
Bmw e30 5.4 V12 M73B54 by Wąski and Forti "BSS"
-
- User
- Posty: 57
- Rejestracja: 24 lis 2009, o 20:48
- Imię: Marcin
- lokalizacja: [RJS]
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage
e30 zastanawia sie jak przyjac kolejna dawke lekow 

-
- Turbo-Team
- Posty: 219
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 01:43
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: Łomża
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage
Nie dostanie tam się piasek/błoto między tarcze a docisk/zamach? Męsko to wygląda 

- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage
Nic tam nie wpadnie nawet tak jak widac. Bedzie to jeszcze okryte dokrecanymi elementami, ale jeszcze musimy przymierzyc do budy i jak bedzie juz siedzial, to musimy po przymocowywawac pare elementow, znajdujacych sie pomiedzy skrzynia a silnikiem.
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage
Dobrze to wygląda
Jak tak dalej pójdzie to cena skrzyń z M30 skoczy drastycznie do góry bo dopasowywane są do większości fajnych silników.
Serwo idzie za lampe?

Jak tak dalej pójdzie to cena skrzyń z M30 skoczy drastycznie do góry bo dopasowywane są do większości fajnych silników.
Serwo idzie za lampe?
-
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
- Imię: SEREK
- lokalizacja: wrocław
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage
+ m30 to tanie sprzeglo w serii jednomas a sama skrzynia kosztuje psie pieniadze:D watpie zeby cena skoczyla do gory bo jest tego mnostwo:D
kibicuje i czekam na 1 odpalenie w nowej budzie:D
kibicuje i czekam na 1 odpalenie w nowej budzie:D
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage
Kiepsko to widzę - bardzo mała odporność na skręcanie / ścinanie. Efektem może być pourywanie tych wszystkich śrub lub ich powyginanie.Wąski pisze:
www.turboBMW.pl
-
- User
- Posty: 22
- Rejestracja: 24 lis 2009, o 20:40
- Imię: łukasz
- lokalizacja: rybnik
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage
no trochę kiepsko to wygląda nie lepiej wyciąć taki dystans z aluminium? i będzie jak oryginał
- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage
Panowie reke dam sobie obciac ze nic nie pusci. Co do zrobienia tego z aluminium badz ze stali w jednym kawalku, to nie ma takiej mozliwosci aby pozniej skrecic skrzynie z silnikiem. Moze pozniej zrobie zdjecia jak wypadaja otwory na jednej i drugiej flanszy, nie ma mozliwosci polaczenia jej w jedna calosc. Jedynie w gre wchodzilo by przespawanie orginalnej obudowy skrzyni v12 do skrzyni z m30. Skrzynia z v12 jest sprawna, wiec napewno jej nie potniemy bo jest sporo warta jako czesc zapasowa.
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage
co do skrzyni do w pełni się zgadzam jednak ja nie mam ani koła od m30 ani sprzęgła (w temacie są wcześniej foty co i jak)tdserek pisze:+ m30 to tanie sprzeglo w serii jednomas a sama skrzynia kosztuje psie pieniadze:D watpie zeby cena skoczyla do gory bo jest tego mnostwo:D
kibicuje i czekam na 1 odpalenie w nowej budzie:D
Wąski
BSS
turboexpert.pl
BSS
turboexpert.pl
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage
korona pisze:Kiepsko to widzę - bardzo mała odporność na skręcanie / ścinanie. Efektem może być pourywanie tych wszystkich śrub lub ich powyginanie.Wąski pisze:
na pewno nic nie puści

(siły skręcające działają na wałek w środku skrzyni, poza tym skrzynia jest jeszcze mocowana do karoserii co też cała konstrukcje usztywni)

Wąski
BSS
turboexpert.pl
BSS
turboexpert.pl
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski BSS
takie oo v12 i przeprowadzka na nowe miejsce BSS




