BMW E30 M52B30 Rotrex C38-91

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Hadzi
Nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 14 sty 2022, o 10:14
Imię: Wasyl
lokalizacja: Wrocław

BMW E30 M52B30 Rotrex C38-91

Post autor: Hadzi »

Cześć,

Mam zamiar zbudować silnik M52 stroker na 3.0 doładowany kompresorem Rotrex C38-91. Będzie to w budzie E30 kabrio. Auto zastosowanie do street i szpanowanie na zlotach :P (ma być cichym killerem).

W budzie aktualnie jest M52B28 ze zmienionym kolektorem dolotowym z M50B25, przepustnica z M62B44 i zrobiony wydech z baranami (TA-Technix). Legitymuje się mocą na dzień dzisiejszy 225 km i 280 nm.

Cel to bez awaryjny silnik który będzie maił 350 km++

Z części które już mam to wał do strokera z M54B30 (tłoki i korby też mam ale raczej pójdzie kucizna), itb z S54 wraz z potrzebnymi adapterami do montażu. Na razie przepustnice chcę zostawić na lince.
Planuję kupić wałki od Świątka 268/256 (29680/29690) i do tego wzmocnione sprężyny supertecha (lub jakąś inną alternatywę), chciałbym ten silnik zakręcić do 7500-7700. Oczywiście głowica pójdzie do obróbki wraz z portingiem. Czy znacie jakąś alternatywę do sprężyn supertecha które pozwolą zakręcić ten silnik wyżej i nie zaczną zawory pływać przy doładowaniu?
Na pewno chcę kupić kute korby i zastanawiam się nad kutymi tłokami. Co do kutych tłoków zastanawiam się czy wziąć odprężające na 8,5:1 czy zostać na seryjnym tłoku (tylko kutym, kompresja 10,2:1). No i tutaj mam pytanie w jaką kompresję celować i jak ją uzyskać? Chciałbym w ten silnik dmuchać około 1 bara.
Mam dylemat co do intercoolera bo nie chciał bym go zakładać (brak miejsca na niego, auto posada klime, nie chcę cięć w budzie ma być estetycznie) ale przy 1 barze doładowania już mogą być spore temperatury. Tam gdzie ma być kompresor jest tez pompa ABS ale ją przeniosę w miejsce akumulatora, a akumulator ląduje w bagażniku. Więc tutaj trochę zrobię miejsca na rury. Teraz przy zakładaniu ITB będę sprawdzał czy da radę trochę przesunąć bliżej silnika chłodnicę wody i ile miejsca ugram na IC (czy w ogóle jest realna wciśnięcie tam IC).
Mam też problem ze znalezieniem łapy pod kompresor rotrexa.
Chcę to wystroić na MaxxEcu.

Wszelkie rady i spostrzeżenia mile widziane. Proszę nie hejtować, pierwszy raz buduję tak gruby projekt, trochę nad specem tego pieca już siedzę i zanim zacznę zamawiać już rzeczy mile wysłucham konstruktywnej krytyki i rad.
Poniżej zdjęcia pacjenta do którego pójdzie piec.

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW E30 M52B30 Rotrex C38-91

Post autor: Miś »

Bezawaryjny silnik m52 na 350hp najlepiej jeśli posiada seryjne wałki i seryjne sprężynki oraz nie jest kręcony ponad 6900-7000rpm. :)
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Diego
User
Posty: 43
Rejestracja: 9 gru 2014, o 01:35
Imię: Kamil
lokalizacja: Rzeszów

Re: BMW E30 M52B30 Rotrex C38-91

Post autor: Diego »

Na obroty powyżej 7000rpm i wał b30 trzeba iść w akcesoryjne koło pasowe(np. ATI), to kolejny wydatek. Ogólnie te silniki żeby się napełniały powyżej 7k potrzebują bardzo agresywnych wałków(co najmniej 272st z liftem 11mm). Porting u dziaka to 4-5tys pln. Głowice czesto pekają wiec łatwo wyrzucic pieniadze do smieci. Zysk z portingu na takim poziom mocy kompletnie brak.


Najmniej problemów i najładniej osobiście bym widział w takiej budzie ładny alu kolektor ssący, seria motor m52b28, ładny wydechowy górny montaż i dobre markowe turbo(efr 7163 albo jakimś małym g25-660), ładnie zrobione orurowanie i wydech. 0.6bar da ci 350koni. Bez wydatków wielkich i najmniej awaryjnie i bardzo responsywnie.

Kuty motor+b30 stroker nie wróży żadnej dłuższej jazdy do tego kompresor.
Hadzi
Nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 14 sty 2022, o 10:14
Imię: Wasyl
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW E30 M52B30 Rotrex C38-91

Post autor: Hadzi »

Diego pisze: 9 sty 2024, o 23:10 Na obroty powyżej 7000rpm i wał b30 trzeba iść w akcesoryjne koło pasowe(np. ATI), to kolejny wydatek. Ogólnie te silniki żeby się napełniały powyżej 7k potrzebują bardzo agresywnych wałków(co najmniej 272st z liftem 11mm). Porting u dziaka to 4-5tys pln. Głowice czesto pekają wiec łatwo wyrzucic pieniadze do smieci. Zysk z portingu na takim poziom mocy kompletnie brak.


Najmniej problemów i najładniej osobiście bym widział w takiej budzie ładny alu kolektor ssący, seria motor m52b28, ładny wydechowy górny montaż i dobre markowe turbo(efr 7163 albo jakimś małym g25-660), ładnie zrobione orurowanie i wydech. 0.6bar da ci 350koni. Bez wydatków wielkich i najmniej awaryjnie i bardzo responsywnie.

Kuty motor+b30 stroker nie wróży żadnej dłuższej jazdy do tego kompresor.
O kole pasowym już myślałem bo chcę zmienić żeby trochę miejsca zrobić z przodu silnika. Chcę się pozbyć oryginalnej klimy z m52, napinacza klimy i paska dodatkowego do klimy i zamontować elektryczną sprężarkę Klimy od corolli. Żeby cofnąć chłodnicę o jakieś 4cm w stronę silnika i zrobić miejsce na jakiś skromny IC.
Jak by zastosować wałki od Schrick'a 276°/270°i do tego twardsze sprężyny? Wymienić tylko uszczelniacze i zrobić jakąś podstawową regenerację głowicy bez portingu?
Chciałem postawić na kompresor bo ma bardziej liniowe przyrosty "zbliżone" do wolnossaka. A też nie chcę z tego auta robić jakiegoś hardcora, gdzie będzie jakoś agresywnie niut wstawał. Też mam w planach zbudowanie drugiego silnika do drugiej e30 która jest aktualnie na blacharce - M10B20 turbo (turbina od 45 AMG).
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW E30 M52B30 Rotrex C38-91

Post autor: Miś »

Na te moce robienie głowicy na wałkach/cudach/portingach to kasa wydana w błoto, a kombinacje gryzą się z bezawaryjnością, której pragniesz.

Zrób remont głowicy, wałek ssący m54b30 zostaw, wydechowy m50b25nv ssący na wydech, nowe szklanki i tyle, resztę nadmuchaj, proste.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
ODPOWIEDZ