m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Żołnierz
User
Posty: 140
Rejestracja: 21 lut 2011, o 19:57
Imię: Michał
lokalizacja: SZO

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: Żołnierz »

A v'ka gdzie wyląduje? ;)
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

V'ka to nowy zakup ;) Niestety pozostanie N/A
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

W związku z tym, że seryjny manometr w chinolu przestał działać - postanowiłem go zupgrejdować.
Działa wyśmienicie, polecam.

Przed:
Obrazek
Po:
Obrazek
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: k64 »

teee ja widze ze ty uzywasz czujnika do oleju , niby tak samo wygladaja ale nie wiem czy paliwko go nie uszkodzi .
swoja droga zegar pod maska u mnie jeszcze jest + trojnik + czuj. paliwa do gauganow w srodku - o 0,5 sie roznia wskazania :heh:
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

tutaj mam drugi czujnik oleju. Do dwoch czujnikow planuje jeden zegar i przelacznik kabla sygnalowego, zeby nie upiekszac kabiny jak choinki w swieta ;)

Obrazek
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: k64 »

g-rad pisze:tutaj mam drugi czujnik oleju. Do dwoch czujnikow planuje jeden zegar i przelacznik kabla sygnalowego, zeby nie upiekszac kabiny jak choinki w swieta ;)

Obrazek
mam rozumiec zegar taki zwykly z motozbytu, no w sumie dobry pomysl bo nie gracisz kabiny = ale przelaczanie to tak nie bardzo jak lecisz na wot i nie masz pogladu i na cisnienie oleju i paliwa.
filip
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: filip »

Paliwo raczej mu nie zaszkodzi, natomiast jego wskazania są dość mało zgodne z prawdą w stosunku chociazby do tego czujnika z nowszej serii autogauge sm peak... bo widzę, że to czujnik taki jak w zegarach autogauge indiglo albo smoke itp...?

Wóz natomiast prezentuje się bardzo fajnie !!
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: leo »

Widzę kolego że też kombinujesz z tłoczyskami z motorów serii N, mam pytanie bo mam kpl tłoków z n53 ale mają średnicę swożnia 20mm i średnice na wale 50 co mnie przy moim m54 wogóle nie ratuje. Wg ETK tłoki z N54 mają średniće swożnia 22mm jesteś mi to w stanie potwierdzić czy już średnio bo motor złożony? Oraz jak byś mógł mi powiedzieć o ile niższy jest tłok od tego z m54
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: hz10 »

tłok od n54 jest wyższy od m54
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: leo »

a jaki jest jego wymiar od środka swożnia do szczytu? Pytam ponieważ chce wywalić swoje ori tłoki na rzecz tych z N54 ale nigdzien ie mogę znaleźć wymiarów a wiem że te z m54 są chyba najniższe z mozliwych (chyba żę się mylę) i wtedy musiał bym krótsze korby dać
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

Silnik odpalony i wstępnie dotarty, w weekend zlewam pierwszy olej. Oprócz cykającej szklanki i mikro wycieku z pod uszczelki miski - wszystko wydaje się być OK. Co dziwne szklanki nie klepały przed remontem a pod miską jest nowa uszczelka erlinga, oczywiście powierzchnie przylegające dokładnie wyrównałem i oczyściłem :eee:

W międzyczasie wymieniłem trzy magle z e36, jeden miał problem uszczelniaczami, drugi losowo blokował się na ślimaku, dopiero trzeci jest w miarę ok :eee:

Tak jak pisał hz10, tłok jest wyższy od m54b30 o 1,2mm i korbowód spłaszczony w miejscu mocowania sworznia.
simon1989
User
Posty: 102
Rejestracja: 11 maja 2011, o 01:19
Imię: Michał
lokalizacja: Puławy

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: simon1989 »

Co do uszczelnienia miski. Korzystam z korkowych uszczelek AJUSA albo Elring z silikonem Reinz Renzosil i to juz nie jest do przejscia przez zaden olej.
filip
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: filip »

miski najlepiej zawsze na klej składać... reinzosil może być
Awatar użytkownika
czarczi
Turbo-Team
Posty: 135
Rejestracja: 27 sie 2010, o 22:03
Imię: Cezary
lokalizacja: łódź

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: czarczi »

filip pisze:miski najlepiej zawsze na klej składać... reinzosil może być
My zawsze skladamy na klej reinza , co wiecej bez uszczelki i jak narazie zadnych przeciekow i reklamacji ;D POLECAM :heh:
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

Właśnie z tą uszczelką to mega zagadka. Jeszcze raz dociągnąłem śruby miski ile się dało a i tak olej ucieka na łączeniu miski z blokiem po stronie wydechowej nawet przy zgaszonym silniku. I to przy mineralu, pewnie jak bym teraz zalał docelowy syntetyk to przez noc by spłynął ;) Sprawdziłem, że leci własnie na tym łączeniu, bo blok suchy, podstawa filtra i uszczelniacze też. Fajny news jest taki, że hałasująca szklanka się napełniła i komprecha równa na wszystkich cylindrach.

Mam jeszcze taki problem, że szukam jakiejś alternatywy dla prędkościomierza. Wywaliłem ori zegary i zastanawiam się co wymodzić w miarę mądrego, żeby pokazywało mi realną prędkość pojazdu.
ODPOWIEDZ