- Modyfikacje silnika:
- silnik S50B30 w wersji europejskiej,
- .140? uszczelka pod głowicę MLS,
- 11mm śruby do głowicy ARP,
- hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu z S50B32,
- nowe panewki korbowodowe.
Modyfikacje głowicy: - splanowana powierzchnia,
- wypolerowane kanały, gniazda zaworowe, zawory,
- nowe popychacze, uszczelniacze, prowadnice zaworowe,
- wyregulowane zawory na 0.28mm.
Układ turbodoładowania: - stożkowy filtr powietrza 100mm Pipercross,
- turbosprężarka Garrett GT3582R,
- wastegate 60mm HKS,
- FMIC 28"x9"x2.75",
- orurowanie ukł. dolotowego MTG,
- membranowy BOV Cosmo2,
- przerobiony seryjny kolektor ssący.
Układ wydechowy: - kolektor wydechowy pod turbo MTG,
- downpipe 3? MTG,
- taśma izolacyjna ThermoTec,
- tłumik środkowy bez katalizatorów SuperSprint.
Układ paliwowy: - wtryskiwacze 630cc/min. Siemens Deka,
- pompa paliwa Walbro GSS 340,
- seryjny 3.0bar regulator ciśnienia paliwa.
Układ przeniesienia napędu: - seryjne wyważone koło dwumasowe,
- 4-łapkowa spiekowa tarcza sprzęgła PPF,
- docisk sprzęgła Sachs Racing 698,
- dyferencjał o przełożeniu 3.91:1,
- szpera 100%.
Elektronika: - komputer standalone Megasquirt-I V3.57,
- MAP sensor MPX4250AP,
- GM IAT sensor,
- czujniki EGT Defi & boost przemysłowy .
Zawieszenie: - gwintowane zawieszenie Eibach,
- 26mm stabilizator przedni Eibach,
- 24mm stabilizator tylni Eibach,
- 3.5-stopniowy negatyw przedniej osi,
- rozpórki przód i tył.
BMW E36 M3 Turbo - by Maleckis & Michał_Małecki
- Maleckis
- User
- Posty: 69
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 18:50
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: Poznań
Re: BMW E36 M3 Turbo - by Maleckis & Michał_Małecki
Obecna specyfikacja:
Maksymalna ilość znaków w podpisie to 50.
- Driftman
- User
- Posty: 42
- Rejestracja: 26 paź 2009, o 19:18
- Imię: Paweł
- lokalizacja: ulica
Re: BMW E36 M3 Turbo - by Maleckis & Michał_Małecki
Czy kolekto został wygrzany ?
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M3 Turbo - by Maleckis & Michał_Małecki
Tak.Driftman pisze:Czy kolekto został wygrzany ?
Maleckis Motorsport
- Maleckis
- User
- Posty: 69
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 18:50
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: Poznań
Re: BMW E36 M3 Turbo - by Maleckis & Michał_Małecki
Jak wspomniałem w jednym z tematów na tym forum podczas strojenia silnika na 0.7bar poddał się 1. cylinder. Kompresja spadła do 2.5bar. Na początkowym doładowaniu silnik przejeździł dokładnie 24 500 kilometrów, po podniesieniu doładowania nie udało nam się skończyć strojenia, mimo 10deg zapłonu, AFR w okolicach 10.5:1 i EGT nie przekraczającego 850 st. C. Także zapewne nasze tłoki dołączyły do kilkudziesięciu seryjnych, zniszczonych tłoków PMN i Krismaxa. Ze względu na fakt, że silnik nie sprawiał żadnych problemów na 0.5bar, sądzimy, że po prostu przekroczyliśmy ich wytrzymałość.
31 grudnia 2009r.
Rozpoczęcie remontu silnika
Silnik zostanie wyremontowany na kutych komponentach. W skład układu korbowego wejdą kute korbowody SPM 142mm oraz zatarte przez Krismaxa kute tłoki JE Pistons 8.5:1 CR, które przeszły operację na CNC.
Ostatnie godziny silnika w karoserii
Zaczęliśmy od maski i przodu samochodu
Z pomocą przybył luboński upalator M3 Turbo, bijący rekordy popularności na youtube
Kiedy skończyliśmy ?na górze? zabraliśmy się za układ wydechowy i wał napędowy
Silnik gotowy do wyjęcia
Cdn.
31 grudnia 2009r.
Rozpoczęcie remontu silnika
Silnik zostanie wyremontowany na kutych komponentach. W skład układu korbowego wejdą kute korbowody SPM 142mm oraz zatarte przez Krismaxa kute tłoki JE Pistons 8.5:1 CR, które przeszły operację na CNC.
Ostatnie godziny silnika w karoserii
Zaczęliśmy od maski i przodu samochodu
Z pomocą przybył luboński upalator M3 Turbo, bijący rekordy popularności na youtube
Kiedy skończyliśmy ?na górze? zabraliśmy się za układ wydechowy i wał napędowy
Silnik gotowy do wyjęcia
Cdn.
Maksymalna ilość znaków w podpisie to 50.
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M3 Turbo - by Maleckis & Michał_Małecki
Rezerwuje jeden blok obiecałeś
Dobrze że wreszcie się za to bierzecie, prawdziwa zabawa zaczyna się przy +1bar
Czy oprócz remontu planujecie jakieś zmiany? Wydech? Coś jeszcze? Jakieś nietypowe zmiany w silniku?
PS Widzę że to nowa tradycja sylwestrowa w Poznaniu tak w zeszłym roku jak i w tym robicie coś przy aucie
Dobrze że wreszcie się za to bierzecie, prawdziwa zabawa zaczyna się przy +1bar
Czy oprócz remontu planujecie jakieś zmiany? Wydech? Coś jeszcze? Jakieś nietypowe zmiany w silniku?
PS Widzę że to nowa tradycja sylwestrowa w Poznaniu tak w zeszłym roku jak i w tym robicie coś przy aucie
www.turboBMW.pl
- Maleckis
- User
- Posty: 69
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 18:50
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: Poznań
Re: BMW E36 M3 Turbo - by Maleckis & Michał_Małecki
1 stycznia 2010r.
Wyjęcie silnika i początek jego rozbiórki
Nastał nowy rok, nowy dzień, na dworze śnieżnie?
Do pracy wkroczył nasz stary dobry przyjaciel, Pan Żuraw
Już blisko?
Wyciągnięty
Po przerwie na obiad?
? zabraliśmy się za rozrząd
Najpierw Vanos
Potem wałki
... i na dziś koniec.
Cdn.
Wyjęcie silnika i początek jego rozbiórki
Nastał nowy rok, nowy dzień, na dworze śnieżnie?
Do pracy wkroczył nasz stary dobry przyjaciel, Pan Żuraw
Już blisko?
Wyciągnięty
Po przerwie na obiad?
? zabraliśmy się za rozrząd
Najpierw Vanos
Potem wałki
... i na dziś koniec.
Cdn.
Maksymalna ilość znaków w podpisie to 50.
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M3 Turbo - by Maleckis & Michał_Małecki
Przejrzałem wszystko raz jeszcze od początku i mam kilka pytań:
- Przy kolektorze ssącym na trąbkach są takie gumowe kapturki - jak sprawdza się to przy doładowaniu, nie ma problemów z rozrywaniem czy spadaniem?
- Jak jeździ się z tak krótkim mostem? Jakie masz prędkości na poszczególnych biegach (odcinka 7200?). Jak jeździ się na co dzień na zaspawanym moście, nie masz ochoty wrócić do szpery płytkowej?
- na nowych zdjęciach widzę na silniku miskę S50B30 a z tego co pamiętam wkładaliście miskę z B32?
- Przy kolektorze ssącym na trąbkach są takie gumowe kapturki - jak sprawdza się to przy doładowaniu, nie ma problemów z rozrywaniem czy spadaniem?
- Jak jeździ się z tak krótkim mostem? Jakie masz prędkości na poszczególnych biegach (odcinka 7200?). Jak jeździ się na co dzień na zaspawanym moście, nie masz ochoty wrócić do szpery płytkowej?
