E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: krzysiu134 »

Blacha pisze:
KonradGT pisze:widze ze wpadly 4x ele szyby? :)

Robi się ekstra auto :pasuje:
Kurcze jak ty to dojrzałeś???

Krzysiu Ty masz w tym dystansie pod tarcze kołnierz centrujący felgę czy koło się trzyma tylko na śrubach?
Tak zostały dołozone szyby plus szyberdach , taki swap jest bardzo prosty wszystko pasuje odkręcasz manualny mechanizm i zakładasz elektryczny .Tylko musiałem sam dorobić wiązkę na przekaźnikach bo nie mam modułu konfortu a przełączniki które mam by się spaliły .

Obrazek

Obrazek

Jest dotoczony kołnierz centrujący widać na foto.

Obrazek
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: Blacha »

krzysiu134 pisze: Obrazek
Mój błąd bo rzeczywiście jest foto a ja zasugerowałem się tym gdzie chyba jeszcze nie było na gotowo... tym powyżej.
Mam takie zaciski i chce je zamontować tylko z tarczą z Insigni bo grubość 30mm i będę musiał pogłówkować z tym dystansem bo bez niego ni jak nie idzie tego poskładać.
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: krzysiu134 »

W końcu nadszedł czas zmiany dyfra , przy okazji zostanie wszystko odświeżone oraz wzmocnione mocowanie tylniego wózka .
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: Pan. B »

Dyfer ze szperunkiem? Wycinałeś i spawałeś mocowania wózka od wewnątrz, czy wspawałeś tylko zew. wzmocnienia?
Solidna robota :pasuje:
chudini3
User
Posty: 105
Rejestracja: 22 wrz 2013, o 12:27
Imię: Dawid
lokalizacja: Zabrze

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: chudini3 »

Mam pytanie co do wzmocnienia podłogi. Czy w taki sposób wzmacniając podłogę jak zrobiłeś to Ty, nie zmienisz ustawień, parametrów geometrii i zbieżności tylnego zawieszenia? Dokładając np. te 2 mm grubości blachy to przecież wszystko się chyba zmienia?
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: Karolo »

Niczego nie zmieni, są fabrycznie dostępne w aso wzmocnienia do M3 za 5 stów, które można wspawać do dowolnej e36 (w m3 są seryjnie) i jakoś tam nic się nie dzieje. Nawet gumy poliuretanowe mają inną (większą) wysokość, do tego mają podkładki 3 mm u góry i nic się nie zmienia.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Trema
User
Posty: 120
Rejestracja: 18 paź 2013, o 12:07
Imię: Jacury
lokalizacja: GZC

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: Trema »

Oczywiste, że nie zmieni nic a nic.Mnie zastanawia czemu kolega nie pokazał spawów po tak konkretnym przygotowaniu...
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: Karolo »

Widać, że spawane punktowo a więc tak jak należy. I zrobione jest to porządnie wnioskując po zdjęciach. Każdy kto spawał kiedyś w pionie wie jaki to jest hardkor. Krzysiek ogarnia temat jak widać wzorowo :)
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
chudini3
User
Posty: 105
Rejestracja: 22 wrz 2013, o 12:27
Imię: Dawid
lokalizacja: Zabrze

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: chudini3 »

Dzięki za odpowiedź ;-) Zastanawiam mnie jeszcze czy autor wzmocnił tylko dół czy też rozcinał siedzisko wewnątrz aby wzmocnić mocowania od góry.
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 425
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: PiotrTF »

No właśnie, czy opłaca się jeszcze od góry spawać jeśli mówimy o doładowanym silniku? Czy chodzi o nałożenie blachy na ten profil w którym jest gwint na szpilkę od wózka, ma ktoś może jakieś zdjęcia?

Ja u siebie spawałem tylko od dołu i zastanawiam się czy warto od razu u góry wzmacniać (wklejam same linki, żeby wątku nie zaśmiecać).
1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: krzysiu134 »

Co do wzmocnienia dyfra to zrobiłem to tylko dlatego że wózek był ściągany , jak widać podłoga tam jest zdrowa i nic nie pękało . Spawałem tylko od spodu ,auto jest do codziennej jazdy więc takie wzmocnienie powinno się sprawdzić .
Co do spawów to znalazłem jedną fotkę i jest to moje pierwsze spawanie od spodu .

Obrazek

PS.Dyfer jest bez szpery 2,79 mała głowa .
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
Trema
User
Posty: 120
Rejestracja: 18 paź 2013, o 12:07
Imię: Jacury
lokalizacja: GZC

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: Trema »

Też robie takie otwory przez które spawam, a nie tylko po krawędziach.Dobra robota!
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: krzysiu134 »

Dyfer już na miejscu .Nowe amortyzatory łączniki i przewody hamulcowe .

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Małe porównanie prędkości na poszczególnych biegach przy nowym (2,79)i starym (3,45) przełozeniu

Obrazek
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
Awatar użytkownika
spooch
User
Posty: 58
Rejestracja: 16 cze 2011, o 22:31
Imię: Arek
lokalizacja: NMR

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: spooch »

Chyba jestem w tym temacie pierwszy raz ale muszę pogratulować roboty :piwo: Fajne spalanie, mniej jak u mnie w serii (tak wiem, e34 cieższe...)
Piszę o spalaniu bo też przymierzam się do zrobienia doładowania do codziennej jazdy.
pozdro
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: Pat-325 »

Jak się jeździ na tym dyfrze?
Mam taki sam i trasa jest trochę męcząca, przy 140km/h okolice 4000obr/min.
Długość przełożenia byłaby idealna jakby jeszcze jeden bieg dodać ;)
ODPOWIEDZ