Bmw e30 5.4 V12 M73B54 by Wąski and Forti "BSS"
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
Bmw e30 5.4 V12 M73B54 by Wąski and Forti "BSS"
Nadszedł czas na Stage 2
Postanowiłem włożyć do e30 5.4 v12 m73b54 spięty oczywiście z manualem i wyjechać 1-szym w PL Drift Car-em V12
MODEL:
BMW E30
Silnik:
oe m20b20
będzie m73b54 bez egr-ów viska i katów
Układ dolotowy:
???
układ wydechowy:
x- pipe 3 cale z przejściami na 2,5 cala
układ paliwowy:
oe e38
Elektronika:
oe e38
układ chłodzenia:
chłodnica wody e30 2,4 td, chłodnica oleju m30
układ napędowy:
???
zawieszenie:
przód: gwint z e36+ zwrotnice,wahacze e46,powiększony skręt kół, dystans 6cm
tył:amorki b6 ,dystans 7,2cm
układ hamulcowy:
przód oe z e36(z modelu 325)
tył oe e30 (tarcze)
Nadwozie,Body kit:
silnik przesunięty do środka (jeszcze dokładnie nie wiemy o ile)
laminat: klapa tył, błotniki,poszerzenia,zderzaki,
wycięta tylna ścianka,szyberdach, ścianka przednia ,środki tylnych drzwi i miejsce na koło zapasowe
Postanowiłem włożyć do e30 5.4 v12 m73b54 spięty oczywiście z manualem i wyjechać 1-szym w PL Drift Car-em V12
MODEL:
BMW E30
Silnik:
oe m20b20
będzie m73b54 bez egr-ów viska i katów
Układ dolotowy:
???
układ wydechowy:
x- pipe 3 cale z przejściami na 2,5 cala
układ paliwowy:
oe e38
Elektronika:
oe e38
układ chłodzenia:
chłodnica wody e30 2,4 td, chłodnica oleju m30
układ napędowy:
???
zawieszenie:
przód: gwint z e36+ zwrotnice,wahacze e46,powiększony skręt kół, dystans 6cm
tył:amorki b6 ,dystans 7,2cm
układ hamulcowy:
przód oe z e36(z modelu 325)
tył oe e30 (tarcze)
Nadwozie,Body kit:
silnik przesunięty do środka (jeszcze dokładnie nie wiemy o ile)
laminat: klapa tył, błotniki,poszerzenia,zderzaki,
wycięta tylna ścianka,szyberdach, ścianka przednia ,środki tylnych drzwi i miejsce na koło zapasowe
Wąski
BSS
turboexpert.pl
BSS
turboexpert.pl
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage
dobra bede pierwszy.
pojechales po rajtuzach
jak wiele ciezszy bedzie przod w porownaniu do m50? no mniejsza z tym ...
laduj bi srurbo albo przynajmniej 2xeaton
powodzenia zycze !
p.s. to tez siedzialo w 8xx budzie wlasnie? a no i chce slyszec wygar z przelotu x-pipe ma sie rozumiec itd
pojechales po rajtuzach
jak wiele ciezszy bedzie przod w porownaniu do m50? no mniejsza z tym ...
laduj bi srurbo albo przynajmniej 2xeaton
powodzenia zycze !
p.s. to tez siedzialo w 8xx budzie wlasnie? a no i chce slyszec wygar z przelotu x-pipe ma sie rozumiec itd
- sierRKA
- Forumowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
- Imię: Sławek
- lokalizacja: Grudziądz
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage
w 94 roku do 8-emki wpadł silnik m73b54 i przy wadze ~1800kg robiło 6,3s/100.
jaka będzie przypuszczalna waga e30 z tym piecem?
takie ładne e38 zniszczyć?!? serio, ciekawy i zapewne zapierdalający transformers będzie. kibicuję
jaka będzie przypuszczalna waga e30 z tym piecem?
takie ładne e38 zniszczyć?!? serio, ciekawy i zapewne zapierdalający transformers będzie. kibicuję
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage
Od czego tam tyle tych puszek z kompami? Ten silnik ma EWSa? Wrzucaj jakieś fotki z zabawy z kablami A ze mnie sie śmiali, że wrzucam mega cięzkie M30 a tu GRUBO I KLASYCZNIE
Zostajesz przy N/A czy turbo będzie, choć prędzej kompresor, bo miejsca mało.
Zostajesz przy N/A czy turbo będzie, choć prędzej kompresor, bo miejsca mało.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- User
- Posty: 34
- Rejestracja: 20 paź 2010, o 23:45
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Gliwice
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage
Niee w e31 siedzialy piece z 7xx ale e32.. pisze:
p.s. to tez siedzialo w 8xx budzie wlasnie?
Ładny projekcik sie zapowiada obyś tylko nie zwątpił...
Na youtube jest projekt e30 z b50 i chlodnice ma z bagazniku
A z jaka skrzynia to laczysz bo na automacie to raczej jazdy nie bedzie..
- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage
Spokojnie beda foty z zabawa z instalacji. Sa tam 2 kompy sterujace lewa i prawa strona silnika i komputer synchronizujacy i sterujacy przepustnicami bo sa elektroniczne. Silnik ma EWS-a 2 Jest tez komputer sterujacy skrzynia i ABS/DSC. Co do wagi to kazdy ktory twierdzi ze ten silnik jest ciezki, jest w duzym blendzie, silnik naprawede jest lekki.Karolo pisze:Od czego tam tyle tych puszek z kompami? Ten silnik ma EWSa? Wrzucaj jakieś fotki z zabawy z kablami A ze mnie sie śmiali, że wrzucam mega cięzkie M30 a tu GRUBO I KLASYCZNIE
Zostajesz przy N/A czy turbo będzie, choć prędzej kompresor, bo miejsca mało.
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage
już się przestraszyłem, że dłużej sprzęgło ogarniam niż Ty swapa na m73
działaj, działaj bo jestem ciekawy jak to będzie jeździć.
działaj, działaj bo jestem ciekawy jak to będzie jeździć.
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by "BSS"
wbrew wszystkim opiniom ten silnik wcale nie jest ciężki a co do konkretów to zamierzam go zważyć , co do ładowania hmm narazie chce wyjechać na lekko zmodzonym wolnossaku później będziemy się martwić co dalej co do pytania to tak ten silnik wychodził również w bmw serii 8 dokładnie od 1994.09 -1999.12. pisze:dobra bede pierwszy.
pojechales po rajtuzach
jak wiele ciezszy bedzie przod w porownaniu do m50? no mniejsza z tym ...
laduj bi srurbo albo przynajmniej 2xeaton
powodzenia zycze !
p.s. to tez siedzialo w 8xx budzie wlasnie? a no i chce slyszec wygar z przelotu x-pipe ma sie rozumiec itd
Dzieks
Wąski
BSS
turboexpert.pl
BSS
turboexpert.pl
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage
No tak teoretycznie wazy 150 kg z tego co znalazłem w necie. Fajnie
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski "BSS"
znalezione w sieci nie wiem na ile wiarygodne
M10 - Straight 4 cylinder SOHC 8V. 1966-1987. 83kg 180lbs
Used in 1502, 1600-2, E21 316/318i/320-4, E30 316, 2002tii and 2002 turbo
1.5 (75bhp), 1.6 (85bhp), 1.8 (90-98bhp), 2.0 (100bhp), 2.0i (125bhp), 2.0tii (130bhp), 2.0turbo (170bhp)
M20 - Straight 6 cylinder SOHC 12V. Baby Six. 1977-1992. 117kg 258lbs
Used in E21 320, E21 320i/6, E28, E30, E34, E21/30 323i, E30 325e and E28 528e
2.0i (129bhp), 2.3i (143bhp), 2.5i (170bhp), 2.7e (125bhp)
M30 - Straight 6 cylinder SOHC 12V. Big Six. 1973-1993. 143kg 315lbs
Used in E12 525/528, E28 525i, E23 725i, 2800CS, E28 528i, E23 728i, 3.0CS/i/L, 3.0Si, E12 530i, E23 730i, 3.3Li, 633, 732i, 733i, 535i, 635i, 735i, E12 M535
2.5i (150bhp), 2.8i (184bhp), 3.0 (185-208bhp), 3.3 (200-206bhp), 3.5 (218bhp)
M102 - Straight 6 cylinder SOHC 12V Turbo. Big Six Turbo. 1984-1986. 145kg 320lbs.
Used only in the E23 745i
3.2L or 3.4L Turbo (252bhp)
M40 - Straight 4 cylinder SOHC 8V. Replaced the M10. 1987-1993. 81kg 178lbs
Used in post 87 E30 316i/318i, E34 518i, Pre 93 E36 316i
1.6 (102bhp), 1.8 (122bhp)
M42 - Straight 4 cylinder DOHC 16V. 1989-1996. 100kg 220lbs
Used in E30 and E36 318is, Z3
1.8 (138-142bhp)
M43 - Straight 4 SOHC 8V. 1993-1998. 83kg 183lbs
Used in post-93 E36 316i/318i, E34/39 518i.
1.6 (102bhp), 1.8 (115bhp)
M43TU - Straight 4 SOHC 8V. 1998 on. 83kg 183lbs
Used in E46 318i
1.9 (118bhp)
M44 - Straight 4 DOHC 16V. 1996 on. 102kg 225lbs
Used in E36 318iS, Z3
1.9 (142-150bhp)
M50/M50TU - Straight 6 DOHC 24V/Straight 6 DOHC 24V with Single VANOS. 1989-1998. 136kg 299lbs
Used in E36 320i/325i, E34/39 520i/525i, Variation of this was used in the Early US E36 M3
2.0 (150bhp), 2.5 (192bhp), 3.0 (240bhp) Sometimes referred to as S50US. Engine shares more common parts with M50 than Euro S50, but is a motorsport engine.
M52/M52TU - Straight 6 DOHC 24V with Single VANOS/Straight 6 DOHC 24V with Double VANOS. 1996-1999. Iron Block in US, Alloy Block in Europe. 118kg 260lbs (alloy) 140kg 308lbs
Used in E39 520i/523i/528i, E36 323i/328i, E38 728i, Variation of this was used in late US E36 M3.
2.0 (150bhp), 2.5 (170bhp), 2.8 (193bhp), 3.2 (240bhp) Sometimes referred to as S52US. Engine shares more common parts with M52 than Euro S50, but is a motorsport engine.
M54 - Straight 6 DOHC 24V with Dual VANOS. 2000-present. 126kg 277lbs
Used in late model Z3, all E39 and E46 six cylinder models
2.0 (150bhp), 2.2 (170bhp), 2.5 (184-192bhp), 2.8 (193bhp), 3.0 (231bhp)
M56 - Straight 6 DOHC 24V Dual VANOS with ULEV. 2002-present. 127kg 280lbs
Used in some E39 and E46 six cylinder models
2.5 (184bhp)
M60 - V8 DOHC 32V. 1992-1996. 146kg 321lbs
Engine blocks were made of Nikasil (Silicone Injected Nickel) which were prone to failure over time. Many have been replaced with the newer Alusil (Silicone injected Aluminum) engines/
Used in E34 530i, E32 730i, 740i, 840i
3.0 (218bhp), 4.0 (286bhp)
M62/M62TU - V8 DOHC 32V/V8 DOHC 32V Single VANOS. 1996-present. Alusil Engine block. Pre 98 engines were non-VANOS. 140kg 308lbs
Used in E38 730i/740i, E39 540i, X5 and 840i
3.5 (235bhp), 4.4L (286bhp), 4.6 (340bhp)
M70 - V12 SOHC 24V. 1988-1994. 155kg 341lbs
Used in E32 750il, 850i
5.0 (300bhp)
M73 - V12 SOHC 24V Single VANOS. 1995-2001. Pre 98 engines were non-VANOS. 150kg 330lbs
5.4L (326bhp).
M10 - Straight 4 cylinder SOHC 8V. 1966-1987. 83kg 180lbs
Used in 1502, 1600-2, E21 316/318i/320-4, E30 316, 2002tii and 2002 turbo
1.5 (75bhp), 1.6 (85bhp), 1.8 (90-98bhp), 2.0 (100bhp), 2.0i (125bhp), 2.0tii (130bhp), 2.0turbo (170bhp)
M20 - Straight 6 cylinder SOHC 12V. Baby Six. 1977-1992. 117kg 258lbs
Used in E21 320, E21 320i/6, E28, E30, E34, E21/30 323i, E30 325e and E28 528e
2.0i (129bhp), 2.3i (143bhp), 2.5i (170bhp), 2.7e (125bhp)
M30 - Straight 6 cylinder SOHC 12V. Big Six. 1973-1993. 143kg 315lbs
Used in E12 525/528, E28 525i, E23 725i, 2800CS, E28 528i, E23 728i, 3.0CS/i/L, 3.0Si, E12 530i, E23 730i, 3.3Li, 633, 732i, 733i, 535i, 635i, 735i, E12 M535
2.5i (150bhp), 2.8i (184bhp), 3.0 (185-208bhp), 3.3 (200-206bhp), 3.5 (218bhp)
M102 - Straight 6 cylinder SOHC 12V Turbo. Big Six Turbo. 1984-1986. 145kg 320lbs.
Used only in the E23 745i
3.2L or 3.4L Turbo (252bhp)
M40 - Straight 4 cylinder SOHC 8V. Replaced the M10. 1987-1993. 81kg 178lbs
Used in post 87 E30 316i/318i, E34 518i, Pre 93 E36 316i
1.6 (102bhp), 1.8 (122bhp)
M42 - Straight 4 cylinder DOHC 16V. 1989-1996. 100kg 220lbs
Used in E30 and E36 318is, Z3
1.8 (138-142bhp)
M43 - Straight 4 SOHC 8V. 1993-1998. 83kg 183lbs
Used in post-93 E36 316i/318i, E34/39 518i.