- na nowych zdjęciach widzę na silniku miskę S50B30 a z tego co pamiętam wkładaliście miskę z B32?
www.turboBMW.pl
- Maleckis
- User
- Posty: 69
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 18:50
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: Poznań
Re: BMW E36 M3 Turbo - by Maleckis & Michał_Małecki
Cześć Adam.
Pozdrawiam!
Nie ma sprawy, jeżeli tylko dzisiaj jego stan ocenimy na w miarę porządny. Dostaniesz zdjęcia gładzi.korona pisze:Rezerwuje jeden blok obiecałeś
U nas nie będzie takiego doładowania na pewno. Jeżeli wszystko się uda z remontem, to chcielibyśmy pewne, solidne, bezpieczne 0.7bar. Na obecnym przełożeniu większe doładowanie całkowicie nie będzie miało sensu. Nawet Michał powiedział, że na dyferencjale o przełożeniu 3.91:1 więcej niż 0.5bar boostu nie byłoby mu potrzebne do driftu.korona pisze:Dobrze że wreszcie się za to bierzecie, prawdziwa zabawa zaczyna się przy +1bar
Zmian jest planowanych kilka. Przede wszystkim miska wraz z pompą oleju z S50B32. Następnie układ wydechowy - przelotowy 3.0" z jednym tłumikiem końcowym - właśnie dlatego pisałem do Ciebie o Twój tłumik MagnaFlow, szkoda tylko, że się spóźniłem. Zobaczymy, jak będziemy stali z finansami, bo prawdę mówiąc bardzo chcielibyśmy zmienić obecny kolektor wydechowy. Musimy kupić jedną łapę silnika na stronę wydechową, bo nasza była nadpęknięta. Musimy zdjąć dyfer, bo od strzałów ze sprzęgła raz pękła nam śruba mocująca go do wózka i wyrobił się w nim gwint. Michał ma jeszcze jakiś plan odnośnie elektroniki, ale to już informacje u niego. Ogólnie to chcemy wszystko uporządkować pod maską, rozsądnie poukładać, bez większych zmian w silniku. Patrząc realnie, to nie są one potrzebne.korona pisze:Czy oprócz remontu planujecie jakieś zmiany? Wydech? Coś jeszcze? Jakieś nietypowe zmiany w silniku?
Ciężko powiedzieć. My zamiast nich mamy przewody pod-/nad- ciśnienia, ale wracamy do kapturków. U Krismax'a chyba nie wydmuchuje albo się nie przyznaje. Kapturki wydmuchało kiedyś znajomemu Michała na Torze Poznań na treningu w wolnossącym silniku. Myślę, że zależy to głównie od temp., do jakiej doprowadzi się silnik.korona pisze:Przy kolektorze ssącym na trąbkach są takie gumowe kapturki - jak sprawdza się to przy doładowaniu, nie ma problemów z rozrywaniem czy spadaniem?
Na oponach 255/40: 3. bieg - ~120kmph, 4. bieg - 180kmph, 5. bieg - 230kmph. Odcięcie 7 800. Z dyferencjału jest bardzo zadowolony, nie zamierzam wracać do seryjnego mostu, ani do mostu o mniejszym przełożeniu. Początkowo nie byłem pewien, czy to dobra decyzja, ale teraz już jestem. Obecnie 4. bieg jest jak 3. bieg na seryjnym dyfrze 3.15:1. Wcześniej sporo na zaspawanym dyfrze przejeździłem w 325i Michała i przynajmniej mi jeździ się bardzo dobrze. Trzeba jedynie uważać przy wyprzedzaniach przy takiej mocy, bo łatwo wpaść w poślizg. Mity forumowe o problemach przy parkowaniu to brednie, koła rzeczywiście przeskakują, ale żeby to utrudniało parkowanie...?korona pisze:- Jak jeździ się z tak krótkim mostem? Jakie masz prędkości na poszczególnych biegach (odcinka 7200?). Jak jeździ się na co dzień na zaspawanym moście, nie masz ochoty wrócić do szpery płytkowej?
Dopiero teraz podczas remontu zostanie zamontowana.korona pisze:- na nowych zdjęciach widzę na silniku miskę S50B30 a z tego co pamiętam wkładaliście miskę z B32?