Wąski
BSS
turboexpert.pl
BSS
turboexpert.pl
-
- Nowy na forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 21:08
- Imię: grzegorz
- lokalizacja: wroclaw
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage
Sruba ma pracowac na rozciaganie a nie na scinanie. Moze lamerski przyklad ale : kolo jest przykrecone do piasty na 4 sruby(sruba pracuje na rozciaganie) - nie ma mozliwosci zeby odpadlo ale wstarczy te sruby poluznic (sruba pracuje na sciananie) i juz pojawia sie szansa ze sruby zostana sciete.
Plaszczyzna dzwonu skrzyni musi dolegac do bloku silnika, moze tam byc dystans ale musi byc tarcie statyczne miedze blokiem/dystansem/skrzynia.
PS: jezeli otwory w bloku i skrzyni na siebie nie nachodza to wystarczy wystrugac przekladke i nagwintowac w niej otwory. Jezeli nachodza na siebie to jak gruba musi byc przekladka ?
Plaszczyzna dzwonu skrzyni musi dolegac do bloku silnika, moze tam byc dystans ale musi byc tarcie statyczne miedze blokiem/dystansem/skrzynia.
PS: jezeli otwory w bloku i skrzyni na siebie nie nachodza to wystarczy wystrugac przekladke i nagwintowac w niej otwory. Jezeli nachodza na siebie to jak gruba musi byc przekladka ?
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski BSS
Panowie nie zamierzam rozdmuchiwać tematu mojego dystansu miedzy m73 a skrzynią z silnika m30 (dystans jest zrobiony skręcony z jednej strony do silnika z drugiej do skrzyni a pomiędzy nimi wspawane tuleje ustalające dokładne położenie i dystans dobrany do sprzęgła)
koniec tematu jest będzie działał i tyle
koniec tematu jest będzie działał i tyle

Wąski
BSS
turboexpert.pl
BSS
turboexpert.pl
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage
dzieksBlacha pisze:Dobrze to wygląda![]()
Jak tak dalej pójdzie to cena skrzyń z M30 skoczy drastycznie do góry bo dopasowywane są do większości fajnych silników.
Serwo idzie za lampe?
co do serwa to jeszcze nie wiem , możliwe że zrobimy tak samo jak było w m50 +T jak się zmieści :P
Wąski
BSS
turboexpert.pl
BSS
turboexpert.pl
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage
Ja dodam swoje dwa grosze, bo temat przerabiałem i wiem jak to wygląda w rzeczywistości.
Korona ma moim zdaniem rację, te tuleje może i scalają skrzynię ze silnikiem, ale przy siłach jakie tam występują ( tym bardziej w drifcie ) dla mnie osobiście jest niemal pewne, że gwinty zaczną się obrywać a całość ulegać decentrowaniu. Powierzchnia skrzyni musi dolegać do powierzchnii bloku, bądź chociaż jakiejś jego większej części. Tutaj jak widzę całość wisi na tulejach, które może stanowią kilka procent całej powierzchni oryginalnego połączenia.
Dlatego ja przy wykonawstwie przekładni do silników stosuję lite odpowiednio dofrezowane płyty z aluminium scalające nijako przekładnię z blokiem silnika. Jak na foto poniżej.

Niemniej jednak trzymam kciuki i obym się mylił.
Korona ma moim zdaniem rację, te tuleje może i scalają skrzynię ze silnikiem, ale przy siłach jakie tam występują ( tym bardziej w drifcie ) dla mnie osobiście jest niemal pewne, że gwinty zaczną się obrywać a całość ulegać decentrowaniu. Powierzchnia skrzyni musi dolegać do powierzchnii bloku, bądź chociaż jakiejś jego większej części. Tutaj jak widzę całość wisi na tulejach, które może stanowią kilka procent całej powierzchni oryginalnego połączenia.
Dlatego ja przy wykonawstwie przekładni do silników stosuję lite odpowiednio dofrezowane płyty z aluminium scalające nijako przekładnię z blokiem silnika. Jak na foto poniżej.

Niemniej jednak trzymam kciuki i obym się mylił.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO