BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG
Witam.
Oto BMW 330Ci użytkownika dresik.pl który zapragnął wsadzić do tego autka kompresor i zawitał do naszego pięknego miasta Płocka żeby zrealizować swoje marzenia
Auto na dupohamowni nie trzymało mocy i oceniliśmy je na max 200KM (BMW 323I e36 po modach chodziło podobnie a audi żony 220KM robiło z niego wiatrak) więc przyrost który uzyskaliśmy jest naprawdę zadowalający a można jeszcze troszkę poprawić ale to już Stage 2
Postanowiłem że jeżeli mamy juz kilka pierwszych na świecie pionierskich projektów to dlaczego nie zrealizować kolejnego
Postanowiliśmy wykonać od podstaw cały kompresor-Kit no i się nam udało.
Jest to pierwsze (z tego co wiem bo innego takiego projektu nie udało mi się znaleźć na necie) BMW 330i doładowane Vortechem V-1 i wystrojone świnią - DET3
Doładowanie 0.52B
Projekt przeciągnał się w czasie ale po drodze motor pokazał swoje "słabostki" i trzeba było trochę nad tym wszystkim posiedzieć
I tu podziekowania dla Jadźwina i Artura-z Project-xs za pomoc przy rozwiązywaniu problemu.
P.S Elektroniczna przepustnica pewnie też w przyszłosci bedzie do wymiany żeby wszystko banglało jak trzeba bo wywala błedy
Modyfikacje:
? seryjny silnik M54B30
? Kompresor VORTECH V-1
? Flansza mocująca zaprojektowana i wykonana przez MTG z twardego aluminium T6061
? rolki prowadzące i dodatkowy napinacz paska zaprojektowany przez Mario-MTG
? stożkowy filtr powietrza firmy Simota
? dłuższy pasek klinowy
? DV Bosch
? Rura ssąca by MTG
? Rury dolotowe kwasoodporne by MTG
? Załączki i wężyki Samco wszedzie gdzie tylko sie dało
? przerobiona odma oraz układ podciśnień by MTG
? podniesione ciśnienie na org regulatorze paliwa- patent własny ale i tak trzeba bedzie na przyszłosc zrobić listwę z powrotem paliwa ub zastosować inny regulator
? magistrala olejowa - spływ i dopływ by MTG + oil catch-can by MTG
Układ wydechowy:
? Seria po usunięciu katalizatorów
Układ paliwowy:
? wtryskiwacze 360cc/min
? pompa paliwa- seria
Elektronika:
? DET3 montaż i strojenie- Mario MTG
Wskaźniki Boost i AFR a dodatkowo zawita EGT
Oto kilka fotek z projektu bo nie było czasu porobić zdjęć w trakcie prac
I oto wynik końcowy
322KM i 344Nm
Oto BMW 330Ci użytkownika dresik.pl który zapragnął wsadzić do tego autka kompresor i zawitał do naszego pięknego miasta Płocka żeby zrealizować swoje marzenia
Auto na dupohamowni nie trzymało mocy i oceniliśmy je na max 200KM (BMW 323I e36 po modach chodziło podobnie a audi żony 220KM robiło z niego wiatrak) więc przyrost który uzyskaliśmy jest naprawdę zadowalający a można jeszcze troszkę poprawić ale to już Stage 2
Postanowiłem że jeżeli mamy juz kilka pierwszych na świecie pionierskich projektów to dlaczego nie zrealizować kolejnego
Postanowiliśmy wykonać od podstaw cały kompresor-Kit no i się nam udało.
Jest to pierwsze (z tego co wiem bo innego takiego projektu nie udało mi się znaleźć na necie) BMW 330i doładowane Vortechem V-1 i wystrojone świnią - DET3
Doładowanie 0.52B
Projekt przeciągnał się w czasie ale po drodze motor pokazał swoje "słabostki" i trzeba było trochę nad tym wszystkim posiedzieć
I tu podziekowania dla Jadźwina i Artura-z Project-xs za pomoc przy rozwiązywaniu problemu.
