Witam.
Na początek chciałbym nakreslic aby caly wątek i moje watpliwosci o ktorych zaczne mowic przeczytac z uwaga i jesli mozna prosic to z zainteresowaniem. Do sedna.
Mam e36 , w silniku obrocilo panewke, postanowiłem rozebrac go do ostatniej srubki i wyremontowac, i uturbic.
W skrocie jestem juz na etapie przykladania sie do skladania motorowni, tylko wiele mam niewiadomych i nie pewnych czy to wogole skladac i jak to dalej popchac.
Otóż mam blok po honowaniu , m52b28 pojedynczy vanos, nicasil nie poluszczony, wszystko z blokiem w porzadku, blok splanowany o bodajze 0.16(z takim napisem wrocil mi z osiowania walu itp)
Do tego mam wal z m52b28 podwojny vanos z kołem fonicznym(moj wał po numerach wychodzi ze byl z tdsa, wiec ltos juz tutaj byl,plus wal nie nadawal sie juz do zadnego szlifu po panewce, jeden wielki zlom) wal ktory mam do zalozenia w tym setupie nominal, po polerce w stanie idealnym z m52b28TU (bodajze, tak wywnioskowalem po numerach)
Laczac to blok i wal jest po osiowaniu względem siebie, do tego zakupilem panewki glowne panewki korbowodowe plus pierscienie do tlokow 2.8(cos okolo 84.mm z tego co pamietam.)
Na dniach przymierzam sie zaczac skladac ta motorownie, będzie odprezona przekładka 0.8mm ., plus dwie uszczelki VR 1.75, jak juz wszystko poskladam uszczelnie, silnik bedzie wygladal , zamierzam go odrazu uturbic.
W skrocie wiecej o silniku:
Glowica po kapitalnym remoncie, nowe gniazda zaworowe, prowadnice, uszczelniacze po planowaniu, głowica igla stan
Blok igla m52b28 pojedynczy vanos po honowaniu wymiary cylindrytezymaja, nicasil nie poluszczony ni nic
Nowe pierscienie
Nowe panewki glowne, korbowodowe, nominalne
Co do pomocy do tego motoru
Zestaw jaki mam to chinczyk gt3582 zasilanie z vanosa, splyw w miske oleju(planowany, jednak rozwazam splyw w obudowe rozrządu
Wg na sprezynach 0.8 bara
Spust wg w swiat
Wydech 3" po calosci, końcowy wydech turboworks
Najwiekszy intercooler jaki wejdzie chyba do e36 cos tam 600 szerokosci grubosc 120 wysokosc 295 wloty 3.25"
Chlodnica z wersji z klima,
Dolot z nierdzewki 3"
Szpilki glowicy "ala" arp ciete na pile pod chłodziwem (zaoszczedzone 1000zl okolo najtwardsza klasa twardosci szpilek)
na ile nm dokrecac je w blok i jakie etapy, a jakie nm dokrecania glowicy na tych szpilkach i etapy
Sprzeglo kompletne jakieś tam dwutarcz nowe niby do 700n
Skrzynia getrag(jak narazie)
Jak znajde skrzynie zf to dokupie wal, poloski, i dyfer dluzszy niz 2.93( o ile wogole taki jst ma duzym lbie)
Tyl wachacze na tarczach z 2.0 e36
Gwint z allegro za bodajze okolo 2 tys zl.
Det 3
Wtryski siemens deka 480cc albo 440 nie pamietam
Chlodzenie odbedzie sie za pomoca duzego wentylatora z tira badz 3 mniejszych rzędowych rowniez z tira, wiskoza i wiatrak out
Zegary boostu afr. Temp wody
Kolejne 3 voltomierz, cisnienie oleju, temperatura oleju
Teraz tak, moje pytania sa nastepujace, czy to wszystko co mam bedzie ze soba wspolgrac? Najbardziej chodzi mi o info o wale i bloku.
Nastepnie nurtuje mnie pytanie jak odniesc sie do serwisowki bmw i dokrecania wszelakich śrub na dane niutonometry wedle serwisowki, te pytania sa na teraz, kolejne moje niewiadome to czy jak to wszystko poskladam itp, to czy moge auto odpalić na zalozonym turbo i innym osprzęcie bez robienia mapy startowej, czy odrazu juz trzeba gdzebac przed odpaleniem?
Podlaczenie deta 3 itp pewnie ogarne, kiedys jakis schemat wynalazlem, ale zawsze jesli ktos ma przy sobie jakis schemat czy cos to chetnie przygarne,
Dolot z wyjsciem na blow offa, przed (kawalek przed przepustnica)
Mam rowniez mbc(manual boost controller)
Pierwsze co mnie interesuje to ogarniecie tego zestawu na 0.5b max , zrobienie paruset km i ogarniecie zestawu na max 0.8b.
Tak podsmumowujac, na co zwrocic uwage, co jezzcze posprawdzac, dokupic, moze zmienic, zeby to wszystko mialo sens i jezdzilo?
Co do zawieszenia i innych elementow oprocz silnika to ogarne to elegancko sam tylko nadmienilem co mam, najbardziej rozchodzi sie o silnik i jego skladanie, dziekuje za wszelkie podpowiedzi, sugestie i propozycje, na koniec dodam ze pytajcie o wszystko bo nie ma dla mnie glupich pytań. Pozdrawiam
E36 turbo 2.8
-
- Nowy na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 1 lut 2022, o 00:48
- Imię: Pawel
- lokalizacja: Siemiatycze
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 turbo 2.8
Napisałeś w złym dziale, to po pierwsze.
Wystarczy, żebyś przeczytał jeden mój opisany projekt na tym forum i znajdziesz odpowiedzi na 90% nurtujących Cię pytań.
Tak, da się założyć wał od 2.8TU z koronką.
Tak, na det3 będzie ok.
Szpilki w blok tylko wkręcasz, bez żadnej siły.
Dokręcanie 30/60/90/100Nm co 25 minut, sprawdzić po 2 razy, sprawdzić po 24h końcowy etap.
Skrzynia getrag jest za słaba do 2.8 turbo.
Zegary boost, olej, woda, EGT.
Sprawdź czy pierścienie które kupiłeś na pewno są pod Twój numer bloku (były różne rodzaje).
Wał i korby skręcasz według przepisu podanego na tym forum.
Możesz odpalić na seryjnych wtryskach bez det3.
Możesz odpalić od razu na det3 i większych wtryskach ale potrzebujesz map startowych.
Nie trzeba żadnego schematu, po prostu przeczytaj instrukcję FIT.
Wszystkie odpowiedzi jakie chcesz, naprawdę są na tym forum, poczytaj
Wystarczy, żebyś przeczytał jeden mój opisany projekt na tym forum i znajdziesz odpowiedzi na 90% nurtujących Cię pytań.
Tak, da się założyć wał od 2.8TU z koronką.
Tak, na det3 będzie ok.
Szpilki w blok tylko wkręcasz, bez żadnej siły.
Dokręcanie 30/60/90/100Nm co 25 minut, sprawdzić po 2 razy, sprawdzić po 24h końcowy etap.
Skrzynia getrag jest za słaba do 2.8 turbo.
Zegary boost, olej, woda, EGT.
Sprawdź czy pierścienie które kupiłeś na pewno są pod Twój numer bloku (były różne rodzaje).
Wał i korby skręcasz według przepisu podanego na tym forum.
Możesz odpalić na seryjnych wtryskach bez det3.
Możesz odpalić od razu na det3 i większych wtryskach ale potrzebujesz map startowych.
Nie trzeba żadnego schematu, po prostu przeczytaj instrukcję FIT.
Wszystkie odpowiedzi jakie chcesz, naprawdę są na tym forum, poczytaj

-
- Nowy na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 1 lut 2022, o 00:48
- Imię: Pawel
- lokalizacja: Siemiatycze
Re: E36 turbo 2.8
Jedna odpowiedz a wiele odpowiedzi, dzieki, od nastepnego tygodnia wchodze na garaz i zaczynam dlubac , jesli mozna prosic o pozostawienie tematu na dalsze pytania i przeniesienie gk w odpowiednie miejsce
- scyzor
- User
- Posty: 85
- Rejestracja: 3 sty 2016, o 18:25
- Imię: mariusz
- lokalizacja: łódź
Re: E36 turbo 2.8
Od kiedy to można honować nicasil?
-
- User
- Posty: 70
- Rejestracja: 22 mar 2021, o 18:59
- Imię: Dominik
- lokalizacja: Sanok
-
- Nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 1 kwie 2020, o 16:11
- Imię: marek
- lokalizacja: Kraków
Re: E36 turbo 2.8
Żaden ze szlifierzy którym oddaje części nie honuje nicasilu, w crossie też masz selekcje do których dobierasz tłok bez obróbki żadnej
-
- User
- Posty: 43
- Rejestracja: 9 cze 2014, o 14:37
- Imię: Krzysiek
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 turbo 2.8
Są jakieś legendy o honowaniu Nikasilu jakimiś drogocennymi osełkami diamentowymi...
-
- User
- Posty: 30
- Rejestracja: 27 sty 2022, o 20:56
- Imię: Andrzej
- lokalizacja: Katowice
Re: E36 turbo 2.8
Mam przełożenie do duzej glowy z tds 2.56 jak bys chcial na 2 jce 130 km/h jezdzilem na nim przy 200 KM wiec zmienilem na serie