Bmw e30 5.4 V12 M73B54 by Wąski and Forti "BSS"

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
owiec
User
Posty: 57
Rejestracja: 24 lis 2009, o 20:48
Imię: Marcin
lokalizacja: [RJS]

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage

Post autor: owiec »

e30 zastanawia sie jak przyjac kolejna dawke lekow :heh:
pluto
Turbo-Team
Posty: 219
Rejestracja: 21 sty 2011, o 01:43
Imię: Łukasz
lokalizacja: Łomża

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage

Post autor: pluto »

Nie dostanie tam się piasek/błoto między tarcze a docisk/zamach? Męsko to wygląda :ok:
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage

Post autor: forti »

Nic tam nie wpadnie nawet tak jak widac. Bedzie to jeszcze okryte dokrecanymi elementami, ale jeszcze musimy przymierzyc do budy i jak bedzie juz siedzial, to musimy po przymocowywawac pare elementow, znajdujacych sie pomiedzy skrzynia a silnikiem.
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage

Post autor: Blacha »

Dobrze to wygląda :ok:
Jak tak dalej pójdzie to cena skrzyń z M30 skoczy drastycznie do góry bo dopasowywane są do większości fajnych silników.
Serwo idzie za lampe?
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage

Post autor: tdserek »

+ m30 to tanie sprzeglo w serii jednomas a sama skrzynia kosztuje psie pieniadze:D watpie zeby cena skoczyla do gory bo jest tego mnostwo:D
kibicuje i czekam na 1 odpalenie w nowej budzie:D
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage

Post autor: korona »

Wąski pisze:Obrazek
Kiepsko to widzę - bardzo mała odporność na skręcanie / ścinanie. Efektem może być pourywanie tych wszystkich śrub lub ich powyginanie.
www.turboBMW.pl
młody325
User
Posty: 22
Rejestracja: 24 lis 2009, o 20:40
Imię: łukasz
lokalizacja: rybnik

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage

Post autor: młody325 »

no trochę kiepsko to wygląda nie lepiej wyciąć taki dystans z aluminium? i będzie jak oryginał
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage

Post autor: forti »

Panowie reke dam sobie obciac ze nic nie pusci. Co do zrobienia tego z aluminium badz ze stali w jednym kawalku, to nie ma takiej mozliwosci aby pozniej skrecic skrzynie z silnikiem. Moze pozniej zrobie zdjecia jak wypadaja otwory na jednej i drugiej flanszy, nie ma mozliwosci polaczenia jej w jedna calosc. Jedynie w gre wchodzilo by przespawanie orginalnej obudowy skrzyni v12 do skrzyni z m30. Skrzynia z v12 jest sprawna, wiec napewno jej nie potniemy bo jest sporo warta jako czesc zapasowa.
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage

Post autor: Wąski »

tdserek pisze:+ m30 to tanie sprzeglo w serii jednomas a sama skrzynia kosztuje psie pieniadze:D watpie zeby cena skoczyla do gory bo jest tego mnostwo:D
kibicuje i czekam na 1 odpalenie w nowej budzie:D
co do skrzyni do w pełni się zgadzam jednak ja nie mam ani koła od m30 ani sprzęgła (w temacie są wcześniej foty co i jak)
Wąski
BSS
turboexpert.pl
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage

Post autor: Wąski »

korona pisze:
Wąski pisze:Obrazek
Kiepsko to widzę - bardzo mała odporność na skręcanie / ścinanie. Efektem może być pourywanie tych wszystkich śrub lub ich powyginanie.



na pewno nic nie puści :) ale żeby się o tym przekonać musicie jeszcze trochę poczekać
(siły skręcające działają na wałek w środku skrzyni, poza tym skrzynia jest jeszcze mocowana do karoserii co też cała konstrukcje usztywni)
:heh:
Wąski
BSS
turboexpert.pl
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski BSS

Post autor: Wąski »

takie oo v12 i przeprowadzka na nowe miejsce BSS
Obrazek
Obrazek
Wąski
BSS
turboexpert.pl
duchu22
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 17 lut 2011, o 21:08
Imię: grzegorz
lokalizacja: wroclaw

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage

Post autor: duchu22 »

Sruba ma pracowac na rozciaganie a nie na scinanie. Moze lamerski przyklad ale : kolo jest przykrecone do piasty na 4 sruby(sruba pracuje na rozciaganie) - nie ma mozliwosci zeby odpadlo ale wstarczy te sruby poluznic (sruba pracuje na sciananie) i juz pojawia sie szansa ze sruby zostana sciete.

Plaszczyzna dzwonu skrzyni musi dolegac do bloku silnika, moze tam byc dystans ale musi byc tarcie statyczne miedze blokiem/dystansem/skrzynia.

PS: jezeli otwory w bloku i skrzyni na siebie nie nachodza to wystarczy wystrugac przekladke i nagwintowac w niej otwory. Jezeli nachodza na siebie to jak gruba musi byc przekladka ?
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski BSS

Post autor: Wąski »

Panowie nie zamierzam rozdmuchiwać tematu mojego dystansu miedzy m73 a skrzynią z silnika m30 (dystans jest zrobiony skręcony z jednej strony do silnika z drugiej do skrzyni a pomiędzy nimi wspawane tuleje ustalające dokładne położenie i dystans dobrany do sprzęgła)

koniec tematu jest będzie działał i tyle :)
Wąski
BSS
turboexpert.pl
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage

Post autor: Wąski »

Blacha pisze:Dobrze to wygląda :ok:
Jak tak dalej pójdzie to cena skrzyń z M30 skoczy drastycznie do góry bo dopasowywane są do większości fajnych silników.
Serwo idzie za lampe?
dzieks

co do serwa to jeszcze nie wiem , możliwe że zrobimy tak samo jak było w m50 +T jak się zmieści :P
Wąski
BSS
turboexpert.pl
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage

Post autor: Karolo »

Ja dodam swoje dwa grosze, bo temat przerabiałem i wiem jak to wygląda w rzeczywistości.
Korona ma moim zdaniem rację, te tuleje może i scalają skrzynię ze silnikiem, ale przy siłach jakie tam występują ( tym bardziej w drifcie ) dla mnie osobiście jest niemal pewne, że gwinty zaczną się obrywać a całość ulegać decentrowaniu. Powierzchnia skrzyni musi dolegać do powierzchnii bloku, bądź chociaż jakiejś jego większej części. Tutaj jak widzę całość wisi na tulejach, które może stanowią kilka procent całej powierzchni oryginalnego połączenia.
Dlatego ja przy wykonawstwie przekładni do silników stosuję lite odpowiednio dofrezowane płyty z aluminium scalające nijako przekładnię z blokiem silnika. Jak na foto poniżej.
Obrazek

Niemniej jednak trzymam kciuki i obym się mylił.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
ODPOWIEDZ