BMW e36 turbo dla Dawida . 1.2 bar 600km m50b25 rekord seria

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Zablokowany
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1 bar 560 KM ! stage 2 2014 s

Post autor: leo »

. pisze:
przyjade do ciebie Adam za pare dni e46 jak wyrobie. zobaczysz co sie dzieje :dry:

uprzedź prędzej bo wybieram się na wakacje ale w temacie jestem w miarę na bierząco ;)

co do pomiarów bo ktoś poruszył tutaj ten temat mnie bardziej zastanawia nadmuch na IC który jest no nazwijmy to ładnie bardzo pokaźnych roziarów i mocy i czy aby on tylko "symuluje" warunki drogowe?

żeby nie było samych pytań to oczywiście gratuluje wyników bo fajnie ogląda się tematy gdzie ktoś nie kopiuje ale robi coś więcej niż inni i jest pionierem w niektórych kwestiach.... Szkoda tylko że krążą dziwne tajemnice.... Wiadomo czasem człowiek nie chce się dzielić czymś co sam odkrył i dało jakieś extra wyniki.... :) działąjcie dalej bo w ostatnim czasie szybko rośnie krzywa przyrostów w silnikach m50 i to mi się podoba że Polacy jednak nie odstają aż tak bardzo... Wiadomo jakość użytych części to jeszcze nie Szwecja ale ważne że są efekty
BMWexpert Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1 bar 560 KM ! stage 2 2014 s

Post autor: k64 »

korona pisze:Chciałem kiedyś produkować i dostarczać w atrakcyjnej cenie wałki do M50/M52. Mam podwykonawców którzy są w stanie np prętów kutych czy łuszczonych wyfrezować a następnie oszlifować wałki identyczne z przesłanym wzorem (w pierwotnej wersji miały być to kopie któregoś z wiodących producentów lub chociaż by S50B30US). Rozeznawałem temat na kilku forach i wtedy odpuściłem, klient w Polsce jest wyjątkowo wybredny, jeśli nie ma dokładnej specyfikacji wałków (obojętnie czy się na tym zna czy nie; czy mu to cokolwiek pomoże czy tylko chce mieć co wpisać gdzieś na forum) będzie marudził, a jak już nie ma na pudełku napisu CatCams to w ogóle jak coś takiego w ogóle włożyć ?? :heh: A co to za różnica czy mają tyle czy tyle stopni? Kupując masz gwarancję że będą sprawować się identycznie jak w tym i tym projekcie, że pozwolą na kręcenie silnika do 7,5tys bez utraty przepływu w górnym zakresie obrotów. Czy to nie jest najważniejsze? Ważniejsze niż liczby i znaczki na pudełku?
a bo ludzie potrzebuja dowodow korona sam wiesz. tak bylo z gt35 4 lata temu jak nie wlozylem lochy .
Pan. B pisze:Nie żebym się czepiał . ale tutaj lub na rf.pl pisałeś że niedługo frukty zastosowane w tym aucie będą dostępne u Ciebie do kupienia.
To jeśli ktoś będzie chciał kupić te wałki, to powiesz mu "Dają rade do 8kprm..." lub "Brać będzie Pan zadowolony" ?
Rozumiem że chodzi o kasę, a tam gdzie kasa tam nie ma Idylli;) Ale nie uważasz że trzymanie w tajemnicy spec. produktu który będziesz później sprzedawał jest trochę bez sensu?
Nie jest to absolutnie czepianie się z mojej strony, po prostu luźne pytanie:)
I żeby nie było OT całkowicie to spytam co ze sprężynami zaworowymi.
Mianowicie, czy od obrotów 7,5tys obr/min w górę nie ma efektu "pływania" sprężyn zaworowych ? Czy wcześniej nie wydadzą popychacze?
wiesz teraz tez mozesz krecic do 8tys jesli chcesz, to ze ja napisalem ze krece do 8tys nie znaczy ze proponuje taki hardcore ! Ja jestem coraz czesciej zdania , jak sie uwali to sie naprawi a przy mocach dwukrotnie wiekszych od seri moze sie wysrac wszysto ! ale to tyczy sie mojego porabanego toku myslenia. ostatnio odpalam silnik brak cisnienia po 15min pracy, zmienilem pompe na inna, 30min docierania brak cisnienia - zebatka zostala tyczec na lancuchu ! ale dzieki zegara dodatkowym nic sie nie stalo, Oj przechodzilem juz w zyciu tyle fackupow nie koniecznie z mojej winy ze moge stwierdzic ! miej oczy na uwadze jesli masz grubo pod maska, i oczywiscie ze nie dam ci gwarancji krec sobie silnik wysoko bo masz fajne walki i wielkie turbo , to jest tuning od ciebie zalezy jak wysoko sobie zakrecisz. 7500 jest ok to moge zagwarantowac.
Sam Catcams pisze ze do 8tys rpm mozna krecic motor na od nich walkach , oczywiscie oni tez juz to sprawdzili i wiedza gdzie jest max granica nie wyrabiania podwojnych sprezyn z m50nV ! ja to sprawdzilem juz rok temu bo mialem zbyt duze Turbo ktore wypadalo z boostu a sprzet nie byl doinKMwestowany w pozadny SA co z a tym idzie flatschift i krecilem wysoko zeby troche to zniwelowac. skupiam sie na max kreskach i przeciazeniach stad mysle moge cos napisac.

