uszczelkę wiec poszerzona o 1-3mm z każdej strony a tu nagle wkładacie rury do srodka flanszy zmniejszając przepływ spalin na wlocie w kolektor?
Nie lepiej było przerobić flansze wydechowe pod powiekszone kanały głowicy = pod uszczelkę i do czoła spawać rury?
Nie było by takich restrykcji na kolektorze wydechowym.
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Bmw e30 5.4 V12 M73B54 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Blacha »

Mam info że jest strasznie grubo :devill2: :devill2: :devill2:

Pozdro Wąski
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw e30 5.4 V12 M73B54 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: forti »

Mario pisze:Udało mi się przeczytać cały temat za jednym podejściem i na dodatek bez wychodzenia do kibla :)
Bardzo ładnie Panowie.
Że Wam się chciało takiego kolosa upychać w taką małą pipkę do tego przejscie z zaworami po drodze-współczuję.
Jedyna rzecz która moze okazać się we znaki to prowadnice no ale trzymam kciuki zeby zawory jednak chodziły w osi :)

Zastanawiam sie jeszcze nad kolektorem a właściwie nad jedo początkiem czyli jak każdą rurę wkładaliście we wlanszę i spawaliście tigiem.
Głowica od strony wydechowej zapewne była obrabiana pod uszczelkę wiec poszerzona o 1-3mm z każdej strony a tu nagle wkładacie rury do srodka flanszy zmniejszając przepływ spalin na wlocie w kolektor?
Nie lepiej było przerobić flansze wydechowe pod powiekszone kanały głowicy = pod uszczelkę i do czoła spawać rury?
Nie było by takich restrykcji na kolektorze wydechowym.

Siemka, nie widac w temacie, ale flansze byly rozfrezowane i rurki wspawywane byly wiekszej srednicy niz orginalne, glowica tez obrobiona do srednicy wylotow.
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw e30 5.4 V12 M73B54 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Wąski »

Obrazek
Wąski
BSS
turboexpert.pl
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw e30 5.4 V12 M73B54 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Wąski »

a o to co dzikus zrobił dzisiaj podczas testów
jednak 500NM robi swoje ....

Obrazek
Wąski
BSS
turboexpert.pl
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw e30 5.4 V12 M73B54 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Wąski »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wąski
BSS
turboexpert.pl
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: Bmw e30 5.4 V12 M73B54 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Mario »

No pięknie.
Jakbyście potrzebawali pancerny most od 750i chyba e32 ze szperą 3:15S to jak coś to u mnie leży na półce w garażu
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw e30 5.4 V12 M73B54 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Wąski »

dzięki
ale testujemy przełożenie 2:65 na taki dziś lataliśmy oczywiście elektro szpera

jak widać trzeba będzie wykonać inne mocowanie i będzie git
Wąski
BSS
turboexpert.pl
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: Bmw e30 5.4 V12 M73B54 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Karolo »

W sumie nie ma się co dziwić, te dekle mają mega słabe te uszy, widziałem dwa przypadki, gdzie nawet w e34 kombi TDS automat urywało je. To zdecydowanie najsłabszy punkt tego dyfra. Szkoda, że nie macie dekla z dwoma mocowaniami.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw e30 5.4 V12 M73B54 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Wąski »

Karolo pisze:W sumie nie ma się co dziwić, te dekle mają mega słabe te uszy, widziałem dwa przypadki, gdzie nawet w e34 kombi TDS automat urywało je. To zdecydowanie najsłabszy punkt tego dyfra. Szkoda, że nie macie dekla z dwoma mocowaniami.
taki jest w planach :)
Wąski
BSS
turboexpert.pl
czucher
Nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 29 sty 2011, o 10:53
Imię: Kuba
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw e30 5.4 V12 M73B54 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: czucher »

A belka przeżyła? jak pakowalismy na lawete to koła miały straszny negatyw
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw e30 5.4 V12 M73B54 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Wąski »

belka jest ok:)

wielkie podziękowania dla Grzesia z http://www.racehouse.pl za dostarczenie nas po awarii do domu :)
Wąski
BSS
turboexpert.pl
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw e30 5.4 V12 M73B54 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Wąski »

testy z wczoraj przejazd mega lajtowy i na chwilę obecną myślę że było to 40% możliwości tego auta

dyfer 2:65


http://www.youtube.com/watch?v=7PhFCY2B ... e=youtu.be
Wąski
BSS
turboexpert.pl
kremat0r
User
Posty: 78
Rejestracja: 25 kwie 2010, o 16:00
Imię: Krzysztof
lokalizacja: Poznan

Re: Bmw e30 5.4 V12 M73B54 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: kremat0r »

Od czego masz magiel ? Strasznie dużo kręcenia kierownica mi się wydaje.
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: Bmw e30 5.4 V12 M73B54 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Drapek »

fakt - kręcenia jakby za dużo na takie rzeczy. Na większych prędkościach można tego nie ogarnąć.
To jak auto zachowuje się na niskich obrotach to poezja :ok: Gratulacje za włożenie i odpalenie tego w e30 :pasuje:
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
ODPOWIEDZ