Pozdrawiam!
Maksymalna ilość znaków w podpisie to 50.
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: BMW E36 M3 Turbo - by Maleckis & Michał_Małecki
Maleckis pisze:Ciężko powiedzieć. My zamiast nich mamy przewody pod-/nad- ciśnienia, ale wracamy do kapturków. U Krismax'a chyba nie wydmuchuje albo się nie przyznaje. Kapturki wydmuchało kiedyś znajomemu Michała na Torze Poznań na treningu w wolnossącym silniku. Myślę, że zależy to głównie od temp., do jakiej doprowadzi się silnik.korona pisze:Przy kolektorze ssącym na trąbkach są takie gumowe kapturki - jak sprawdza się to przy doładowaniu, nie ma problemów z rozrywaniem czy spadaniem?
Nigdy mi się żaden nie wydmuchał !!!!
S50B30 M3turbo
- Maleckis
- User
- Posty: 69
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 18:50
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: Poznań
Re: BMW E36 M3 Turbo - by Maleckis & Michał_Małecki
2 stycznia 2010r.
W trzeci dzień proces rozbiórki silnika dobiegł końca. Stan silnika po awarii? Głowica w bardzo dobrym stanie, panewki korbowodowe i główne w bardzo dobrym stanie, wał korbowy w bardzo dobrym stanie, blok silnika nie licząc 1 rysy w bardzo dobrym stanie, 3 tłoki także, 1 tłok zatarty, 2 tłoki bez półek pomiędzy najwyższym a środkowym pierścieniem.
Najpierw górna część głowicy
Następnie dolna i widać już było denka tłoków
Jak dotychczas nie było żadnych oznak awarii, dlatego zabraliśmy się za ?dół?
? aby znaleźć słabeuszy, którzy nie dali rady na 0.7bar
Oto 1. z nich:
? i drugi:
Cdn.
W trzeci dzień proces rozbiórki silnika dobiegł końca. Stan silnika po awarii? Głowica w bardzo dobrym stanie, panewki korbowodowe i główne w bardzo dobrym stanie, wał korbowy w bardzo dobrym stanie, blok silnika nie licząc 1 rysy w bardzo dobrym stanie, 3 tłoki także, 1 tłok zatarty, 2 tłoki bez półek pomiędzy najwyższym a środkowym pierścieniem.
Najpierw górna część głowicy
Następnie dolna i widać już było denka tłoków
Jak dotychczas nie było żadnych oznak awarii, dlatego zabraliśmy się za ?dół?
? aby znaleźć słabeuszy, którzy nie dali rady na 0.7bar
Oto 1. z nich:
? i drugi:
Cdn.
Maksymalna ilość znaków w podpisie to 50.
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: BMW E36 M3 Turbo - by Maleckis & Michał_Małecki
Probonował bym zastosowanie dwóch tłumików przelotowych.
Środkowego i końcowego 3" wtedy będzie znośnie
Środkowego i końcowego 3" wtedy będzie znośnie
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW E36 M3 Turbo - by Maleckis & Michał_Małecki
czesc postep idzie ostro ,\
\
mam pytanie , jesli teraz zalozycie odprezajace tloki to czy nalezy rowniez wlozyc uszczelke o grubosci seryjnej wzmacniania np. mls ale grubosc np. 1,75 ? bo chyba orginal np. goetsa nie da rady 0,7 wytrzymac co juz przerabialiscie, albo zle mysle?
pozdrawiam
\
mam pytanie , jesli teraz zalozycie odprezajace tloki to czy nalezy rowniez wlozyc uszczelke o grubosci seryjnej wzmacniania np. mls ale grubosc np. 1,75 ? bo chyba orginal np. goetsa nie da rady 0,7 wytrzymac co juz przerabialiscie, albo zle mysle?