1.6 (102bhp), 1.8 (115bhp)
M43TU - Straight 4 SOHC 8V. 1998 on. 83kg 183lbs
Used in E46 318i
1.9 (118bhp)
M44 - Straight 4 DOHC 16V. 1996 on. 102kg 225lbs
Used in E36 318iS, Z3
1.9 (142-150bhp)
M50/M50TU - Straight 6 DOHC 24V/Straight 6 DOHC 24V with Single VANOS. 1989-1998. 136kg 299lbs
Used in E36 320i/325i, E34/39 520i/525i, Variation of this was used in the Early US E36 M3
2.0 (150bhp), 2.5 (192bhp), 3.0 (240bhp) Sometimes referred to as S50US. Engine shares more common parts with M50 than Euro S50, but is a motorsport engine.
M52/M52TU - Straight 6 DOHC 24V with Single VANOS/Straight 6 DOHC 24V with Double VANOS. 1996-1999. Iron Block in US, Alloy Block in Europe. 118kg 260lbs (alloy) 140kg 308lbs
Used in E39 520i/523i/528i, E36 323i/328i, E38 728i, Variation of this was used in late US E36 M3.
2.0 (150bhp), 2.5 (170bhp), 2.8 (193bhp), 3.2 (240bhp) Sometimes referred to as S52US. Engine shares more common parts with M52 than Euro S50, but is a motorsport engine.
M54 - Straight 6 DOHC 24V with Dual VANOS. 2000-present. 126kg 277lbs
Used in late model Z3, all E39 and E46 six cylinder models
2.0 (150bhp), 2.2 (170bhp), 2.5 (184-192bhp), 2.8 (193bhp), 3.0 (231bhp)
M56 - Straight 6 DOHC 24V Dual VANOS with ULEV. 2002-present. 127kg 280lbs
Used in some E39 and E46 six cylinder models
2.5 (184bhp)
M60 - V8 DOHC 32V. 1992-1996. 146kg 321lbs
Engine blocks were made of Nikasil (Silicone Injected Nickel) which were prone to failure over time. Many have been replaced with the newer Alusil (Silicone injected Aluminum) engines/
Used in E34 530i, E32 730i, 740i, 840i
3.0 (218bhp), 4.0 (286bhp)
M62/M62TU - V8 DOHC 32V/V8 DOHC 32V Single VANOS. 1996-present. Alusil Engine block. Pre 98 engines were non-VANOS. 140kg 308lbs
Used in E38 730i/740i, E39 540i, X5 and 840i
3.5 (235bhp), 4.4L (286bhp), 4.6 (340bhp)
M70 - V12 SOHC 24V. 1988-1994. 155kg 341lbs
Used in E32 750il, 850i
5.0 (300bhp)
M73 - V12 SOHC 24V Single VANOS. 1995-2001. Pre 98 engines were non-VANOS. 150kg 330lbs
5.4L (326bhp).
Wąski
BSS
turboexpert.pl
BSS
turboexpert.pl
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage
Jak rozmawialiśmy na gadu i nie chciałeś powiedzieć, co planujesz, to sądziłem, że dłużej potrzymasz to w tajemnicy . Jestem ciekaw efektów.
Maleckis Motorsport
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski "BSS"
zaczęliśmy działać wiec postanowiłem coś ujawnić no i nie spodziewałem się że tyle osób jest ciekawych co działamy, bo ciągle ktoś się dopytywał, więc ujawniam mój pomysł na 1-szy w PL drift Car V12
Wąski
BSS
turboexpert.pl
BSS
turboexpert.pl
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski "BSS"
kilka ciekawostek które właśnie wpadły mi do głowy
- koło zamachowe przykręcane na 9 śrub i ogromne
- rozrusznik z prawej strony
- 2 czujniki wału
- a kompy widać na foto
- koło zamachowe przykręcane na 9 śrub i ogromne
- rozrusznik z prawej strony
- 2 czujniki wału
- a kompy widać na foto
Wąski
BSS
turboexpert.pl
BSS
turboexpert.pl
- tommo21
- Forumowicz
- Posty: 319
- Rejestracja: 5 lut 2010, o 03:06
- Imię: Tomek
- lokalizacja: WWY
- Kontakt:
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski Performance Garage
Jaka skrzynia będzie w aucie? 6 biegowy manual z 540 czy coś innego?