P.S Elektroniczna przepustnica pewnie też w przyszłosci bedzie do wymiany żeby wszystko banglało jak trzeba bo wywala błedy
Modyfikacje:
? seryjny silnik M54B30
? Kompresor VORTECH V-1
? Flansza mocująca zaprojektowana i wykonana przez MTG z twardego aluminium T6061
? rolki prowadzące i dodatkowy napinacz paska zaprojektowany przez Mario-MTG
? stożkowy filtr powietrza firmy Simota
? dłuższy pasek klinowy
? DV Bosch
? Rura ssąca by MTG
? Rury dolotowe kwasoodporne by MTG
? Załączki i wężyki Samco wszedzie gdzie tylko sie dało
? przerobiona odma oraz układ podciśnień by MTG
? podniesione ciśnienie na org regulatorze paliwa- patent własny ale i tak trzeba bedzie na przyszłosc zrobić listwę z powrotem paliwa ub zastosować inny regulator
? magistrala olejowa - spływ i dopływ by MTG + oil catch-can by MTG
Układ wydechowy:
? Seria po usunięciu katalizatorów
Układ paliwowy:
? wtryskiwacze 360cc/min
? pompa paliwa- seria
Elektronika:
? DET3 montaż i strojenie- Mario MTG
Wskaźniki Boost i AFR a dodatkowo zawita EGT
Oto kilka fotek z projektu bo nie było czasu porobić zdjęć w trakcie prac
I oto wynik końcowy
322KM i 344Nm
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG
Obecnie auto przeszło kilka modyfikacji na Stage 2
i doładowanie wzrosło na 0.6bara.
Niestety nie zdążyłem zmierzyc jeszcze raz auta ale jest sporo szybsze niż na stage 1
Gdzieś mam film 0-200km/h więc jak go tylko znajdę to odrazu zapodam
i doładowanie wzrosło na 0.6bara.
Niestety nie zdążyłem zmierzyc jeszcze raz auta ale jest sporo szybsze niż na stage 1
Gdzieś mam film 0-200km/h więc jak go tylko znajdę to odrazu zapodam
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG
W twoich projektach widać pasję i precyzję wykonania. Potwierdzają to Twoi klienci, którzy wyrażają się w samych superlatywach
Możesz opisać kiedyś czerwoną a teraz żółtą e36 z Łomży ?
Pozdro i tony szacunku
Możesz opisać kiedyś czerwoną a teraz żółtą e36 z Łomży ?
Pozdro i tony szacunku
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG
Dzięki serdeczne g-rad.
Staram sie jak mogę
Oczywiście opiszę też BMW Z Łomży bo każdy wycągnie z tego projektu jakieś wnioski.
Może jeszcze dziś przysiąge do opisu
Staram sie jak mogę
Oczywiście opiszę też BMW Z Łomży bo każdy wycągnie z tego projektu jakieś wnioski.
Może jeszcze dziś przysiąge do opisu
-
- User
- Posty: 112
- Rejestracja: 9 lis 2009, o 12:52
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Okol. Warszawy
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG
Nie na lpg nie ale jeszcze wszystko przed nami bo auto przyjedzie na przegląd to zrobię pomiar na 0.6b i na LPG jak wypchnę projekty z garażu
- bartpa
- Turbo-Team
- Posty: 91
- Rejestracja: 22 gru 2009, o 20:41
- Imię: bartek
- lokalizacja: małopolska
Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG
kapa straszna niutonometrami
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG
mario
gdzie można kupić tą rure zbrojoną przezroczystą? jaka jest średnica ? można robić esy?
gdzie można kupić tą rure zbrojoną przezroczystą? jaka jest średnica ? można robić esy?
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG
Rura była robiona na zamówienie w firmie w Płocku gdzie wykonują tego typu rzeczy.
Średnica to 90mm wytrzymała do ok 200 stopni nie ma bata żeby się zwęziła.
