BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG

Post autor: Mario »

Witam.
Oto BMW 330Ci użytkownika dresik.pl który zapragnął wsadzić do tego autka kompresor i zawitał do naszego pięknego miasta Płocka żeby zrealizować swoje marzenia ;)
Auto na dupohamowni nie trzymało mocy i oceniliśmy je na max 200KM (BMW 323I e36 po modach chodziło podobnie a audi żony 220KM robiło z niego wiatrak) więc przyrost który uzyskaliśmy jest naprawdę zadowalający a można jeszcze troszkę poprawić ale to już Stage 2 :)

Postanowiłem że jeżeli mamy juz kilka pierwszych na świecie pionierskich projektów to dlaczego nie zrealizować kolejnego :)
Postanowiliśmy wykonać od podstaw cały kompresor-Kit no i się nam udało.
Jest to pierwsze (z tego co wiem bo innego takiego projektu nie udało mi się znaleźć na necie) BMW 330i doładowane Vortechem V-1 i wystrojone świnią - DET3

Doładowanie 0.52B

Projekt przeciągnał się w czasie ale po drodze motor pokazał swoje "słabostki" i trzeba było trochę nad tym wszystkim posiedzieć :)

I tu podziekowania dla Jadźwina i Artura-z Project-xs za pomoc przy rozwiązywaniu problemu.
P.S Elektroniczna przepustnica pewnie też w przyszłosci bedzie do wymiany żeby wszystko banglało jak trzeba bo wywala błedy


Modyfikacje:
? seryjny silnik M54B30
? Kompresor VORTECH V-1
? Flansza mocująca zaprojektowana i wykonana przez MTG z twardego aluminium T6061
? rolki prowadzące i dodatkowy napinacz paska zaprojektowany przez Mario-MTG
? stożkowy filtr powietrza firmy Simota
? dłuższy pasek klinowy
? DV Bosch
? Rura ssąca by MTG
? Rury dolotowe kwasoodporne by MTG
? Załączki i wężyki Samco wszedzie gdzie tylko sie dało :)
? przerobiona odma oraz układ podciśnień by MTG
? podniesione ciśnienie na org regulatorze paliwa- patent własny ale i tak trzeba bedzie na przyszłosc zrobić listwę z powrotem paliwa ub zastosować inny regulator
? magistrala olejowa - spływ i dopływ by MTG + oil catch-can by MTG

Układ wydechowy:
? Seria po usunięciu katalizatorów

Układ paliwowy:
? wtryskiwacze 360cc/min
? pompa paliwa- seria
Elektronika:
? DET3 montaż i strojenie- Mario MTG

Wskaźniki Boost i AFR a dodatkowo zawita EGT


Oto kilka fotek z projektu bo nie było czasu porobić zdjęć w trakcie prac
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I oto wynik końcowy
322KM i 344Nm

Obrazek
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG

Post autor: Mario »

Obecnie auto przeszło kilka modyfikacji na Stage 2 :)
i doładowanie wzrosło na 0.6bara.
Niestety nie zdążyłem zmierzyc jeszcze raz auta ale jest sporo szybsze niż na stage 1
Gdzieś mam film 0-200km/h więc jak go tylko znajdę to odrazu zapodam
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG

Post autor: g-rad »

W twoich projektach widać pasję i precyzję wykonania. Potwierdzają to Twoi klienci, którzy wyrażają się w samych superlatywach :cool2:
Możesz opisać kiedyś czerwoną a teraz żółtą e36 z Łomży ?
Pozdro i tony szacunku :)
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG

Post autor: Mario »

Dzięki serdeczne g-rad.
Staram sie jak mogę :)
Oczywiście opiszę też BMW Z Łomży bo każdy wycągnie z tego projektu jakieś wnioski.
Może jeszcze dziś przysiąge do opisu :)
piotres
User
Posty: 112
Rejestracja: 9 lis 2009, o 12:52
Imię: Piotrek
lokalizacja: Okol. Warszawy

Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG

Post autor: piotres »

A na LPG hamowaliscie ja?
bmw z3 2.8 roadster N/A
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG

Post autor: Mario »

Nie na lpg nie ale jeszcze wszystko przed nami bo auto przyjedzie na przegląd to zrobię pomiar na 0.6b i na LPG jak wypchnę projekty z garażu
Awatar użytkownika
bartpa
Turbo-Team
Posty: 91
Rejestracja: 22 gru 2009, o 20:41
Imię: bartek
lokalizacja: małopolska

Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG

Post autor: bartpa »

kapa straszna niutonometrami :rozczarowany:
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG

Post autor: hz10 »

mario
gdzie można kupić tą rure zbrojoną przezroczystą? jaka jest średnica ? można robić esy?
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG

Post autor: Mario »

Rura była robiona na zamówienie w firmie w Płocku gdzie wykonują tego typu rzeczy.
Średnica to 90mm wytrzymała do ok 200 stopni nie ma bata żeby się zwęziła.
Co do Nm to
a.wszystko zależy od stanu silnika
b.to kompresor typu centrifugal więc jebnięcia z dołu nie ma ale ciągnie równo do końca
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG

Post autor: mcgiver »

tych rur trzeba szukać w przemyśle.
pracowałem kiedyć w zakładzie gdzie było dużo wtryskarek w których takie gietkie rury były stosowane do dystrybucji gorącego powietrza do podgrzewania granulatu do wtryskarek
http://www.google.pl/#sclient=psy&hl=pl ... 3a383c24e9" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
bartpa
Turbo-Team
Posty: 91
Rejestracja: 22 gru 2009, o 20:41
Imię: bartek
lokalizacja: małopolska

Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG

Post autor: bartpa »

niechodzi o wykres gdyz jest typowy dla vortecha etc
wynik maksymalny jest kuriozalny wrecz gdyz jak pewnie wiesz seria ma 300nm programem NA/ mozna pewne zrobic to 340nm
Ciekawe na ile powodem jest stan silnika a na ile wynika to z innych czynnikow np zbyt duzej jednostki etc
ps
jak bys wlozyl tej wielkosci rootsa tez by dmuchal do konca :)
piotres
User
Posty: 112
Rejestracja: 9 lis 2009, o 12:52
Imię: Piotrek
lokalizacja: Okol. Warszawy

Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG

Post autor: piotres »

mcgiver pisze:tych rur trzeba szukać w przemyśle.
pracowałem kiedyć w zakładzie gdzie było dużo wtryskarek w których takie gietkie rury były stosowane do dystrybuci gorącego powietrza do podgrzewania granulatu do wtryskarek
http://www.google.pl/#sclient=psy&hl=pl ... 3a383c24e9" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja taka rure kupilem w firmie sprzedajacej kanaly wentylacyjne blaszane i inne elementy wentylacyjne. Tyle ze o srednicy 150 czy 200mm, ale mniejsze pewnie takze by mieli.
bmw z3 2.8 roadster N/A
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG

Post autor: Mario »

bartpa pisze:niechodzi o wykres gdyz jest typowy dla vortecha etc
wynik maksymalny jest kuriozalny wrecz gdyz jak pewnie wiesz seria ma 300nm programem NA/ mozna pewne zrobic to 340nm
Ciekawe na ile powodem jest stan silnika a na ile wynika to z innych czynnikow np zbyt duzej jednostki etc
ps
jak bys wlozyl tej wielkosci rootsa tez by dmuchal do konca :)
Już odpowieadam na Twoje pytanie.
Zobacz sobie wykres w poprzednim projekcie gdzie mamy motor 2.5litra i ten sam kompresor.
http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f=3&t=1224" onclick="window.open(this.href);return false;
80Nm przyrostu w stosunku do serii.
Santino
User
Posty: 44
Rejestracja: 13 cze 2010, o 21:31
Imię: Adam
lokalizacja: Kalisz

Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG

Post autor: Santino »

to pewnie jest zalezno od rodzaju sprezarki moja ASA pompuje 0.4b a moment troszke wiekszy
http://i52.tinypic.com/ok8pid.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
ODPOWIEDZ