BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T

Post autor: master86 »

W ramach ciekawostek to tak wyglądał mój tłok z 5 cylindra:
Obrazek
Jak widać nie miał drugiego pierścienia(gdzieś się zapodział przy eksploatacji :śmiech: ), część pierścienia olejowego też się zapodziała. Co łącznie skończyło się dymem z odmy w szoferce :ph34r: (na brak momentu w tedy nie narzekałem) Górna półka pękła wcześniej i jakiś czas na tym jeździłem dlatego jest zakopcona.
Obrazek
Pierścieni długo nie trzeba było szukać...
Obrazek

Jeśli chodzi o nowy setup to z montażu mam tylko parę fotek:
bloczek z szpilkami s54 m11x1.5, tłoki pasowane na 0.1mm
Obrazek
pompa z m54
Obrazek
Jeśli chodzi o uszczelkę głowicy to zastosowałem swój patent, w którym cylindry będą uszczelnione miedzianym ringiem (o kształcie zbliżonym do znaczka z innej niemieckie marki :śmiech:), kanały olejowe uszczelniane są za pomocą oringów a płaszcz wodny został uszczelniony silikonem...
Obrazek
Kanał ssący z przekładką termiczną
Obrazek
"mały porting"
Obrazek
Obrazek
A tak sobie teraz siedzi w budzie:
Obrazek
Obrazek
Jest cofnięty o jakieś 16cm, kosztem ogrzewania oczywiście, ale w zimę tym na pewno nie będę jeździł więc żaden problem, zapewne rozkład masy będzie o niebo lepszy i łatwiej będzie wykorzystać nowy potencjał z pod maski. Czeka mnie struganie nowego kolektora wydechowego, ssącego, skrócenie wału napędowego i innych pierdołek mniej lub bardzie czaso chłonnych.
Poza tym doszła jeszcze przeróbka mocowania dyfra, obecnie targa mi część podłogi przy uchu, miałem wcześniej zrobić mocowanie na dwa ucha ale z tym zwlekałem i się to mści.
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T

Post autor: Karolo »

Klasa sama w sobie, co tu dużo pisać. Nie korciło postawienie bloku w pion? Wtedy byś miał bajke :)
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T

Post autor: szarybmw »

W pion jak w pion ale moze chociaż do pozycji tds-a :heh:
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T

Post autor: master86 »

Gdybym dał go w pion nie miał bym miejsca na kolektor ssący... poza tym że miał bym więcej miejsca kolektor wydechowy nie widzę żadnych zalet.
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T

Post autor: Pan. B »

Niezla zmota:)
Podstawa z tds? Duzo kombinacj z adaptacja jej do M50?
Az prosi sie o jakies custom'owe walki:)
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T

Post autor: master86 »

Podstawa z tdsa będzie w innym miejscu org jest ścięty i dospawane są króćce na przewody które pójdą do podstawki z tdsa.( Oryginał mi wadził o itb, a podstawa z diesla jest całkiem inna i gabarytowo większa od tej z m50, bez przenoszenia nie podejdzie)
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T

Post autor: korona »

Nie chcę krakać, ale te miedziane uszczelnienia nie wytrzymają nawet kilku godzin upalania, po prostu się przepalą na wylot. Poza tym 1 klasa, dało się nagwintować otwory w bloku z M10 na M11?
www.turboBMW.pl
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T

Post autor: hz10 »

mam dokładnie takie same doświadczenia co adam odnośnie miedzianych uszczelnień.
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T

Post autor: master86 »

Jeśli chodzi o miedziane ringi to za granicą robią również miedziane uszczelki do sportu i zdaje to egzamin, na youtubie widziałem kiedyś film gdzie była technologia wykonania takiej miedzianej uszczelki że wycinali blachę z miedzi i przy cylindrach rozwalcowywali krawędzie żeby przy skręcaniu się ścisły jak trzeba. U mnie miedziany pierścień jest wyższy o 0.1mm od blachy oddzielającej i na tym się powinno zaciś i uszczelnić. Jeśli wydmucha zrobie wyższe ringi, wszystko jest w fazie testów. Jeśli miedź zawiedzie mogę zastosować inny materiał np nierdzewkę ale wtedy dobrze by było na frezarce jakoś naciąć rowki żeby się dobrze wgryzło.
Wiem że u nas w Polsce kombinowali z miedzią tyle że z pełnego kawałka o jednej wysokości i na takiej powierzchni na pewno się nie ściskała przy cylindrach tak jak trzeba i nic z tego nie wychodziło. Jestem dobrej myśli, będzie dobrze a jak nie to trzeba będzie zainwestować w coś markowego...
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T

Post autor: hz10 »

nie chodzi o wydmuchanie tylko o znikanie miedzi w kontakcie ze spalinami.
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T

Post autor: master86 »

korona pisze:Nie chcę krakać, ale te miedziane uszczelnienia nie wytrzymają nawet kilku godzin upalania, po prostu się przepalą na wylot. Poza tym 1 klasa, dało się nagwintować otwory w bloku z M10 na M11?
Oba gwinty mają ten sam skok i po rozwierceniu gwintownik wchodzi w resztki starych nacięć.
hz10 pisze:nie chodzi o wydmuchanie tylko o znikanie miedzi w kontakcie ze spalinami.
Jeśli je faktycznie będzie wypalać to będę kombinował z nierdzewką.
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T

Post autor: korona »

A szpilki M11 przechodzą przez fabryczne otwory w głowicy czy trzeba je było rozwiercić?
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T

Post autor: elmo0104 »

Przechodzą. Nawet M12 przejdzie bez rozwiercania.


edit:

Przepraszam. Jednak bez rozwiercania nie przechodzą M12.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T

Post autor: master86 »

elmo0104 pisze:Przechodzą. Nawet M12 przejdzie bez rozwiercania.
No jak wcześniej miałem M12 to bez rozwiertu się nie obeszło i trzeba było kołki centrujące przeszlifować palcówką, praktycznie żyletki z nich zostawały...
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T

Post autor: Karolo »

Pod M12 trzeba wiercić otwory w głowicy. Każde M50 turbo jakie składam robię na M12. Patrz np. temat majstra.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
ODPOWIEDZ