pozdrawiam
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M3 Turbo - by Maleckis & Michał_Małecki
Tak, trzeba założyć uszczelkę o seryjnej lub zbliżonej do seryjnej wartości grubości, aby jeszcze dodatkowo nie obniżać CR. Planujemy założenie MLS-a.. pisze:czesc postep idzie ostro ,\
\
mam pytanie , jesli teraz zalozycie odprezajace tloki to czy nalezy rowniez wlozyc uszczelke o grubosci seryjnej wzmacniania np. mls ale grubosc np. 1,75 ? bo chyba orginal np. goetsa nie da rady 0,7 wytrzymac co juz przerabialiscie, albo zle mysle?
pozdrawiam
Maleckis Motorsport
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M3 Turbo - by Maleckis & Michał_Małecki
Oryginał nowy skręcony dobrymi śrubami mi wytrzymywał nawet 1,2bar chwilowo, a stale 1bar. Stosując ARP powinno być jeszcze lepiej, problemem przy uszczelkach materiałowych i dużych doładowaniach często są pierścienie (okucia) wokół cylindrów które po prostu się wypalają przy wysokim EGT.. pisze: mam pytanie , jesli teraz zalozycie odprezajace tloki to czy nalezy rowniez wlozyc uszczelke o grubosci seryjnej wzmacniania np. mls ale grubosc np. 1,75 ? bo chyba orginal np. goetsa nie da rady 0,7 wytrzymac co juz przerabialiscie, albo zle mysle?
pozdrawiam
Maleckis, wracając do kolektora ssącego - czy gumowe uszczelnienie trąbka - pleneum nie ulega rozerwaniu przy dużym doładowaniu? Nigdzie nie widziałem żadnych wzmocnionych zamienników tej części.
Szkoda że zmieniłeś zdanie w sprawie tego bloku, trochę jeszcze sobie mój S50 poczeka pod ścianą...
PS widziałem że na allegro wystawiasz tłumiki środkowe Supersprinta z twojego auta - że też ktoś chce zapłacić 1000zł za 3KM
www.turboBMW.pl
- Maleckis
- User
- Posty: 69
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 18:50
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: Poznań
Re: BMW E36 M3 Turbo - by Maleckis & Michał_Małecki
Tłumik środkowy Supersprinta został już sprzedany, dzięki czemu będę mieć pieniądze na obróbkę głowicy i przygotowanie bloku silnika.
Kolektor ssący z S50 po drobnych korektach jest naprawdę dobrym plenum pod doładowanie. Ja nie miałem nigdy problemu z kolektorem ssącym i jego szczelnością. Wiem jednakże, że u Krismax?a kiedyś wydmuchało trąbki z obejm. Pisałem kiedyś z Andreasem z PPF-u i w ich projekcie 1016rwhp z S50B30 (na pewno wiesz, o którym mówię) nie dokonali żadnych zmian czy wzmocnień w kolektorze ssącym. Mamy również znajomego z Luksemburga, który ma S50B30 biturbo na dwóch GT2252 i także korzysta z seryjnego kolektora ssącego. Na 12psi osiągnął 470hp.
My, jak dotychczas, mamy złe wspomnienia o seryjnych uszczelkach pod głowicą. Zobaczymy, jak u Michała trzymać będzie przekładka. Na razie z powodu braku funduszy nie zamówiłem jeszcze uszczelki MLS.
Pozdrawiam.
Kolektor ssący z S50 po drobnych korektach jest naprawdę dobrym plenum pod doładowanie. Ja nie miałem nigdy problemu z kolektorem ssącym i jego szczelnością. Wiem jednakże, że u Krismax?a kiedyś wydmuchało trąbki z obejm. Pisałem kiedyś z Andreasem z PPF-u i w ich projekcie 1016rwhp z S50B30 (na pewno wiesz, o którym mówię) nie dokonali żadnych zmian czy wzmocnień w kolektorze ssącym. Mamy również znajomego z Luksemburga, który ma S50B30 biturbo na dwóch GT2252 i także korzysta z seryjnego kolektora ssącego. Na 12psi osiągnął 470hp.
My, jak dotychczas, mamy złe wspomnienia o seryjnych uszczelkach pod głowicą. Zobaczymy, jak u Michała trzymać będzie przekładka. Na razie z powodu braku funduszy nie zamówiłem jeszcze uszczelki MLS.
Pozdrawiam.
Maksymalna ilość znaków w podpisie to 50.