Michał_Małecki pisze:
. pisze:co do cwiartki i ognia - jesli na obciazeniowce siedzimy kilka godzin to silnik tyle na siebie przyjmuje ze wytrzyma kazda chloste na drodze . od dawida samochod w dalszym ciagu jest streetowy procz wydechu przelotowego ktory mozna wyciszyc.
Też jestem zdania, że jeżeli silnik wytrzymał porządne strojenie, kilkadziesiąt przejazdów na obciążeniówce, to spokojnie będzie sobie radził z dowolnymi rozsądnymi chłostami. Gratuluje wyników, kreski bardzo RB'kowe. Podoba mi się. Zastanawia mnie tylko, dlaczego mierząc taki silnik turbodoładowany wprowadzacie korekcje po ciśnieniu atmosferycznym? WG z MBC/EBC i tak doprowadzą do zadanego ciśnienia doładowania.
+1. rb tak dobrze sie kreci góra na oem walkach ?

co do korekcji, mozna wybrac bez korekcji ale lepiej wedlog ISO tego jest zdania lukasz.

wastegate ustala cisnienie doladowania ale te cisnienie zawsze jest wzgledem atmosferycznego . map mierzy bezwzgledne a wiec korekta iso to jest powiedzmy 2% wiec 10KM? niektorzy mierza wedlog DIN i maja jeszcze wiecej koni co nas smieszy ale generalnie nie sa to jakies wielkie roznice, stad powstaja normy ktore to przeciez "prostuja" zeby bylo dobrze.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1 bar 560 KM ! stage 2 2014 s

Post autor: k64 »

leo pisze:
. pisze:
przyjade do ciebie Adam za pare dni e46 jak wyrobie. zobaczysz co sie dzieje :dry:

uprzedź prędzej bo wybieram się na wakacje ale w temacie jestem w miarę na bierząco ;)

co do pomiarów bo ktoś poruszył tutaj ten temat mnie bardziej zastanawia nadmuch na IC który jest no nazwijmy to ładnie bardzo pokaźnych roziarów i mocy i czy aby on tylko "symuluje" warunki drogowe?