Co do Nm to
a.wszystko zależy od stanu silnika
b.to kompresor typu centrifugal więc jebnięcia z dołu nie ma ale ciągnie równo do końca
Średnica to 90mm wytrzymała do ok 200 stopni nie ma bata żeby się zwęziła.
Co do Nm to
a.wszystko zależy od stanu silnika
b.to kompresor typu centrifugal więc jebnięcia z dołu nie ma ale ciągnie równo do końca
-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG
tych rur trzeba szukać w przemyśle.
pracowałem kiedyć w zakładzie gdzie było dużo wtryskarek w których takie gietkie rury były stosowane do dystrybucji gorącego powietrza do podgrzewania granulatu do wtryskarek
http://www.google.pl/#sclient=psy&hl=pl ... 3a383c24e9" onclick="window.open(this.href);return false;
pracowałem kiedyć w zakładzie gdzie było dużo wtryskarek w których takie gietkie rury były stosowane do dystrybucji gorącego powietrza do podgrzewania granulatu do wtryskarek
http://www.google.pl/#sclient=psy&hl=pl ... 3a383c24e9" onclick="window.open(this.href);return false;
- bartpa
- Turbo-Team
- Posty: 91
- Rejestracja: 22 gru 2009, o 20:41
- Imię: bartek
- lokalizacja: małopolska
Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG
niechodzi o wykres gdyz jest typowy dla vortecha etc
wynik maksymalny jest kuriozalny wrecz gdyz jak pewnie wiesz seria ma 300nm programem NA/ mozna pewne zrobic to 340nm
Ciekawe na ile powodem jest stan silnika a na ile wynika to z innych czynnikow np zbyt duzej jednostki etc
ps
jak bys wlozyl tej wielkosci rootsa tez by dmuchal do konca
wynik maksymalny jest kuriozalny wrecz gdyz jak pewnie wiesz seria ma 300nm programem NA/ mozna pewne zrobic to 340nm
Ciekawe na ile powodem jest stan silnika a na ile wynika to z innych czynnikow np zbyt duzej jednostki etc
ps
jak bys wlozyl tej wielkosci rootsa tez by dmuchal do konca
-
- User
- Posty: 112
- Rejestracja: 9 lis 2009, o 12:52
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Okol. Warszawy
Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG
Ja taka rure kupilem w firmie sprzedajacej kanaly wentylacyjne blaszane i inne elementy wentylacyjne. Tyle ze o srednicy 150 czy 200mm, ale mniejsze pewnie takze by mieli.mcgiver pisze:tych rur trzeba szukać w przemyśle.
pracowałem kiedyć w zakładzie gdzie było dużo wtryskarek w których takie gietkie rury były stosowane do dystrybuci gorącego powietrza do podgrzewania granulatu do wtryskarek
http://www.google.pl/#sclient=psy&hl=pl ... 3a383c24e9" onclick="window.open(this.href);return false;
bmw z3 2.8 roadster N/A
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG
Już odpowieadam na Twoje pytanie.bartpa pisze:niechodzi o wykres gdyz jest typowy dla vortecha etc
wynik maksymalny jest kuriozalny wrecz gdyz jak pewnie wiesz seria ma 300nm programem NA/ mozna pewne zrobic to 340nm
Ciekawe na ile powodem jest stan silnika a na ile wynika to z innych czynnikow np zbyt duzej jednostki etc
ps
jak bys wlozyl tej wielkosci rootsa tez by dmuchal do konca
Zobacz sobie wykres w poprzednim projekcie gdzie mamy motor 2.5litra i ten sam kompresor.
http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f=3&t=1224" onclick="window.open(this.href);return false;
80Nm przyrostu w stosunku do serii.
-
- User
- Posty: 44
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 21:31
- Imię: Adam
- lokalizacja: Kalisz
Re: BMW 330Ci E46 Supercharged by MTG
to pewnie jest zalezno od rodzaju sprezarki moja ASA pompuje 0.4b a moment troszke wiekszy
http://i52.tinypic.com/ok8pid.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i52.tinypic.com/ok8pid.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;