żeby nie było samych pytań to oczywiście gratuluje wyników bo fajnie ogląda się tematy gdzie ktoś nie kopiuje ale robi coś więcej niż inni i jest pionierem w niektórych kwestiach.... Szkoda tylko że krążą dziwne tajemnice.... Wiadomo czasem człowiek nie chce się dzielić czymś co sam odkrył i dało jakieś extra wyniki.... :) działąjcie dalej bo w ostatnim czasie szybko rośnie krzywa przyrostów w silnikach m50 i to mi się podoba że Polacy jednak nie odstają aż tak bardzo... Wiadomo jakość użytych części to jeszcze nie Szwecja ale ważne że są efekty
nawiew ma na celu tylko i wylacznie zapewnic chlodzenie - na chlodnice czyli nie dopuscic do przegrzania auta.
"nawiew nigdy nie odtworzy warunkow panujacych na drodze, aby to zasymulowac trzeba by miec tunel aeordynamiczny a nie wentylatorek, ktory dmucha ze stala predkoscia.
Wentylator jest w stanie wyprodukować wiatr 80-100 km/h dość "punktowo". A cała masa doładowań aerodynamicznych zaczyna działać dobrze powyżej 110-120km/h.
Zresztą większośc samochodów hamowanych na V i VI biegu ma prędkości 180-300km/h przy końcu wykresu. Wiec prędkosć nawiewu ma sie nijak do realnych warunków otoczenia"

tmp zasysanego powietrza jest najwazniejsza niby... ale, jesli tuning ma sie skupiac na tym, kto fajniej ustawi wszystko na hamowni zeby pomiar wyszedl bardziej optymistyczny to moze odrazu zmienic w programie moment bezwladnosci rolek... wtedy to juz w ogole wyjda super wyniki "

chyba karne sie na MAHA , dam te 200zl i pokaze ci wynik jeszcze bardziej zawyzony, zrobie to zimą :dry: zart (nic to nie zmieni bo jest norma która uwzgledni ze jesli jest -10 to zrobi korekcje") rozumisz? :wink2:
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1 bar 560 KM ! stage 2 2014 s

Post autor: leo »

Kamilu na początek jedno sprostowanie bo mam wrażenie nie pierwszy zresztą raz że w ogóle nie rozumiesz co mam na myśli: nie próbuje podważyć tego jakże pięknego i mocnego wykresu. Zadałem tylko proste pytanie jak ma się ten nadmuch do całokształtu pomiaru dokonywanego na hamowni. Ty od razu snujesz dziwne historie o tym jak oszukać wykres... Czy ja gdzieś to napisałem lub próbowałem dociekać ? Nie wydaje mi się :hammer:

Mam takie jeszcze jedno małe zapytanie :heh: Macie wykres przebiegu doładowania? Interesuje mnie czy przy tych wysokich obrotach boost jest utrzymywany do końca czy opada oraz czy tam jest zapięty EBC czy MBC? No i może jakaś specyfikacja turbiny co by w pełni nasycić moją dociekliwość :)

Dzięki :clap:
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1 bar 560 KM ! stage 2 2014 s

Post autor: Pan. B »

. testujesz na wlasnym samochodzie wiec jest to jak najbardziej na plus.
M50 NV nie mialo czasem pojedynczych sprezyn?
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1 bar 560 KM ! stage 2 2014 s

Post autor: Grzesi(E30)k »

M50nv miało 100% podwójne. Z M52 np. nie założysz szklanki etc bo sprężyna nie miesci sie w popychaczu. M50tu też ma mniejsze szklanki


S65 i S85 kręcą +8000 na hydraulice więc pytanie gdzie tkwi sekret że to trzyma
-chałturnik-
Szejn
User
Posty: 16
Rejestracja: 2 cze 2013, o 20:16
Imię: Kamil
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1 bar 560 KM ! stage 2 2014 s

Post autor: Szejn »

M50nv pdwójna sprężyna, natomiast mogę się nie zgodzić co do szklanek. U mnie po zastosowaniu wanienek, wałków, szklanek etc z m52b28 podpasowało wszystko do do głowicy z m50nv, czyli podwójnej sprężyny.
Awatar użytkownika
Aguirre
Turbo-Team
Posty: 345
Rejestracja: 12 lut 2011, o 15:09
Imię: Bogusław
lokalizacja: Łowicz

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1 bar 560 KM ! stage 2 2014 s

Post autor: Aguirre »

Wejść wejdą.Ale jest możliwość że popychacz rozepnie sprężyne.Zdarzały się takie przypadki na takim miksie.
GG 9597379
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1 bar 560 KM ! stage 2 2014 s

Post autor: Grzesi(E30)k »

O tym piszę. Talerzyk wadzi o krawędzie od wewnątrz szklanki
-chałturnik-
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1 bar 560 KM ! stage 2 2014 s

Post autor: k64 »

Grzesi(E30)k pisze:O tym piszę. Talerzyk wadzi o krawędzie od wewnątrz szklanki
obrobic i wio :heh:
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1 bar 560 KM ! stage 2 2014 s

Post autor: kamil7s »

Niby tak ale . sam w sobie jest powoli rozpoznawalny w całej polsce, więc wałki od . mogą być popularne jak wydechy od mtg :) Czekamy na filmy, dane turba i wgl ile to na pb98 przypuszczalnie na 1 bar wypluło :)
E30 325
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1 bar 560 KM ! stage 2 2014 s

Post autor: DawidLwa »

Turbo od .
Obrazek
Obrazek
Obrazek

T3 przerobione na T4 uszczelnienie pastą
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Układ paliwowy- przerobiona listwa,druga pompa,zew. regulator . , wtryski 850 siemens
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Szpilki Arp 10 mm
Obrazek

Przy wymianie panewek coś mnie skusiło aby popatrzeć na pierścienie, miałem szczeście bo jeden był pekniety i wpadły wszystkie nówki. Czapka lezy na dwóch uszczelkach 1.75 i 2.05 bez przekładki CR ok 9.0 na początku troche sie martwiłem ale juz dostał troche po dupie i wszystko ok. Jesli przezyje Kamień Śląski przekładki stają sie dla mnie mitem
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wałkek ssacy krzywki jak jajeczka
Obrazek

Kolektor ssacy-szczelinowy pożyczony od ., pomalowany na czarno
Obrazek
Obrazek

Krótki wydech nie zdązyłem przed strojeniem
Obrazek
Obrazek

Wydech spawałem przed wyjazdem na węgry łacznie z WG tak wymagał regulamin. Tylko 3,5 Cala
Obrazek
Obrazek

Kubełki 10 kg/szt.
Obrazek
Obrazek

Wyciety zderzak
Obrazek

2 fotki mam tylko w tej chwili z Drag hungary przelotem kumpel zrobił
Obrazek
Obrazek

Pod maską na dzień dzisiejszy
Obrazek
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1 bar 560 KM ! stage 2 2014 s

Post autor: kamil7s »

Co z żywotnością dwóch uszczelek bez przekładki ?
E30 325
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1 bar 560 KM ! stage 2 2014 s

Post autor: DawidLwa »

Zobaczymy jak narazie jest OK, Arp 140 nm powinno trzymac. Jestem ciekaw kto pierwszy na próbę złoży glowice 2 x 2.05 i standardowo 115 nm ?
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1 bar 560 KM ! stage 2 2014 s

Post autor: DawidLwa »

https://www.youtube.com/watch?v=HPtGIjp6yE0" onclick="window.open(this.href);return false;

Krótki film z niedzieli. Niestety nie ma przejazdu ale za to mozna usłyszeć ze silnik ma sie dobrze. Niestety podniesiona moc nie przekłada sie na wyniki. Brak trakcji na 3 biegu na 255 federalach RS-R 595 nawet po rozgrzaniu opon , daje obraz z jaką mocą mamy doczynienia.

Ma ktoś jakiś pomysł jak to przenieść na asfalt aby pozostać w Street ?
Zablokowany